Sebastian Magnussons bild

Gwellmyn skrev:
Saknar vem som har skrivit en viss text eller recension på "teaserdelen". Alltså inte själva huvudtexten, utan den korta som man t ex kan se på första sidan. Visst kan jag gå in på huvudtexten och scrolla ner för att se vem som skrivit, men efter ett tag får man ju alltid favoritskribenter och då kan det vara trevligt att direkt se vem som har skrivit en text.

Är du bara ute efter en specifik skribent kan du alltid filtrera på denne på undersidorna (nyheter, texter, etc).

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Move the Bongoss bild

De här "<< första < föregående 1 2 3 nästa > sista >>" som finns längst ner i trådar borde dels finnas högst upp också så man slipper scrolla ner om man vill hoppa fram eller bak, men borde kanske också vara lite snyggare. idf mindre. Nu är det ju värsta "< h1 >" på dem.

Senast ändrad av Move the Bongos, 28 juli, 2010 - 13:22.

Move the Bongos skrev:
De här "<< första < föregående 1 2 3 nästa > sista >>" som finns längst ner i trådar borde dels finnas högst upp också så man slipper scrolla ner om man vill hoppa fram eller bak,

Det vore inte dumt. Visserligen har vi ju pager redan på forumöversikten, men ändå. Enda är att man gärna vill hålla det slimmat på toppen, för att slippa scrollande i början av en tråd.

Move the Bongos skrev:
borde kanske också vara lite snyggare

Agreed.

Nu har vi önskemål för pager även där uppe. Och för breadcrumbs även där nere. Isf blir det enhetligt på bägge ställena, så då känns det som att även designen borde bli enhetlig där.

mh76s bild

Glöm det, jag tror jag hittade en sådan tråd :8)

Senast ändrad av mh76, 28 juli, 2010 - 14:12.
HB
HBs bild

Då ska vi se.

Jag vet inte om det bara är jag. Men då man har gått in på ett forum, exempelvis http://www.skillpoint.se/forum/skillpointse/om-skillpoint så tycker jag personligen att höjden på varje ruta där titeln står är litet för ihoptryckt om man jämför med hur den annars är på http://www.skillpoint.se/forum

En småsak kan tänkas men jag vill ha övergripande samma design överallt.

Jag vet inte hur viktigt det är för er. Men på framsidan då man möts av alla nyheter och liknande så om det går, försök att få in vem som har skrivit nyheten också.

Detta gäller även recensioner och allting.

Då man väll är inne och läser ser man enkelt vem det är som har skrivit inlägget efter texten. Men om man ser det så enkelt där borde man väll se det redan på framsidan och inte behöva gå in på nyheten/recensionen/etc etc?

Jag vet inte heller hur jag känner inför att på varje "kategori" som recensioner, texter, nyheter etc etc få upp en stor sökruta över allt som finns i kategorin.

Jag tycker nog det är enklare med en central sökfunktion som man sedan får bestämma vilken kategori man ska söka i.

Småsaker annars mest. Det är gjort så att inläggen, sidmenyns delar och liknande är runda, men sedan är kommentars delen rak som en planka i hörnen.

Navigeringen då tråden har många sidor känns både bra och blä. Den fungerar, men är inte fullständigt utbredd över hela ytan. Det borde gå att fixa.

Längst upp länken i varje inlägg kan nog plockas bort och placeras någon annanstans så man slipper se den i varje inlägg.

Gillar dock citeringsfunktionen, får mig att minnas gamla hederliga SuperPLAY forumet :)

Tror det var allt just för tillfället. Designmässigt har ni lyckas riktigt bra överlag. Bara smådetaljerna som jag nämnt ovan som är något att titta närmare på.

Att man själv kan välja färgtema eller tema till sidan känns inte speciellt nödvändigt.

Ni har en portal som ni har tänkt ska se ut på ett visst sätt. Gör den designen, ta upp förslag på den designen och om det blir för mycket problem så ändra tills man kommit till en kompromiss.

edit - Märkte precis att jag blev citerad. En bra funktion som visades snyggt och prydligt. Men vore det inte en idé att direkt på citatet kunna svara på det istället för att behöva gå till tråden för att behöva svara?

Senast ändrad av HB, 28 juli, 2010 - 14:16.

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

HB
HBs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Nu har vi önskemål för pager även där uppe. Och för breadcrumbs även där nere. Isf blir det enhetligt på bägge ställena, så då känns det som att även designen borde bli enhetlig där.

Visst, det blir enklare att navigera om man även har pager där uppe, men det blir inte snyggt och det förstör designen.

Jaha, nu har jag gått in i en tråd och ska läsa och det första jag möts av är att tråden har flera sidor som jag ska läsa? Känns fel på något sätt.

Då är det bättre att ha bredcrumbs längst upp och sedan pager nertill.

Så får man veta exakt vart man befinner sig på ett enkelt sätt och kan sedan läsa inläggen och sedan gå till nästa sida.

Men som sagt, min åsikt.

Oh, come on now!

Doeds bild

Verkar bara vara möjligt från förstasidan i en forumtråd att gå vidare ut till det huvudforum som tråden är skapad i, vet inte om det nämnts tidigare men vore trevligt att ha möjligheten att göra det från alla sidor i en tråd. Har inte orken att gå igenom tråden för att kolla om det nämnts redan.. 0:)

Lars Forssell

Doeds bild

Om det är möjligt skulle jag tycka om att länkar osv öppnas i ny sida (ny tabb i mina sköna FF-inställningar) så jag får vara kvar på forumet. Visst är det enkelt att öppna länkar i ny tabb själv men man är ju rätt bekväm av sig..

Lars Forssell

---- markering ----

infört i ärednesystem 28/7 15:54

Move the Bongoss bild

1. Länkarna till trådarna till höger i "senaste..."-rutan borde kanske ha en a:hover funktion när man lägger musen över trådnamnet, dels med en "tool-tip"-ruta och för att visa att det är en länk till tråden.

2. Kan man lägga till en rss för sin befintliga blogg så man kan spegla den här istället för att manuellt knappa in alla inlägg?

Move the Bongos skrev:
1. Länkarna till trådarna till höger i "senaste..."-rutan borde kanske ha en a:hover funktion när man lägger musen över trådnamnet, dels med en "tool-tip"-ruta och för att visa att det är en länk till tråden.

Bra tanke. Lägger in i kön.

Move the Bongos skrev:
2. Kan man lägga till en rss för sin befintliga blogg så man kan spegla den här istället för att manuellt knappa in alla inlägg?

Inte i dagsläget. Två aspekter.

Delvis vet jag inte om vi vill det. Finns en poäng i att folk faktiskt besöker oss :p Men jag är med på vad du menar också. Är nog mer av en policy-fråga, vi får se vad andra säger.

Sen behöver det lösas tekniskt. Det _vet_ jag att det går, men lär ta lite tid att konfa, så troligen inte innan lasnering (och Gamescom) isf.

Senast ändrad av Marcus Toftedahl, 28 juli, 2010 - 16:08.

Tobias Jensens bild

Är du bara ute efter en specifik skribent kan du alltid filtrera på denne på undersidorna (nyheter, texter, etc).

Visst kan jag det, men det är alltid trevligt att redan på första sidan kunna se vem som har skrivit vad.

På recensionerna skulle ni t ex kunna ha med namnet på recensenten i citatet. Lite som filmaffischer och liknande, men med namn på personen istället för tidningen, sajt, fanzine etc.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Johan Eklunds bild

Även om vi vill vara så bussiga mot våra användare som möjligt har jag väldigt svårt att se nyttan för Skillpoint med rss-länkade externa bloggar. Det strävar lite mot vår content-policy.

Sen det här med författarnamn i slöast eller feedsen är också en nog no-no av två skäl:
1. Vi vill att besökarna ska vara nyfikna och upptäcka alla skribenter, gamla som nya och frilans. Dessutom går det redan att söka på författare om man vill sortera.
2. Det riskerar se plottrigt ut och störa designen samt pusha inläggen nedåt några rader extra i onödan.

Johan Eklunds bild

Och justja, en global sök vore trevligt men kan bli lite trubbig samt pushar bort annonsutrymme. Så det är en lurig nöt att knäcka.

Tack för all feedback. Keep it coming

HB
HBs bild

En liten detaljsak som jag upptäckte.

Namnen i inläggen har inte samma padding som vad avataren, antal inlägg, skicka PM och liknande har.

Vilket skapar en liten detalj som inte blir speciellt snyggt.

Oh, come on now!

HB skrev:
Namnen i inläggen har inte samma padding som vad avataren, antal inlägg, skicka PM och liknande har.

Vilket skapar en liten detalj som inte blir speciellt snyggt.

Det är iofs med flit. Tycker det är lite stiligt själv. Jag kan ha fel :p

Sen innebär det ockås att långa namn får plats utat att radbrytas.

Reyqunes bild

En knapp som tar en till senast lästa inlägg i en tråd skulle vara fint. :party:

Verkar som det redan finns. 0:)

Senast ändrad av Reyqune, 28 juli, 2010 - 17:24.

HB
HBs bild

Det är iofs med flit. Tycker det är lite stiligt själv. Jag kan ha fel Tunga

Sen innebär det ockås att långa namn får plats utat att radbrytas.

Ovanligt är det. Så mycket kan jag gå med på :)

Sedan så är det ju eran sida. Jag reflekterar bara och ger feedback.

Långa användarnamn radbryts. Kolla bara på ditt egna :p

Men jag förstår din poäng.

Oh, come on now!

Rymdyoghurts bild

HB skrev:

Jag håller på att gå igenom lite margins, padding och allmän typografi nu. Har inte lyckats ta mig till forumet än så länge bara. :D

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

HB
HBs bild

Rymdyoghurt skrev:
Jag håller på att gå igenom lite margins, padding och allmän typografi nu. Har inte lyckats ta mig till forumet än så länge bara. LOL

Okidoki.

Så bra :)

Oh, come on now!

Move the Bongoss bild

Pixelmått vore bra att veta för bloggbilden.

mh76s bild

När man klickar på en länk i forumet, vore det bra om sidan öppnas i en ny flik(tabb) i webbläsaren.

Fleischers bild

Någon typ av achievement skulle vara skoj. Guldstjärna om man postat 500 inlägg på forumet den typen av skojiga grejer (medlem över 1år, kommentera över 50ggr på en recension, mm).

VodkaCitrons bild

Att bara ha sin "senaste blogg" uppe bland bloggarna, skulle ha varit roligare ^^ Som det alltid varit på Gameplayer då, istället för att någon som är extra blogglad tar plats medans alla andra hamnar i glömska, skulle vara jobbigt om det var så när sidan verkligen drog igång med folk ialf. Kanske nämts tidigare, men jag är ingen höjdare på att backtracka ^^

mh76 skrev:
När man klickar på en länk i forumet, vore det bra om sidan öppnas i en ny flik(tabb) i webbläsaren.

Håller jag med om :)

Senast ändrad av VodkaCitron, 28 juli, 2010 - 19:01.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

TTV
TTVs bild

Dela in forumet lite mer? Alltså Sony, Nintendo, Micrsoft, Datorspel etc..

Johan Eklunds bild

Thörn skrev:

Vi kommer inte ha konsolspecifika subforum än så länge. Vi har en viss aversion mot att ha onödigt många forum. Skulle det visa sig vara ohållbart kommer vi att lägga till fler kategorier med tiden. :)

TTV
TTVs bild

Johan Eklund skrev:

Okej. Låter bra det. Jag får helt enkelt ha lite tålamod med mina tråd-serier jag håller på att kokar ihop! ;)

VodkaCitrons bild

Förstår inte varför ni inte vågar göra något som Gameplayer hade. Största delen av ni har ju varit med att göra det till Sveriges bästa spelsajt (vilket det var då) Designen etc är ju superb! Men ändå tycker man att ni knappt tagit några direkt features därifrån ^^

Tycker också det är jobbigt. Låt säga att man har en DS och bara vill prata DS-spel. Då måste man förmodligen bläddra 10sidor innan man får fram något =/

Trådar lär hamna i glömska allt för snabbt och ofta om det är sådär 100inlägg/timmen.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Move the Bongoss bild

Johan Eklund skrev:
Vi kommer inte ha konsolspecifika subforum än så länge. Vi har en viss aversion mot att ha onödigt många forum.

Kanske man skulle kunna göra en liten variation typ "konsol", "Dator" och "Bärbart" i alla fall? Skulle ju underlätta lite utan att man kladdar för mkt med för många forumdelar (som jag också tycker är dumt att ha)

HB
HBs bild

mh76 skrev:

Varför?

Det är inte speciellt jobbigt att högerklicka och välja att det ska öppnas i en ny flik.

Om jag klickar på en länk vanligt och den öppnas i ett nytt fönster/flik så blir jag irriterad, inte fasiken vill jag spendera den tid det tar med att stänga ned ett onödigt fönster/flik?

Fleischer skrev:
Någon typ av achievement skulle vara skoj. Guldstjärna om man postat 500 inlägg på forumet den typen av skojiga grejer (medlem över 1år, kommentera över 50ggr på en recension, mm).

Vilket uppmuntrar till inlägg som "Hm." "Ja, jag håller med" och "..." vilket inte är till nytta för någon.

Och detta gäller givetvis att man ska få en achievement beroende på hur mycket man postar.

Visst kan det vara en rolig idé. Men då måste den typ av achievements som väljs ut vara mycket mycket bra. Och av det du nämner så ser jag ingen vettig achievement som rekommenderas.

Vi ska besöka sidan för att vi gillar communityn, inte för att jaga achievements.

Oh, come on now!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.