Jompas bild

En del av inläggen i Citeringar kommer i dubbel upplaga, och det står att de skrivits med en minuts mellanrum.

We are ugly but we have the music.

KidCactuss bild

I den här tråden så har inläggen negativ numrering och räknas ner istället för upp:

http://www.skillpoint.se/forum/övrigt/teknikhårdvara/706?page=-1

Hm, blir tydligen så från Senaste inlägg-fältet till höger. Tar man bort ?page=-1 så ser det ok ut (om man bortser ifrån att första inlägget inte räknas som #1).

Senast ändrad av KidCactus, 11 augusti, 2010 - 23:45.

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:
Första linjen ser inte ut som de andra.

KidCactus skrev:
I den här tråden så har inläggen negativ numrering och räknas ner istället för upp:

Lite att göra idag eller bara ren och skär perfektionist, cactus? :D

KidCactuss bild

Thörn skrev:
Lite att göra idag eller bara ren och skär perfektionist, cactus?

Jag har ett öga för detaljer helt enkelt. ;)

Psykisk sjukmänniska

Alexanders bild

Jompa skrev:
En del av inläggen i Citeringar kommer i dubbel upplaga, och det står att de skrivits med en minuts mellanrum.

Det är inte så att man får dubbelt om någon har redigerat sitt inlägg? Så att man ser om de har ändrat svaret på citatet, eller något.

Senast ändrad av Alexander, 12 augusti, 2010 - 09:31.
Jompas bild

Alexander skrev:

Det är inte så att man får dubbelt om någon har redigerat sitt inlägg? Så att man ser om de har ändrat svaret på citatet, eller något.

Ah, jo så verkar det vara.

We are ugly but we have the music.

Kletets bild

Finns det verkligen ingenting mot detta problemet?

När man går in i en tråd (låt oss säga Sandlådan) genom "Senaste inlägg" så börjar den jämt ladda från sida ett... till sida två... till sida tre... till sida fyra.. o.s.v. Till en början var det inte särskilt jobbigt men nu när det är uppemot 12 sidor är det smått enerverande att behöva vänta 1-2 minuter för att komma till inlägget. :cry:

Senast ändrad av Kletet, 13 augusti, 2010 - 18:44.

I can't remember to forget you.

Carefaces bild

Jag vill ha autoupdate på senaste kommentarer rutan och på "citera" tecknet! :(

Sebastian Magnussons bild

Kletet skrev:
en jämt ladda från sida ett... till sida två... till sida tre... till sida fyra..

Det borde vara nästan löst? Har du shift+f5at? Som det är nu borde den i absolut värsta fall börja en sida "fel".

Careface skrev:
Jag vill ha autoupdate på senaste kommentarer rutan och på "citera" tecknet!

Citera, not so much. Senaste kommentarer, kanske. Är mest en prestandafråga. Dvs så fort vi inte går med förlust och kan uppgradera till fetare server :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

KidCactus skrev:

En konsekvens av fixen av "senaste inlägg". Kommer finjustera detaljerna så man slipper det där när jag har tid (läs: typ långt efter GC).

mh76 skrev:
När man förhandsvisar ens text ser det olika ut beroende på om det är för forumet eller t ex en nyhet och blogg.

Förhandsvisningen ser helt crazy ut på flera sätt. Har klassat det som mindre prioriterat för ögonblicket, om inte Rymdyoghurt får något ryck och vill ta itu med det. Men hans stilkänsla är nog viktigare annorstädes ;)

Alexanders bild

När jag klickar på "Visa inlägg" från ett citat, kommer jag inte direkt till den sidan utan det öppnas först en sida tidigare i tråden, sedan laddas en ny lite längre fram om, osv. tills rätt sida kommer upp.

Det händer inte varje gång jag ska klicka upp en citering av mig själv, men tillräckligt ofta för att vara irriterande.

Senast så var det denna länk: http://www.skillpoint.se/forum/övrigt/skitsnack/223#comment-4210

Kan vara så att det bara uppstår i den tråden också, återkommer om jag gör fler iakttagelser.

Mickemoss bild

En sak jag har stört mig rätt ordentligt på:
I Safari 5.0.1 så beter sig siten väldigt konstigt. Bannern som ligger högst upp ligger ibland duplicerad på konstiga ställen och verkar leva ett ytterskt flummigt och bohemiskt liv. Röda linjer ligger utplacerade huller om buller och blockar all möjlig intressant text.
Om jag envisas och uppdaterar sidan en 3-4 gånger så ser den till slut någorlunda normal ut.

Jag ska försöka fixa lite skärmdumpar på det smärre kaos jag upplever.

Är det bara jag som har detta problem?

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Anders Brunlöfs bild

Twitterdelandet failar när det är ÅÄ eller Ö med i rubriken..

Kanske går att ordna med någon bit.ly-funktion?

Senast ändrad av Anders Brunlöf, 21 augusti, 2010 - 15:12.

Retroresan.se | BITLÖF.se

Ziqos bild

Kanske inte direkt bugg, men hela sidan känns slööööö..

Azoghs bild

När man skriver en blogg dyker ens "Just Nu" status upp som signatur längst ner i bloggen istället för ens egentliga signatur. Vidare så tolererar inte denna signatur utsmyckning av text, dvs om man har sin Just Nu status kursiv så skrivs i-taggen och /i taggen ut före och efter statusen.

It's all fun and games until someone gets shot in the leg. After that it's just fun.

Alexanders bild

Azogh skrev:
När man skriver en blogg dyker ens "Just Nu" status upp som signatur längst ner i bloggen istället för ens egentliga signatur. Vidare så tolererar inte denna signatur utsmyckning av text, dvs om man har sin Just Nu status kursiv så skrivs i-taggen och /i taggen ut före och efter statusen.

Jag tror att det är meningen, att ens nuvarande "status" ska synas under ens texter, medan signaturen bara är ämnad för forumet..

---

Buggrapport: Trycker man på SP-logotyp-speldosan bredvid SP-redaktionsmedlemmars namn i forumet så kommer man till URL:en "/om/redaktionen" och alltså ingen fullständig sida. Använder Safari 5.0.1.

Azoghs bild

Alexander skrev:
Jag tror att det är meningen, att ens nuvarande "status" ska synas under ens texter, medan signaturen bara är ämnad för forumet..

Ok. Då är det bara testformateringen som inte ser bra ut med andra ord. Ta en titt på min blogg så får ni se vad jag menar.

It's all fun and games until someone gets shot in the leg. After that it's just fun.

Alexanders bild

Ziqo skrev:

Håller med om att den känns rätt så seg just nu faktiskt.

Azogh skrev:
Ok. Då är det bara testformateringen som inte ser bra ut med andra ord. Ta en titt på min blogg så får ni se vad jag menar.

Det är menat som ett rent plaintextfält.

Ziqo skrev:

Alexander skrev:
Håller med om att den känns rätt så seg just nu faktiskt.

Ja, håller med. Ska titta på vad den kan bero på framåt helgen, när jag hunnit landa från GamesCom.

Mickemos skrev:
Är det bara jag som har detta problem?

Har aldrig använt Safari, men Chrome kör ju också webkit. Moreover är ju designer-Jonas sån där Mac-människa, så man tycker att han borde märkt nåt. Men jag tror ju inte att du ljuger :p

En tabell som behövde repareras efter vår serverkrasch tidigare i veckan. Kan ha varit allt, vi får se hur sajten flyter nu.

roadkill03s bild

Vet inte om ni noterat det, men hett idag på startsidan länkar till nyheter postade den 26 juli, känns inte så hett :)

Keep up the good work!

Alexanders bild

roadkill03 skrev:
Vet inte om ni noterat det, men hett idag på startsidan länkar till nyheter postade den 26 juli, känns inte så hett

Är inte "hett idag" det som är mest läst och kommenterat idag, eller något i den stilen?

Johan Eklunds bild

roadkill03 skrev:
Vet inte om ni noterat det, men hett idag på startsidan länkar till nyheter postade den 26 juli, känns inte så hett

Alexander skrev:
Är inte "hett idag" det som är mest läst och kommenterat idag, eller något i den stilen?

Jo, vi är medvetna om buggen som slänger upp gamla nyheter i HETT ibland. Det kommer att åtgärdas så fort vi får tid. Vi vet vad som är felet. :)

Reyqunes bild

Alexanders bild

Det som Reyqune nyss postade är inget problem jag har, bara för att informera. :) Har som tidigare nämnts, Safari 5.0.1 (och Mac OS X Snow Leopard)

KidCactuss bild

Är det en bugg att bilderna till Worms- och Golden Sun-nyheterna beskärs som de gör eller ska det vara så?

Psykisk sjukmänniska

KidCactus skrev:
Är det en bugg att bilderna till Worms- och Golden Sun-nyheterna beskärs som de gör eller ska det vara så?

Det är en bugg i skribenten som lagt upp nyheten :p

KidCactuss bild

Sebastian Magnusson skrev:
Det är en bugg i skribenten som lagt upp nyheten

Oj, den värsta buggen av dem alla — människan!

Psykisk sjukmänniska

Marcus Toftedahls bild

Jä jä jä... Jag testade något som skulle kunna varit världens häftigaste layout, men nähänä... ;)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.