Sebastian Magnussons bild

Sånt som inte är buggar men ändå kan vara smart. Olikt buggar. Som är osmarta.

Så finns det önskemål, tankar eller idéer gällande sajten på posta dem här. Såhär nära inpå lanseringen är det troligen inte läge att implementera något, men när vi väl landat på fötter finns alla möjligheter.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Strafers bild

En sån där Vem är online-tjossan? 8)

Strafer skrev:
En sån där Vem är online-tjossan?

Kollar du längst ned på http://www.skillpoint.se/forum
så finns massa sånt coolt

Råkade vara avstängd för alla utom redaktörer såg jag.

Strafers bild

Sebastian Magnusson skrev:
Kollar du längst ned på http://www.skillpoint.se/forum

Ah där. :bigsmile:

Marcus Toftedahls bild

Skulle det gå att göra kolumnen med "Senaste inlägg" lite bredare i forumöversikten?

Det längsta forumnamnet nu är Allmänt redaktionen - Intern och det finns gott om plats bredvid. Senaste tråd-namnen är väldigt ihopknödda borta i kanten.

Marcus Toftedahl skrev:
Det längsta forumnamnet nu är Allmänt redaktionen - Intern och det finns gott om plats bredvid. Senaste tråd-namnen är väldigt ihopknödda borta i kanten.

Håller med. Borde gå att ordna. Bra tänkt.

Reyqunes bild

Fixa så det inte går att dubbelposta. KidCactus har en bra lösning för det på WAG.

prismas bild

En liten chat, inte alls viktigt nu men ack så viktigt när TGS och GamesCom presskonferenserna drar igång.

Du är bäst!

mh76s bild

Funktionen kanske redan existerar, men vore kul om man kunde se youtube-klipp direkt i tråden.

Ett samarbete med Radio Speltorsk vore inte heller fel. Att genom Skillpoint kunna se när nya avsnitt läggs ut.

IRC direkt på sajten vore inte heller fel.

Sätta egna betyg på dem spel ni recenserar. Och då kunna se medelbetyget från medlemmarna. Ultimata vore såklart kunna ha eget spelregister med egna recensioner och betyg. Men det lär vara på tok för mycket jobb.

Men slutar med säga: grymt initiativ! Ni har gjort ett dunderbra jobb. Skillpoint är redan tillagd i bokmärken. Tack för inbjudan till betan! :love:

Senast ändrad av mh76, 27 juli, 2010 - 19:37.
Johan Eklunds bild

Youtube-länk finns via filmikonen i smileyfältet redan

Kletets bild

Jag kan inte låta bli att ändå föredra kategorier för varje spelkonsol/spelföretag (Xbox 360/Microsoft, Playstation 3 & PSP/Sony, Wii & DS/Nintendo, PC) istället för allt under Allmänt. :)

I can't remember to forget you.

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Fixa så det inte går att dubbelposta. KidCactus har en bra lösning för det på WAG.

Den var hemsk tycker jag. Gillade den inte alls.

mh76s bild

Nedan kan man markera: "Meddela mig när nya kommentarer postas."

Vore det inte bättre om man fick meddelande här på sajten istället för i mejlet? Eller kan i inställningar kunna välja vart man ska bli meddelad?

En sak till jag vill ha ändrat: Ändra betygskalan 0-5 till 1-10.

Senast ändrad av mh76, 27 juli, 2010 - 20:25.
Reyqunes bild

Thörn skrev:
Den var hemsk tycker jag. Gillade den inte alls.

Finns absolut ingen anledning till att dubbelposta inom 24h, så vad är felet med den?

mh76 skrev:
Vore det inte bättre om man fick meddelande här på sajten istället för i mejlet? Eller kan i inställningar kunna välja vart man ska bli meddelad?

Det är lite för att också för oregistrerade användare (som även de kan posta kommentarer) skall kunna bli notifierade, och tillbakalockade till sidan.

Håller med om att det är ett litet virrvarr vad gäller citeringar och trådsvar (och bloggsvar!), att den ena är på sajten och den andra på mail. Det är möjligt att vi framöver kan slänga in möjlighet att t.ex. "prenumerera" på tråd direkt via sajten. Vet att det finns stöd för dylikt med lite hacking, men initialt kändes det lite "tårta på tårta" att ha både mail och sajt-notifiering.

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Finns absolut ingen anledning till att dubbelposta inom 24h, så vad är felet med den?

För det första går det ju att redigera sitt inlägg. Det är inte speciellt jobbigt, bara lägga till det man hade tänkt att dubbelposta i det tidigare inlägget. Sedan kan det vara bra att kunna dubbelposta om man t.ex. har skapat en tråd och sedan tänker posta sina egna tankar angående ämnet tråden handlar om direkt efter men om man gör det kommer det in i huvudinlägget som man -i alla fall jag- vill bara hålla konkret och inga personliga åsikter i.

Johan Eklunds bild

Betygsskalan är satt i sten ;)

Marcus Toftedahl skrev:
Skulle det gå att göra kolumnen med "Senaste inlägg" lite bredare i forumöversikten?

Fixat.

Reyqune skrev:

Jag gillar att kunna dubbelposta. Är man ett jävla spamtroll blir man bannad ändå :p

Är det många som vill kan jag titta på det, men det lär inte vara trivialt så slipper helst ;)

prisma skrev:
En liten chat, inte alls viktigt nu men ack så viktigt när TGS och GamesCom presskonferenserna drar igång.

Chat är awesome. Vid rätt tillfällen. Borde vara lätt att fixa. Är mer av en designfråga tbh. Men iom att vi kommer vara två man på plats på Gamescom så är det givet att vi vill pimpa utt det. Säger som vanligt, skall se vad som kan ordnas.

mh76 skrev:
Funktionen kanske redan existerar, men vore kul om man kunde se youtube-klipp direkt i tråden.

Som Johan säger. Det är faktiskt en supercool videoknapp. Klistra in url till nästan vad som helst, inte bara youtube (gamevideos, google video, metacafe, ytterligare några dussin tjänster, etc.) så kommer det direkt i tråden.

mh76 skrev:
Ett samarbete med Radio Speltorsk vore inte heller fel. Att genom Skillpoint kunna se när nya avsnitt läggs ut.

Både jag och Andreas är ju som bekant en del av SP-redaktionen. Så någon form av samarbete är att räkna med.

mh76 skrev:
IRC direkt på sajten vore inte heller fel.

Vore isf om vår chattlösning var irc-baserad. Inte omöjligt, men inget jag vill lova.

mh76 skrev:
Sätta egna betyg på dem spel ni recenserar. Och då kunna se medelbetyget från medlemmarna. Ultimata vore såklart kunna ha eget spelregister med egna recensioner och betyg. Men det lär vara på tok för mycket jobb.

Är en funktion flera efterfrågat. Efter vi lanserat och blivit stabila (och i all ärlighet: antagligen först efter Gamescom) är det något av det första jag skall undersöka.

mh76 skrev:
Men slutar med säga: grymt initiativ! Ni har gjort ett dunderbra jobb. Skillpoint är redan tillagd i bokmärken. Tack för inbjudan till betan!

Tack själv!

Kletet skrev:
Jag kan inte låta bli att ändå föredra kategorier för varje spelkonsol/spelföretag (Xbox 360/Microsoft, Playstation 3 & PSP/Sony, Wii & DS/Nintendo, PC) istället för allt under Allmänt.

Får vi inlägg nog att det är berättigat så kommer så att ske. Tveklöst. Så det är upp till er!

Andreas Ljungströms bild

mh76 skrev:

Vi har pratat om det tidigare och det lutar åt en sådan lösning. :)

mh76s bild

Både jag och Andreas är ju som bekant en del av SP-redaktionen. Så någon form av samarbete är att räkna med.

Var så jag fick idén :8). Dvs att jag vet ni även finns på Sveriges bästa podcast 8).

Snuffsiss bild

Jag skulle tycka att det vore trevligt ett steg till i "trädet" för forumet högst upp, så att man kan gå tillbaka till Forum index, istället för bara kategorin man sitter i, så man slipper klicka på "Forum" högst upp.

Även en Tumme upp och en Tumme ner smiley! 8)

Snuffsis skrev:
Jag skulle tycka att det vore trevligt ett steg till i "trädet" för forumet högst upp, så att man kan gå tillbaka till Forum index, istället för bara kategorin man sitter i, så man slipper klicka på "Forum" högst upp.

Jaaa, försökte få till det. Tycker egentligen det är helt fucking onödigt, men vore trevligt. Var dock helt osannolikt svårt, och då det BOKSTAVLIGEN var det enda som stod i vägen för beta bestämde jag mig för att släppa det. Går det att ordna i framtiden, så skall it happen.

Snuffsis skrev:
Även en Tumme upp och en Tumme ner smiley

True. Två problem dock. Nån måste göra dem :p

De vi har nu (bortsett tard, som jag gjorde själv) är delar av ett open source-pack. Och eventuella andra smileys (vi har några till på lager om det behövs) bör ju passa in med detta.

Och för att allt ska passa på en rad: vilken nuvarande smiley vill du döda?

Snuffsiss bild

Och för att allt ska passa på en rad: vilken nuvarande smiley vill du döda?

Nääää, inte döda. :(

Sätt smileys under fetstil knapparna bara, så det blir en egen rad för smileys. :8)

Jaaa, försökte få till det. Tycker egentligen det är helt fucking onödigt, men vore trevligt. Var dock helt osannolikt svårt, och då det BOKSTAVLIGEN var det enda som stod i vägen för beta bestämde jag mig för att släppa det. Går det att ordna i framtiden, så skall it happen.

Vad dåligt, får väl vänja mig med att klicka på Forum knappen dårå. :)

True. Två problem dock. Nån måste göra dem

Haha, har hört att Cactusen är bra på sådant. :p

Crimson Thunders bild

Går det att göra så att man ser vilka som är online inne i trådar? Alltså att det står t.ex. online/offline under avataren i rutan till vänster, om du förstår vad jag menar?

PSN: Mr_jump

Crimson Thunder skrev:
Går det att göra så att man ser vilka som är online inne i trådar? Alltså att det står t.ex. online/offline under avataren i rutan till vänster, om du förstår vad jag menar?

Ja, det går.

I dagsläget kan man se detta genom att gå in på någons profil.

Vi kan lätt visa det även i forumet, handlar mest om att hitta ett lagom snyggt sätt att göra det på. Det failade jag på igår. Men tekniskt sett är det en barnlek.

Strafers bild

Lägga in knappar för centrering av text så man slipper skriva det varje gång kanske?

Strafer skrev:
Lägga in knappar för centrering av text så man slipper skriva det varje gång kanske?

Tycker rent personligt att det inte behövs. De knappar som finns är de som i min mening är värda att ha i ett forum.

Sen har vi, via taggar, stöd för en typ en miljon ytterligare funktioner. Så länge de inte orsakar problem tänker jag inte blockera dem.

Det kan hända att jag är skitkorkad och ingen håller med mig. I så fall får vi tänka om :p

Snuffsiss bild

Du kan ju göra det snyggt som cactusen, att Avataren bleknas bort när han är offline. :)

Eller en liten bild bredvid namnet där det står typ [Off] 8)

Snuffsis skrev:
Du kan ju göra det snyggt som cactusen, att Avataren bleknas bort när han är offline.

Fast jag gillar inte det, tbh.

Snuffsis skrev:
Eller en liten bild bredvid namnet där det står typ [Off]

Min originaltanke var att alla skulle ha en ikon som vi på red har. Och om man är offline så är det i gråskala. Men blev lite knivigt av vissa anledningar.

VodkaCitrons bild

Bättre uppladdning av bilder, eller? För mej är det allra mesta suddigt och pixligt =/

I recension delen ser man inte vem som skrivit texten? Eller jo kanske är personen längst ner nu när man tänker efter, men det är förvirrande. Tex recensionen av Deathspank.
"Andreas Ljungström
Är just nu inne i en rälsskjutarperiod. Med The House of the Dead: Overkill avklarat häromdan går nu Sin & Punishment 2 på högvarv!". Låter mer som att han har lagt en kommentar till recensionen fast om helt fel spel ^^
Sen skulle det vara kul med en "plus,minus och sammanfattning spalt". :)

När man redigerar sin profil och är klar så borde knappen man trycker på heta "Ändra" istället för "Skicka".

Ialf dom synpunkterna jag har hittills ^^

Edit: Senast uppdaterat funktion för forum-delen. Såg ialf att valet fanns om man vill ha listat eller kategoriserat, men utöver det borde de ändå finnas någon underflik eller knapp :)

Senast ändrad av VodkaCitron, 27 juli, 2010 - 22:51.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
I recension delen ser man inte vem som skrivit texten? Eller jo kanske är personen längst ner nu när man tänker efter, men det är förvirrande. Tex recensionen av Deathspank.

Jag tycker själv att det är hur tydligt som helst men man skulle förvisso kunna lägga till "Författare" eller liknande för att förtydliga mer. Tanken med den här lilla profilrutan är, vad jag förstått, att man dessutom ska kunna ta del av vad skribenten pysslar med för tillfället. Som en aktuell, personlig uppdatering. Vill man veta mer kan man dessutom trycka på skribentens namn och läsa en presentationstext av densamme.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.