Strafers bild

Publisher: Sony Computer Entertainment
Developer: Guerrilla Games
Platform: Exclusive to the PLAYSTATION®3 Computer Entertainment System
Genre: First-person shooter, Tactical shooter
Players: Single-Player, Multiplayer
Rating: Rating Pending
Release Date: February 22nd 2011

Kletets bild

Inte för att vara sån men... vem designade de där jetpacksen? :tard:

Ser ut att bli superfint annars, får se hur mycket 3Dn förändrar spelupplevelsen :ghost:

I can't remember to forget you.

Sebastian Magnussons bild

Kletet skrev:
Inte för att vara sån men... vem designade de där jetpacksen?

Jetpacksen ser lika asgrymma ut som de ser fullkomligt oanvändbara ut :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Marcus Toftedahls bild

Sebastian Magnusson skrev:
fullkomligt oanvändbara ut

Haha, det ser lite ut som när Mythbusters försökte flyga med en stor plywoodskiva.

Marcus Toftedahls bild

Eller ja, inte utseendemässigt, men smidighetsmässigt! :beer:

Gustav Granlunds bild

Bara för det tänker jag vara en redig party pooper och säga att Killzone 2, trots sitt fina yttre, mest var ett FPS i mängden. Därmed inte sagt att uppföljaren kommer att bli det, snarare tvärtom. Jag har mer förhoppningar på Killzone 3 då de nu har kunnat fokusera på att göra spelet riktigt kul att spela och inte bara en korridorshooter med rymdnazister.

Spelets jetpacks ser faktiskt kul ut! Lite som ett plattformsspel med maskingevär.

Skillpoint.se - Be there or be sär

TTV
TTVs bild

Definitivt mindre hypad över trean än vad jag var över tvåan. Det ser liksom bra ut -precis som ettan- men vart är det nya? Jetpacks? 3D?

Då säger jag nej tack.

Strafers bild

Beta på ingång

http://beta.killzone.com/kz3/beta-login.html

8)

Gustav Granlunds bild

Strafer skrev:
Beta på ingång

Kul! Ska försöka få tag på en kod. Kanske jag nappar mer på det här än Killzone 2. Det spelets multiplayer var ingen höjdare, men det är nog mest för att jag aldrig lyckades greppa kontrollen fullt ut.

Strafers bild

Best Dynamic Theme Ever!

8)

Johan Eklunds bild

Gustav Granlund skrev:
mest var ett FPS i mängden.

alla fps idag är ett fps i mängden.. hela genren börjar (iaf på konsol) bli så tröttsamt likriktad att man vill gråta

SHTGNs bild

Hade skapligt kul med multiplayern. Hoppas trean blir bättre än tvåan på alla sätt och vis.

Gertzys bild

SHTGN skrev:
Hoppas trean blir bättre än tvåan på alla sätt och vis.

Det hoppas jag också, men framförallt längre. Det tyckte jag var en av de grövre missarna, att enspelarkampanjen kändes så kort när man väl klarade av den.

SHTGNs bild

Gertzy skrev:
Det hoppas jag också, men framförallt längre. Det tyckte jag var en av de grövre missarna, att enspelarkampanjen kändes så kort när man väl klarade av den.

Hoppas röstskådespelet har förbättrats också, ibland var det okej och ibland var det horribelt.

Madarabs bild

Jag hoppas de fixar ett spelbart MP-läge, för det är så trasigt så jag vet inte vad.

Framförallt bör de sparka nuvarande ljuddesigner och anställa den som gjorde Bad company 2.

mh76s bild

Tyckte första Killzone till PS2 var ren dynga. Har aldrig orkat köra igenom kampanjen.

Killzone 2 är betydligt bättre på alla punkter. Men betyder ju inte att det är ett bra spel. Har faktiskt ingen åsikt om det. Då jag tycker spelet var på tok för svårt. Både i kampanj och online.

Online-delen var svårast i Killzone 2. Alla är så duktiga där. Däremot märkte jag att alla kör med samma taktik hela tiden. Springer till ett område där alla andra är. Ens lag är i ett rum och kastar granat genom en öpppning till annat rum där motståndarlaget är.

Däremot har Killzone 2 en riktigt grym krigskänsla. Till skillnad från t ex CoD-serien.

Killzone 3 tycks utav filmklippen inte vara roligare än 2:an. Grafiken tycks vara sämre, och framförallt gulare. Gulare menar jag såklart som ett gult filter över hela bilden. Bytt motor till Unreal Engine? Gillar inte idén med jetpack. Hör inte hemma i ett krigsspel.

Får se om jag lägger undan Killzone-serien på hyllan en gång för alla. Samtidigt sugen på ett ordentligt krigsspel, trots jetpack.

Senast ändrad av mh76, 21 augusti, 2010 - 13:45.
in solvent sees bild

Madarab skrev:
Framförallt bör de sparka nuvarande ljuddesigner och anställa den som gjorde Bad company 2.

Nej, skaffa han som ansvarade för det första spelet. Ingen musik, bara feta ljudeffekter och ett konstant muller av skottlossning i bakgrunden. :love:

mh76 skrev:
Tyckte första Killzone till PS2 var ren dynga.

Är ju ett av de absolut bästa spelen till PS2, och på flera punkter galet mycket bättre än uppföljaren.

all producing nothing intelligent to cause disease

Strafers bild

Killzone 3 har äntligen fått ett datum.

Guerilla Games skrev:
Today, on behalf of Guerrilla Games, we are happy to announce the official release date of Killzone 3 in North America is February 22nd, 2011!

Strafers bild

Någon som spelar betan?

TTV
TTVs bild

Ge mig. :tired:

[......]

Senast ändrad av TTV, 29 oktober, 2010 - 20:25.
Strafers bild

dat helmet

UfU__Xs bild

Fan vad over the top! Nåja, snyggare än än Master Chiefs motorcykelhjälm i alla fall. :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

KidCactuss bild

UfU__X skrev:
Nåja, snyggare än än Master Chiefs motorcykelhjälm i alla fall.

Hjälmen är ju bara en replika, fan vad dåligt...

Psykisk sjukmänniska

Vargavakas bild

En fungerande gasmask skulle ha varit något. Bra att ha om man skall slipa färg eller nått :D

Ollebros bild

betan är sååå bra, sjukt mycket bättre onlinedel än 2an och det är helt och hållet kontrollens förtjänst! sedan är grafiken fan lite vassare med vilket är helt insane då Killzone 2 fan klår allt när det kommer till grafik.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Alexanders bild

Går det att komma in i betan eller är den stängd?

prismas bild

Idag blir det att lira hela kvällen. Kommer börja lira online imorn hojta till om ni vill spela ;)

Du är bäst!

Josef Diktatorns bild

prisma skrev:
Idag blir det att lira hela kvällen. Kommer börja lira online imorn hojta till om ni vill spela ;)

Åh alltid kul att hitta andra att onlajna med. Spelar gärna!

F.K... in the coffee...

prismas bild

Josef Diktatorn skrev:
Åh alltid kul att hitta andra att onlajna med. Spelar gärna!

Tror inte jag har dig på PSN. Jag heter prismoe, lägg till mig så kan vi lira dock börjar jag nog inte lira MP förrens imorgon eller på måndag.

Du är bäst!

Gustav Granlunds bild

Recensionen finns förresten uppe NAAAAUUUGGGHH!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.