Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Denna gång ska vi spela två spel i Indieklubbens regi. Gravity Bone och uppföljaren Thirty Flights of Loving, aldrig har det varit lättare att hänga med på resan! Gravity Bone är nämligen helt gratis och bara en kvart långt, ungefär samma spellängd stöter man på i Thirty Flights of Loving som visserligen kostar pengar men inte mer än cirka 30-45 kronor beroende på varifrån man köper spelet. Båda spelen har utvecklats av Blendo Games och utspelar sig i en blockig värld där fokus ligger på berättandet.

Gravity Bone är som sagt gratis och går att ladda hem här medan Thirty Flights of Loving går att köpa för 5 dollar här och en Steam-version för 5 euro här.

Posta precis som vanligt dina intryck och betygsätt spelet här i tråden. Deadline för postade intryck är den 5 november.

Omröstning: 
Spelat klart? Betygsätt Gravity Bone och Thirty Flights of Loving här!
Andreas Ljungströms bild

Klar! Någon mer som klarat? Om inte, öka farta sista kvarta! Vi vill ha mer (mer än noll dvs) kommentarer till avsnittet! :)

OhNoSpywares bild

Har spelat första spelet och sitter och funderar över om jag vill spela det andra. Återkommer om inte annat med intryck av första!

Andreas Ljungströms bild

OhNoSpyware skrev:
Har spelat första spelet och sitter och funderar över om jag vill spela det andra.

Jag kan avslöja så mycket som att de påminner en hel del om varandra. ;)

OhNoSpywares bild

Så, nu har jag spelat båda. Kommer tyvärr inte kunna bidra till någon diskussion för detta var på tok för udda för att jag ska kunna skriva nåt vettigt om det.
Intressant upplevelse var det i alla fall. Väldigt intressant. Gillade jag det? Jag vet verkligen inte. Det var värt att uppleva, men jag vet inte alls vad jag tycker... förutom att första spelet var bättre än andra. Ser fram emot avsnittet för det kan verkligen bli pannkaka eller superintressant :D
Sammanfattning av mina intryck: wtf? :tard:

x8nightdroids bild

Vet inte riktigt vad jag fick ut av att spela Gravity Bone. Ganska ful miljö, tråkigt ljud och korta ointressanta uppdrag där den enda utmaningen var den klumpiga kontrollen. Och även om det skapade en viss mystik och en liten känsla av spänning. mest beroende på de stora huvudena och det märkliga ljudet, så var det inget som motiverade mig tillräckligt för att köpa Thirty Flights of Loving.

Håller med Ina om sammanfattning av mina intryck: wtf?

X8NightDroid [ex:åtta:najt:drojd]

Starfighter Johanssons bild

Hej x8nightdroid, roligt att du hittat hit!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.