<-- En skillpoint...point?
ha! hittade en kaktus!
Kommentarrutan är spårlöst borta
http://www.skillpoint.se/recension/pokemon-ranger-guardian-signs
Kommentarrutan är spårlöst borta
Det är inte en bugg tydligen, bara personen som postade recensionen som glömde att välja så det går att kommentera.
bara personen som postade recensionen som glömde att välja så det går att kommentera
Ahh, ok
Är det bara jag som får upp en massa flikar med samma länk när jag klickar på en länk här i forumet på Skillpoint?
Har varit så för mig med ibland dom senaste dagarna. Ibland öppnas det 4 flikar istället för 1.
Är detta något ni känner till?
Är detta något ni känner till?
Aaa. Ska lämna in en ticket om det.
Segt.
Segt.
Mycket segt. Forumet går sådär, men går man direkt till skillpoint.se så är sajten halvdöd och det tar en halv minut innan den ens svarar:
Jag jobbar för fullt på "segheten"
Tasks: 236 total, 2 running, 234 sleeping, 0 stopped, 0 zombie
Cpu(: 30.3%us, 3.6%sy, 0.0%ni, 64.4%id, 1.7%wa, 0.0%hi, 0.0%si, 0.0%st
Mem: 6228704k total, 6118588k used, 110116k free, 383920k buffers
Swap: 2031608k total, 1592k used, 2030016k free, 4483908k cached
Inga direkta problem här...
Jag ser en betydligt högre belastning på mysql sen i måndags.
Jag jobbar för fullt på "segheten"
Jag tror faktiskt det var helt och hållet vårt eget fel den här gången.
orumet går sådär, men går man direkt till skillpoint.se så är sajten halvdöd och det tar en halv minut innan den ens svarar:
För nu ger väl din mystiska mätare ungefär lika resultat på forum och förstasida?
För nu ger väl din mystiska mätare ungefär lika resultat på forum och förstasida?
Yessirebob.
Är det jag som inbillar mig, eller tar det mycket längre tid att ladda trådar med omröstningar än vanliga trådar?
Är det jag som inbillar mig, eller tar det mycket längre tid att ladda trådar med omröstningar än vanliga trådar?
'Tis true.
När jag ska starta en omröstning och klickar på flera val så återställs allt, texten försvinner och jag får göra om allt.
Detta:
Borde vara bättre nu.
Detta:
Mer handhavandeproblem än nåt annat, men tack för att du noterade det.
Borde vara bättre nu.
Jo men visst är det så, trevligt.

Även fast jag kryssat i att jag vill visa forumet trådat istället för kategoriserat så visas det ändå kategoriserat.
Även fast jag kryssat i att jag vill visa forumet trådat istället för kategoriserat så visas det ändå kategoriserat.
En klassiker, funktion blev avaktiverad redan första dagen pga att den orsakade ett jättedumt problem i koden. Nu är den dock tillbaka (på prov) igen.
Verkar vara en massa bluffkonton som spammar dåliga länkar.
Verkar vara en massa bluffkonton som spammar dåliga länkar.
En av nackdelen med att låta folk som inte är användare kommentera.

Okej, höjer svårighetsgraden på CAPTCHAn. Se om det avhjälper problemet.
Okej, höjer svårighetsgraden på CAPTCHAn. Se om det avhjälper problemet.
Det verkar inte ha hjälpt alls, samma sak spammas fortfarande:
http://www.skillpoint.se/nyhet/ludosity-utannonserar-ittle-dew?page=-0
Vad fyller de konstiga länkarna för funktion egentligen?
Den skickade ju ungefär med ett timmes mellanrum hela tiden igår. Bot med felaktig länkning eller en medlem som firar första April lite för tidigt?
Spam har vi ju alltid haft, men får avvakta någon dag och se om det avstannar till tidigare nivå 1-2 i veckan eller om det fortsätter som igår. Nästa steg är i annat fall att lägga in en akismet-funktion.
http://www.brnoexpats.com/drupal/sites/all/modules/smileys/packs/Roving/
Psykisk sjukmänniska