Vargavakas bild

Både jag och Wombat är online nu, det är bara att dra iväg ett meddelande över b.net om du vill spela Sebastian.

Sebastian Magnussons bild

Jag heter tydligen Lictor #527, får tacka för guiden i turneringstråden Vargavaka, annars hade jag aldrig hittat den där jävla siffran :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Sebastian Magnussons bild

Blev uppraggad till lite Blood Bowl, another day!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Vargavakas bild

hehe, inga problem. Jag såg först ditt meddelande efter matchen, därav bristen på svar.

Lade till dig nu :)

Senast ändrad av Vargavaka, 27 november, 2010 - 21:54.
Jottas bild

jag vill!

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Reyqunes bild

Sida med bra nybörjarguides? Kanske med build orders och annat.

Vargavakas bild

Reyqune skrev:
Sida med bra nybörjarguides? Kanske med build orders och annat.

För det allra mest grundläggande skulle jag nästan säga Blizzards egna på battle.net. För mer specifik (men mindre pedagogisk) information skulle jag säga Liquipedia 2 som är länkad i huvudinlägget.

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:

Vilken ras är enklast att lära sig spela då? Spelade nästan bara Protoss i Starcraft.

Vargavakas bild

Det beror väl på vad som passar dig. Du kan spela både Terran och Protoss ungefär som en Zealot/Dragoon armé i Brood War så båda dem borde väl passa (även om Protoss givetvis är mest lik).

Zerg tycker jag rent allmänt känns som den klurigaste rasen att börja med. Framför allt eftersom att du hela tiden måste tänka på om du bygger enheter eller arbetare (och är helt körd om en attack kommer och du just gjorde alla larver till drönare).

Senast ändrad av Vargavaka, 27 november, 2010 - 23:23.
Reyqunes bild

Hur viktigt är det att kunna alla hotkeys utantill? :tired:

Jottas bild

Ändra hotkeys till

qwe
asd
zxc

Varje ruta längst ner till höger motsvarar en bokstav..
Finns en inställning som gör det automatiskt..

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

TTV
TTVs bild

Hotkeys lär man sig ganska snabbt. Bara att spela och hela tiden i alla fall försöka använda dom. Om du inte minns någon är det bara att klicka men kolla vad det är för bokstav för det du vill bygga och sedan försöka igen senare. Till slut sitter dom.

Andreas Bergs bild

Vargavaka tog min online-oskuld i Starcraft 2-sammanhang under gårdagens turneringsmatcher. Var faktiskt roligare än jag trodde att det skulle vara, nu vill jag bara hitta tid att spela så att jag är lite mer än bara en måltavla för min motståndare ;P

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Vargavakas bild

Haha, det där lät riktigt snuskigt men kul att det var lika bra för dig som det var för mig ;)

Men helt ärligt så spelade du riktigt bra för att vara så grön i flerspelarläget, hatten av. Nu är det inte alltid jag har tid övers för att spela matcher utanför turneringen heller men om du har lust att köra ett par matcher är det bara att hojta här så får vi se. Det borde ju om inte annat för det mesta iaf vara någon som är på då intresset verkar ha gott upp på sistone, och yay för det!

Helt orelaterat men jag tyckte det var värt att posta i den här tråden; jag snubblade lite på måfå in på den här filmen där Giant Bomb åker till Syd-Korea för att kolla in Starcraft 2-scenen där. En 15 minuter lång film som inte är fullspäckad med information men desto mer matnyttig när det kommer till atmosfär. Det är kanske inget mästerverk till dokumentärfilm men det ger en liten inblick i den utsträckning som Koleanerna har gjort Starcraft till sin nationalsport. (Eventet som de följer i filmen är för övrigt GSL, den nystartade stora Starcraft 2-ligan i Korea vilken jag skrev en liten snutt om ett par inlägg upp i den här tråden). Jag tyckte iaf att det var sevärt :)

Strafers bild

Holy shit, Cata kommer nästa tisdag.

holy fuck.

Im not prepared.

Alexanders bild

Strafer skrev:
Im not prepared.

Jag är level 20, såatte. :bigsmile:

(Har ju en 80 druid [Sushicat @ Bladefist] men har startat en ny paladin [Rexenderic @ Bladefist] som eventuellt ersätter druiden som main. [har redan en 65 paladin från vanilla/början på BC men han är pensionerad])

UfU__Xs bild

Strafer skrev:

Alexander skrev:

This is not Warcraft in space!
It's much more sophisticated.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Alexanders bild

Haha, ja varför skrev vi i den här tråden? :D

Vargavakas bild

Assimilation successful!

The swarm beckons you...

Senast ändrad av Vargavaka, 1 december, 2010 - 14:50.
Kletets bild

Reyqune skrev:
Sida med bra nybörjarguides?

Day[9] Daily #163 och #164 inriktar sig på nybörjartips har jag för mig. 0:)

Senast ändrad av Kletet, 1 december, 2010 - 23:34.

I can't remember to forget you.

Vargavakas bild

Jupp, det stämmer bra det Kletet. De var de två första episoderna med nybörjartips men han har gjort det till ett återkommande tema sedan dess. Alla episoder som heter "Newbie Tuesday - någonting" riktar sig på typiska problem för nybörjare :)

TTV
TTVs bild

Fick min första avatar idag! J)

Vargavakas bild

Ah, grattis grattis. Vad blev det? En probe?

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Fick min första avatar idag!

Du har inte heller spelat jättemycket alltså. :bigsmile:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:
Newbie Tuesday - någonting

Varje video är ungefär 1h. :tard:

Vargavakas bild

Reyqune skrev:
Varje video är ungefär 1h.

Ja, det stämmer.

HybridTheWombats bild

Tog mig upp till Gold League. Igen.

Förra gången var nog bara en fluke då det var när jag precis började lira. Den här gången fick jag grinda mig igenom hela silver-ligan för att platsa in. Kändes lite bättre. Dock irriterande att jag i princip bara spelade mot guld-spelare liktförbannat... så det kanske kvittade. Känns som man fått lära sig den hårda skolan. :~

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:
Ja, det stämmer.

Får se om jag hinner börja se någon innan Cataclysm då. :tired:

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Du har inte heller spelat jättemycket alltså.

Det kan jag inte påstå, nej. :bigsmile:

Vargavaka skrev:
Vad blev det?

Den här för att ha vunnit tio stycken rankade matcher som P 0:)

Vargavakas bild

Mmm, jag gissade att de var en av de porträtten. Borde väl rimligtvis vara en Zealot eller Probe för Protoss gissar jag :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.