Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache WHERE cid = 'variables' in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128

Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: UPDATE cache SET data = 'a:1211:{s:13:\"theme_default\";s:8:\"blogbuzz\";s:13:\"filter_html_1\";i:1;s:18:\"node_options_forum\";a:1:{i:0;s:6:\"status\";}s:18:\"drupal_private_key\";s:64:\"f21534a5ca14885846975f31b646084ff45701c2d5f18a72667b24c1488db285\";s:10:\"menu_masks\";a:35:{i:0;i:127;i:1;i:125;i:2;i:124;i:3;i:117;i:4;i:63;i:5;i:62;i:6;i:61;i:7;i:60;i:8;i:59;i:9;i:58;i:10;i:57;i:11;i:56;i:12;i:46;i:13;i:31;i:14;i:30;i:15;i:29;i:16;i:28;i:17;i:25;i:18;i:24;i:19;i:22;i:20;i:21;i:21;i:15;i:22;i:14;i:23;i:13;i:24;i:12;i:25;i:11;i:26;i:10;i:27;i:9;i:28;i:7;i:29;i:6;i:30;i:5;i:31;i:4;i:32;i:3;i:33;i:2;i:34;i:1;}s:12:\"install_task\";s:4:\"done\";s:13:\"menu_expanded\";a:1:{i:0;s:13:\"primary-links\";}s:16:\"language_default\";O:8:\"stdClass\":11:{s:8:\"language\";s:2: in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128
 Skillpoints flashspelsturnering 2012: Regler, tabeller och info | Skillpoint.se
Andreas Ljungströms bild

Här finner du all information om Skillpoints flashspelsturnering! Läs noga innan du börjar spela så vi slipper några oklarheter under turneringens gång.

Upplägg och regler:
1. Turneringen består av fem stycken deltävlingar som startar med två veckors mellanrum. Varje deltävling pågår alltså i två veckor och det är bara det aktuella spelets poäng som räknas under den här perioden.

2. Alla spel är poängbaserade och du får posta ditt high-score i tråden hur många gånger du vill vid en förbättring av din bästa poäng. Ta dock en "print screen" som du sparar på en valfri bilduppladdningstjänst och publicerar i samband med att du postar dina poäng.

3. Om två eller fler deltagare postar samma poäng är det den som postar först som erhåller den främsta placeringen. Om flera deltagare hamnar på samma poäng i totaltabellen är det deltagaren med flest tior eller höga poäng som kniper bäst placering.

4. Jag kommer uppdatera varje deltävlings highscore-lista med era poäng så fort tid finnes. Åtminstone några gånger per vecka.

5. De sex bästa deltagarna kommer tilldelas poäng, men alla som postar poäng i tråden kommer placera sig på highscore-listan. Poängen från alla fem deltävlingarna adderas för att vi ska kunna kröna en flashspelsmästare efter att de tio turneringsveckorna är till ända.

Förstapris (Det superfeta spelpaketet):
The Walking Dead (alla episoder)
Krater
Magicka Collection
Alan Wake's American Nightmare
Botanicula
Mount and Blade Collection

Vid vinst av deltävling får man välja ett av dessa:
A Vampyre Story OBS! Icke valbart längre! (vinnare Crimson Thunder)
Trauma
Samorost 2
VVVVVV
The Void
Lament OBS! Icke valbart längre! (vinnare OhNoSpyware)
The Blackwell Legacy
Bumpy Road OBS! Icke valbart längre!
Wizorb OBS! Icke valbart längre! (vinnare OhNoSpyware)
Gunman Clive
Cthullhu Saves the World OBS! Icke valbart längre!

2-3:e pris:
Tvåan och trean delar på spelen som blir kvar efter att alla deltävlingssegrare har valt ut sina (dvs tre var). Tvåan väljer först.

Poängutdelning:
1. Deltagare - 10 päng
2. Deltagare - 8 poäng
3. Deltagare - 6 poäng
4. Deltagare - 4 poäng
5. Deltagare - 2 poäng
6. Deltagare - 1 poäng
7. Deltagare - 0 poäng

Som enväldig turneringshärskare och tävlingsdomare är jag automatiskt diskvalificerad att delta men resterande redaktionsmedlemmar får givetvis vara med om de känner för det. Vi kommer däremot inte låta dem ta del av prispotten. Jag kommer att välja ut vilka spel turneringen ska innehålla, men ni får gärna komma med förslag på spel som ni själva anser borde finnas med. Varje deltävling kommer få en egen tråd varannan vecka och poängen ska postas i den aktuella tråden för att det inte ska bli missförstånd. Det är heller inget krav på att vara med i varje deltävling men förutsättningarna för att vinna och ta hem vårt heta superspelpaket blir såklart bättre då.

Nytt för i år är att vinst i någon eller flera av deltävlingarna innebär att man får välja ett spel i listan ovan. Notera dock att vi bara har ett exemplar av varje titel. Först till kvarn gäller!

Tack till GamersGate som försett oss med dessa awesome priser!

Deltävling 1: Girp
Deltävling 2: Escape
Deltävling 3: Titan Lunch Retalation
Deltävling 4: QWOP
Delvätvling 5: Canabalt

Totaltabell:
1. OhNoSpyware - 46
2. Nahoj - 28
3. Crimson Thunder - 28
4. VodkaCitron - 27
5. rnz - 11
6. Naturlazer - 10
7. Dean Fiat - 1

Redaktionstoppen:
1. Andreas Berg - 42
2. Starfighter Johansson - 38
3. Linnea Hummel - 26
4. Tobias Jensen - 22
5. Gustav Granlund - 10
6. Johan Eklund - 6
6. Sebastian Magnusson - 6

VodkaCitrons bild

Gud så kul! Bra där Andreas! ;) Klart att du börjar det hela med ett SJUKT frustrerande spel ;) Har Skillpoint hittat en liten sponsor? :O

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Crimson Thunders bild

Kul med en ny turnering :). Dock håller jag med Vodka om att det första spelet är riktigt frustrerande, jag har redan fått nog av det |(.

PSN: Mr_jump

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Klart att du börjar det hela med ett SJUKT frustrerande spel

Självklart! Men jag kan garantera att alla spel inte är lika elaka som detta. Bara nästan. ;)

VodkaCitron skrev:
Har Skillpoint hittat en liten sponsor?

Ja, åtminstone till den här turneringen då GamerGate sponsrar oss med priser. :)

VodkaCitrons bild

Vi har ju typ spelat alla flashspel jag gillar, under alla olika turneringar och dylikt. Men nu hittade jag förfasiken ett helt nytt magiskt Robot Unicorn! OMG!

VodkaCitrons bild

Får väll pusha lite i år igen för lite galna Nyancat-spel ;)
Försöka kan man alltid!

Nyan Cat Lost In Space
Nyan Cat FLY

Andreas Ljungströms bild

Deltävling tre kommer upp ikväll, likaså uppdatering av tabeller för er som undrar.

Andreas Ljungströms bild

Den totala poängtabellen är uppdaterad!

OhNoSpyware har verkligen kopplat ett grepp om tillställningen och plockar upp sin andra tiopoängare, likaså sin andra spelvinst. Grattis! :party:

Crimson Thunder och rnz byter plats i tabellen, i övrigt är läget oförändrat. Det är fortfarande en öppen historia. Lycka till alla och fortsätt kämpa!

I redaktionstoppen är det ännu jämnare och numera delar faktiskt Berg och Starfighter förstaplatsen. Vår käre chefredaktör fortsätter dock att harva i botten. ;)

Deltävling tre är uppe.

Andreas Ljungströms bild

Har återigen uppdaterat totaltabellen.

OhNoSpyware rycker i toppen och fortsätter att imponera med sin tredje raka deltävlingsseger. Nu finns det egentligen bara två utmanare om segern kvar, Crimson Thunder och Nahoj, men allt kan fortfarande hända. Kämpa på alla!

För övrigt skänker OhNoSpyware det tredje deltävlingspriset till Crimson Thunder som kom tvåa. Grattis till Crimson Thunder som får välja ett spel ur prispotten!

I redaktionstoppen är det samma scenario. Berg fortsätter att dominera med Starfighter och Tobias som stretar emot en smula. I botten fortsätter Sebbe kämpa på men han har nu fått besök av Gustav och Johan som valde att kliva in sent i turneringen. Kampen om att inte hamna sist fortsätter och det är oliiidligt spännande!

OhNoSpywares bild

Förra året var väl "Winner vs. Loser" med? I år har vi haft GIRP och QWOP... nästa år måste ju bara hans nya spel CLOP vara med :D

VodkaCitrons bild

OhNoSpyware skrev:
nästa år måste ju bara hans nya spel CLOP vara med

Men vad gör du?! Han förtjänar ingen uppmärksamhet, han ska DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!
0:)

Andreas Ljungströms bild

Poängen uppdaterade och nu är det klart! Oavsett hur det går i den sista deltävlingen (som kommer upp senare idag för er som undrar) kommer OhNoSpyware ta hem årets turnering. Otroligt imponerande och ett stort grattis! :D

För övriga handlar det om att fightas om andra och tredjeplatsen och teoretiskt sett kan Nahoj, Crimson Thunder, VodkaCitron och rnz ordna en pallplacering. Ända in i kaklet nu! Kämpa! :)

I redaktionstoppen drar Berg ifrån medan botten är oförändrad mellan Norrlandstomten, Kapten Rödskägg och Toffelhjälten.

Sebastian Magnussons bild

Eftersom Andreas vredgat gudarna och nedkallad en åskvigg i sitt modem faller det på mig att runda av årets turnering. Har jag inte totalfailat lågstadiematte blir tabellerna därmed som följer:

Totaltabell:
1. OhNoSpyware - 46
2. Nahoj - 28
3. Crimson Thunder - 28
4. VodkaCitron - 27
5. rnz - 11
6. Naturlazer - 10
7. Dean Fiat - 1

Redaktionstoppen:
1. Andreas Berg - 42
2. Starfighter Johansson - 38
3. Linnea Hummel - 26
4. Tobias Jensen - 22
5. Gustav Granlund - 10
6. Johan Eklund - 6
6. Sebastian Magnusson - 6

Väl kämpat allihopa!

Och grattis till OhNoSpyware som kammar hem det superfeta spelpaketet. Det är Andreas som sitter på själva priserna, så det kanske kan ta någon dag innan jag lyckats utvinna ur hans internetlösa tillvaro hur vi får tag på dem.

OhNoSpyware skrev:
Etta!

Nahoj skrev:
Delad tvåa!

Crimson Thunder skrev:
Delad tvåa!

VodkaCitron skrev:
Stenpokalen!

När väl Vodka valt sin deltävlingsvinst från Canabalt återstår bara att stycka upp resterande priser. Då vi har en delad andraplats är det antal förstaplatsplaceringar som avgör vem som får välja först, men dem har ju OhNoSpyware typ huggit allihopa ;) Därefter är det antal andraplatser som gäller, och den duellen vinner Crimson Thunder 3-1 mot Nahoj och får därmed välja första spelet.

Såvida Nahojs generösa erbjudande står fast är det då alltså Crimson och Vodka som får slåss om dem.

Tack alla för i år, och så kör vi igen 2013!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Crimson Thunders bild

Wohooo, jag jobbar mig uppåt! Trea ifjol och två i år. Vänta bara till nästa år, då blir jag svårslagen 8) :p.

Senast ändrad av Crimson Thunder, 27 augusti, 2012 - 09:07.

PSN: Mr_jump

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Men vad gör du?!

Skicka mig ett pm med ditt spelval för deltävlingssegern!

Sebastian Magnusson skrev:
Det är Andreas som sitter på själva priserna, så det kanske kan ta någon dag innan jag lyckats utvinna ur hans internetlösa tillvaro hur vi får tag på dem.

Det är fixat!

Och grattis ännu en gång OhNoSpyware! Fantastisk insats. :party:

VodkaCitrons bild

Stenen <3

Andreas Ljungström skrev:
Skicka mig ett pm med ditt spelval för deltävlingssegern!

Done! ^^

OhNoSpywares bild

grattis till OhNoSpyware

Andreas Ljungström skrev:
Och grattis ännu en gång OhNoSpyware! Fantastisk insats. :party:

Tack <3
Känns helt ofattbart!

Crimson Thunder skrev:
Vänta bara till nästa år, då blir jag svårslagen 8) :p.

Är det bra priser får du se upp ;) Kanske lyckas ta alla fem deltävlingsvinster nästa år? ;D

Grattis till alla andra vinnare också <3 Bra jobbat!

Senast ändrad av OhNoSpyware, 27 augusti, 2012 - 16:48.
Starfighter Johanssons bild

Jag var ju asnära att klå Berg! Det trodde jag inte. Hade jag inte skitit i det där konstiga spelet nånstans i mitten av tävlingen kanske jag hade varit ännu närmare förstaplatsen. I mitt hjärta är jag alltid på förstaplatsen.

Nahojs bild

Såvida Nahojs generösa erbjudande står fast är det då alltså Crimson och Vodka som får slåss om dem.

Jadå det står fast, Crimson och Vodka kan slita sina vinster med hälsan. Jag tackar och bockar så mycket för en mycket trevlig turnering och ser fram emot nästa år :bigsmile:

Stort grattis till alla som vann priser :party::beer:

Senast ändrad av Nahoj, 27 augusti, 2012 - 18:17.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.