Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Ni som har suktat efter pixligt retronostalgiskt handgemäng har hittat rätt. I nästa avsnitt av Indieklubben ger vi oss nämligen på NES-hyllningen Abobo's Big Adventure. Spelet är gratis och kan spelas direkt i webläsaren eller om man hellre vill går det också bra att ladda ner till PC eller Mac.

Minns du den muskulösa, kubikformade minibossen från Double Dragon? Bra, det är nämligen denne filur som har huvudrollen i detta parodilika actionspel. Abobos son har blivit bortrövad och givetvis kommer vår antihjälte till undsättning, massvis med NES-referenser utlovas! Hur många kan du hitta?

Posta kommentarer här nedan, vi läser upp allt i avsnittet, och betygsätt gärna spelet. Deadline för postade intryck är 5 maj.

Omröstning: 
Spelat klart? Betygsätt Abobo's Big Adventure här!
Starfighter Johanssons bild

Prins Abobo!!! Aladdin ju.

Gustav Granlunds bild

Starfighter Johansson skrev:
Prins Abobo!!! Aladdin ju.

Viomalin? Tubamaba? Oboemaboe?

Fan, jag blir bara mer och mer pepp på att spela det här. Jag har sparkat ut Abobo från helikoptern i Double Dragon II en gång för mycket. Dags för upprättelse.

Senast ändrad av Gustav Granlund, 17 april, 2013 - 11:47.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Anders Brunlöfs bild

Ett flash-spel som jag har haft så sjukt kul med. Referenserna haglar, humorn är konstant och mitt i allt detta finns också ett spel (eller är det flera?) som är väldigt kul att spela.

Jag och Samson spelade det i Retroresan (eller ja, Samson spelade inte hela, för att han var upptagen med något annat, säkert oviktigt) och jag och min granne gjorde sedan en genomspelning till Svampriket också;
http://www.svampriket.se/2012/05/genomspelning-av-abobos-big-adventure/

Som helthet är Abobo ett bevis på vilken oerhörd potential det finns på flash-scenen, där man kan ta ut svängarna lite mer än på mer åtstramade plattformar. Ett av de roligaste och mest givande spelen jag spelat de senaste åren.

5/5 (Och bättre än Mass Effect 3)

Senast ändrad av Anders Brunlöf, 17 april, 2013 - 15:33.

Retroresan.se | BITLÖF.se

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.