Morts bild

Tänkte ge ett litet tipps på ett nytt lite annorlunda spel.
Det är... ja vad kan man säga? En arkadifierad tanksimulator med MMO-inslag som har med vagnar från 1930 fram till 1950.

Man skaffar sig helt enkelt pengar och xp genom att köra runt i sin tank och skjuta på andra. För erfarenheten man får ihop kan man uppgradera de olika systemen på sin vagn, samt skaffa större tank-varianter. Reparationer och skott samt nya vagnar kostar givetvis pengar.

Dessutom så har man en besättning som blir bättre ju mer man utför med sin vagn, och de kan även få specialfärdigheter när det blir tillräckligt bra, som ger tex bättre kamouflage.

Snyggt som attan är det också, enda problemet är väl att det för tillfället är i closed beta, men som tur är kan man få en betanyckel här.

Länk till spelets websida: World of Tanks.

Gillar man shooters så tycker jag man borde testa det här spelet, det är ganska annorlunda i och med att man har stora metallklumpar som man brummar runt i. Detta gör att den taktiska biten blir mycket viktigare, då man inte direkt svänger på en femöring.

Lars Jensens bild

Hehe, videon var ganska rolig iaf.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Andreas Bergs bild

Jag har sett flera trailers på World of Tanks och också spelat minst tre olika spel där man bara kör tanks. Baserat på tidigare erfarenheter från tank-spel och det jag sett från World of Tanks kan jag inte för mitt liv förstå hur det kan vara kul.

MEN, det vore ju kanske roligt att potentiellt överbevisa sitt första intryck genom att testa det. ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Alexanders bild

I Battlefield kan det ju vara kul att köra tank, men jag ställer mig lite skeptisk till ett spel som bara kretsar kring tanks på det här sättet. Fast man ska väl aldrig säga aldrig... 0:)

Johan Eklunds bild

Ah, jag får gamla goda Twilight 2000 minnen

VodkaCitrons bild

Tycker gamla pixliga tanks spelen verkar vara roligare :3

Nått sånt.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Johan Eklunds bild

Nu är du elak Vodka. Jag tycker det helt klart ser intressant ut. På samma sätt som World War Online är intressant. Ambitiöst och med stor noggrannhet i detaljer. Men.. gillar man inte tanks så kanske man ska titta åt annat håll helt enkelt... Kanske Carebear Online är nåt mer i din smak ;) Hehe

Nä, nu var jag elak

VodkaCitrons bild

Johan Eklund skrev:
Vodka.

Haha vad, jag gillade ju ändå det där gamla tank spelet ganska mycket :)

Johan Eklund skrev:
Carebear Online

Nah håller mig till http://www.hellokittyonline.com/index.php

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Johan Eklunds bild

Nu gör du mig deprimerad :(

HybridTheWombats bild

Efter lite sporadiskt klickande tog jag mig ut på slagfältet i en lätt bepansrad gräsklippare. Denna pjäs var riktigt seg, och jag blev omkörd till höger och vänster på väg till mittpunkten av kartan. När jag äntligen kom fram till vad som verkade vara "the place to be" så var alla mer eller mindre redan sprängda i bitar. Så jag vet inte riktigt varför dom var så hetsiga att ta sig dit till att börja med, då det mer eller mindre verkade vara en turkey shoot för motståndarlaget på andra sidan fältet. Jag puttrade vidare och letade efter något att skrapa lacken på, men min färd slutade i ett dike då min lagkamrat fick tuppjuck och skjöt min kärra i brist på annat.

Har suttit på betan ett tag, lirat lite nu och då men inget jag riktigt fastnat i. Varje gång jag ger mig ut på fältet så tippar kärran mer eller mindre av sig själv när det dyker upp motståndare med en mountad Howitzer.

Senast ändrad av HybridTheWombat, 20 augusti, 2010 - 00:41.
Lars Jensens bild

HybridTheWombat skrev:
Har suttit på betan ett tag, lirat lite nu och då men inget jag riktigt fastnat i. Varje gång jag ger mig ut på fältet så tippar kärran mer eller mindre av sig själv när det dyker upp motståndare med en mountad Howitzer.

Imponerad att du suttit med det ett tag iaf! Jag skulle också vilja grotta ner mig i något riktigt smalt spel med brant inlärningskurva!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.