Alexanders bild

Jag köpte en gång Soulcalibur IV (PS3) från AxelMusic och det gick ju utmärkt att spela på min "svenska" PS3, men DLC från PSN gick däremot inte att ladda ned till spelet från mitt europeiska PSN-konto! Eller, jag kunde förstås betala och ladda ned innehållet (i detta fall, Yoda :D) men det syntes inte i spelet och gick inte att använda.

Nu undrar jag hur det ligger till med Xbox 360, och de spel som AxelMusic säljer som klassas som regionsfria. Hur fungerar dessa regionsfria spel och hur fungerar Xbox Live på den punkten? Köper jag till exempel Halo 3 från AxelMusic, en "amerikansk regionsfri version", kan jag då ladda ned DLC utan problem? Nu råkar just Halo 3 finnas billigare i Sverige än att köpa från Axel men frågan kvarstår.

VodkaCitrons bild

Med DLC kan man inte tanka ifrån andra länder såvitt jag vet. Osäker på just PS3 dock.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
Med DLC kan man inte tanka ifrån andra länder såvitt jag vet. Osäker på just PS3 dock.

Men om ett spel är "regionsfritt" som vissa spel påstås vara på AxelMusic, kan man då vara säker på att DLC från "svenska"/europeiska Xbox Live Marketplace fungerar med det spelet?

Alexanders bild

Blev visst en doubletap på plattan. :tired:

Senast ändrad av Alexander, 20 augusti, 2010 - 15:28.
TTV
TTVs bild

360 är regionslåst har jag för mig. Nu vet jag inte riktigt om Axelmusic ligger inom EU men om det gör det ska det gå bra att importera spel därifrån. Men inte från t.ex. US.

Har jag för mig.

Alexanders bild

Thörn skrev:
360 är regionslåst har jag för mig. Nu vet jag inte riktigt om Axelmusic ligger inom EU men om det gör det ska det gå bra att importera spel därifrån. Men inte från t.ex. US.

Det ligger i Kanada är jag ganska säker på.

VodkaCitrons bild

De finns ett fåtal spel som är regionsfria även till 360 ^^

Men jag vet inte om spelen känner av DLC, eftersom de inte vet vilken region de ska koppla med. Du får först ta reda på om det går att ladda ner ett svenskt DLC till ett Japansk spel på PS3. Om de går, så måste det väll ändå funka ^^

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
Du får först ta reda på om det går att ladda ner ett svenskt DLC till ett Japansk spel på PS3.

Gör det med stor sannolikhet inte då svenskt/europeiskt DLC inte fungerade till ett amerikanskt spel.

VodkaCitrons bild

Alexander skrev:
Gör det med stor sannolikhet inte då svenskt/europeiskt DLC inte fungerade till ett amerikanskt spel.

Där har du svaret då :) Att DLC inte känner igen regionen även i "regionsfria" spela. Så skippa DLC för dom.

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
Där har du svaret då Att DLC inte känner igen regionen även i "regionsfria" spela. Så skippa DLC för dom.

Nej, det är inte svaret. Soulcalibur IV var ingen "regionsfri" version, utan NTSC, bara det att en PAL PS3 även kan spela NTSC-spel. Dessa regionsfria 360-spel bör ju vara... varken PAL eller NTSC. Eller både och. På något vis.

Senast ändrad av Alexander, 20 augusti, 2010 - 17:10.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.