Magkliarns bild

Anders Brunlöf skrev:
I min version syns den i alla fall.. Mysko.

Ja men se på tusan - nu är bilden där den ska. Så lustigt. Kanske bara tar ett litet tag innan bildinfon refreshar i iTunes? Who knows. Gone Gaming-loggan syntes inte heller innan, men nu har den också ploppat fram. Connection - exist it might.

Det går det åt.

Anders Brunlöfs bild

Magkliarn skrev:
Ja men se på tusan - nu är bilden där den ska. Så lustigt. Kanske bara tar ett litet tag innan bildinfon refreshar i iTunes? Who knows. Gone Gaming-loggan syntes inte heller innan, men nu har den också ploppat fram. Connection - exist it might.

Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med det där, men bra att det ordnade sig i alla fall :)

Retroresan.se | BITLÖF.se

Mickemoss bild

Senaste avsnittet var riktigt grymt! Johan spelade sin roll som bitter norrlänning ypperligt ;)
Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt! Kanske man borde spela in en sådan där introfras också... Ska gå ner till studion och gräva fram den dyraste micken :D

Skål på er!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Anders Brunlöfs bild

Mickemos skrev:
Senaste avsnittet var riktigt grymt! Johan spelade sin roll som bitter norrlänning ypperligt ;)

Tackar för den fina kritiken och jag håller med! :D

Mickemos skrev:
Kanske man borde spela in en sådan där introfras också... Ska gå ner till studion och gräva fram den dyraste micken :D

Det hoppas jag verkligen att du gör! Lycka till!

Mickemos skrev:
Skål på er!

Detsamma! :beer:

Johan Eklunds bild

Mickemos skrev:
Johan spelade sin roll som bitter norrlänning ypperligt ;)

8)

Anders Brunlöfs bild

>> Skillpod 005 - Kriget ur förstaperson
Nu under hösten kliver tre olika utvecklare upp med tre olika produkter och slåss om samma marknad. Vi pratar givetvis om höstens FPS-krig mellan Medal of Honor, Call of Duty: Black Ops och till viss del även Halo:Reach. Vi som debatterar denna vecka är Anders Brunlöf, Lars Jensen och Gustav Granlund och vi vill givetvis också veta vad ni tycker och tror.

Vilket spel kommer vara den stora vinnaren när vi pratar om dessa spel om något år? Finns det plats för så här många likartade spel? Vilket föredrar ni och varför? Skriv era svar här i tråden eller maila oss på skillpod@skillpoint.se

Vi hörs på måndag! :beer:

Senast ändrad av Anders Brunlöf, 16 oktober, 2010 - 15:09.

Sebastian Magnussons bild

>> Skillpod 006 gör djupdykning i spelrecenserande

Recenserandets ädla konst är ämnet för nästa veckas avsnitt av Skillpod. Johan Eklund, Sofia Hård och Sebastian Magnusson tar med sig sammanlagt 20 års recensionserfarenhet för att försöka bena ut hur det egentligen går till. Vad kännetecknar en bra recension? Hur bör man gå tillväga för att nå ut med sina tankar?

Vi uppmanar förstås också våra lyssnare att delta i diskussionen på valfritt sätt. Hur ser er idealrecension ut? Var brukar ni störa er på? Berätta! Exempelvis genom att posta ett inlägg i tråden eller genom att maila oss på skillpod@skillpoint.se.

Den som verkligen vill ställa panelen mot väggen kan också göra det genom att lämna ett meddelande i vår röstbrevlåda, via att ringa upp användaren skillpoint_swe på Skype.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Sundance Kids bild

Sebastian Magnusson skrev:
20 års recensionserfarenhet

20 år? Jag som trodde Johan själv hade minst 40 års erfarenhet av recensionserfarenhet...

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Sundance Kid skrev:
20 år? Jag som trodde Johan själv hade minst 40 års erfarenhet av recensionserfarenhet...

Sa jag "sammanlagt"? Borde kanske varit "i genomsnitt" då... ;)

mh76s bild

När vill ni senast ha kommentarer till nästa avsnitt?

En bra recension för mig är den som täcker allt om spelet. Finns multiplayer ska även det tas med. Alternativt göra en recension för singelplayer och en för multiplayer.

Jag vill få svar på allt jag vill veta utan att behöva bli spoilad.

Det som kan störa mig, är främst Wii-recensioner där det kan skrivas t ex: "det är snyggt för vara på Wii." Vi vet redan att Wii är en svagare maskin, och man får helt enkelt ta för vad det är.

En del kan även skriva recensioner där det är uppenbart vilken favoritkonsol recensenten har. Sluta upp med det. Ni får vara fanboys på fritiden, men inte när ni jobbar med skriva recensioner.

En sista grej jag kan störa mig lite på är betygskalan. 1-10 är en perfekt skala för spel. 1-5 känns för fattigt. 11 och över känns för mycket.

mh76 skrev:
När vill ni senast ha kommentarer till nästa avsnitt?

Vanligen brukar vi spela in på söndagar, varierar lite vilken tid.

Johan Eklunds bild

Sundance Kid skrev:
Jag som trodde Johan själv hade minst 40 års erfarenhet av recensionserfarenhet...

Man ska börja tidigt, gärna långt innan man är född

Ollebros bild

kaktus! :bigsmile:

är det bara jag som tycker om Enslaved då eller?
tyckte det var helt underbart. visst, det är ganska platt om man ser till hur det spelas osv. men just världen, karaktärerna och storyn tycker jag var hel mysig och tror att det kunde blivit en grym film istället faktiskt.
kanske lite så som MGS då.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

KidCactuss bild

Ollebro skrev:
kaktus!

Psykisk sjukmänniska

UfU__Xs bild

KAKTUS! :party:(Jag lyssnade visserligen igår och redan då var det spoilat men ändå)
Det samtalet lät lite roligt tyckte jag, verkade som att Sebbe suttit och klippt lite i programmet och upptäckt att "Fan! Det är fem minuter för kort...hrm... användarinslag...vem är online på Skype..."

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

KidCactuss bild

UfU__X skrev:

Det samtalet lät lite roligt tyckte jag, verkade som att Sebbe suttit och klippt lite i programmet och upptäckt att "Fan! Det är fem minuter för kort...hrm... användarinslag...vem är online på Skype..."

Riktigt så spontant var det inte. :bigsmile: Jag fick faktiskt installera Skype i mitt virtuella Windows bara för detta ändamål. Och använda en Playstation Eye-kamera som mic!

Psykisk sjukmänniska

UfU__Xs bild

KidCactus skrev:
Och använda en Playstation Eye-kamera som mic!

Överaskande bra ljud säger jag då. :O

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

>> Skillpod 007 - Vi diskuterar zombie-trenden

Nästa veckas avsnitt av Skillpod kommer handla om de levande döda och hur de kommit att bli en av de mest återanvända varelserna i spelens värld. Andreas Ljungström, Lars Jensen och ytterligare en redaktionsmedlem kommer analysera fenomenet.

Vi uppmanar förstås också våra lyssnare att delta i diskussionen på valfritt sätt. Vilket är det bästa zombie-spelet och varför? Hur kommer det sig att dessa monster är så populära i spel? Exempelvis genom att posta ett inlägg i vår forumtråd eller genom att maila oss på skillpod@skillpoint.se.

Den som verkligen vill ställa panelen mot väggen kan också göra det genom att lämna ett meddelande i vår röstbrevlåda, via att ringa upp användaren skillpoint_swe på Skype.

prismas bild

Är inte så pepp på hela zombieinvasionen som skett den senaste tiden. Dock köpte jag undead nightmare och har spelat i ca 10 timmar. Tror det beror mycket på spelet, är spelet bra har jag inget emot zombiesarna

Senast ändrad av prisma, 29 oktober, 2010 - 16:28.

Du är bäst!

mh76s bild

Som med allt annat är det bäst med en lagom mängd dos. Tycker det blivit lite väl mycket zombier den senaste tiden.

Nu är Yakuza inte någon spelserie jag hängt med, Men där känns det som att nästa sidospel med zombier blir lite väl mycket. För den som älskar serien känner nog ett tvång köpa Yakuza med zombier.

Det har även kommit dlc till diverse spel. Fördelen där är att man får själv välja om man vill ha zombier eller inte.

Största fördelen med alla zombie-spel är att man lär sig överleva dem om en zombie-apokalyps blir verklighet hehe :).

mh76s bild

Kommer det något avsnitt denna vecka? Minns inte om det sades något om det i senaste Skillpod.

mh76 skrev:
Kommer det något avsnitt denna vecka? Minns inte om det sades något om det i senaste Skillpod.

Gamex kom emellan. Hade eventuellt hoppats på att göra något därifrån, men så blev det icke. Kanske slänger upp några youtubeklipp från efterölen med delar av redaktionen som kompensation ;)

Andreas Bergs bild

Kanske slänger upp några youtubeklipp från efterölen med delar av redaktionen som kompensation ;)

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

(fast nu var ju micken avstängd under hälften av mitt fyllesvamlande så jag överlever nog)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Berg skrev:
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Ja, du hade ju en episk dialog med dig själv i 10 minuter eller så :p

Men jo, det är ganska mycket i den kameran som är unfit for human consumption.

VodkaCitrons bild

Please do :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Ljungströms bild

Kanske slänger upp några youtubeklipp från efterölen med delar av redaktionen som kompensation

Gah! Jag tror det är bäst för alla om du låter bli. ;)

Andreas Bergs bild

Ja, du hade ju en episk dialog med dig själv i 10 minuter eller så :p

Var det bara tio minuter? Jag har tappat formen :(

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Berg skrev:
Var det bara tio minuter? Jag har tappat formen

Nä, jag orkade bara inte filma längre. Blev trött i armen. :p

Naturlazers bild

Hur ser det ut med Skillpod? Kommer det att fortsätta även fast Anders slutat på sidan?

Måste säga att jag verkligen podcasten. Väldigt underhållande att lyssna på. :)

Eller har ni andra planer?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.