Gustav Granlunds bild

Strafer skrev:
Standardbilarna är uppskalade GT4-bilar.

That is not cool.

Precis. Det är fruktansvärt ocoolt. Nog för att spelet med all säkerhet kommer att bli väldigt bra och jag kommer att lira det sönder och samman, men jag hade väntat mig Kristi återkomst nu när jag knarkat Forza 3 så länge och är redo för ett till redigt bilspel.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Strafers bild

TTV
TTVs bild

Strafer skrev:
Inte alls.

Spelet kommer sälja sig själv.

Ollebros bild

Thörn skrev:
Kevin Fucking Butler

skrattar som fan och snurrar runt runt på min stol utan hjul och 4 ben.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Strafers bild

Hehe :bigsmile:

Fuzzys bild

Mitt problem är att jag inte minns om jag bokade spelet någonstans för typ 2 år sen... :bigsmile:

Josef Diktatorns bild

Undrar om detta kommer bli som alla andra GT-spel. Skitsnygga men skittråkiga. Jag vet inte men jag har aldrig lyckats ratta bilspel som är för realistiska för Dirt och Grid kan väll inte klassas som sådana väll? :8)

F.K... in the coffee...

Strafers bild

According to what is probably the biggest forum post on the game ever on GTPlanet from Amar212, the install for Gran Turismo 5 will take over 50 minutes to complete.Amar claims his install was done in 40 minutes, though.Not only that, the install will take up a massive 6.4Gb on your hard drive.

Herregud...

Men sen...

“GT5 gives users the option of an install. This makes loading times throughout much faster but is not a requirement when first playing. If users choose not to install the data straight away it will do it in stages as news areas, tracks etc are accessed during normal game play.”

Tack gode gud :D

UfU__Xs bild

Strafer skrev:
Herregud...

The power of bluray... :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Crimson Thunders bild

Strafer skrev:
the install will take up a massive 6.4Gb on your hard drive.

Och plötsligt känns 80Gb ganska lite.

PSN: Mr_jump

Strafers bild

:bigsmile:

Strafers bild

Strafers bild

Crimson Thunders bild

:O :love: :love:
Det ser ju bättre ut än verkligheten. Inte länge kvar nu :beer:

PSN: Mr_jump

Gustav Granlunds bild

IGN verkar ha slängt upp en recension, och folket på internet är självklart inte nöjda med betyget även om recensionen i sig är positiv. Föga förvånande iofs.

KidCactuss bild

Eurogamer har sin uppe nu också, 9/10.

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-24-gran-turismo-5-review

Senast ändrad av KidCactus, 24 november, 2010 - 12:24.

Psykisk sjukmänniska

Strafers bild

Min dröm har blivit förstörd.

KidCactuss bild

Strafer skrev:
Min dröm har blivit förstörd.

Vad var din dröm då?

Psykisk sjukmänniska

Man5ons bild

Nu har jag iofs aldrig varit ett fan av den här typen av racingspel (jag är mer för bilspel som Burnout, Demolition Derby, FlatOut osv), men jag var allt lite sugen på GT5. Men när man läser saker som:

"Once more it's a lifeless grind through a series of races where it's more often than not simply a case of having the right machinery beneath you rather than a test of any real driving skill."

och

"[...]races aren't helped by the return of the series' now trademark zombie A.I. Any tweaks that have been made are hard to decipher as by and large your fellow racers will pay little attention to your on-track maneuvers, often braking at inexplicable moments and turning what should be a high-octane contest into a comic bout of very expensive bumper cars."

och

"The inclusion of damage is so slight as to be insignificant, and even the most violent of crashes will only result in a polygon shifting slightly ajar. There's an unconvincing lack of weight to the big on-track collisions, and as before in Gran Turismo games it does much to break the immersion its handling model does so well to establish."

...gör att jag minns utomordentligt väl varför jag tröttnade på GT, GT2, GT3 och GT4. Håller med om att det troligtvis är så att "Gran Turismo 5 is a 10/10 simulator wrapped up in a 5/10 game". Vilket är synd. För dom där photomodebilderna är...porr. Ren jädra porr.

Även synd (i just det avseendet) att bara 20% av spelets bilar har den detaljrikedomen. Resten har inte ens en cockpit :(

Senast ändrad av Man5on, 24 november, 2010 - 15:51.

Last chance to lose control

Ollebros bild

Man5on skrev:
Nu har jag iofs aldrig varit ett fan av den här typen av racingspel (jag är mer för bilspel som Burnout, Demolition Derby, FlatOut osv), men jag var allt lite sugen på GT5. Men när man läser saker som:

vissa saker man ser från spelet(race i regn sett från cockpit) är helt grymma så man nästan köper spelet, men sedan inser jag precis det du skrev. bäst att titta på de fina bilderna på spelet på nätet istället och sedan spela något roligt bilspel istället.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Gustav Granlunds bild

Giantbomb kollar in spelet i denna video.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.