Crimson Thunders bild

Sökfunktionen under nyheter och texter verkar inte funka riktigt bra då man bara fyller i på "sökord". Jag provade t.o.m att fylla i hela rubriken (t.ex. "Valve ger felaktigt bannade Modern Warfare 2-spelare ersättning") men hittade inga nyheter.

Söker man däremot på plattform, författare eller datum funkar det bra. Sökfunktionen under recensioner tycks också funka bra, där hittade jag t.ex. God of War recensionen genom att bara söka på war.

PSN: Mr_jump

Sebastian Magnussons bild

Crimson Thunder skrev:
Sökfunktionen under nyheter och texter verkar inte funka riktigt bra då man bara fyller i på "sökord". Jag provade t.o.m att fylla i hela rubriken (t.ex. "Valve ger felaktigt bannade Modern Warfare 2-spelare ersättning") men hittade inga nyheter.

Sök är ganska halvtaskig just nu, tyvärr. Bra att du testar och återkommer!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Naturlazers bild

Sebastian Magnusson skrev:
Vi jobbar på en lösning!

Ok, Great :)

Men jag testade att använda ett annat trophiecard, nämligen med denna HTML:

(Nu vet jag inte hur det ser ut för er, men för mig blir det bara en ikon som ser ut som ett sönderrivet papper med något rött, blått och grönt i)

Denna testade jag i presentationen, men av någon konstig anledning så blir bilden/länken "trasig" i Chrome.
Jag testade även i Internet Explorer och då funkade det.

Är detta något som kan fixas? Eller är det bara Chrome's problem?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

---- markering ----

infört i ärendesystem 28/7 16:12

Reyqunes bild

Ifall man förhandsvisar sitt inlägg innan man postar det så ser man ett nummer bredvid sin avatar. Antar att detta är vilket nummer inlägget har i tråden. Men är det meningen att det ska vara så?

Reyqune skrev:
Ifall man förhandsvisar sitt inlägg innan man postar

Förhandsvisningsvyn är ganska skum överlag inser jag. Får fixas!

Spel-Malmers bild

Testade förut, men när jag registrerade mig när siten var uppe för alla i några fraktioners sekunder så fick jag inget mail. Inte heller när jag gjorde en "jag har glömt mitt password".

Bloggar på http://spel.malmer.nu

Johan Eklunds bild

Spel-Malmer skrev:
Testade förut, men när jag registrerade mig när siten var uppe för alla i några fraktioners sekunder så fick jag inget mail. Inte heller när jag gjorde en "jag har glömt mitt password".

Kollat spamfiltret?

mh76s bild

När jag klickar på något utav inläggen i listan "Senaste inlägg" är det inte alltid jag kommer till det inlägget. Oftast kommer jag längst upp på den sidan inlägget finns på. Ibland tar det väldigt lång tid för den att hoppa till rätt sida. Och då har webbläsaren jobbat klart. Och ibland får jag manuellt klicka mig fram för komma till rätt inlägg.

Vid forumsindex där man ser trådarna. Då finns det >> för komma till nyaste. Vore bra om det alltid finns där. När inget nytt finns, så kommer man istället till sista inlägget.

En annan sak också. Redan nu känns servern väldigt seg. När sidan öppnas för allmänheten och sidan blir ordentligt välbesökt, får jag väl hoppas servern kommer orka med. Men en ren gissning är att ni satte upp en provisorisk server lite snabbt, för komma igång med sajten för betatest.

Senast ändrad av mh76, 29 juli, 2010 - 10:07.
Marcus Toftedahls bild

Hm, när man trycker på en länk till forumet i Senaste inlägg-rutan så beter det sig lite skumt.

Till exempel, länken ser ut såhär till Johans senaste inlägg här ovan i tråden http://skillpoint.se/node/107#comment-867

Det börjar med att första sidan i tråden öppnas, och den "letar" efter inlägg 867, men den finns inte så då går den vidare till sida två och kollar där, men den finns inte och först på sida tre hittas inlägget och visas.

När det är tre sidor funkar väl det, men om tråden hade haft femtio sidor hade det blivit lite väl många bläddringar. Går det fixa så att länken i Senaste inlägg-boxen har med sidnumret? Enligt http://skillpoint.se/node/107?page=2&cs=485#comment-867 ?

Limbos bild

Så här ser Om Skillpoint-forumt ut i dag för mig. Alla andra underforum ser ut som de ska.

Limbos bild

Reyqune skrev:
Ifall man förhandsvisar sitt inlägg innan man postar det så ser man ett nummer bredvid sin avatar. Antar att detta är vilket nummer inlägget har i tråden. Men är det meningen att det ska vara så?

Det där är ett klockslag som till hälften döljs av ens avatar.

Limbo skrev:
Så här ser Om Skillpoint-forumt ut i dag för mig. Alla andra underforum ser ut som de ska.

Jag beskrev problemet för vår superdesigner Jonas, han muttrade något om "marginaler!" och nu verkar det löst ;)

Marcus Toftedahls bild

Hm, detta kanske inte är en bugg utan en feature, men...

Om man skapar en ny tråd hamnar det inlägget inte i Senaste inlägg. Det är bara efterföljande kommentarer som kommer i rutan.

Marcus Toftedahl skrev:
Om man skapar en ny tråd hamnar det inlägget inte i Senaste inlägg. Det är bara efterföljande kommentarer som kommer i rutan.

Jag hoppades ingen skulle märka det. Kan vi radera din kommentar? :p

Nej, det stämmer. Liten men naggande problem, ligger tyvärr i själva kärnan av hela systemet, så i princip omöjlig att komma åt. Min tanke är att alla trådar värda namnet ändå får ett svar ganska snart. Och så slipper vi troll som postar 100 trådar i den rutan :p

mh76 skrev:
Vid forumsindex där man ser trådarna. Då finns det >> för komma till nyaste. Vore bra om det alltid finns där. När inget nytt finns, så kommer man istället till sista inlägget.

Noterat av flera, skall tillkomma en till länk som alltid går till slutet.

mh76 skrev:
När jag klickar på något utav inläggen i listan "Senaste inlägg" är det inte alltid jag kommer till det inlägget. Oftast kommer jag längst upp på den sidan inlägget finns på. Ibland tar det väldigt lång tid för den att hoppa till rätt sida. Och då har webbläsaren jobbat klart. Och ibland får jag manuellt klicka mig fram för komma till rätt inlägg.

Marcus Toftedahl skrev:
Hm, när man trycker på en länk till forumet i Senaste inlägg-rutan så beter det sig lite skumt.

Till exempel, länken ser ut såhär till Johans senaste inlägg här ovan i tråden http://skillpoint.se/node/107#comment-867

Lite samma som det andra problemet Toft beskrev. Det är helt enkelt vissa begränsningar i hur Drupal hanterar kommentarer, och att alls kunna hoppa till rätt inlägg via en länk är - som ni märkt - ett fulhack. Det _finns_ en lösning på bägge problemen, och några fler. Men den är extremt radikal, och jag vill helst undvika den om det alls är möjligt.

Så vi kör vidare som det är ett tag, försöker opta och gå runt det hela. Håller det inte i längden får jag ta ned sajten en helg någon gång efter lansering och pröva den Stora Förändringen.

mh76 skrev:
En annan sak också. Redan nu känns servern väldigt seg. När sidan öppnas för allmänheten och sidan blir ordentligt välbesökt, får jag väl hoppas servern kommer orka med. Men en ren gissning är att ni satte upp en provisorisk server lite snabbt, för komma igång med sajten för betatest.

Hastighet (och nertid) har alltid varit ett problem. Det är dock prio nummer ett att lösa innan vi går ur beta. Det positiva är dock att jag är ganska säker på att det inte har med belastning att göra, vi har väldigt bra trafikgränser. Så det kommer inte gå _värre_ även om vi får 100 000 besökare. Problemet ligger annorstädes, och jobbas på av vår sysop.

Marcus Toftedahls bild

Jag hoppades ingen skulle märka det. Kan vi radera din kommentar?

Haha, ja men då var det ingen bugg alltså. Utan en feature ;)

Testar redigera lite, vad händer då?

Senast ändrad av Marcus Toftedahl, 29 juli, 2010 - 15:07.
Rymdyoghurts bild

Och så slipper vi troll som postar 100 trådar i den rutan

Vips så såg alla fördelen med det. :D

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Fleischers bild

Vet inte om det här är en bugg eller om det är medvetet. Men om man postar en ny tråd i forumet dyker den inte upp under "Senaste inlägg" utan bara om någon kommenterar på den.

Edit: Såg att det redan var postat. /ignore

Senast ändrad av Fleischer, 29 juli, 2010 - 13:55.
Kletets bild

Tydligen har jag inte behörighet att läsa Alpha Protocol-recensionen.

Skulle vara en fördel om användarna på Skillpoint fick läsa artiklarna som skrivs.. :8)

I can't remember to forget you.

Kletet skrev:
Tydligen har jag inte behörighet att läsa Alpha Protocol-recensionen.

Den var opubbad av någon anledning...

Tobias Jensens bild

Det kanske inte är en bugg utan ska vara så, men jag kommer alltid till "min sida" när jag loggar in istället för första sidan. Ska det vara så? Jag personligen skulle föredra att hamna på första sidan.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Gwellmyn skrev:
Det kanske inte är en bugg

Nej. Du återgår alltid till sidan du var på innan du loggade in.

TTV
TTVs bild

Är det bara för mig huvudinlägget försvinner ibland och man bara ser första kommentaren i tråden som huvudinlägg? Har hänt i Vodkas ''Vad spelar ni just nu?''-tråd och Reyqunes "World of Warcraft"-tråd nu.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Är det bara för mig huvudinlägget försvinner ibland och man bara ser första kommentaren i tråden som huvudinlägg?

Hänt mig i vodkas tråd där ja. Tyckte tråden började lite kryptiskt. :O

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Tyckte tråden började lite kryptiskt. :O

What does it mean?! :cry:

Reyqunes bild

Forumet visas i kategoriserad vy även fast jag har valt trådad vy i inställningar.

Reyqune skrev:
Forumet visas i kategoriserad vy även fast jag har valt trådad vy i inställningar.

Tillfälligt. Håller på och löser ett annat problem som kräver det så.

Reyqunes bild

Vad är detta? :tard:

Reyqune skrev:
Vad är detta?

Vet inte. Beror på när du får det :p

Ser ut att ha att göra med omröstningar?

Reyqunes bild

Ser ut att ha att göra med omröstningar?

Såg medelandet här: http://skillpoint.se/user/

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.