Ollebros bild

gårt fortfarande skitlpångsamt för mig men det har nog med min internetleverantör att göra.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Det har aldrig gått segt för mig. Inte vad jag upplevt i alla fall.

Dock undrar jag om poll-funktionen. Hur går det med den?

Sebastian Magnussons bild

Thörn skrev:
Hur går det med den?

Ingen skillnad i status.

Dvs den finns inte nu, men den kommer dyka upp inom någon av de närmre patcharna om inget oförutsett inträffar.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

Sebastian Magnusson skrev:
men den kommer dyka upp inom någon av de närmre patcharna om inget oförutsett inträffar.

Låter bra. :beer:

Vargavakas bild

En ganska liten grej men när jag är i huvudmenyn på forumet ser jag alltid att det är ett nytt inlägg under "allmänt spelsnack" (se bifogad bild). Detta oavsett om det är tio olästa inlägg eller inga alls. Alla andra subforum visar inga nya inlägg (även detta oavsett huruvida det är nytt i dem eller inte).

Jag använder Safari 5.0.2 i OSX och har testat att rensa cachen men det verkar inte ha någon effekt.

Vintertid. Går nog fort att fixa.

Reyqunes bild

Händer rätt ofta att "This webpage is not available." :tired:

Crimson Thunders bild

Det går inte att kommentera hemma hos fight utvecklarna

PSN: Mr_jump

Crimson Thunder skrev:
Det går inte att kommentera hemma hos fight utvecklarna

fixat

eskimås bild

Det här händer mig hela tiden. Det är en från början, men sen växer den och bara blir större och större. :bigsmile:

c",

eskimå skrev:
Det här händer mig hela tiden. Det är en från början, men sen växer den och bara blir större och större.

Haha! :D

Det där har att göra med den nya featuren jag smög in på prov igår. Bevisligen behöver den testas mer innan den får gå live ;)

Johan Eklunds bild

Det där har att göra med den nya featuren jag smög in på prov igår.

Var det den som gjorde att det spammades flikar till höger och vänster så fort man klickade på en länk på Skillpoint?

eskimås bild

Sen har jag tänkt på en annan sak, som visserligen kanske inte är en bugg, men som kan vara jäkligt irriterande ibland. Det är nämligen så att när man går in på den där sidan som visar de senaste citaten av ens inlägg och trycker på "Visa inlägg" så går den till tråden där inlägget finns, men börjar på första sidan - för att sedan vandra sakta men säkert till den sidan inlägget ligger på. 1,2,3,4,5,6,7. Där låg det! :bigsmile:

c",

TTV
TTVs bild

Thörn skrev:

Reyqunes bild

Är väl inte riktigt en bugg alls. Men jag ser att folk ibland använder uttryckssymboler här på sidan, som inte är bilder från andra sidor, men de finns inte med här:

Var kan man se en lista på alla andra uttryckssymboler som finns att använda på Skillpoint?

Ollebros bild

Thörn skrev:

when its done

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Man5ons bild

Nu har jag inte läst tråden från start, så ursäkta en dåre om det blir repetition. Men en bugg i ordets sanna bemärkelse utspelar sig ibland när man klickar på en tråd som ligger i högermarginalens "senaste inlägg". Buggen är att man först skickas till sida 1 i nämnda tråd, sedan laddas sida 2, sedan sida 3 osv tills man slutligen kommer fram till senaste inlägget på sida, t.ex., 42 om det är en lång tråd. Har upplevt detta sporadiskt i Chrome, Dolphin (eller vad det heter på Samsung-telefoner) och IE.

Självklart inget större problem, bara att trycka esc och manuellt klicka på sista sidan, men ja, en bugg är det väl iaf.

Senast ändrad av Man5on, 11 november, 2010 - 19:58.

Last chance to lose control

Ollebros bild

Man5on skrev:
Självklart inget större problem, bara att trycka esc och manuellt klicka på sista sidan, men ja, en bugg är det väl iaf.

de kan inte göra någonting åt det, något mystiskt med mjukvaran de använder vad jag förstod det som.

Man5ons bild

Ollebro skrev:
de kan inte göra någonting åt det

Heh såg att till och med på denna sida så hade något kommenterat samma issue. Det kanske stämmer att det bara är från citeringssidan som det blir såhär, och inte från "senaste inlägg" som jag skrev nyss...? Blir osäker på mig själv nu, har inte riktigt noterat exakt när och var det sker ifrån.

Att det inte går att göra något åt det köper jag dock inte. Att det möjligtvis är "lite för krångligt för att nån ska palla göra nåt åt det", det är en annan femma ;)

Senast ändrad av Man5on, 11 november, 2010 - 20:04.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
when its done

Bra svar på frågan ''Hur går det med den?''

Ollebros bild

Thörn skrev:
Bra svar på frågan ''Hur går det med den?''

ja? istället för att tjata så kommer det när det är klart.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
istället för att tjata så kommer det när det är klart.

Mm. Att ställa samma fråga två gånger med exakt en månad emellan varandra är verkligen att tjata. :tired:

Senast ändrad av TTV, 11 november, 2010 - 22:16.

eskimå skrev:
Det är nämligen så att när man går in på den där sidan som visar de senaste citaten av ens inlägg och trycker på "Visa inlägg" så går den till tråden där inlägget finns, men börjar på första sidan - för att sedan vandra sakta men säkert till den sidan inlägget ligger på. 1,2,3,4,5,6,7. Där låg det!

Man5on skrev:
Det kanske stämmer att det bara är från citeringssidan som det blir såhär, och inte från "senaste inlägg" som jag skrev nyss...?

Så, borde det vara, ja.

Hänvisar er bägge till en utförligare förklaring:
http://www.skillpoint.se/forum/skillpointse/om-skillpoint/107?page=5#com...

Thörn skrev:
poll-funktionen

"When it's done" är faktiskt ett ganska bra svar ;)

Det är antagligen hyfsat enkelt att få igång poll, men har hamnat lågt i priolistan bland all annan teknik, redaktionell planering och textskrivande samt annonnsjakt.

Så jag vänder på frågan. När behöver du ha igång den för att kunna köra GOTY-listorna? Så fixar jag det tills dess. Om du inte säger "imorrn" ;)

TTV
TTVs bild

När behöver du ha igång den för att kunna köra GOTY-listorna? Så fixar jag det tills dess

Det är väl runt omkring i början av december. Jag hade tänkt dra igång med en nomineringsvecka först och sedan efter det börja med omröstningarna. När du ser den tråden uppe kan du ta det som att det börjar dra ihop sig (sent november, tidigt december). :) :beer:

KidCactuss bild

Thörn skrev:
omröstningarna

Du får väl skapa omröstningarna på WAG och länka dit. :p 0:)

Psykisk sjukmänniska

Thörn skrev:
När du ser den tråden uppe kan du ta det som att det börjar dra ihop sig (sent november, tidigt december).

Right, det var ungefär som redan jag tänkt mig då. Originalplanen var "innan december".

Reyqune skrev:
Men jag ser att folk ibland använder uttryckssymboler här på sidan, som inte är bilder från andra sidor, men de finns inte med här:

Jaha, gör de? :p

Jo, det finns mycket riktigt någon näve till smileys som är aktiva men inte har ikoner. Tror jag. Prövar en.

:hat:

Man5ons bild

förklaring

Som min plastmorfar vill mena, "Oh software, thou art but a fickle little bitch." :)

Senast ändrad av Man5on, 11 november, 2010 - 23:17.

Ja jävlar, de funkar. Finns flera dussin "bakom kulisserna" faktiskt. Här är några.

:sushi: $) :davie: :quest: :X :steve: H) :star:

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:

Du får väl skapa omröstningarna på WAG och länka dit. :p 0:)

Möjligheten finns ju. :beer:

Right, det var ungefär som redan jag tänkt mig då. Originalplanen var "innan december".

Låter bra. Nu ska jag sluta ''tjata'' och lita på att det går vägen.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.