Andreas Ljungströms bild

Viktigt! Läs denna tråd först innan du ger dig in i turneringen!

Deltävling 2: Escape

Det blir mer klättrande i deltävling nummer två, men av den skuttande typen den här gången. I Escape gäller det att kombinera reflexer, tajming och snabbhet för att ta sig så högt som möjligt innan bakdelen blir skinnflådd av den jagande laserstrålen eller de vassa taggarna sätter stopp för din framfart. Lycka till och glöm inte att dina poäng alltid ska publiceras tillsammans med en skärmdump får att kunna godkännas.

Spela Escape här.

Deadline för poängpostande är söndag den 15 juli 23:59:59!

Poängutdelning:
1. Deltagare - 10 päng
2. Deltagare - 8 poäng
3. Deltagare - 6 poäng
4. Deltagare - 4 poäng
5. Deltagare - 2 poäng
6. Deltagare - 1 poäng
7. Deltagare - 0 poäng

Förstapris (Det superfeta spelpaketet):
The Walking Dead (alla episoder)
Krater
Magicka Collection
Alan Wake's American Nightmare
Botanicula
Mount and Blade Collection

Vid vinst av deltävling får man välja ett av dessa:
A Vampyre Story
Trauma
Samorost 2
VVVVVV
The Void
Lament OBS! Icke valbar längre (OhNoSpyware vinnare)
The Blackwell Legacy
Bumpy Road
Wizorb
Gunman Clive
Cthullhu Saves the World

2-3:e pris:
Tvåan och trean delar på spelen som blir kvar efter att alla deltävlingssegrare har valt ut sina (dvs tre var). Tvåan väljer först.

Ställning:
1. OhNoSpyware - 610m
2. Crimson Thunder - 586m
3. Nahoj - 532m
4. Naturlazer - 531m
5. VodkaCitron - 497m
6. rnz - 468m
7. KirabiKame - 382m
8. halfie - 308m

Redaktionstoppen:
1. Starfighter Johansson - 562m
2. Andreas Berg - 500m
3. Linnea Hummel - 400m
4. Tobias Jensen - 352m
5. Sebastian Magnusson - 283m

Starfighter Johanssons bild

Jag är inte riktigt nere med att det varierar och alltså känns slumpmässigt... Men annars är det ju fantastiskt mycket roligare än GIRP. :)

Andreas Bergs bild

Starfighter Johansson skrev:
Jag är inte riktigt nere med att det varierar och alltså känns slumpmässigt...

De stora variationerna verkar dyka upp bara på lite lägre höjder (typ under 200m). Senare är det såklart variation men inte lika stor skillnad som det kan vara i början.

Kul spel, det här kommer jag nöta! Återkommer när jag har ett rekord jag känner mig någorlunda nöjd med :p

Senast ändrad av Andreas Berg, 2 juli, 2012 - 16:29.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Lägre höjder?! *har kommit till 270 som max* :D
Jag tror jag får byta till en intel-dator för detta, det laggar något extremt på mäcken.

OhNoSpywares bild

Det här kommer bli otroligt mycket svårare än GIRP. Jag orkar vara uppmärksam i typ 200 meter, sedan tröttnar jag och dör :D

Det är närmare 300 som det blir roligt, då är det taggar nästan jämt, dvs man tvingas att vara uppmärksam! Fast... det laggade på min inteldator också. Varenda gång jag når över 300 så blir det stillbilder precis när jag ska landa på en vägg. Knappen slutar reagera på mina tryckningar och när spelet "lossnar" igen så är jag redan död. Knasigt!

VodkaCitrons bild

Det här var väldigt kul :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Tobias Jensens bild

Är inte helt säker på att jag gillar spelet. Är lite för mycket slump som också avgör om man får en "bra" bana eller inte. Men hur som haver, någonstans ska man börja.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

VodkaCitrons bild

Jag har renoverat och taket blev en våning högre!

350 = Sista achivementen

Andreas Bergs bild

Tobias Jensen skrev:
Är lite för mycket slump som också avgör om man får en "bra" bana eller inte.

Som jag nämnde ovan påverkar detta nästan enbart på höjder upp till runt 200m. Framför allt när man närmar sig 250-300 och uppåt består banan av återkommande mönster som dock slumpas fram men som inte har lika stor påverkan på hur det går. Tack vare magin som heter Youtube vet jag att så även gäller åtminstone upp till 700+. :)

Dagens resultat, men det lär bli bättring! :party:

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Uuuh. Fan va duktiga ni är XD Men jag spar mitt nyare highscore tills fler användare börjar posta, så slipper jag att bara spela emot mig själv just nu :p Sen är det lite farligt att kasta upp sitt max poäng såhär tidigt i tävlingen XD

Men lite tur är faktiskt inspelat, hur banan blir genererad. Vid 300 så kan man behöva hoppa för frekvent och för smått att lasern hinner i fatt en :p

Naturlazers bild

På något vis har jag svårt att koncentrera mig när man endast behöver trycka på en knapp. Lätt hänt att man "bara trycker på" så att säga.. :p

Senast ändrad av Naturlazer, 2 juli, 2012 - 21:43.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

OhNoSpywares bild

Det är mitt problem också :p och jag får huvudvärk efter 200 meter när jag försöker titta på spelet :D

rnz
rnzs bild

Sjukt skoj spel ju!

Andreas Ljungströms bild

rnz skrev:
Sjukt skoj spel ju!

Kul att du tycker det! :)

rnz
rnzs bild

Andreas Ljungström skrev:
Kul att du tycker det!

GIRP var också grymt men ju simplare desto bättre... :)
En gammal favorit är Space is the key på armorgames...

OhNoSpywares bild

Efter tre försök får jag sprängande huvudvärk :p
Nåja, får ta en förebyggande värktablett nästa gång jag försöker ;D
Här är ett resultat iaf.

rnz
rnzs bild

Sakta uppåt...

VodkaCitrons bild

Nu börjar det hetta till ;)

OhNoSpywares bild

Yep ;)

Krävdes en värktablett och rätt musik... och en hel del försök :p Men jag kanske inte är lika chanslös i den här omgången som jag trodde först ;D

Nahojs bild

Här är mitt första bidrag, men det ska bli bättring det kan ni hoppa upp och klappa era håriga (eller släta) skinkhalvor på 8)

Senast ändrad av Nahoj, 3 juli, 2012 - 19:13.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Crimson Thunders bild

PSN: Mr_jump

Andreas Bergs bild

Kom igen nu redaktionen, det är ensamt i toppen på vår lista 8) 0:)

Det här spelet är det sämsta i världen. Jag hatar det. Nu går jag och lägger mig och tänker aldrig mer sitta vid datorn i mitt liv!!!!!!!!1

Sebastian Magnussons bild

Det här var mycket roligare än Girp. Fast det hade å andra sidan att få ögonen utpickade av en kråka också varit.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Åsa Modéns bild

Roligt spel och skitbra musik!

SE-GA-!!!

Tobias Jensens bild

Hur kommer det sig att när man är som tröttast och bara slöspelar så får man de bästa resultaten?

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Tobias Jensen skrev:
Hur kommer det sig att när man är som tröttast och bara slöspelar så får man de bästa resultaten?

Jag antar att det har med nerverna att göra. Det är enklare att ha is i magen om man skiter i vilket.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.