TTV
TTVs bild

Jag skulle vilja anordna en Skillpoints StarCraft II turnering. En där jag och en frivillig till kommenterar alla matcher (alá Gameplayers Starcraft turnering). 16 spelare. Åttondelsfinal > Kvartsfinal > Semifinal > Final.

Skulle vara fett.

Lars Jensens bild

Thörn skrev:
Jag skulle vilja anordna en Skillpoints StarCraft II turnering. En där jag och en frivillig till kommenterar alla matcher (alá Gameplayers Starcraft turnering). 16 spelare. Åttondelsfinal > Kvartsfinal > Semifinal > Final.

Skulle vara fett.

Det hade varit jävligt fett! Vad hade du tänkt dig?

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

TTV
TTVs bild

Lars Jensen skrev:
Vad hade du tänkt dig?

Det finns ju vissa problem. Ett: Jag har ännu inte StarCraft II och vet heller inte om jag skulle kunna maxa det så att det ser bra när jag spelar in matcherna via Fraps på datorn. Två: Att hitta 16 stycken spelare. Det kan bli ett problem.

Sen är det mycket mer planering. Få allt att fungera liksom. Men håll er till godo, jag fortsätter och planera och förhoppningsvis köper StarCraft II i det tysta.

Lars Jensens bild

Ja det är iaf ett problem du måste hantera, men det andra kan vi nog lösa. ;)

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Jag skulle vilja anordna en Skillpoints StarCraft II turnering.

Jag kan ställa upp som medhjälpare. Har tänkt samma tanke ett tag. :beer:
Kan då förmodligen både spela in och kommentera. :)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Kan då förmodligen både spela in och kommentera. :)

Då genast mycket lättare. Då är det bara för mig att köpa spelet så skulle vi kunna få det att rulla. 8)

UfU__Xs bild

Japp, sen behövs det bara folk som vill vara med. Men det verkar ju finnas ett visst intresse för spelet i alla fall så några borde man ju kunna skrapa ihop. :p

Ungefär hur långt fram i tiden hade du tänkt dig att lägga det? För jag är rätt upptagen de närmsta tre veckorna (efter det är jag bara måttligt upptagen). :tired:

WEAR!"

sultans bild

Den dagen man har pengar igen så kommer man skaffa StarCraft 2 och då ställer jag gärna upp på en turnering :party:

You can't arrange them by penis...

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
För jag är rätt upptagen de närmsta tre veckorna (efter det är jag bara måttligt upptagen). :tired:

Well. Det skulle vara bra att även låta folk som är nya till serien att komma igång och få lite kött på benen angående spelet. Så jag vet inte riktigt men inom tre veckors tid hade jag inte tänkt anordna något.

Lars Jensens bild

Men kör ni på! Vi ställer upp med all hjälp ni behöver.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Det skulle vara bra att även låta folk som är nya till serien att komma igång och få lite kött på benen angående spelet.

Absolut, speciellt som spelet bara funnits ute i drygt två veckor än så länge och alla kanske inte spelade betan dygnet runt. Det känns som att vi redan är överens om så mycket, det här kommer gå utmärkt. :D

WEAR!"

Reyqunes bild

Skulle vara trevligt ifall ni väntar ett tag så man hinner spela lite mer. 0:) Spelade inte så mycket på betan. :p

smisks bild

Fråga från en nååb:
Är det värt att skaffa? Har aldrig riktigt fastnat för liknande spel, men otroligt många älskar SC och ännu fler verkar gilla SC2. Sitter dock redan knädjupt nere i skiten när det gäller WoW som jag spelar dygnet runt (ungefär), men nu när det börjar lida mot slutet, kanske det är något att titta på?

Min egentliga fråga är väl snarare; är det lätt att lära sig och bara hoppa in i? :D

Kaxig som fan.

Reyqunes bild

smisk skrev:
Är det värt att skaffa?

Självklart.

smisk skrev:
är det lätt att lära sig och bara hoppa in i?

Det är enkelt att lära sig hur man spelar men svårt att bli bra. :p Man lär sig väldigt mycket genom att spela igenom campaign och challenge-kartorna som finns.

smisks bild

Reyqune skrev:
Det är enkelt att lära sig hur man spelar men svårt att bli bra. :p Man lär sig väldigt mycket genom att spela igenom campaign och challenge-kartorna som finns.

Ska väl ta och charma mig in hos någon polare som har spelet och testa lite, är mest rädd att jag inte ska komma in i det och sluta tvärt, som jag brukar göra :(

Kaxig som fan.

Reyqunes bild

smisk skrev:
Ska väl ta och charma mig in hos någon polare som har spelet och testa lite, är mest rädd att jag inte ska komma in i det och sluta tvärt, som jag brukar göra

Ifall du vet någon som har köpt det så kan du fråga efter ett guestpass. Det låter en spela SC2 i 7 timmar tror jag det var. Då är det hela spelet man har tillgång till.

Mathias Novaks bild

smisk skrev:
Min egentliga fråga är väl snarare; är det lätt att lära sig och bara hoppa in i? :D

Lite trist att hoppa in om man inte tagit sig igenom ettans kampanj(jag är nördigt förälskad i storyn), men sett till själva spelandet så är Starcraft II nybörjarvänligt. Well, beroende på ditt motstånd. Få inte panik om du aldrig vinner i MP.

Så svaret är ja på alla dina frågeställningar. Jag brukar få spasmer och citera koranen när jag spelar ett RTS, men Starcraft är out of ordinary.

smisk skrev:

Ska väl ta och charma mig in hos någon polare som har spelet och testa lite, är mest rädd att jag inte ska komma in i det och sluta tvärt, som jag brukar göra :(

Jag har en guest pass key som du kan få. 7 timmars speltid som gäller under 14 dagar. Så får du se om det är något att ha. :)

Senast ändrad av Mathias Novak, 7 augusti, 2010 - 01:19.
smisks bild

Mathias Novak skrev:
Så svaret är ja på alla dina frågeställningar. Jag brukar få spasmer och citera koranen när jag spelar ett RTS, men Starcraft är out of ordinary.

Har ju fått höra det, därför är jag så himlans nyfiken på om det verkligen är så SUPER AWESOME som alla säger.

Mathias Novak skrev:
Jag har en guest pass key som du kan få. 7 timmars speltid som gäller under 14 dagar. Så får du se om det är något att ha. :)

Åh, en sån vore skojig att ha, faktiskt. Mycket lockande. : D

Kaxig som fan.

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
det här kommer gå utmärkt. :D

:) :beer:

Mathias Novaks bild

smisk skrev:

Åh, en sån vore skojig att ha, faktiskt. Mycket lockande. : D

PM heading your way. Förutsatt att tekniken fungerar som den ska.

smisks bild

Mathias Novak skrev:
PM heading your way. Förutsatt att tekniken fungerar som den ska.

Håller tummarna!

Kaxig som fan.

UfU__Xs bild

Mathias Novak skrev:
jag är nördigt förälskad i storyn

:love:
Tvåan, not so much.

WEAR!"

Maxxons bild

Jag är helpå en tävling! Alltid kul att få stryk 8)

TTV
TTVs bild

Maxxon skrev:
Jag är helpå en tävling! Alltid kul att få stryk 8)

Finfint, öva på bara det är ju som sagt ett tag kvar innan vi kickar igång den! :beer:

Alexanders bild

Jag har mer eller mindre aldrig spelat StarCraft. Spelade några matcher i StarCraft II-betan och hade spelet förhandsbokat, CE till och med, men avbokade det... Sålde även min "speldator" i början av sommaren då jag kände ett behov av pengar och ett mindre behov av den datorn, så nu sitter jag här med min MacBook Pro 13" som enda dator. Det går förvisso att spela SCII på den, men inte alls med så fin grafik som jag sett att det egentligen levererar. WoW däremot går faktiskt bra att spela på rätt höga inställningar. Tillsvidare nöjer jag mig med att, som jag läste på någon blogg, bitlof tror jag, sitta på läktaren. Kanske blir ett köp någon gång i framtiden, men inte just nu.

Någon som spelar det på en MacBook?

Senast ändrad av Alexander, 7 augusti, 2010 - 20:32.
Maxxons bild

Alexander skrev:
Någon som spelar det på en MacBook?

Jepp! Med nästan allt på lägsta funkar det skitbra :beer:

UfU__Xs bild

Maxxon skrev:
Jepp! Med nästan allt på lägsta funkar det skitbra

Det ska tydligen vara mindre krävande i Windows så om du kör bootcamp eller liknande kan det vara ett tips om du vill höja reglagen nått pinnhål.

WEAR!"

Maxxons bild

UfU__X skrev:
Det ska tydligen vara mindre krävande i Windows så om du kör bootcamp eller liknande kan det vara ett tips om du vill höja reglagen nått pinnhål.

Hade jag gärna gjort, grejjen är att XP-skivan jag har endast är en uppgraderingsversion, och det funkar inte i bootcamp :tired:

Mathias Novaks bild

För dem som inte vill riskera att grafikkortet friteras:

Dokument -> StarcraftII -> variables.txt -> infoga i textfilen...

frameratecap=60
frameratecapGlue=30

Maxxons bild

Mathias Novak skrev:
För dem som inte vill riskera att grafikkortet friteras:

Dokument -> StarcraftII -> variables.txt -> infoga i textfilen...

frameratecap=60
frameratecapGlue=30

Vad gör detta?

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.