Maxxons bild

Maxxon 543 heter jag!

http://www.starcraftarena.net/ ny sida där HD och Husky lägger upp alla sina videos, nyheter och annat. Smidigare än youtube!

TTV
TTVs bild

Bump för fan! Inte för att jag har speciellt mycket lust att spela just nu men imorgon kommer jag ha lust! Tagga! J)

Vargavakas bild

Jag heter Vargavaka #505 på battle.net och är gärna på och kör matcher om någon är sugen.

Som tips till de som gillar SC2 men letar efter tips för att komma igång kan jag rekommendera Liquipedia 2 och Day 9 Daily (#163 och #164 fokuserar på nybörjartips).

Stort tack för performance guiden till Mac som postades tidigare i tråden.

Maxxons bild

Vargavakas bild

Gudfadern inom professionell Starcraft Boxer, Lim Yo Hwan, har offentliggjort att han nu officiellt har hoppat av Starcraft för att satsa på Starcraft 2. Nu 29-åriga Boxer har sedan sin debut 1999 i mångt och mycket format den Koreanska Starcraftscenen. Vid sidan av sin framgångsrika karriär som spelare har han gått i bräschen för att förbättra villkoren för de Koreanska spelarna; han har egenhändigt startat upp laget Airforce Ace vilket har möjliggjort att många äldre spelare fortfarande har kunnat hålla sig aktiva under (den obligatoriska) lumpen och har även jobbat hårt för att få igång en fungerande fackförening för spelarna, något som dessvärre inte har lyckats. Som spelare har Boxer varit aktiv upp tills nu, även om han de senaste åren inte har kunnat spela på samma nivå som de nya yngre spelarna.

Boxer är härmed den tredje Starcraft-ikonen som har bytt till Starcraft 2. Likt July och Nada kommer han att ställa upp i den andra säsongen av GSL som drar igång här i dagarna. Boxer spelar sina kvalificeringsmatcher imorgon och själv håller jag tummarna för honom. Delvis för att hans medverkande skulle göra mycket för att öka intresset i Korea men framförallt för att Boxers microintensiva och kreativa spelstil alltid är en fröjd att se.

Källa: Chosum (orginalartikel) via TL

Vargavakas bild

Och Boxer tog sig igenom sina kvalificeringsmatcher \o/

En löst översatt intervju som egentligen inte säger någonting finns att läsa på TL

Vargavakas bild

När jag tittade in på battle.net tidigare idag hittade jag denna nya bild med concept för de nya Zerg-enheterna Grapeling, Applelord och Bananalisk. Kanske en hint om vad som komma skall i Heart of the Swarm?

Spoiler: Highlight to view
Bilden är en liten hyllning från Blizzards utvecklingsteam till vinnaren av GSL säsong 1. Zerg-spelaren Kim Won Gi tog sig som enda Zerg kvar i slutspelet igenom allt motstånd och vann mot alla odds hela turneringen.

Zergspelarens vinst följer samma mall som klyschiga sportfilmer från Disney. Kim Won Gi var en (inte särskilt framgångsrik Brood War-spelare) som fick avbryta sin karriär när hans far blev sjuk. Han flyttade hem och hjälpte sin mor med att sälja frukt för att betala hyra och sjukräkningar. När han senare började spela Starcraft 2 gjorde han det under IDn "FruitDealer".

Senast ändrad av Vargavaka, 13 oktober, 2010 - 12:02.
Vargavakas bild

För de som är intresserade av att titta på Starcraft 2 på hög nivå är GSL säsong två nu uppe i åttondelsfinaler. Det börjar dra ihop sig.

Matcherna spelas i två omgångar imorgon och i övermorgon, båda serierna går av stapeln klockan 12.00 Svensk tid. Den officiella kanalen går att hitta på GOM TVs hemsida, de kör en SD-kanal som är gratis och en HD som kostar pengar. Om man inte orkar trassla med speciella program för att se på den finns det i regel alltid inofficiella re-streams tillgängliga (de kanaler i listan som har avsevärt mycket mer tittare när GSL sänds är re-streams av GSL). Kommentarerna är på Engelska på dessa kanaler även om turneringen som sådan huserar i Korea.

Spelschemat ser ut som följer:

Torsdag

oGsEnsnare mot KyrixZenith
HopeTorture mot CheckPrime
Leenock mot oGsNaDa
EGIdrA mot oGsZenio

Fredag

NesTea mot oGsTheWinD
BoxeR* mot SangHo (BabyByeBye)
InCa mot NEXGenius
SlayerSBoxer mot Loner

De små ikonerna för Terran, Zerg och Toss snodde jag från Team Liquid. Jag tog mig även friheten att markera de spelare som jag helt subjektivt tycker är värda att titta lite närmare på.

HopeTorture är en gammal (inte alltför inflytelserik) Brood War-spelare som spelar Terran. I den första omgången av GSL tog han silver så han får anses som något av en favorit att ta hem turneringen.

NaDa är, sett till antal titlar, världens mest framgångrika Brood War-spelare. Likt de flesta stora namn inom Brood War spelar han Terran och även om han jämfört med många andra kom in i Starcraft 2 relativt sent har han visat upp enastående spel.

IdrA är den enda västerlänning som fortfarande är kvar i turneringen. Amerikansk till ursprung men bofast i Korea de senaste åren där han har spelat Brood War i B-laget för CJ Entus. Med Koreanska mått en ganska medelmåttig BW-karriär men som västerlänning är han en av de bästa. Sedan betan till Starcraft 2 kom ut har han helt och hållet dedicerat sig till SC2 och det med stora framgångar. En metodisk och stark, men ganska förutsägbar, Zerg-spelare som har potential att ta hem hela turneringen.

SlayersBoxer har jag tidigare nämnt. Den första (och största) stjärnan inom Starcraft. En Terran-spelare som inte har kunnat hävda sig i Brood War på flera år men som nu testar sina vingar i Starcraft 2. Boxer har alltid varit känd för luriga tricks och "smarta" spel, rent spelmekaniskt har han alltid varit relativt svag. Starcraft 2 passar Boxers spelstil mycket bättre än modern Brood War och frågan är egentligen inte om han är bra nog att vinna men om han har hunnit spela tillräckligt med Starcraft 2 än.

* Ligger just nu högst upp på den Koreanska laddern men är alltså inte den "riktiga" BoxeR.

Senast ändrad av Vargavaka, 13 november, 2010 - 12:14.
Vargavakas bild

En liten tanke bara; jag har fortfarande alla mina gäst-konton till Starcraft 2 kvar. Dessa konton levereras med spelet och tillåter 7 timmar spelande (custom-matcher gissar jag) och fungerar i stort sett som ett mastigt demo av spelet. Om det är någon som är sugen på att testa SC2 kan han/hon gärna få ett konto, det är bara att skicka ett PM eller skriva här. Om de är fler som har gäst-konton att dela ut kanske vi kan lägga till det i huvudinlägget?

Jottas bild

Nån som vill liiira?

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Jimmistones bild

Jotta skrev:
Nån som vill liiira?

Om du lovar att inte skratta! :8)

I fuckin' hate pikeys!

Jimmistones bild

Dubbelpost!

Senast ändrad av Jimmistone, 4 november, 2010 - 20:11.

I fuckin' hate pikeys!

HybridTheWombats bild

Jag är ute efter någon att lira lite på skoj med.
Min friends list består av WOW-folk som inte kan lämna sitt grindande.

Jag är långt från "pro". Pendlar mellan silver och guld.

Vargavakas bild

Jag hade tänkt spela lite SC2 ikväll, om det är någon som är sugen att köra lite matcher är det bara att lägga till mig och skicka ett meddelande. Min ID-tag finns i förstainlägget men för att slippa scrolla, den är Vargavaka 505.

Jimmistones bild

Vargavaka skrev:
Jag hade tänkt spela lite SC2 ikväll

HybridTheWombat skrev:
Jag är ute efter någon att lira lite på skoj med.

Jotta skrev:
Nån som vill liiira?

2 on 2? Borde dock säga att jag är ganska dålig!

Senast ändrad av Jimmistone, 4 november, 2010 - 21:35.

I fuckin' hate pikeys!

Vargavakas bild

Nu var det andra citatet inte mitt men jag förstår vad du hintar om :) Jag är klart med och kör en fyrmannamatch om resten är det.

Jag håller mig online på b.net för stunden, det är bara att hojta.

HybridTheWombats bild

Jimmistone skrev:
2 on 2?

Har begränsad erfarenhet av 2v2.
Så länge ingen förväntar sig mirakel så är jag game på ett par.

Vargavakas bild

Wombat och jag är online nu, bara att hojta på b.net.

Jimmistones bild

Vargavaka skrev:
Wombat och jag är online nu, bara att hojta på b.net.

Måste uppdateras, kan dröja en stund.

I fuckin' hate pikeys!

Jottas bild

glömde bort mig lite..
Har addat vargavaka nu... tror jag..

Adda mig! Jottastic 845

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Vargavakas bild

även jotta online, kom du med jimmi

HybridTheWombats bild

Wombat 412

Jimmistones bild

Jag är online nu!

I fuckin' hate pikeys!

Reyqunes bild

Måste börja spela SC2, men det verkar aldrig bli så. :tired:

sultans bild

PipBoy #113

Adda gärna och skriv en rad att det är från skillpoint :) Jag är absolut sämst med multitasking och har precis bara börjat träna lite SC2 så se mig som en leksak att prova nya tekniker på lol :bigsmile:

You can't arrange them by penis...

sultans bild

Ska kanske sägas att jag redan finns på listan men ändrade namn när man fick chansen till ett gratis namnbyte nyss. Så kletet får gärna ändra det ;)

You can't arrange them by penis...

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Måste börja spela SC2, men det verkar aldrig bli så.

Vad heter du? :)

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
Förlåt..

Du får gärna lägga till 887 till mitt namn i huvudinlägget och kanske uppdatera det med alla andra som har skrivit in sig.

---

Kom igen nu för fan! Nu får vi dra igång och spela StarCraft II på allvar! Jag har lagt till Jotta. Om ni vill lägga till mig är det bara att göra det. Jag accepterar vem som helst. Jag heter ThOrn #887. :beer:

Vargavakas bild

Thörn: Om du är sugen på att köra en match så hade jag tänkt ta en liten paus och köra lite SC2 nu. Jag lade till dig så det är bara att hojta.

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Vad heter du?

Hur kollar man det? :8)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.