UfU__Xs bild

Bionic Commando har den absolut dummaste twisten jag sett i ett spel någonsin. Så om du gillar sånt rekommederar jag det. :p
Jag tycker dessutom det är ett jävligt bra spel.

Dante's Inferno har jag inte spelat.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Gustav Granlunds bild

Och där snubblade ett recensionsexemplar av Bastion till PC in, så det är typ det jag spelar just nu.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Nate Travellers bild

UfU__X skrev:
Bionic Commando har den absolut dummaste twisten jag sett i ett spel någonsin.

Dum + tvist = nyfiken. :bigsmile:

Blir nog det. Tack, UfU_X!

Lars Jensens bild

Call of Duty: World at War. Riktigt bra! Spelade aldrig det när det begav sig.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Sebastian Magnussons bild

UfU__X skrev:
Bionic Commando har den absolut dummaste twisten jag sett i ett spel någonsin.

Jag trillade nästan av stolen när det inträffade. Även om jag börjat ana det lite på förhand.

Ska passa på och vidarebefodra dina tankar till Douglas (som skrev manuset) nästa gång jag träffar honom tror jag ^^

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

UfU__Xs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Ska passa på och vidarebefodra dina tankar till Douglas (som skrev manuset) nästa gång jag träffar honom tror jag

:D
Men säg då också att det är så jag vill ha mina actionspel. Det var ju en jävligt kul grej som jag dessutom minns riktigt bra liksom.

Känns som att jag hypar upp det här lite för mycket nu för Nates skull. :p

WEAR!"

Nate Travellers bild

Haha! Ingen fara. Jag förväntar mig något enormt bara. ;)

Crimson Thunders bild

Jag har börjat på en andra genomspelning av inFamous nu, den här gången som ond >)

PSN: Mr_jump

VodkaCitrons bild

Crimson Thunder skrev:
Jag har börjat på en andra genomspelning av inFamous nu, den här gången som ond

Att spela ond väljer man ju alltid först 0:)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Crimson Thunders bild

VodkaCitron skrev:
Att spela ond väljer man ju alltid först

Men, men jag ville ju att folket skulle tycka om mig :cry:

Nate Travellers bild

Började spela Bionic Commando, men det blev paus i det spelande då både Darksiders och Kinectimals hittade hem till mig. Just nu är jag oerhört frustrerad över Darksiders på grund av en glitch som kommer tvinga mig att spela om en större sträcka av The Twilight Cathedral. Morr. |(

VodkaCitrons bild

Ass Ass In Creed Too

Har väll sådär 4 Chapters kvar :p Inte direkt världens bästa spel, men det funkar ^^ Sen blir det förmodligen Lost Planet 2, men det är väll inte så enkelt att finna roliga figurer att lira med och singelplayer är det ingen talan om :p

Nate Travellers bild

Deus. Ex.

'nuff said?

VodkaCitrons bild

Mobbas inte nu. Fly For Fun :p

UfU__Xs bild

Deus Ex och Vampire: The Masquerade – Bloodlines.
Gissa om jag kommer blanda ihop saker spelen emellan. :p

WEAR!"

Rymdyoghurts bild

Deus Ex: Human Revolution. Redigt trevligt så här längt. :)

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Andreas Ljungströms bild

Rymdyoghurt skrev:
Redigt trevligt så här längt.

Håller med. :)

Nate Travellers bild

Det är mer än riktigt trevligt. En helg försvann i ett ögonblick...

VodkaCitron skrev:
Mobbas inte nu. Fly For Fun

Innan Deus Ex och Darksiders spelade jag en del Kinectimals, så du blir inte retad från min sida iaf.

Sundance Kids bild

Fotbollssäsongen har börjat!

Därför spelas det FM11 just.

Saker som bör fixas till FM12:

- Spelaragenterna måste bli mer balanserade. Tex. lägger man bud på Kaka när han är 34 år och i princip slut, så kan killen inte kräva 2 miljoner i lön. Han borde högst få 900k. Massa sånt gällande kontraktsskrivande som behöver ändras.

- Balansen under själva matcherna. Visst, det är väl roligt att vinna med 12-0 mot Barcelona, men troligt, nej.

- Klubbarnas rankningssystem. Jag har en save med Aston Villa, just nu är jag på säsong 14/15. Jag har vunnit PL, CL, FA och Ligacupen 4 år i rad. Men ändå ligger jag på en plats 16 på rankningen över världens bästa klubbar. Fast jag utklassar Barca, Real, United, Chelsea, Inter, Milan, Bayern och Lyon. Troligt nej, fast man vet att Barca är UEFAs och FIFAs gullegrisar, så är det inte troligt. Iom. att jag aldrig lyckas bli Världskänd som klubb (bara kontinentalt), så blir det otroligt svårt att värva spelare som tex. C.Ronaldo, men även Hazard är ett helvete att försöka få när de andra klubbarna lägger bud på samma spelare (om man inte vill punga ut med 2,5 milj i lön).

- Infaltionssystemet. Det blir lätt inflation i spelet om man inte tänker sig för, men det är på tog för lätt. Det räcker att jag ger Gago en lön på 900k, så skapas det inflation i hela laget. Det bör fixas.

- Grafikmotorn är inget jag bryr mig om.

Som sagt, jag ser framemot FM12 med stormsteg, det är nog det spelet jag ser mest i framemot i år. Vem här på SP kommer skriva recension på FM12? För det släpps ju nu i oktober...

Senast ändrad av Sundance Kid, 30 augusti, 2011 - 13:50.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Andreas Ljungströms bild

Sundance Kid skrev:
Vem här på SP kommer skriva recension på FM12?

Mycket bra fråga. Skulle tro att Lars har mest koll på serien men vi får se. :)

OhNoSpywares bild

Guild Wars, Guild Wars och ännu mera Guild Wars.
Har nått mitt första och viktigaste mål - att få 30 poäng i "Hall of Monuments" eftersom det låser upp alla prylar man kan få i Guild Wars 2. 8)
Nu siktar jag på 40 poäng för två snygga titlar i tvåan, och för att det är kul att spela ettan förstås.
Eftersom jag tar för givet att ingen här är speciellt bevandrad i detta fantastiska spel så kan jag ju förklara att man får poäng för "acquisitions and accomplishments". I princip som achievements för massa olika saker i spelet :)

Alexanders bild

"Just nu" spelar jag mest L.A. Noire. :hat:

Crimson Thunders bild

Jag började precis på Mass Effect 2

Vargavakas bild

Just nu blir det mest strategi med Civ 5, StarCraft 2 och Frozen Synapse. Det sistnämnda är det bästa spelet som ingen jävel har brytt sig om att recensera i år (eller spela för den delen). Bortsett från Edge dvs. som gav det en solid nia, hah!
:):beer:

Senast ändrad av Vargavaka, 5 september, 2011 - 21:10.
VodkaCitrons bild

Sätter in Demon's Souls :)

Nate Travellers bild

Jag har ångest... Fyra spel att spela, men för lite tid för det.

- Dead Island
- Resident Evil 4 HD
- Transformers: Dark Side of the Moon
- Renegade Ops

Och så bankar Gears of War 3 på dörren tillsammans med den sista Fallout: New Vegas-dlc:n.

Nåja, Transformers måste jag spela - resten får jag fortsätta vela över. Dagens I-landsproblem.

OhNoSpywares bild

Just nu är det ett himla hoppande mellan:
Pokémon White - Har kommit till det sjunde gymmet.
Terraria - Har bara Jungle Armor och ett par Hell-items kvar att samla, och i väntan på nästa stora patch bygger jag mest snygga hus :)
Guild Wars - Ett par daily quests görs då och då.
Mass Effect - 1/6 nya Shepards avklarade. Småspelar två av de andra fem.
Mirror's Edge - Samlar väskor.
Diablo - Förvirrande spel, springer mest runt på våning 4 och dör.
Diablo 3 Beta - Inte lika förvirrande :D Testar olika klasser.
Atom Zombie Smasher - Försöker mest bli bättre. :D

Nate Traveller skrev:
Fyra spel att spela, men för lite tid för det.

Bara fyra, det är ju ingenting :p

Nate Travellers bild

Du är ju proffs, det är inte jag. Du ska klara mycket mer än mig. ;)

VodkaCitrons bild

Klarade precis år två av Harry Potter Lego :love: Nu lär det dock gå utför då filmerna efter 2an blir sämre och sämre.

OhNoSpywares bild

Jag fick ett litet infall och laddade ner de första två The Elder Scrolls-spelen - Arena och Daggerfall. Bethesda släppte dessa gratis 2004 respektive 2009 men jag har inte riktigt varit så intresserad av att spela dem av nån anledning. Har en skum period då jag har otrolig lust att dyka ner i gamla PC-spel och då blev det så!

Har börjat med Arena men kontrollen gör det ju inte lätt att älska. :p Jag vill ha WASD!

VodkaCitron skrev:
Nu lär det dock gå utför då filmerna efter 2an blir sämre och sämre.

Inte sett filmerna, men tredje och fjärde boken gillar jag mer än andra boken. Är inte de filmerna bra alls?
Böckerna blev ju längre och länge, och jag antar att filmerna trycktes ihop mer och mer då (förutom sista som väl blev två filmer?). Off topic kanske :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.