Kletets bild

TTV skrev:
Ska bli intressant och följa honom nu när han inte är i Korea längre.

Mjo, med de prispottarna som börjar komma upp utanför Korea tror jag han klarar sig finfint ändå. :bigsmile:

I can't remember to forget you.

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
med de prispottarna som börjar komma upp utanför Korea tror jag han klarar sig finfint ändå.

Sant. Vad var det för prispott till Dreamhack? :~

Kletets bild

TTV skrev:
prispott till Dreamhack?

1. 100.000 SEK
2. 30 000 SEK
3. 20 000 SEK

+ en massa datorsponsordelar.

Inte direkt illa. :D

Vargavakas bild

Appropå ingenting, för den som har en 40 ospenderade minuter över kan jag rekommendera det första avsnittet av dokumentären BoxeR's Wings.

Som namnet antyder handlar det om Lim Yo-Hwan, eller SlayersBoxeR. Specifikt, om hans beslut att kliva iväg från ett lukrativt kontrakt som coach för sitt gamla Brood War-lag för att satsa helhjärtat på att bevisa sig som professionell spelare på 30+ i Starcraft 2.

Vad jag förstår är även det andra avsnittet ute men den engelska textningen låter vänta på sig.

TTV
TTVs bild

Är vi slutet av en säsong nu? Jag har för mig det. Och att dom åtta bästa spelarna (1-8 placeringarna) kommer mötas i ett slutspel? Och om jag har förstått det rätt så går det inte att bli uppflyttad till en högre leauge under denna period.

TTV
TTVs bild

Har inget för mig ikväll så jag tänkte spela lite. Någon som vill vara med?

Vargavakas bild

Den 19e Mars börjar TSL 3; Team Liquid's egen Starcraft-turnering. De första två TSL var båda två Brood War-turneringar, detta är den första som spelas i Starcraft 2.

Vad som är lite speciellt med just den här turneringen som gör att det kan vara värt att spana in även för den som inte ser på Starcraft-turneringar i vanliga fall är att det är den första turnering av sitt slag med en riktigt internationell deltagarlista.

Högrankade Europeaner som TLO, White-Ra och Kas möter jänkare som Tyler, Idra och QXC. Från Korea kommer legenderna Boxer och Nada att deltaga tillsammans med alla vinnare från de första säsongerna av GSL. Turneringen innehåller även ett antal svenska spelare. Thorzain, Haypro, Jinro, Morrow och Naniwa kommer alla att delta (Jinro och Morrow spelar t.o.m. varandra i den första omgången).

För kommenterandet står Day9, Chill, DJWheat och Husky. Artosis kommer även att hoppa in och kommentera ett par matcher här och där.

Spoiler: Highlight to view

↑ Den kompletta deltagarlistan

Spoiler: Highlight to view

↑ Den första speldagens matcher

Med andra ord; en hel drös med högkvalitativa Starcraft-matcher och ett produktionsvärde som heter duga.

UfU__Xs bild

Oj vad många svenskar det var med! Ser fram det i alla fall, lär vara lagom bakisunderhållning. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Vargavakas bild

Jo, det är ganska imponerande. Haypro och Jinro fick sina platser tilldelade iom. att de bor i Korea och inte kunde/fick delta i kvalificeringsronderna men resten har knipit sina platser via ganska tighta kvalificeringsronder.

TTV
TTVs bild

Tyler hade jag väldigt låga förväntningar på men sedan såg jag hans match mot Jinro(G1, G2, G3, G4) och blev ruskigt imponerad. Förväntar mig stora saker ifrån honom.

Annars så verkar Morrow vs Jinro matchen på pappret bli helt galen. Jag skulle tro att Jinro tar det och HuK tar sin match, vilket i sin tur betyder att dom två möter varandra. Galet.

Hela den där turneringen är helt galen. Så många bra matcher.

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Oj vad många svenskar det var med!

Sverige är ju i och för sig ett av de bättre landet inom StarCraft i världen. Så att det är många svenskar med är inte speciellt förvånade. :party:

Senast ändrad av TTV, 13 mars, 2011 - 21:51.
UfU__Xs bild

TTV skrev:
Annars så verkar Morrow vs Jinro matchen på pappret bli helt galen.

Ja den lär bli kul men som du skrev så borde nog Jinro ta hem den. Utan större problem skulle jag dessutom tippa.

WEAR!"

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Utan större problem skulle jag dessutom tippa.

Jo. De spelare Jinro möter dagligen är förmodligen lika bra (och bättre) än Morrow.

shifts bild

Nån som vill lira?Idag verkar mitt internet stabilt =)

TTV
TTVs bild

För er som vill börja spela StarCraft II men är lite osäker ändå:

Newbie Tuesday: How to get into SC2!

Kletets bild

Vargavaka skrev:
Den 19e Mars börjar TSL 3;

Mmm! :D

Någon aning om vart (om) den kommer att livestreamas? :bigsmile:

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
Någon aning om vart (om) den kommer att livestreamas?

Team Liquid.net? :bigsmile:

Kletets bild

TTV skrev:
Team Liquid.net?

Doh. Självklart. Ibland är jag för lat.
Hoppas bara inte att tiderna blir alltför sena för att man ska orka vara uppe och titta. 0:)

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
Hoppas bara inte att tiderna blir alltför sena för att man ska orka vara uppe och titta.

Deras kval-streams brukade börja runt 22-23 på kvällen. :beer:

Det börjar på lördag i alla fall. Och jag ska sitta uppe och kolla! :love:

shifts bild

TTV skrev:
Det börjar på lördag i alla fall. Och jag ska sitta uppe och kolla!

Då är du inte själv!

TTV
TTVs bild

shift skrev:
Då är du inte själv!

Då kör vi chatten på lördag kväll då!

UfU__Xs bild

TTV skrev:
Då kör vi chatten på lördag kväll då!

Det tycker jag. :beer:

WEAR!"

Kletets bild

TTV skrev:
chatten på lördag kväll

UfU__X skrev:
tycker jag.

Gentlemen, it's a date! :beer: 0:)

Vargavakas bild

Jag kanske också hoppas in om jag har tid att se det live :):beer:

Är det WAG-chatten då eller finns Skillpoint-chatten fortfarande online?

Vargavakas bild

Intervjuer med alla spelare från den första matchdagen är uppe på Team Liquid.
Tyler, Strelok, Thorzain, FruitDealer
Boxer, NightEnd, San, Fenix

Edit: Mer intervjuer uppe nu.

Senast ändrad av Vargavaka, 17 mars, 2011 - 08:58.
UfU__Xs bild

Vargavaka skrev:
Är det WAG-chatten då eller finns Skillpoint-chatten fortfarande online?

Den finns fortfarande men är inte listad i headern (heter det så?). Och om den inte fungerar så finns ju som du säger den på WAG också. :beer:

WEAR!"

Maxxons bild

www.skillpoint.se/chat fungerar ju iallafall... verkar det som.

Kletets bild

Vargavaka skrev:
Intervjuer med alla spelare

Efter att ha läst intervjun med Boxer.. går det annat att älska honom? Hoppas antingen Boxer, Jinro eller Haypro vinner. :bigsmile:

Vargavakas bild

Boxer är inte för inte Starcrafts starkast lysande ikon. Jag kan inte annat än önska honom all lycka i TSL3, även om han helt krasst kanske inte är storfavorit nu för tiden.

Om du gillade hans intervju kan jag rekommendera att du kollar in dokumentären om Boxer som jag postade en bit ovanför :)

shifts bild

Nån som villa lite på fredags kvällen? :p

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.