VodkaCitrons bild

Snart bär det av föra nya äventyr med en mängd nya Pokemons!

Spelet utspelar sig i den nya regionen kallad "Isshu" där Hiun City är huvudstaden. Karaktärerna kommer vara äldre än vad dom har varit tidigare.

Pokemonen Zekrom står för den vita versionen (svarta Pokemonen) Som tydligen är en darkness pokemon. Som verkar spegla "natt" med en slags generator som svans. Zekrom använder el och åska, som han får fram genom att använda den generator formade svansen. Vad vi vet så har Zekrom erfarenheten "Terra Voltage".

För den svarta versionen Står Reshiram (vita Pokemonen). Som då istället för att vara darkness är ljusets pokemon. Har då en svans formad som en fackla. Använder sig av eld som ska kunna smälta jordens skorpa. Har erfarenheten "Turbo Blaze".

Det ser ut att gå för hela yin-yang prylen med dessa två.

Start Pokemonsen:
(Dessa kommer få en annan översättning i US/EU)

Tsutaaja (Grässorm)

Erfarenheter: Overgrow
Onödig Info: Är 0.6 meter i längd och väger 8.1kg

Pokabu (Eldgris)
Erfarenheter: Blaze
Onödig Info: 0.6 meter i längd och väger 9.9kg, lika kort som Tsutaaja fast tjockare. Fläskgris.

Mijumaru (Vattenutter)
Erfarenheter: UTorrent
Onödig Info: 0.6 meter i längd och väger 5.9kg

-Spelet släpps i Japan vid September och förväntas att komma till Europa i början av 2011 (Mars?)

Bilder på övriga roliga pokemons.

Pokemonsarna blir fulare och fulare för version. Ja. Men det är tydligen olika personer som gör varje generation's så det är väll förståeligt, men jag gillade den första av dom här bilderna :)

-Sammanlagt kan man förvänta sig 157 nya Pokemon's, vilket då blir 650 olika fullt ut.

-Zoroark och Zorua från Pokemon Diamond & Pearl the Movie: Phantom Ruler Zoroark kommer inte finnas i själva spelet utan vara event exklusiva.

Victini
Övrig Info: Även visad i den nya Pokemon filmen som en legendarisk Pokemon. Nummer 000 i nya Isshu regionens pokedex. Den kommer gå att ladda ner från Wi-Fi den första månaden från release datumet i Japan, vi får se vad som händer när våran version släpps.

---------------------------------------------
Videoklipp
---------------------------------------------
Promo Video

Promo (Kortare version)

Anime Serien

Nya säsongen kommer heta Pokémon: Best Wishes. Två nya tränare, Iris och Dento. Fula som stryk men vem bryr som om serien ännu anyways.

Så vilket spel vill ni helst ha? Jag själv går nog för den svarta versionen, då jag vill kunna fånga den vita, den ser lite mer ut som ett riktigt djur än va den andra gör :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

eskimås bild

Stackars barn som blir lurade att köpa ett nytt spel varje år - jag menar, det är ju samma skit hela tiden! Och som du säger så blir figurerna bara fulare och fulare för varje version.

Jag var ett av dem barnen när jag var liten... 0:)

c",

VodkaCitrons bild

Äsh även om de kastar ut massa fula Pokémons i världen. Så är fortfarande spelet jävligt roliga och det finns så himla mycket att göra i dom :)

Jag ser fram emot detta väldigt mycket. Kanske t.o.m blir en Japansk version till att börja med. Även om jag inte kan läsa för femöre, så lär det vara lätt att förstå eftersom man spelat tidigare versioner. Sen finns förmodligen Gamefaq uppe väldigt tidigt :3 Man får se.

Men det är en av de få spelserier där jag verkligen känner att pengarna har gått till nytta. På Diamant versionen har jag runt 250 speltimmar och är fortfarande långt ifrån att ha låst upp allt.

Magkliarns bild

VodkaCitron skrev:
Fläskgris.

<3

Det går det åt.

Reyqunes bild

Nintendo har väl någon slags slumpgenerator för att skapa nya pokémon. Det verkar vara så i alla fall. :p

Lars Jensens bild

Själv blev jag tokigt förvånad hur bra spelen är. Spelade Pokemon: Blahablada till NDS som första Pokemon-spel och det var tokigt kul! Men när det sedan blev en massa samlande och sådant så tappade jag suget. Men riktigt underhållande är det i alla fall, men visst är det mjölkande. ;)

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Gertzys bild

Visst att de flesta monstrena bara blir fulare och fulare med åren, det kan jag hålla med om. Men efter att ha sett videon blev jag övertygad om att det här blir någonting helt nytt gentemot de tidigare spelen. Sättet man slåss på, med upp till tre monster och ny vy, till hur man går runt i 3D-städer är en fräsch uppdatering.
Verkar vara många fina nyheter.

Fråga: kommer även denna ha stöd för stegräknare?

VodkaCitrons bild

Gertzy skrev:
kommer även denna ha stöd för stegräknare?

Tyvärr inte hört något om det. Skulle dock inte tro det. Du får köra Silver/Gold med den fortfarande och sen överföra allt till White/Black. Kan alltid komma något nytt tillbehör till nästa sommar, vem vet :) Men att man kommer kunna uppdatera den med nya kartor och Pokemons, känns inte trovärdigt och om inte det händer så finns det inget syfte med att den ska stödja White/Black.

Gertzys bild

Ny information har släppts om spelen :bigsmile:

* Årstider!
Beroende på vilken årstid det är kan man hitta olika Pokémons eller så kan de skifta färg beroende på väder. Man har dock inte sagt något om olika väder kan ha inverkan på strategier i fighterna.

* Ny tävling: Pokémon Musical
Ställ upp i musikaltävling med dina monster, tävla mot andra över Competitive Music Battle Mode.

* Ny drömvärld!
När din Pokémon sover kan du skicka den till nya drömvärlden där nya föremål kan samlas. Väl där kan man träffa nya sällsynta monster som man kan bli vän med och fånga när man kommer tillbaka till "vanliga" världen.

* Utökad stridspotential!
Numer kan man använda upp till tre monster i en fight, och de används i ett slags rotationssystem. Ens monster till höger attackerar motståndarens monster till höger, och så vidare. Okänt om större attacker kan skada alla tre.

* Bara nya Pokémons!
I Black/White kommer det bara finnas nya monster tillgängliga att slåss mot och fånga. Anledningen till det är att utvecklarna vill ge känslan av att man upptäcker allting för första gången (miljöer och monster), ungefär som spelserien vore ny. Senare, när man klarat av spelet, kommer äldre monster göras tillgängliga. Hur många är inte känt än.

* Släppdatum!
18:e September i Japan. Tidig vår 2011 för västvärlden, typ.

Koreans bild

VodkaCitron skrev:
Pokabu (Eldgris)

FREAKING WIN!

Personligen har jag tappat geisten lite för Pokémon-spelen sedan Fire-red och Leaf-green, "det var bättre förr", när det enbart fanns 151 pokémanz.

xoxo Ludwig

Gertzys bild

Korean skrev:
Personligen har jag tappat geisten lite för Pokémon-spelen sedan Fire-red och Leaf-green, "det var bättre förr", när det enbart fanns 151 pokémanz.

Det börjar bli rätt många nu, är ju uppe i 650 när de här två spelen är släppta. Och min största sorg är att jag jämt brukar välja vatten-starten men denna är ju sjukt ful, venne om jag ens vill ha den :cry:

Koreans bild

Personligen dras jag till skogspokémon, tror jag ska spela om de gamla red/yellow/blue, hakar du på? DS så klart.

xoxo Ludwig

VodkaCitrons bild

Här är det- Blue = Squirtle. Silver = chikorita. Diamond = Turtwig. Denna gång får de bli Black = Tsutaaja.

Så har alltid kört gräspokemon, bortsett från Blue och om jag minns rätt så var jag en gräspokemon tränare när jag körde TGC seriöst som liten.

Magkliarns bild

Gertzy skrev:
Bara nya Pokémons!
Det tycker jag faktiskt är helt rätt tänkt. Om man gör som i alla andra spel och blandar nya med gamla alltmedans man spelar igenom spelet känns det bara så... urvattnat och sorgligt. Nu när bara nya pokemons kommer finnas tillgängliga under första genomspelningen känns det som ett helt nytt spel.

Det går det åt.

VodkaCitrons bild

Releasedag! Wooho!

Fast jag väntar gärna på att någon guide släpps innan jag skulle tänka mig att köpa JP versionen.

Make.Senses bild

Ska jag vara helt ärlig så är jag lite besviken på att de släpper det nu med 3DS på ingång. Pokémon i 3D hade vart så förbannat tufft så det finns inte.

Men när jag får mitt 3DS (när det nu släpps) så ska jag lätt skaffa detta spel. Pokémonserien är utan tvekan de bästa rollspel som finns, all time.

VodkaCitrons bild

The Ultra skrev:
Pokémon i 3D

Lär komma 6-12mån efter att 3DS har släppts. Dvs "mitten färgen" va nu det kan vara, grå? Just nu satsar Nintendo på DSI, så dom kan tömma sina lager innan 3DS far fram. "Pokemon Black [DSi Enhanced]".

Make.Senses bild

VodkaCitron skrev:
Lär komma 6-12mån efter att 3DS har släppts. Dvs "mitten färgen" va nu det kan vara, grå? Just nu satsar Nintendo på DSI, så dom kan tömma sina lager innan 3DS far fram. "Pokemon Black [DSi Enhanced]".

:)

Spenderade hundratals timmar med Pokémon Gold på GBC i min barndom, och det är utan tvekan det bästa RPG jag spelat. Och att på något sätt vara lite halvnostalgisk, och njuta av ett bra rollspel i 3D vore riktigt grymt.

Jaja, om 11 dagar vet vi i alla fall när 3DS:en släpps. Men om det kommer ett Pokémon även till den som bara är en version av Black/White så är det tveksamt om man ska skaffa Black/White när 3DS:en kommer eller om man ska vänta och hoppas. Är alltid lika hemskt att ge upp sina Pokémon och börja om.

Ollebros bild

Spelade yellow för jävla massa år sedan. Vad har hänt sedan dess? Tid, nya polemiks, något bättre grafik. Möjlighet till 4 pokemons som slåss samtidigt...

Sp jävla långsam utveckling i pokemonvärlden att jag blir irriterad.

Ring mig när man FAN uppfunnit questloggen i Japan! Fastnar ju helvete hela tiden i senaste pokemon pga att jag igenstans kan ta reda på vad jag skall göra.

Om iphonen en gång till skriver polemiks istället för pokemon slår jag den fan.

[/irritation]

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
Fastnar ju helvete hela tiden i senaste pokemon pga att jag igenstans kan ta reda på vad jag skall göra.

Fast själva handlingen är inte direkt svår att ta sig igenom. Hur kan man fastna? :O Dock när man ska leta legendary Pokemons och dylikt så MÅSTE man ha en guide. "Prata med personen i Pokemon centret i staden Svartsten, gå sedan till Tven i Varmskogstaden och skriv att du gillar färgen gul..."

Så en fet guide ska jag ha till spelet! Går lika utmärkt att läsa ifrån nätet, men jag vill veta steg för steg. Jag har aldrig orkat samla alla olika typer, inte heller har jag någonsin hittat en shiny.

polemiks
1. böjningsform av polemik

polemik
1. skriftlig meningsstrid

<3

Senast ändrad av VodkaCitron, 18 september, 2010 - 19:12.

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Fast själva handlingen är inte direkt svår att ta sig igenom. Hur kan man fastna? :O

handlingen är inget problem men om jag spelar spelet och lägger ned det, så kanske jag inte spelar det igen på två månader. då har jag ingenaning om vad jag gjorde sist.
sedan hade jag velat spela ett pokemonspel seriöst någongång och verkligen typ fånga allt men jag har alltid så mycket annat för mig.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

kevin (inte verifierad)
kevins bild

men jag fattar inte vad är 3ds :~ :~ :~ :~ ???? men undra om någon kan svara :tired: men pokemon börjar se ut som digimon :tard: men man kommer säkert tyka att deta spelen är bätre

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.