Maxxons bild

Wiki skrev:
Metal Gear Solid: Rising​ (メタルギアソリッドライジング) is an upcoming action video game in the Metal Gear series by Kojima Productions. The game was announced at the Microsoft E3 2009 press conference, and is in development for PlayStation 3, Xbox 360 and Microsoft Windows. The series' former tagline, "Tactical Espionage Action", has been replaced by "Lightning Bolt Action", to fit the new protagonist, Raiden; the word raiden is Japanese for "thunder and lightning". Rising is an interquel set between the events of Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty and Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Man kommer alltså, återigen, spela som Raiden, men nu i ett helt nytt spel i en helt ny tappning. Istället för det vanliga smygandet kommer detta vara ett actionspel, som huvudsakligen verkar gå ut på att hugga sönder allt i sin omgivning.

Efter vad jag sett i trailers och läst om det kan det nog, om Kojima spelar sina kort rätt, bli ett bra actionspel. Fokus verkar onekligen ligga på svärdfajtandet, och svärdkontrollsystemet de utvecklat ser intressant ut. Om tempot blir rätt och spelet inte blir för enformigt kan det nog bli något att se fram emot.

Kommer förmodligen köpa det, MGS-nörd som jag är, som det ser ut nu iallafall, men jag är lite kluven (höhö...). Lär nog inte bli en klockren förbokning iallafall, utan jag väntar nog tills recensionerna börjar komma in.

Releasedatum är väl inte satt än, vad jag vet, en väldigt gammal artikel säger att det kommer 2010, men på mer trovärdiga källor står det Release: TBA, så vi får väl helt enkelt vänta och se.

E3: 2010 Trailer:

Intervju:

http://xbox360.ign.com/dor/objects/14354401/metal-gear-solid-rising/vide...

Strafers bild

Jag känner hypen.

Kletets bild

Aldrig varit särskilt intresserad av Metal Gear Solid-serien. Och speciellt inte nu.

Även fast det låter väldigt lockande att få skära som man vill 8)

...eller inte. :D

I can't remember to forget you.

Carefaces bild

Tycker det ser grymt ut! ^^
Inget stort MGS fan direkt dock, kan bli bra, blir det inte det så gör det inte mig något. :)

Reyqunes bild

Ännu ett Metal Gear Solid där man spelar som Raiden? Nej tack! *kollar trailern* Hmm... Kan nog bli bra ändå. 0:)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.