Sebastian Magnussons bild

Har nog varit lite för snål med versionsnumreringarna. Så även om denna inte är supermajor så går vi upp till 1.1 nu.

*Lagt till Spelberget som podradio
*Lagt till sidebarblock för senaste användarbloggar
*Lagt till sidebarblock för facebook
*Lagt till sidebarblock för twitter - innehåller redaktionens tweets samt alla som skriver @skillpointse eller #skillpointse
*Tweakat utseendet på "läs vidare"-blocket

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Perggs bild

Tjusigt, mycket tjusigt!!

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Starfighter Johanssons bild

Ja, jag håller med. Det blev mycket bra där på sidan! :beer: Fasteeeh... Ska man se Twitter nu alltså? För jag gör inte det. Jag har förvisso lite smuts på glasögonen, jag kan komma tillbaka när jag tvättat dom!

Linnea Hummels bild

Fett nice!

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Starfighter Johansson skrev:
Ja, jag håller med. Det blev mycket bra där på sidan! Fasteeeh... Ska man se Twitter nu alltså? För jag gör inte det. Jag har förvisso lite smuts på glasögonen, jag kan komma tillbaka när jag tvättat dom!

Sidomenyn ser lite olika ut på varje sida beroende på behov och tillgängligt utrymme. Forumet har t.ex. forumkontroller, handlar sidan om ett spel kan man läsa mer om just det spelet.

Twitter syns t.ex. bara på förstasidan.

VodkaCitrons bild

Meh. Jag använder ju bara Skillpoint ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Daniel Jonssons bild

Nu vet jag inte hur länge det varit så, men antalet tecken som man kan ha till sitt lösenord verkar vara lite knas.

Tidigare har jag lyckats använda ett lösenord på 100 tecken. Men nu när jag försökte logga in sa den följande:
Lösenord får inte vara längre än 60 tecken, men är för närvarande 100 tecken.
Och när jag skulle sätta ett nytt lösenord sa den:
The password is too long: it must be less than 30 characters.

Christian Håkanssons bild

Heheh, problematiskt :bigsmile:

Daniel Jonsson skrev:
Tidigare har jag lyckats använda ett lösenord på 100 tecken. Men nu när jag försökte logga in sa den följande:
Lösenord får inte vara längre än 60 tecken, men är för närvarande 100 tecken.
Och när jag skulle sätta ett nytt lösenord sa den:
The password is too long: it must be less than 30 characters.

Intressant!

Den faktiska gränsen bör vara 30 tecken, och jag vidimerade det just med en testanvändare. Var det tidigare felmeddelandet, eller din förmåga att sätta så långa lösen, kommer från är jag lite osäker på.

Jag antar för övrigt att du använder någon hash/lösenordshanteringsprogram och inte bara har sjukt bra minne :p

Starfighter Johanssons bild

Om han inte kör med meningar, som man är tipsad om. "Ha helst ett lösenord i stil med 'Ha en underbar morgon min älskade banan!' eftersom mellanslag, åäö och !?-tecken gör att det i princip blir omöjligt att bruteforca!" säger experterna, men då glömmer dom att så gott som samtliga sidor med lösenordslås tillåter typ... fyra tecken, inga mellanslag eller åäö.

Daniel Jonssons bild

Kör med LastPass. ;)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.