Spelbrödernas bild

Fightingnörd som jag är så införskaffade jag Blazblue: Calamity Trigger i fredags på Gamestop. Begagnad. Så, ska lira som fan i sju dagar till och sedan utnyttja mitt öppna köp för ett spel jag vill behålla.

BB: CT är bra, men broken och knappt nåt folk som lirar online. Men jag diggar det skarpt och ser fram emot uppföljaren.

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

VodkaCitrons bild

PokePark Wii: Pikachu no Daibouken
Meccha! Taiko no Tatsujin DS: 7-tsu no Shima no Daibouken

Fast det var i Maj det skedde, så var ett tag sen som sagt :) Fast inte kunnat spela Pokemon, eftersom freeloadern inte vill spela. Så måste chippa :/ Väll bäst, får man aldrig problem i framtiden med att köra Japanska lir!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Sindawilyas bild

Black & White 2 och Mirror's Edge. Har inte hunnit spela något av det än dock, även om jag ju spelade B&W 2 en del när det kom för 100 år sedan. Fullt upp med Red Dead Redemption nu! Plus att jag har ytterligare ca 5-6 spel påbörjade :tard:

Senast ändrad av Sindawilya, 8 augusti, 2010 - 18:25.

"That's what I'm here for. To deliver unpleasant news and witty one-liners."
- Alistair, Dragon Age: Origins

Lars Jensens bild

Kaminmannen skrev:
Vet inte om man kan kalla det köp, men Civilization Revolution är gratis på appstore idag ;)

Ohh! Taget!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Alexanders bild

Lars Jensen skrev:
Ohh! Taget!

Me 2 :D

HybridTheWombats bild

Armed Assault 2 (ARMA2) - Arrowhead

CO-OP med en handfull vänner gör spelet fantastiskt roligt. Nu är dom dock upptagna med SC2 dock. |(

Carefaces bild

Razer Mamba mus! :)
Onödiga pengar men kul att ha! ^^

Limbos bild

Spelbröderna skrev:
BB: CT är bra, men broken och knappt nåt folk som lirar online. Men jag diggar det skarpt och ser fram emot uppföljaren.

Att uppföljaren redan finns i staterna, och att Calamity Trigger också importerades friskt kanske kan ha något med saken att göra. Jag köpte också Calamity Trigger nyligen, men har bara spelat en timme eller så. Begrep ingenting och kände genast att jag behöver någon att spela med som kan lära mig lite grand, men tänkte att jag nog hoppar direkt på Continuum Shift istället. Frågan är bara om jag ska importera eller vänta till hösten.

Mitt senaste vettiga köp är Borderlands till PS3. Har varit sugen på det ända sedan det släpptes och hittade det äntligen för en vettig penning i begagnathyllan. Har pressat upp mig till level 13 än så länge och gillar det skarpt. Världen känns visserligen lite väl öde i början, men jag hoppas det ger sig i längden.

Jag har inte prövat att köra något online än, men hörde att det kommer ny DLC till spelet snart, så jag kanske ger mig på det då, när det förhoppningsvis finns fler att spela med.

TTV
TTVs bild

Jag köpte igår kväll Monkey island från PSN-Store. Det kan mycket väl vara bland det snyggaste spelet jag har sett, att byta från klassisk grafik till den nya handmålade blir aldrig tråkigt. Även fast jag inte är speciellt mycket för peka och klicka-genren så finner jag mig endå ha kul. Jag brukar vanligtvis inte ha tålamod nog att klara ett peka och klicka-spel men nu med det smarta hint-systemet så fastnar jag aldrig mer än i 30 min. Två tummar upp för Monkey island hittils! :) :beer:

oHceans bild

Wow, trodde det skulle vara mer SC2, vilket var mitt senaste köp.
Innan dess var det Chronicles of Riddick som inkasserades. Det gäller att hålla ögonen öppna under sommar reor ;).

Kletets bild

Final Fantasy XIII

99:- tycker jag spelet verkar värt. Åtminstone för mängden speltimmar :8)

I can't remember to forget you.

UfU__Xs bild

Har sett fram emot att spela Trials and Tribulations länge nu så det ska bli trevligt. :)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Le Dads bild

Oj, finns det ett Gunstar Heroes till GBA? Det har jag helt missat. Jag spelade megadrive-klassikern på emulator för en massa år sedan. Det var riktigt kul att springa snabbt och kombinera vapen.

Mickemoss bild

Bokade Mafia II: Collectors edition igår. Ska bli jävligt nice!
Och för att kunna hålla ut tills på fredag så köpte jag även DeathSpank, som jag fullkomligt älskar! :beer:

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Alexanders bild

Bokade nyss Halo: Reach + förhandsbokningserbjudande samt Mafia II - Nordic Bonus Edition. :beer:

Make.Senses bild

Battlefield Bad Company 2 till PC är det senaste.

oHceans bild

Senaste

Kletet skrev:
Final Fantasy XIII

99:- tycker jag spelet verkar värt. Åtminstone för mängden speltimmar :8)

Jesus alltså... antar att spelet var begagnat eller nåe. Billigaste jag hittar är på Spelbutiken.se. :O

prismas bild

Du är bäst!

Josef Diktatorns bild

Köpte nyss Maffia 2 och har bokningar på Halo Reach och Fable 3 och ska slänga iväg en på Metroid Other M också. Partay! :beer:

F.K... in the coffee...

Crimson Thunders bild

Forsätter med införskaffningen av spel som släpptes innan jag hade ps3, idag blev det Metal Gear Solid 4 :beer:

PSN: Mr_jump

Jimmy Petterssons bild

Köpte StarCraft 2 häromdagen. Orkade inte åka och köpa det nånstans, så jag köpte en cd-key helt lagligt på nätet (www.g2play.net). Skitsmidigt, fick nyckeln med mail (företaget tar bilder på kartongernas nycklar) efter ungefär en kvart, skrev in den på Battle.net och tankade klienten. Blev billigare än att köpa det i butik dessutom, och definitivt billigare Blizzards egna digitala version som kostar 600 spänn(!).

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 29 augusti, 2010 - 22:44.

Kick 'em in the nuts!

Rollos bild

Final Fantasy 13 (Xbox 360) endast 99kr på Media Markt!! :tard:

Carefaces bild

Jimmy Pettersson skrev:
600 spänn(!).

Vilket är hutlöst.

Kletets bild

oHcean skrev:
Jesus alltså... antar att spelet var begagnat eller nåe.

Nope du ser... :D

Rollo skrev:
Final Fantasy 13 (Xbox 360) endast 99kr på Media Markt!!

Senaste spelköp var BioShock 2. Varför vet jag inte riktigt. Har inte ens hunnit genom halva Final Fantasy ännu, plus fler ospelade spel, plus att Assassins Creed II kommer imorgon. :tard:

I can't remember to forget you.

Naturlazers bild

Drog iväg en beställning på Hitman: Blood Money och Splinter Cell: Chaos Theory till PS2 i söndags.

Dessa föll ner i brevlådan idag :beer: :bigsmile:

Dessa två har jag haft på datorn men har dampat ur för att jag inte haft en dator som pallat. Men nu... Nu blir det att lira! :D

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

UfU__Xs bild

Naturlazer skrev:
Hitman: Blood Money

Spelade det i våras och det var rätt trevligt. Inte ett perfekt spel men om man går med på spelets premiss och inte leker Rambo så kan det stundtals vara grymt kul. Speciellt om man smider en riktigt listig masterplan som man sedan lyckas utför perfekt. 8)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Le Dads bild

Diablo 1 på loppmarknad för 5 kronor. Det är säkert femte i ordningen eller så.
Jag förvånas av att jag klarade av att spela det som drygt tioåring. Det är ju ruggigt svårt på ett taskigt sätt. Vansinnigt nostalgiskt hur som helst; en level 18 warrior har det hunnit bli.

spanjoars bild

Jimmy Pettersson skrev:
Köpte StarCraft 2 häromdagen. Orkade inte åka och köpa det nånstans, så jag köpte en cd-key helt lagligt på nätet (www.g2play.net). Skitsmidigt, fick nyckeln med mail (företaget tar bilder på kartongernas nycklar) efter ungefär en kvart, skrev in den på Battle.net och tankade klienten. Blev billigare än att köpa det i butik dessutom, och definitivt billigare Blizzards egna digitala version som kostar 600 spänn(!).

Det råkar vara min favorit-hemsida! Den är perfekt om man ska köpa Steam-spel också. Jag köpte The orange box (Portal, Half Life 2, Team Fortress 2...) för 120 kr därifrån för inte så länge sedan. Hur mycket fick du betala för Starcraft-nyckeln då?

Senast ändrad av spanjoar, 31 augusti, 2010 - 17:38.
Naturlazers bild

UfU__X skrev:
Inte ett perfekt spel men om man går med på spelets premiss och inte leker Rambo så kan det stundtals vara grymt kul. Speciellt om man smider en riktigt listig masterplan som man sedan lyckas utför perfekt. 8)

Exakt :).
Det är just det som jag älskar med Hitman-spelen. Att försöka ta sig klara varje uppdrag utan att använda sin pistol.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Jimmy Petterssons bild

spanjoar skrev:
Hur mycket fick du betala för Starcraft-nyckeln då?

413:-, men då var det en version där det ingick en nyckel till första StarCraft och Brood Wars också, den vanliga kostar 395:-.

spanjoar skrev:
Den är perfekt om man ska köpa Steam-spel också.

Den verkar väldigt bra för att köpa speltid till MMO:n också, priserna är bra mycket lägre än att betala som vanligt.

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 1 september, 2010 - 12:27.

Kick 'em in the nuts!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.