smisks bild

Somnade som en liten bäbis efter att ha lyssnat på avsnittet igår kväll, riktigt fint jobbat för ett första avsnitt!

Kaxig som fan.

Anders Brunlöfs bild

smisk skrev:
Somnade som en liten bäbis efter att ha lyssnat på avsnittet igår kväll, riktigt fint jobbat för ett första avsnitt!

Låter ju superbt! Som du säger så är det ju också ett första avsnitt och en del grejer kommer ändras/läggas till/tas bort. Men störtkul att du gillade det!

Retroresan.se | BITLÖF.se

Anders Brunlöfs bild

>> SKILLPOD 002: Spelprat i kvadrat
I veckans avsnitt pratar vi om strategispel, med anledning av det rykande färska Civilization V. Vi pratar om genren som helhet, om turordningsbaserad eller realtidbaserad strategi är det vi föredrar och hur framtiden ser ut inom genren. Med mig denna vecka har vi givetvis redaktionens slugaste och kyligaste strateger; Lars Jensen och Sebastian Magnusson.

Vilka strategispel spelar du helst? Spelar du ens strategispel? Är det verkligen den naturliga evolutionen på schack? Var med i diskussionen ni också! Skriv i tråden eller maila oss på skillpod@skillpoint.se

Har ni övriga frågor till oss i panelen gäller samma sak, en rad i forumet eller ett mail till skillpod@skillpoint.se.

Vi hörs på måndag! :beer:

Ollebros bild

gillade ert första avsnitt! trevligt nu när underbara spelradion är död :cry:

Älskar Red Alert 2. är nog mitt favoritstrategispel. gillar mer eller mindre alla strategispel som tillåter en att bygga rediga baser vilket jag tycker är roligast, att kriga sedan är inte alls så kul tycker jag :bigsmile: Civ har man dock aldrig gett sig på. kanske... testar.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Kalaslirarens bild

Jag tyckte att första avsnittet var riktigt underhållande och höll bra kvalité för att vara just det första avsnittet. Hoppas att det dyker upp mer diskussioner mellan er och medlemmarna på Skillpoint, förstår att det kanske var dåligt med det eftersom det var första avsnittet!

Har även en fråga till en viss Lars Jensen, jag vet att han är ett retro-fan. Så jag undrar vilket/vilka retrospel som är hans favoriter, lista kanske? Han har säkert svarat denna fråga förut men det kan ju vara kul att ta upp kanske? En annan fråga som han kanske har svarat på tidigare : Hur kändes det när du var tvungen att lämna Gameplayer och vad har du för framtidsvisioner för Skillpoint?

Tack och hej.

Magkliarns bild

Tänkte bara meddela om att Skillpod nu finns i iTunes för nedladdning! :)

Angående strategispel...

Hmnja. Det längsta jag sträckt mig är nog typiska RTS såsom Starcraft och Age of Empires. Jag tror inte jag skulle ha tålamod att sitta med dessa mer hardcorespelen som Civilization eller Total War. Nu är ju dom visserligen två ganska olika spel inom genren strategi...

Det går det åt.

Magkliarns bild

Litet förslag på förbättring - lägg in Skillpodloggan i metainfon för mp3-filen! Så får man en tjusig bild både i iTunes och iPoden. :)

Det går det åt.

Sebastian Magnussons bild

Skillpod har nu fått ett litet finare hem här på sajten i och med http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Magkliarns bild

Inte för att jag på något sätt betackar mig för Retroresan (snarare raka motsatsen), men känns det inte lite extremt att inkludera dom avsnitten även i Skillpod-feeden i iTunes? :p

Det går det åt.

Sebastian Magnussons bild

Magkliarn skrev:
Inte för att jag på något sätt betackar mig för Retroresan (snarare raka motsatsen), men känns det inte lite extremt att inkludera dom avsnitten även i Skillpod-feeden i iTunes?

Pinsamt. Glömde sätta filter på feeden när vi lade till de andra tre podcasterna. Det där får jag ta på mig, nu fixat. Good catch ;)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Anders Brunlöfs bild

Avsnittet kommer lite senare än planerat, men tanken är att det ska ut idag. Jag har precis jobbat natten och ser i kors, så vi får se hur det går med klipparbetet :tard:

Magkliarns bild

Kan du inte skyffla över klippningen på någon som ändå inte har något att göra... typ Samson? ;)

Det går det åt.

UfU__Xs bild

Magkliarn skrev:
Kan du inte skyffla över klippningen på någon som ändå inte har något att göra... typ Samson?

Näää, taskigt sagt. :tired:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Anders Brunlöfs bild

Magkliarn skrev:

UfU__X skrev:

Nu är allt färdigklippt! Avsnittet ligger nu uppe på sajten och bör kicka igång i iTunes under kvällen. Hoppas ni gillar det!

Magkliarns bild

UfU__X skrev:
Näää, taskigt sagt. :tired:

Haha, jag var såklart ironisk. Men sedan kom jag på att det kunde misstolkas eftersom han nyligen fick sparken från sitt jobb... :~

Förlåt Samson, jag menade inte så!

Det går det åt.

UfU__Xs bild

Magkliarn skrev:
kunde misstolkas

Kunde och gjordes. :p

WEAR!"

UfU__Xs bild

Lyssnade på båda avsnitten igår och det var riktigt bra. Trodde jag skulle vara lite trött på det "vanliga" konceptet vid det här laget men för mig höll det i alla fall. Tyckte ni hade lagom nivå på allt och höll kvar vid ämnen lagom länge, tänkte speciellt på att nyhetsdelen kändes just väldigt lagom och bra. Det märks att många av er är vana vid att göra podcasts vid det här laget. :beer:

WEAR!"

Anders Brunlöfs bild

UfU__X skrev:
Lyssnade på båda avsnitten igår och det var riktigt bra. Trodde jag skulle vara lite trött på det "vanliga" konceptet vid det här laget men för mig höll det i alla fall. Tyckte ni hade lagom nivå på allt och höll kvar vid ämnen lagom länge, tänkte speciellt på att nyhetsdelen kändes just väldigt lagom och bra. Det märks att många av er är vana vid att göra podcasts vid det här laget. :beer:

Kul att du gillar det! Vi ska alltid försöka hålla nyheterna korta, men vi vill samtidigt ha det med eftersom de flesta kommentarerna och diskussionerna från er finns där.

Kirunavinters bild

Yo!

En liten fråga, går det att skicka in en låt som kanske kan spelas i någon paus eller så?

Anders Brunlöfs bild

Kirunavinter skrev:
Yo!

En liten fråga, går det att skicka in en låt som kanske kan spelas i någon paus eller så?

Vi har ingen musikpaus i Skillpod i nuläget.

Men du får mer än gärna skicka in ett eget intro, där du läser in "- Du lyssnar på Skillpod - Valfri slogan".

Anders Brunlöfs bild

>> SKILLPOD 003: Plastrockens uppgång och fall
När det är dags för det tredje avsnittet av Skillpod ska vi prata om musikspelen, som för inte så länge sedan florerade marknaden, men som nu mest verkar irritera oss spelare. Denna veckas panel består av Sofia Hård och podcastdebuterande Gustav Grandlund.

Hur ser du på utvecklingen av musikspelen? Vad behöver hända för att genren ska kännas spännande och aktuell igen? Är det Guitar Hero eller Rock Band som gäller på din förfest? Skriv era inlägg i diskussionen här i tråden eller skicka ett mail till skillpod@skillpoint.se.

Senast ändrad av Anders Brunlöf, 30 september, 2010 - 18:00.

Vargavakas bild

Anders Brunlöf skrev:
Vad behöver hända för att genren ska kännas spännande och aktuell igen?

Den här kanske?

Fast för mig rent personligt (som först införskaffade egna platsleksaker när jag hittade dem för en spottstyvel i somras) så har jag fortfarande roligt med Rock Band 2.

shifts bild

jag vill se gäster i skillpod!

Ni kanske kan ta med en medlem på sajten eller varför inte nån fråm gameplayer?

VodkaCitrons bild

Parappa the Rapper Anime

Taiko No Tatsujin Anime

Idolm@ster Anime

(Såklart att allt ska gå över till att bli anime)

Tycker musikspelgenren lever vidare, men det betyder inte att man måste stå med plast instrument och spela loss. De flesta som jag tycker är underhållande är just nu på dom handhållna konsolerna. Skulle vilja se fler plattformsspel med musik-element.

Men det finns ändå en hel del musikspel att välja på.
Idolm@ster
Hatsune Miku
Taiko no Tatsujin
Gutiar hero
Rockband
Patapon?
DJ Max
m.m, listan är ganska lång.

Men det är stationära konsol fronten som är nere i en svacka nu tycker jag. Gillar man inte att sitta och leka med plastiga instrument, så finns det inte så mycket annat att välja på i denna generation.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Kletets bild

Ber först och främst om ursäkt för den dåliga kommenteringen. Men detta får ni faktiskt skylla er själva för. När ni faktiskt gör sådana utmärkta andra podcaster i Retroresan, Radio Speltorsk och nu Fredagsraiden så tar det lite tid innan Skillpod är avlyssnat, vilket har bidragit till att kommentarerna man tänkt skriva lämnas in för sent.

Nu när det är avklarat kanske man skall hoppa till det väsentliga, vilket är att jag som alltid tycker att Ni gör ett väldigt proffsigt arbete. Brunlöf förtjänar ju självklart en extra stjärna i och med att han får stå som värd varje vecka. Dock ska man inte heller sticka under stolen med att vem Ni än väljer att ha med från redaktionen, så vet man att det kommer vara en väldigt kunnig och njutsam gäst.

Tiden på avsnitten har varit nästan alldeles lagom även om jag själv gärna skulle höra mer djupgående analyser om veckans ämne, vilket kanske kommer i framtida avsnitten.

Tills nästa gång. Ha det super! :)

Senast ändrad av Kletet, 7 oktober, 2010 - 18:08.

I can't remember to forget you.

Anders Brunlöfs bild

Kletet skrev:
Ber först och främst om ursäkt för den dåliga kommenteringen. Men detta får ni faktiskt skylla er själva för. När ni faktiskt gör sådana utmärkta andra podcaster i Retroresan, Radio Speltorsk och nu Fredagsraiden så tar det lite tid innan Skillpod är avlyssnat, vilket har bidragit till att kommentarerna man tänkt skriva lämnas in för sent.

Haha, veckans i-landsproblem kanske? :beer:

Kletet skrev:
Tiden på avsnitten har varit nästan alldeles lagom även om jag själv gärna skulle höra mer djupgående analyser om veckans ämne, vilket kanske kommer i framtida avsnitten.

Jag hårdklipper för att få ned tiden varje gång. Men försöker alltid få med det mest väsentliga. Har du förslag på ämnen som kan rendera i en djupsinnig diskussion är du varmt välkommen att lämna ett tips!

Anders Brunlöfs bild

>> Skillpod 004: Spel man missat
Hur mycket man än försöker så är det totalt omöjligt att hinna spela allt man önskar. Det tycker i alla fall Anders och för att diskutera ämnet tar han in Johan Eklund och Marcus Toftedahl till panelen. Vi kommer diskutera vad som gör att man prioriterar ett spel, vilka spel vi skäms mest över att ha missat och om tidsbrist verkligen är enda anledningen till att man förpassar ett spel.

Vilka spel har ni missat och varför? Är tidsbrist verkligen den enda anledningen eller finns det något speciellt med vissa spel som gör att man bara måste spela dem? Var hemskt gärna med i diskussionen här i tråden.

Och glöm för all del inte att ni numera kan spela in röstmeddelanden via skype. Ring upp kontakten skillpoint_swe och tala in ditt meddelande!

Magkliarns bild

Har ni redan lyckats famla bort skillpodloggan i metainfon? :cry:

Det går det åt.

Anders Brunlöfs bild

Magkliarn skrev:
Har ni redan lyckats famla bort skillpodloggan i metainfon?

Vafan.. Näe..?

I min version syns den i alla fall.. Mysko. Ska forska lite mer så återkommer jag.

Anders Brunlöfs bild

Magkliarn skrev:

Såhär ser det ut för min del:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.