Andreas Ljungströms bild

Viktigt! Läs denna tråd först innan du ger dig in i turneringen!

Deltävling 1: Girp

Dags för årets första deltävling i Skillpoints flashspelsturnering 2012. Spelet jag har valt ut heter Girp och här antar man rollen som en sladdrig bergsbestigare. Genom att greppa utplacerade bokstäver på berget tar man sig upp. Bokstäverna symboliserar samma bokstäver som återfinns på ditt tangentbord.

Notera att det går att samla poäng på olika sätt i det här spelet. De som tar sig hela vägen upp blir givetvis högst rankade och där är det tiden som representerar poängen, de som inte lyckas att bestiga berget till fullo får nöja sig med att höjden representerar poängen.

Spela Girp här.

Deadline för poängpostande är söndag den 1 juli 23:59:59!

Ställning:
1. OhNoSpyware - 9m 41.5s (tid)
2. Nahoj - 11m 13.9s (tid)
3. rnz - 15m 32.6s (tid)
4. Crimson Thunder - 15m 45.3s (tid)
5. Naturlazer - 17m 58s (tid)
6. VodkaCitron - 51.4m (höjd)
7. Mickemos - 21.7m (höjd)

Redaktionstoppen:
1. Andreas Berg - 18m 46.9s (tid)
2. Starfighter Johansson - 25m 7.0s (tid)
3. Gustav Granlund - 32.7m (höjd)
4. Tobias Jensen - 17.6m (höjd)
5. Sebastian Magnusson - 5.8m (höjd)

Crimson Thunders bild

Ingen som har postat några poäng ännu? I så fall får väl jag ta och sätta standarden med mitt fantastiska resultat :p

20,8 m. Någonstans ska man ju börja...

Senast ändrad av Crimson Thunder, 18 juni, 2012 - 18:19.

PSN: Mr_jump

Starfighter Johanssons bild

Jag tror jag fick sju eller åtta meter innan jag fick psykbryt. :)

Mickemoss bild

I'm in the lead! Hell yea baby! :tard:

Senast ändrad av Mickemos, 18 juni, 2012 - 20:44.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

OhNoSpywares bild

Precis när jag började greppa (huhu) hur det funkar så kom vattnet ifatt mig :( Nåja! Får försöka imorrn igen!

Edit: Kunde inte lägga mig utan att försöka EN GÅNG TILL och jag kom upp! Tiden är ju... EHUM... och wtf :D Jävla fågel :D Ni ska bara veta hur överjävlig den var på de 4 sista ringarna :p
Jag hatar nu fågar.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 19 juni, 2012 - 04:28.
Andreas Bergs bild

Gah, det gick ganska snabbt men sen fick jag hjärnsläpp och släppte alla tangenter :(

Edit: Måste ju förtydliga bara att vi på redaktionen självklart inte är med och tävlar om priserna, utan jag kämpar mest för att spöa de andra på redaktionen >)

Senast ändrad av Andreas Berg, 19 juni, 2012 - 12:02.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

ScatBoners bild

Buggigt spel. :(

Nahojs bild

SA***S J**LA FÖ******DE FÅGELJ***L!!1!!1one!

ehum, nån som känner för att modda in en hagelbössa i det här spelet? :p

Hursomhelst, jag lyckades ta mig så högt som 62.8 meter innan fågeln sabbade alltihop.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Tobias Jensens bild

Jag sätter ju alltid standarden för kass så varför ändra på det?
Kom endast 17.6 meter. :cry:

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Andreas Bergs bild

Fuck yeah! :bigsmile: :beer:

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Crimson Thunders bild

Hatar fågeln |( |( |( Men lite bättre blev det i alla fall.

Mickemoss bild

Fuck this. Väntar tills nästa spel och hoppas på att det inte är lika djävligt mot mig :p

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Fattade precis att man inte behövde hålla in "flex muscles" hela tiden för att hålla tag vilket jag först trodde... :D Kom till 64 blankt, sen kom jag till en återvändsgränd och orkade inte klättra tillbaka.

VodkaCitrons bild

BIP! Vill du aktivera tröga tangenter? NEJ! "Spelet är pausat, tryck k." *du dog*
-.- Kanske är lättare att köra med en mus, men.. ja.. sitter med en laptop :p
Ush... Klarar bara 10m än så länge.

Är det något jag har missat? Ger flex-knapparna olika funktioner? Eller är de exakt samma sak?

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Bergs bild

VodkaCitron skrev:
Är det något jag har missat? Ger flex-knapparna olika funktioner? Eller är de exakt samma sak?

De gör samma sak. Shift och ctrl kan dock bugga med vissa bokstäver typ F, N och liknande som är snabbgenvägar i webbläsaren antar jag.

Andreas Berg skrev:
snabbgenvägar i webbläsaren antar jag.

Fungerar sådana när man klickat på objektet och liksom startat ett litet program? Det här tarvar utforskande experiment.

Sebastian Magnussons bild

Vilket otroligt irriterande jävla spel :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Jag ger nog upp XD "aktivera tröga tangenter?" kommer ju upp var 5:e sekund. Så jag kan ju personligen inte spela det :p Kanske om jag känner för att leta upp något bord så jag kan fixa en mus men.

Speltid 3min? Verkligheten 10?

Fågeln var inte så dryg för mig men jag kunde för mitt liv inte komma över det sista gappet innan presenten. Det är två-tre ringar som är lätta att ta precis innan, men innan dem så är det ett mellanrum jag bara precis kunde nå över, och där dinglade jag nog i 10 minuter som en ledsen fisk.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 22 juni, 2012 - 09:46.

Crimson Thunders bild

Jag kom upp!!! :party:

VodkaCitron skrev:
"aktivera tröga tangenter?" kommer ju upp var 5:e sekund.

Använd Ctrl istället så borde det inte vara några problem :).

VodkaCitrons bild

Crimson Thunder skrev:
Använd Ctrl istället så borde det inte vara några problem

Jo, men då aktiveras allt annat skit :( "Wireless Assisant ON; OFF, ON; OFF" etc XD Plus att jag då måste kliva ner ett steg med lillfingret och kan då inte nå tangentarna högst upp med vänstra handen =/

Sätter mig nog ner en stund och försöker mer på en annan dator (där jag kan ha mus) när deltävlingen börjar gå emot sitt slut.

Det är tredje ringen från målet som är värst. Dit kommer jag på typ 5-10 minuter. Sen måste jag svänga varv efter varv efter varv tills jag vill skrika och slänga tangentbordet i väggen innan jag tillslut får tag i den. Det är frustrerande, så jag lägger ner nu.

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
Jag ger nog upp XD "aktivera tröga tangenter?" kommer ju upp var 5:e sekund.

Du kan avaktivera den tangentbordsgenvägen i Hjälpmedelscenter i Kontrollpanelen.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

OhNoSpywares bild

Är det typ söndag den 1:a 23:59 som är deadline för resultatpostning? Borde kanske stå i huvudinlägget? :)

Nahojs bild

Nu jävlar, skam den som ger sig, den som väntar på nåt gott... och så vidare :p

Satt och nötte ett jävla tag och fick upp ett bra flyt hela vägen en av gångerna, plus att måsfan inte störde så mycket. Så I presenterar to er 8):

Senast ändrad av Nahoj, 26 juni, 2012 - 21:34.

"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Andreas Ljungströms bild

OhNoSpyware skrev:
Är det typ söndag den 1:a 23:59 som är deadline för resultatpostning? Borde kanske stå i huvudinlägget?

Det stämmer bra! Uppdaterar...

Jag klarade spelet på 2 sekunder. Glömde ta screenshot så ni får lita på mig...

Crimson Thunders bild

Såja, efter en veckas paus flöt det på riktigt bra nu! Bara fågeln som ställde till lite problem mot slutet :tired:

Nahojs bild

Crimson Thunder skrev:

Meh! :O

Ahwell, bara att börja klättra igen då :tired:

OhNoSpywares bild

Jag. Har. Ont. I. Fingrarna. :tired:

Edit: ...och kan inte stava.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 1 juli, 2012 - 09:30.

Bra jobbat vafan! :beer:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.