Rymdyoghurts bild

Mickemos skrev:
I Safari 5.0.1 så beter sig siten väldigt konstigt. Bannern som ligger högst upp ligger ibland duplicerad på konstiga ställen och verkar leva ett ytterskt flummigt och bohemiskt liv. Röda linjer ligger utplacerade huller om buller och blockar all möjlig intressant text.

Låter mindre behagligt, ingenting jag har upplevt dock. Ta några skärmdumpar så ska vi nog kunna spåra fram den där gröten. :D

mh76 skrev:
När man förhandsvisar ens text ser det olika ut beroende på om det är för forumet eller t ex en nyhet och blogg.

Ja, det finns ju fortfarande en del att fixa. Ska se över alla dumheter så fort jag hinner. :)

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

VodkaCitrons bild

Detta innehåll har modifieras av en annan användare. Ändringarna kan inte sparas.

När jag skulle redigera ett blogginlägg 0.0

Absolut - För män som kan sätta gränser.

tiathins bild

Ska man inte kunna se om det finns nya inlägg i en klistrad tråd?

KidCactuss bild

Hur går det med att fixa buggarna med var i en tråd man hamnar när man klickar sig in i den från Senaste inlägg-listan och Citerad-lista? Det börjar bli väldigt tröttsamt att inte alltid hamna vid senast lästa inlägg, utan att först behöva komma till sida ett, rulla ner, välj sida och sen rulla ner på den sidan. Och ibland blir det fortfarande att sidorna laddas om automatiskt en i taget för att komma till slutet.

Och blir det nån knapp för att komma till sista inlägget i en tråd?

Psykisk sjukmänniska

Maxxons bild

Det verkar som om att avatarerna är "fancyboxade", när man klickar på dem kommer mna in i ett fancybox-galleri. Ska det vara så?

Nu när jag tänker efter så kanske det inte är just fancybox, men ni hajjar nog grejjen :ghost:

(för övrigt tycker jag att vi behöver en )

Senast ändrad av Maxxon, 5 september, 2010 - 13:44.
Kletets bild

Ifall man redigerar ett inlägg kommer det upp i högerspalten som "senaste inlägg".

I can't remember to forget you.

Sebastian Magnussons bild

KidCactus skrev:
Hur går det med att fixa buggarna med var i en tråd man hamnar när man klickar sig in i den från Senaste inlägg-listan och Citerad-lista?

Citera-grejen lär inte bli åtgjord inom någon överskådlig framtid, tyvärr. Senaste inlägg är i princip fixad, som det är nu kan den vid vissa tillfällen "ladda om" en sida, men inte fler än så. Att få bort det sista slagget där är mest en fråga om matematik och testning (två farliga ämnen!). Nån gång inom de närmaste veckorna hoppas jag kunna sätta mig med koden igen, som jag annars inte rört sedan lansering. Beror i princip på när jag hunnit jobba ikapp mitt dagjobb efter Gamescom-ledigheten.

KidCactus skrev:
Och blir det nån knapp för att komma till sista inlägget i en tråd?

Finns med i listan till 1.1, förutsatt att det inte visar sig alltför omöjligt att genomföra. I så fall vid en senare uppdatering.

Maxxon skrev:
Det verkar som om att avatarerna är "fancyboxade", när man klickar på dem kommer mna in i ett fancybox-galleri. Ska det vara så?

Nej, det låter ju dumt.

Kletet skrev:
Ifall man redigerar ett inlägg kommer det upp i högerspalten som "senaste inlägg".

Ja, det var faktiskt medvetet. Fast börjar tveka på om det var bra tänkt eller ej.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

KidCactuss bild

Sebastian Magnusson skrev:
Citera-grejen lär inte bli åtgjord inom någon överskådlig framtid, tyvärr.

Synd, för nu laddades om sex gånger, d.v.s. en gång för varje sida i tråden, när jag gick från min Citeringar-sida till ditt inlägg:

http://www.skillpoint.se/forum/skillpointse/om-skillpoint/107#comment-8351

Händer det i "Tråden för precis vad som helst" är det inte så roligt.

Senaste inlägg är i princip fixad

Jag tror dock jag aldrig har hamnat där jag bör hamna i en tråd när jag klickar mig vidare från "Senaste inlägg". Oftast hamnar jag på en sidan jag redan läst så jag måste rulla ner och byta sida, och jag tror jag aldrig har hamnat där jag faktiskt senast var i tråden. Som exempel så kommer jag till första inlägget i tråden när jag följer den här länken, trots att den har ett specifikt inlägg i sig:

http://www.skillpoint.se/node/706?page=0#comment-8412

Senast ändrad av KidCactus, 7 september, 2010 - 15:30.

Psykisk sjukmänniska

Reyqunes bild

Varför kan man inte kommentera på http://skillpoint.se/nyhet/witch-hunt-till-dragon-age-sl%C3%A4ppt?

Reyqune skrev:
Varför kan man inte kommentera på http://skillpoint.se/nyhet/witch-hunt-till-dragon-age-sl%C3%A4ppt?

För att någon icke nämnd redaktionsmedlem råkat låsa den istället för den interna nyhetstipstråden :p

KidCactus skrev:
Synd, för nu laddades om sex gånger, d.v.s. en gång för varje sida i tråden, när jag gick från min Citeringar-sida till ditt inlägg:

Aaa, jag vet. Hopplöst i långa trådar. Tyvärr är det lite oundvikligt med tanke på hur systemet i grunden är strukturerat, hela "notifiering vid citering" var något jag fick fulhacka ihop själv, av helt oförklarliga skäl verkar inget jäkla forumsystem i världen stödja sådant. I längre trådar ser jag det mer som en notifiering, och klickar mig in manuellt. It's an imperfect universe.

Finns en potentiell lösning, men den innebär i så fall att skriva om stora delar av sajten helt från grunden, så det är med andra ord inte nära förestående utan egentligen när vi har råd att hyra in någon att sitta med det hela en längre tid.

KidCactus skrev:
Jag tror dock jag aldrig har hamnat där jag bör hamna i en tråd när jag klickar mig vidare från "Senaste inlägg". Oftast hamnar jag på en sidan jag redan läst så jag måste rulla ner och byta sida, och jag tror jag aldrig har hamnat där jag faktiskt senast var i tråden. Som exempel så kommer jag till första inlägget i tråden när jag följer den här länken, trots att den har ett specifikt inlägg i sig:

Jaha ok, då har jag helt enkelt haft mer tur/du haft mer otur. Min uppfattning är att det funkar i typ 80% av fallen, och i de andra fallen hoppar den max en sida innan den lägger sig rätt. Men det kan hända att felmarginalen blir större ju fler sidor en tråd får, små matematiska fel blir ju större när man multiplicerar dem. Men en finslipning av "senaste inlägg" är, olikt citeringsgrejen, ganska nära förestående. Dvs så fort jag får en ledig helg.

Bara för tydlighetens skull så har den ingenting med vad du faktiskt läst att göra (olikt ex. pilen som kommer upp efter forumtrådar med nya inlägg), utan den hoppar istället till just det inlägget du klickat på.

Funkade för mig nu i Chrome, fast den behövde mycket riktigt "hoppa sida" en gång först. Sidhoppandet bygger på javascript, inget du har blockat? För jag kom till förstainlägget när jag körde i IE6 på jobbet häromdan.

KidCactuss bild

av helt oförklarliga skäl verkar inget jäkla forumsystem i världen stödja sådant.

Näe jag förstår verkligen inte heller varför denna funktion inte finns i alla forummjukvaror. :D

Funkade för mig nu i Chrome, fast den behövde mycket riktigt "hoppa sida" en gång först.

I Safari fungerar länken inte som den ska, utan laddas om till denna länk:

http://www.skillpoint.se/forum/övrigt/teknikhårdvara/706?page=0

Så därför hamnar jag på första sida i första inlägget. Inget javascript är blockat. Men det är ju å andra sidan inte ovanligt att javascript inte fungerar som man vill i alla webbläsare.

Det fungerar ju dock utmärkt att klicka på ett inläggs numrering för att få webbläsaren att gå till korrekt inlägg.

Senast ändrad av KidCactus, 8 september, 2010 - 10:30.

Psykisk sjukmänniska

tiathin skrev:
Ska man inte kunna se om det finns nya inlägg i en klistrad tråd?

Ikonen förändras inte, nej. Däremot bör du få de där "pilarna" till höger om trådnamnet om det finns olästa inlägg.

KidCactus skrev:
Men det är ju å andra sidan inte ovanligt att javascript inte fungerar som man vill i alla webbläsare.

Nä, precis. När algoritmen blir exaktare skall det vara färre tillfällen den behöver "hoppa". Egentligen inga, men jag tycker min matte är korrekt redan nu och den hoppar ju bevisligen. Antar att alla de där MVG var oförtjänta.

KidCactus skrev:
Näe jag förstår verkligen inte heller varför denna funktion inte finns i alla forummjukvaror.

Enda ställe jag sett det på öht är faktiskt Loading och GP, dvs Youmeets grejer.

TTV
TTVs bild

Bara jag som inte kan kommentera Anders blogginlägg? :tard:

Alexanders bild

Kan inte ändra Gamertag i profilen. :(

Reyqunes bild

Fick 404 när jag försökte komma åt andra delar på sidan än http://skillpoint.se/. Men nu verkar det fungera.

Thörn skrev:
Bara jag som inte kan kommentera Anders blogginlägg?

Nä, han hade stängt av kommentarer av oförklarliga skäl. Nu är det ogjort.

Alexander skrev:
Kan inte ändra Gamertag i profilen.

Min testanvändare kan byta gamertag. Kan du utveckla lite om problemet?

Reyqune skrev:
Fick 404 när jag försökte komma åt andra delar på sidan än http://skillpoint.se/. Men nu verkar det fungera.

Jag som leker med lite nya funktioner nu i helgen. Ibland pajar jag saker :p

Anders Brunlöfs bild

Nä, han hade stängt av kommentarer av oförklarliga skäl. Nu är det ogjort.

Huh? Är det mig ni pratar om och i så fall, vilket inlägg pratar ni om?

Retroresan.se | BITLÖF.se

Anders Brunlöf skrev:
Huh? Är det mig ni pratar om och i så fall, vilket inlägg pratar ni om?

Det thörn länkade :p

Alexanders bild

Min testanvändare kan byta gamertag. Kan du utveckla lite om problemet?

Jag ändrar gamertag, men längst ned på profilen syns ett "gamercard" från den första gamertag jag skrev in. Oavsett cache & dator.

Alexander skrev:
Jag ändrar gamertag, men längst ned på profilen syns ett "gamercard" från den första gamertag jag skrev in. Oavsett cache & dator.

Det är för att vi i dagsläget inte har något system för att visa ditt gamercard. Det har du manuellt lagt in i själva profilen ;)

Alexanders bild

Det är för att vi i dagsläget inte har något system för att visa ditt gamercard. Det har du manuellt lagt in i själva profilen ;)

Ah... Demens-varning? :8)

Hur som helst - en irriterande bugg som fortfarande verkar finnas - Varje gång jag har blivit citerad av någon och trycker på länken för att visa det inlägget, så kommer jag inte direkt till det inlägget utan får gå igenom en seg process av sidhoppande innan webläsaren slutligen når sin destination.

Mickemoss bild

Rymdyoghurt skrev:
Ta några skärmdumpar så ska vi nog kunna spåra fram den där gröten.

Såhär skojigt kan det se ut ibland: 8)

Men det är mer sällan det händer nuförtiden.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Reyqunes bild

Mickemos skrev:
Men det är mer sällan det händer nuförtiden.

Vilken webbläsare kör du?

Mickemoss bild

Reyqune skrev:
Vilken webbläsare kör du?

Safari 5.0.1
OSX: 10.6.4

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Reyqunes bild

Mickemos skrev:
Safari 5.0.1

Testat ifall det uppstår i annan webbläsare?

Intressant, aldrig fått det i Safari själv. Men ser ju ut som css:en pajat, kanske haft problem att tanka ned den filen vid det tillfället.

Alexander skrev:
Varje gång jag har blivit citerad av någon och trycker på länken för att visa det inlägget, så kommer jag inte direkt till det inlägget utan får gå igenom en seg process av sidhoppande innan webläsaren slutligen når sin destination.

Aaa, jag vet. Hopplöst i långa trådar. Tyvärr är det lite oundvikligt med tanke på hur systemet i grunden är strukturerat, hela "notifiering vid citering" var något jag fick fulhacka ihop själv, av helt oförklarliga skäl verkar inget jäkla forumsystem i världen stödja sådant. I längre trådar ser jag det mer som en notifiering, och klickar mig in manuellt. It's an imperfect universe.

Finns en potentiell lösning, men den innebär i så fall att skriva om stora delar av sajten helt från grunden, så det är med andra ord inte nära förestående utan egentligen när vi har råd att hyra in någon att sitta med det hela en längre tid.

KidCactus skrev:
Jag tror dock jag aldrig har hamnat där jag bör hamna i en tråd när jag klickar mig vidare från "Senaste inlägg".

Jag fick en liten facepalm idag. Vi har ju 30 inlägg per sida, inte 25 som jag trott. Så då kanske inte $numpage=ceil($num_array["number"]/25-1); är en så jävla vettig kodrad. Återkom gärna om det funkar bättre nu, tror det kan vara fixat.

Reyqunes bild

Återkom gärna om det funkar bättre nu, tror det kan vara fixat.

Hoppar fortfarande mellan sidor.

Reyqune skrev:
Hoppar fortfarande mellan sidor.

Från "senaste inlägg" alltså? Var kanske lite otydlig, "citering" kommer den alltid hoppa som en idiot från.

Alexanders bild

"citering" kommer den alltid hoppa som en idiot från.

Alltid? :( Hade varit skönt om den funktionen någon gång fixas, även om det möjligtvis finns mycket annat som har högre prioritet. Att den alltid kommer vara så känns lite dåligt för Sveriges bästa spelsida. ;)

lictors bild

Alexander skrev:
Alltid? :( Hade varit skönt om den funktionen någon gång fixas, även om det möjligtvis finns mycket annat som har högre prioritet. Att den alltid kommer vara så känns lite dåligt för Sveriges bästa spelsida. ;)

Citerade mig själv från längre upp i tråden, se det för detaljer.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.