Move the Bongoss bild

Här är tråden för Microsofts felbenägna lilla låda.

Har du frågor? Har du svar? Vill du bara snacka lite spel? Vill du klaga eller hylla eller hitta någon att skjuta skallen av på Xbox Live?

Då är det här tråden för dig.

Kletets bild

Funkar det att skicka X360-spel i det minsta av de gröna kuverten som säljs? 0:)

EDIT:

JA! :bigsmile:

Senast ändrad av Kletet, 4 augusti, 2010 - 18:23.

I can't remember to forget you.

Alexanders bild

Jag kommer nog inte kunna hålla mig från att köpa en Xbox 360 (Slim), och då är frågan, vilken bundle är mest värd?

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/basenheter/

Xbox 360 Slim 250 GB inklusive...

Halo Bundle (Halo 3, Halo 3 - ODST, Halo Wars) - 2790 kr

1 extra handkontroll - 2590 kr

Gears of War 2 - 2549 kr

Move the Bongoss bild

Beror ju förstås på vad du gillar för spel.

Jag skulle köpt med extra handkontroll. De där spelen finns i reahyllan vid det här laget om du vill ha dem.

Move the Bongoss bild

Någon som vet var man hittar billigaste transfer-kit:en?

MS tar 17.99 Euro.

Andreas Ljungströms bild

Move the Bongos skrev:
MS tar 17.99 Euro.

Jaså? Tar de betalt numera? Fick min gratis, men det dröjde innan jag fick den iofs.

Move the Bongoss bild

Andreas Ljungström skrev:
Jaså? Tar de betalt numera?

jajjemän. Hänger farbror inte med? :bigsmile:

Andreas Ljungströms bild

Move the Bongos skrev:
jajjemän. Hänger farbror inte med?

Nä, farbror gammal farbror. :cry:

VodkaCitrons bild

Microsoft's Kinect will not go on sale in China. The fact that video game consoles are banned (yet, still widely available through the gray market) means that Microsoft isn't able to give the controller-free peripheral an official launch. That's okay.

According to a report on website chinagame.178.com, company Bejing eedoo is planning on revealing a controller-free gaming console this November. Called the "eBox", the machine is expected to be released in late 2011.

The eBox will apparently offer controller-free entertainment and gaming options. Like Kinect, actions will be detected via a webcam-type device. However, it is not yet known how accurate the eBox is, how it works exactly and whether it requires, say, users to stand while using it.

The eBox seems to be bundled with about 30 games, which is how it might be able to be legally sold in China. Plug'n'play devices like the Vii and Nintendo's iQue Player seem to be legal. Another thing that could be helping the eBox is that Bejing eedoo was apparently co-founded by Chinese computer giant Lenovo.

Inte visste jag att spelkonsoler är bannade i Kina? De har ju hur många spel som helst därifrån med egen regions kod?

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 augusti, 2010 - 17:25.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Move the Bongoss bild

EA:s presskonferens rullar för fullt. Men så har XBL och EA-nationservrarna problem att kommunicera...

Perfekt timing...

Alexanders bild

Har det dykt upp många rapporter om trasiga Slims? Eller några alls?

Move the Bongoss bild

Alexander skrev:
Har det dykt upp många rapporter om trasiga Slims? Eller några alls?

Jepp. Många vet jag inte, men några iaf. Ungefär lika många som de med falcon eller jasper, dvs hyfsat normala siffror för teknik. Det är mest korten innan dessa som hade en drös med problem.

Fel händer så klart fortfarande med en del.

Senast ändrad av Move the Bongos, 17 augusti, 2010 - 17:42.
Alexanders bild

Det finns inget svart "Messenger Kit" som matchar en Slim, va?

HerrOlssons bild

Värt att uppgradera från xbox 360 elite till en slim? HMMMMM...

BTW, nån som vill slakta lite i BFBC2? Johanx93 var taggen.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Alexanders bild

HerrOlsson skrev:
Värt att uppgradera från xbox 360 elite till en slim? HMMMMM...

Inte direkt... Om man inte stör sig extremt mycket på ljudnivån.

TTV
TTVs bild

Första november höjs priset på Xbox Live.

I nordamerika.

10 dollar på ett år.

Kotaku skrev:
Xbox Live Gold subscribers might want to renew before November 1, when the price of a yearly subscription to the service jumps $10 in North America.

According to a post on Major Nelson's blog, after eight years' of Xbox Live at the $50 a year price point, the service is finally seeing a price hike. Starting on November 1, a year Gold subscription to Xbox Live will run $59.99, versus the current price of $49.99. One month subscriptions will jump from $7.99 to $9.99, while three month subs will rise from $19.99 to $24.99.

Ska bli intressant att se om den kommer hit.

VodkaCitrons bild

Southpark- Butters Edition Dashboard - 240 Microsoft Points

Coolt!

Senast ändrad av VodkaCitron, 30 september, 2010 - 00:18.

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
Coolt!

Haha, fint! :D

Alexanders bild

Hur kommer man åt sitt officiella gamercard? Det har ju funnits förut och jag kan se det på vissa hemsidor. När jag googlar hittar jag bara tredjepartshemsidor.

VodkaCitrons bild

Alexander skrev:
Hur kommer man åt sitt officiella gamercard?

http://www.mygamercard.net/ är det som gäller när man ska länka.

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
http://www.mygamercard.net/ är det som gäller när man ska länka.

Så de har inte längre något officiellt gamercard, som t.ex. det man ser på GP och även andra sidor?

VodkaCitrons bild

Alexander skrev:
Så de har inte längre något officiellt gamercard, som t.ex. det man ser på GP och även andra sidor?

"An Official Microsoft Community Developer"

Det är väll det alla har? Eller vad menar du?

Zejhos bild

Du kan länka ditt gamercard mha < iframe src="http://gamercard.xbox.com/GAMERTAG.card" scrolling="no" frameBorder="0" height="140" width="204">< /iframe> fast utan mellanslaget efter de båda <.

Senast ändrad av Zejho, 7 februari, 2011 - 00:06.
Perggs bild

Då var det dags för uppdatering på dashboarden igen snart!

Hur tror ni det blir? Bättre/sämre?

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Andreas Ljungströms bild

Pergg skrev:
Hur tror ni det blir? Bättre/sämre?

Jag tycker den nuvarande funkar klockrent, är lite orolig för att den här mer känns flashig än nödvändig. Visst är den fin att titta på men är den lika lättnavigerad och smidig som den förra? Hoppas verkligen det, annars blir jag lite ledsen i ögat. :cry:

Linnea Hummels bild

Så ser den ut. Jag kommer säker vänja mig men jag hade precis börjat gilla den förra. Den här är nog lite mer Kinect-ig.

Edit: men moln-saves verkar asbra.

Senast ändrad av Linnea Hummel, 5 december, 2011 - 22:40.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Perggs bild

Ja jag gillar också den nuvarande, men bara dom håller det enkelt tror jag det kan bli bra.
Risken är väl att det blir för mycket utseende och Kinect men det märker vi imorgon :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Andreas Ljungströms bild

Någon som hunnit ladda hem uppdateringen? Bättre eller sämre än förra? Lite intryck vore trevligt. :)

Linnea Hummels bild

Har fått hem det nu och jag måste säga att jag gillar det verkligen. Det är en bättre överblick, lättare att hitta och sortera. Att kunna söka direkt från dashboardet var trevligt, men varför i helvete är bokstäverna på rad? (Bing.)

Molntjänsten har jag inte provat ännu.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

OhNoSpywares bild

Jag håller VERKLIGEN inte med Linnea :p
Tycker det är en usel uppdatering. Plottrigt, fult och rörigt. Fattar verkligen inte hur nån kan tycka att det här är en förbättring mot förra (som ju inte helelr var fantastisk... men bättre än denna skit :p).

Men eftersom skiten är omtyckt och Microsoft bestämt sig för att boxen ska se ut såhär i minst ett år så får jag försöka stå ut. Men nä... Bläääää :tired:

Starfighter Johanssons bild

Jag har bara sneglat på Linneas än så länge så jag vet inte vad jag kommer tycka i längden rent användarmässigt.. Men utseendet gillar jag, skönt med lite förändring också!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.