Starfighter Johanssons bild

Alltså det här spelet är helt fullt av kodakmoments. Det här är min senaste vända, tänkte jag skulle berätta lite kort om vad jag gör så att det inte ser ut som bildbomb utan anledning.

Vädret sket sig, så att säga, så jag sökte skydd i ett skjul.

Originalstorlek

Nästa morgon bestämde jag mig för att gå ut till den här udden:

Originalstorlek

Jag hade verkligen tur med vädret:

Originalstorlek

Tyvärr blev det natt, och monstret fick vittring. Jag blev sittande bakom en sten i två (in game)timmar, sedan försökte jag simma över ett vattendrag men kraften rann ur mig. Drunknade strax efter halv två på natten.

OhNoSpywares bild

Borde fortfarande spela Bioshock 2 men...

Nu spelar jag äntligen Assassin’s Creed 3! Jag köpte det under en av Webhallens generösa adventskalenderreor och fick det för växelpengar. För VÄXELPENGAR I tell you! Eller i alla fall ett par hundra mindre än ordinarie pris... Hur som helst, jag har hittills tyckt lite si och så om det. Jag upplever upplägget som lite förvirrande till och från. Vissa uppskattar friheten att experimentera och utforska på egen hand men jag mår bra av att få reda på att jag åtminstone är på väg åt rätt håll, haft de huvudsakliga målen/uppdragen tydligare markerat och så vidare. Nu är jag medveten om att de olika uppdragen har olika ikoner på kartan och att det alltså säger sig självt, men jag hade velat att det kanske syntes mer direkt - med kanske en annan färg eller nåt så jag slipper välja att sortera/visa vissa saker på kartan.

Vanligtvis brukar jag ha svårt för det här med att spelet ska leda upp till sin fulla glans om man redan gjort den resan sedan tidigare. Se på spel som först låter spelaren prova på hur det känns att vara fullt uppgraderad och livsfarlig, till exempel Symphony of the Night, och sedan tar ifrån henom (that’s right, I used it) allt igen. På samma vis kan jag tycka det är skitstörigt när en senare del i en spelserie inte låter mig fortsätta med samma kunskaper jag tillgodogjort mig i föregående delar. Men i Ass 3 känner jag annorlunda. Jag tyckte inte bara det var fint att bland annat få ägna mig åt att klättra i träd, klappa får, simma i bäckar och vaggas in i helt andra tankar än de om spelets berättelse, utan det hjälpte mig även att förstå Ratonhnhaké:tons (han kallas sedermera Connor, men det är inte alls lika ballt) motiv till varför det är dags att piska lite rödrocksröv. Jag har inte kommit särskilt långt in i spelet ännu (kanske 10-20 timmar på sin höjd) så det finns gott om utrymme att tråka ut mig eller driva mig till vansinne innan allting är slut, men det ska mycket till säger jag bara. Absolut min favoritdel i serien hittills - vilket jag vet att åtminstone två här inte håller med om. :)

Orpons bild

OhNoSpyware skrev:

What is that beautiness I see?!

OhNoSpywares bild

Orpon skrev:
What is that beautiness I see?!

Guild Wars 2? :D

Okej nu börjar jag förstå invändningarna mot att kontrollen är klängig och sladdrig, samt att fightsystemet är under all kritik. Det räcker med att jag sätter eld på en filtfan så har jag hela landet efter mig och det finns inte en sucks chans att jag kommer undan. Jag måste antingen 1) döda mig igenom ändlösa horder av fiender som förmodligen tillslut dödar mig eller 2) fly staden, om jag ens överlever det. Och hälften av alla försök slutar med att jag klättrar på stolpar, fastnar i hörn, skuttar upp för väggar som inte går att klättra på och så vidare. Det går ju att skita i sidogrejerna och bara köra de allra nödvändigaste uppdragen och på så sätt bara få möget ur världen, men är det verkligen så man vill ha ett Assassin's Creed? Hm...

Man kan ungefär sammanfatta min åsikt numer om trean så här: upp till New York är det fantastiskt, sedan går det brant utför.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 4 maj, 2013 - 17:29.

Orpons bild

Starfighter Johansson skrev:
upp till New York är det fantastiskt

Ja, jag undrar också vad som egentligen händer i New York. Är det en bugg? Jag hade främst problem i ruinstadsdelen men vakterna kunde ge sig på mig lite varstans även när jag var inkognito och bara gick lugnt förbi. Det konstigaste är att de inte ens undersökte mig först som brukligt utan direkt skriker "THERE HE IS!" och skjuter mig i ansiktet.

Jag klarade Assassin's Creed 3 igår, nu spelar jag istället Assassin's Creed: Revelations som hittills är det enda i serien jag har missat. Konstantinopel utklassar Boston och New York.

OhNoSpywares bild

Starfighter Johansson skrev:
kontrollen är klängig och sladdrig

Det är verkligen en konstig förändring att han gör freerun med en knapp istället för två. Förr kunde man springa på marken och så gjorde man freerunningdelen med ytterligare en knapp utöver springknappen. Förändringen gör ju att man inte kan undvika att hoppa upp på helt random saker. GAH.

Jag var först väldigt förtjust i spelet (springa runt i skogen och leta djur och fjädrar och konstigheter) men det försvann så fort jag var tvungen att göra saker i stadsmiljö. Sen kom jag att tänka på Red Dead Redemption och hur mycket trevligare det var att rida runt där. Nej, det där spelet gör mig arg :D

Max Payne
Det är mycket längre och råare än jag anat! Spelar Android-versionen via Ouya, det känns mycket likt originalet (eller ja, originalet och originalet - det är PS2-versionen jag har i hyllan) och spottar ut en kristallklar bild. Ska påbörja den tredje och sista delen av spelet imorgon efter skolan.

Lars Jensens bild

Jag bestämde mig äntligen för att ta mig an Jagged Alliance 2: Unfinished Business (JA 2.5 typ) och fyfan vad bra det är. Precis lika bra som övriga (tidigare alltså) spel i serien. SPELA det om ni ännu inte haft äran!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Linnea Hummels bild

Dead Space: Extraction. Spännande äventyr till Wii!

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Orpons bild

Jag tänkte inviga Surgeon Simulator. Jag tror att det är fantastiskt roligt i en kvart och att jag sen aldrig mer kommer att spela det.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.