Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Dags att spana in ännu en svensk indiespelmakare, Jokaim "Konjak" Sanberg. Konjak är känd för sin härliga pixelart och det får vi se prov på i spelet vi ska spela tills nästa gång, Noitu Love 2: Devolution, som är en fartfylld actionrökare stöpt i samma form som de klassiska Treasure och Capcom-spelen från förr. Vi kommer också ge oss på alphaversionen av Konjaks kommande spel The Iconoclasts, men fokus kommer främst att ligga på uppföljaren till Noitu Love.

Noitu Love 2: Devolution inhandlas härifrån för fem ynka dollar. Spana gärna in Konjaks övriga titlar som alla är gratis. Legend of Princess och The Iconoclasts är värda en närmare titt för er som vill ha mer snygg pixelgrafik och action.

Posta precis som vanligt dina intryck och betygsätt spelet här i tråden. Deadline för postade intryck är den 28 november.

Omröstning: 
Spelat klart? Betygsätt Noitu Love 2: Devolution här!
OhNoSpywares bild

Började med att starta det första Noitu Love för att se vad det var för nånting. Har läst att folk inte anser det värt att spela, speciellt inte om man har tvåan. Men kände ändå att jag ville testa, eftersom spelet är gratis och allt. Klarade första banan och tyckte väl att det var småcharmigt och fint, men OJ så segt och OJ så störiga kontroller :p Glad att jag testade iaf för jag tror att jag uppskattade tvåan lite extra bara för att det var så mycket bättre :D

Till tvåan då... kommer aldrig förstå det här med att "upp" ska vara hopp. Jag vill ha en separat knapp för hopp och ALDRIG på WASD eller piltangenterna. Fastnade flera gånger för att jag missade att hoppa :D
Utöver det har jag inte så mycket negativt att säga. Återigen inte riktigt min typ av spel så det är svårt att ta upp så mycket. Har inte spelat nåt i samma genre att jämföra med och kan nog inte "uppskatta" spelet för vad det gör riktigt.
Spelet är dock fint och jag gillar designen på allt från miljöer till bossar. Några bossfajter var roliga, andra lite mer irriterande. Tillfredställande att se attackerna och det var kul att kunna flyga runt lite hur som helst. Megaplus för att det är en tuff tjej som är huvudperson också.
Överlag ett bra spel som var väl värt min tid :)

(återkommer om The Iconoclasts också! Edit: Jag fick besök av mamma och hann inte :()

Senast ändrad av OhNoSpyware, 19 november, 2012 - 20:13.
Andreas Ljungströms bild

OhNoSpyware skrev:
Jag fick besök av mamma och hann inte

Vi har inte bestämt inspelningsdatum än så är inte för sent riktigt än. ;)

Andreas Ljungströms bild

OBS! Än finns det chans att hänga på. Inspelningen är framflyttad till den 29:e så 28 november är ny deadline om ni vill hinna få med era intryck i avsnittet.

x8nightdroids bild

Körde spelet i wine på min mac och det fungerade hur bra som helst.

Gillar verkligen den sköna retro - arcad - stilen. Både när det gäller grafiken, musiken och spelkänslan.
Även fast det gjorts många liknande spel, känns NL2 ändå mer genomtänkt.
Trots att det matas på med samma fiender om och om igen känns det aldrig enformigt
och just som man börjar tröttna, kommer det en boss som bryter upp
och får en att vakna till.

Tycker spelet var precis lagom svårt. Vissa av bossarna var ganska frustrerande,
men det hör ju till speltypen. Och när jag väl insåg att det är full fart som
gäller i spelet, istället för taktiskt och försiktigt, så gick det mycket bättre.
Visst att det blir lite hysteriskt random-tryckande ibland,
men det är bara kul.

Snygg och underhållande.
Helt klart värt tiden o slantarna.

X8NightDroid [ex:åtta:najt:drojd]

OhNoSpywares bild

Så! Testat Legend of Princess och The Iconoclasts också. Det förstnämnda var inget för mig, och var ju inget som skulle tas upp i podden så det hoppar vi över. Iconoclasts var däremot rätt trevligt! Såhär i efterhand känns det som att det nog hade varit bättre om jag kopplat in min gamepad eftersom jag hatar att spela sånahär spel med tangentbordet. Nåja.
Alla Konjaks spel ser fantastiska ut. De är verkligen riiiiktigt snygga allihop. Mycket mer än så har jag nog inte att säga, så jag slutar där :)

Gustav Granlunds bild

På grund av gubbe (alltså Andreas) så flyttar vi fram inspelningen till söndag, så lämna gärna fortsatta intryck av spelen. :beer:

Skillpoint.se - Be there or be sär

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.