Nate Travellers bild

Linnea Hummel skrev:
"Just nu"-statusen borde finnas i användarboxen, lätt att nå för redigering. Det är lite onödigt omständigt nu att gå in via profilen. Jag är så sällan inne på min egen profil från början.

+1

Mr.Epics bild

Men kan ni inte göra så att bilderna som man publicerar i en blogg större?

Senast ändrad av Mr.Epic, 17 september, 2011 - 12:39.

I'M GONNA BE THE VERY BEST.

VodkaCitrons bild

Juste, måste varit någon som sagt det här förut, men det går bara att använda koderna till ett stycke.
(B)
Fetstil

Inte Fetstil
(/B)

Borde man kanske ändra på, om det inte bara är jag som har så ^^

Blogg och trådvisningar nowz! Vill ju veta vad som är intressant och inte, vad folk på sidan kollar in mest :p Är det kanske 1000pers som spanat in en Steamtråd och bara 10 som kollat in PS3an's? etc etc.

Senast ändrad av VodkaCitron, 25 september, 2011 - 22:18.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Sebastian Magnussons bild

Mickemos skrev:
Varför får alltid CPUn serva i Pong? Tot Imba!

Du får hitta en vän att sitta bredvid och köra multiplayer med istället! ;)

Sundance Kid skrev:
Jag hade hängt på sp mer om sidan inte varit så förbanat långsam.

Periodvis kan den vara lite småseg in my experience, men sånt där kan ju vara annorlunda för andra.

Linnea Hummel skrev:
"Just nu"-statusen borde finnas i användarboxen, lätt att nå för redigering.

En god tanke, och något jag skall ta med mig.

Mr.Epic skrev:
Men kan ni inte göra så att bilderna som man publicerar i en blogg större?

Utveckla gärna! Som det är nu är begränsingen att den inte blir bredare än själva blogginlägget, för det skulle ju se lite dumt ut ^^ Men du kanske menar något annat?

VodkaCitron skrev:
Juste, måste varit någon som sagt det här förut, men det går bara att använda koderna till ett stycke.

Nej, du är faktiskt den första. Grand prize! :party:

Men feta grejer vill man väl ändå mest göra typ ett ord i taget?

VodkaCitron skrev:
Blogg och trådvisningar nowz! Vill ju veta vad som är intressant och inte, vad folk på sidan kollar in mest Är det kanske 1000pers som spanat in en Steamtråd och bara 10 som kollat in PS3an's? etc etc.

Bloggvisningar borde finnas, åtminstone för författaren själv, håller med. Skall titta på det vid tillfälle. Vad gäller trådar har du ju svar, vilket är en indikator om vad folk gillar att prata om.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqunes bild

Exmpel ifall jag klistrar in en text med en länk och har markerat länken och klickar på så borde det automagiskt bli [ url = LÄNK]INGET HÄR[ / url ].
Samma sak med och . [ derp ] content [ / derp ] alternativt [ video:content ]

Borde finnas som alternativ till att bara använda knapparna.

Senast ändrad av Reyqune, 3 oktober, 2011 - 16:59.

Reyqune skrev:
Exmpel ifall jag klistrar in en text med en länk och har markerat länken och klickar på så borde det automagiskt bli [ url = LÄNK]INGET HÄR[ / url ].

Fast står det något som är en länk, t.ex. http://www.radiospeltorsk.se så blir det automagiskt en länk utan att man behöver göra ett vitten. Eller fattar jag inte vad du menar nu?

Reyqune skrev:
Samma sak med och . [ derp ] content [ / derp ] alternativt [ video:content ]

Borde finnas som alternativ till att bara använda knapparna.

Du menar mao typ skriva http://bild.bild/bild och sen kunna markera i efterhand, klicka knappen och så blir det en inlänkad bild? Jo det vore smart, kan kolla på det isf.

Reyqunes bild

Sebastian Magnusson skrev:
Eller fattar jag inte vad du menar nu?

Så att den blir klickbar utan att behöva ge den namn genom en extra dialog. Så exempelvis gog.com blir klickbar utan att jag behöver gå igenom en extra dialog.

Du menar mao typ skriva http://bild.bild/bild och sen kunna markera i efterhand, klicka knappen och så blir det en inlänkad bild?

Menar att jag ska kunna skriva adress/bild.png, markera det och klicka på och att länken då automagiskt får taggar för img, samma med video fast då med [ video: content].

VodkaCitrons bild

Men feta grejer vill man väl ändå mest göra typ ett ord i taget?

Jo det är sant, men det gäller också dom övriga "kodningarna". Har ju velat göra kursiv text på stora delar av bloggar m.m, blir ju lite huller om buller om man ska ha en/flera koder per stycke. Det funkar som det är nu, men det kunde ha varit lättare :p

Bloggvisningar borde finnas, åtminstone för författaren själv, håller med. Skall titta på det vid tillfälle

:) :beer:

Reyqune skrev:
Så att den blir klickbar utan att behöva ge den namn genom en extra dialog. Så exempelvis gog.com blir klickbar utan att jag behöver gå igenom en extra dialog.

Skriver du bara en korrekt länk, dvs http://gog.com så blir den automatiskt klickbar utan dialog.

Reyqune skrev:
Menar att jag ska kunna skriva adress/bild.png, markera det och klicka på och att länken då automagiskt får taggar för img, samma med video fast då med [ video: content].

Mmm, det vill jag också egentligen. Får undersöka hur görbart det är.

Reyqune skrev:

Nu funkar det så, typ.

Markerar du något så förifylls fältet för bild eller video. Du behöver fortfarande trycka OK i rutan förstås, men så får det nog förbli om vi vill fortsätta ha den gamla funktionaliteten också.

Fleischers bild

Istället för en länk till metacritic.com i varje recension. Kan man inte få in betyget istället? Eller i.a.f en länk direkt till det spelet som recenseras?

Sofia Hårds bild

Nu funkar det så, typ.

Önskemål till Skillpoint-shoppen - styr upp en babybody med Skillpoint-loggan så avkomman har något tjusigt att klä sig i!

/Fröken Hård

Sofia Hård skrev:
Önskemål till Skillpoint-shoppen - styr upp en babybody med Skillpoint-loggan så avkomman har något tjusigt att klä sig i!

Your wish is my command!

http://www.skillpoint.se/skillshop

Sofia Hårds bild

Your wish is my command!

Fantastiskt! Blir omedelbar beställning vid lön :D

/Fröken Hård

VodkaCitrons bild

Aww ^^

VodkaCitrons bild

PSN:
Xbox Live:
Steam:
Kontakt:

Email eller whatever ^^

VodkaCitrons bild

Bloggvisningar borde finnas, åtminstone för författaren själv, håller med. Skall titta på det vid tillfälle.

0:)

VodkaCitrons bild

Ett förslag som inte har något med forumet att göra men.
Kan ni inte trycka upp flyers och ge bort till frivilliga som sen kan ge bort det till vänner/kontakter? Eventuellt sätta upp i centrum och dylikt om man får deras godkännande?

Skillpoint har stått stilla (iaf när det gäller registeringen och aktiviteten av nya medlemmar) och gått neråt sen lanseringen :O Måste ju få in folk på något sätt. Genom annonser och dylikt. Försök även att komma in till GameX i år då! ;)

*pushar*

VodkaCitron skrev:
Kan ni inte trycka upp flyers och ge bort till frivilliga som sen kan ge bort det till vänner/kontakter?

Det är en bra idé!

I dagsläget har vi en hög med stickers för dylika ändamål, men flyers är nog ett bra komplement.

VodkaCitrons bild

Det är en bra idé!

Neat! Ni bör ju passa på nu när ni kan annonsera att det finns "tävlingar varje måndag". Samt nu när forumet är ganska så aktivt med nyhetsflöd och dylikt i och med E3 ;)

VodkaCitrons bild

Nu har jag ett förslag här Sebastian som jag iaf tycker e toppen!
Närcon som är det nuvarande största "anime" konventet i Sverige nu när Uppcon har lämnat oss. Har sin start om en månad!
Skulle inte du kunna ta kontakt med Närcon? Så kan man ju ha en bunt Skillpoint flyers liggandes i spelrummet! Behöver ju inte vara något fanzy heller, på Uppcon delade folk ut lappar som de skrivit ut själva och skapat med hjälp av paint (vad jag vet så behövde de inte ens betala en avgift).

Jag ska ju dra dit en dag före allt startar eftersom jag tydligen ska arbeta där ;) Så då skulle jag kunna dra med mig flyersarna!
Konventet hade över 2000 besökare förra året och det lär vara minst lika många i år säkert! Vilket betyder att runt 1000 pers förmodligen kommer bemöta våra lappar under dagarna :)

Så ta tillfället i akt! Jag tycker iaf att det låter som ett skit bra sätt att göra reklam och är förmodligen ett rätt billigt alternativ!

Om du nu fixar detta, glöm inte att annonsera att det finns "tävlingar varje vecka, flashspelsturneringen och att det är sidan för den som gillar _anime_, _manga_ och allt som rör tvspel!"
Förvisso har vi inte mycket anime eller manga på sidan, men det är ju ingen lögn ;) Vi har åtminstone en tråd!

Men som sagt... Passa på nu! I höst kommer det ett ny svensk hemsida/forum för otakus med en riktig stor satsning! Så vi bör ju ta folket nu! Inann det är försent!

VodkaCitron skrev:
flyers

Vi har faktiskt nästan i princip genomfört ditt förslag med flyers, räknar med att börja kunna printa ut såna nästa vecka! Ska till en URL bara:

De är ju för flashspelsturneringen främst dock, och en generell för ex. Närcon är ju ett bra nästa steg. Tack för tipset om den, ska kolla upp!

Här var för övrigt det slutgiltiga posterresultatet som sitter uppe här och var nu.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.