eskimås bild

Jag spelar om ett av världens bästa spel: Skies of Arcadia på emulator eftersom min Dreamcasts laser är sämst. :bigsmile:

c",

TTV
TTVs bild

Jotta skrev:
Starcraftberoendet är tillbaka...

Tvåan eller ettan?

Jottas bild

Thörn skrev:
Tvåan eller ettan?

Tvåan

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Alexander Leijons bild

Spelar inget just nu. Spelade precis igenom Mafia 2 som var väldigt bra :)

Nikki sixx is fucking god

eskimås bild

Ska spela Tales of Symphonia igen, klarade det aldrig och det var så pass länge sedan jag spelade det så jag kommer inte ihåg om det var bra eller dåligt. Sen kan jag passa på att fråga vad era favorit-RPG är för något? Kanske finns det något som jag missat. Gillar de här traditionella stridssystemen som i Chrono Trigger och Skies of Arcadia. Turbaserat, liksom. :D

c",

UfU__Xs bild

eskimå skrev:
Sen kan jag passa på att fråga vad era favorit-RPG är för något?

Då passar jag också på att säga vilket som är det jag tycker minst om. Tales of Symphonia. :p

Det bästa som inte är ett Final Fantasy är nog Baten Kaitos men jag är egentligen inte så bevandrad i genrern. Det är också till Gamecube och jag kan inte fatta hur ToS lyckats få sådan kultstatus medan BK mer eller mindre passerade helt obemärkt. Vacker grafik, kunglig musik, ett roligt stridssystem, inga random encounters och ett ok till bra manus.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

eskimås bild

UfU__X skrev:
Tales of Symphonia.

Gillar överlag inte Tales of-serien men det här fastnar jag för (har jag för mig).

Baten Kaitos var jag ute efter förut minns jag. Släpptes det i Sverige någonsin? Har för mig att det inte gjorde det.

c",

UfU__Xs bild

eskimå skrev:
Släpptes det i Sverige någonsin? Har för mig att det inte gjorde det.

Det första spelet släpptes i Sverige men inte det andra, som är ungefär lika bra men också ungefär samma spel. :p

WEAR!"

eskimås bild

UfU__X skrev:
Det första spelet släpptes i Sverige men inte det andra, som är ungefär lika bra men också ungefär samma spel.

Var kan man köpa dom nu då? :(

c",

Maxxons bild

eskimå skrev:
Var kan man köpa dom nu då? :(

http://www.play-asia.com/paOS-19-71-99-49-en-15-baten+kaitos.html

:beer:

Vargavakas bild

Jag kanske missar något, men är de inte alla "out of stock" enligt Play-Asias sida?

Ah, läste lite mer och det ser ut som de kan leta rätt på ett spel som du är intresserad av men de inte har i lager? Hmm, intressant. Någon sådan service har jag aldrig sett på spelbutiker förut.

Senast ändrad av Vargavaka, 5 november, 2010 - 22:10.
UfU__Xs bild

eskimå skrev:
Var kan man köpa dom nu då?

Det första får man nog leta upp på typ tradera om man vill ha PAL och annars ebay. Det andra är det då ebay som gäller (eller mig, köpte multipla ex för nått år sedan. "Det var ju så billigt".)

WEAR!"

eskimås bild

Näe, Tales of Symphonia var inget för mig (efter 2 timmars onödigt spelande...). Gillar stridssystemet i teorin, det här att man kan ge karaktärerna olika roller, men vafan i praktiken blir det ju bara en jäkla röra och därmed också oerhört svårt. Skulle öppna någon sorts skattkista som visade sig vara en fiende. Hade inte en chans trots att jag återupplivade mina karaktärer typ 4 gånger. 0:)

c",

eskimås bild

Helt otroligt, när jag ska starta Skies of Arcadia igen står det att min sparningsfil är korrupt! Så nu har jag inget RPG jag kan spela istället! |(

Är Lost Odyssey något att ha? Vet att det inte fått så bra kritik, men det ser ju underbart ut på följande video 0:):

c",

UfU__Xs bild

eskimå skrev:
Är Lost Odyssey något att ha?

När det kom var ju mottagandet rätt ljummet men det verkar ju ha sin fanskara.
Har dock inte spelat det själv.

WEAR!"

eskimås bild

UfU__X skrev:
När det kom var ju mottagandet rätt ljummet men det verkar ju ha sin fanskara.
Har dock inte spelat det själv.

Efter att ha sett recensioner, gameplay etc har jag blivit riktigt sugen. Nu när det inte kostar särskilt mycket längre tror jag att jag ska slå till. Synd det här med laddningstiderna som tydligen ska vara upp mot 2 minuter ibland bara. Men det får man väl leva med.

c",

TTV
TTVs bild

Började på Enslaved igår. Är på kapitel åtta. Det är bra hittills. Lite halvtråkigt gameplay, klassiskt Hack n' slash som inte kräver allt för mycket skicklighet av en för att överleva fienderna. Grymt snyggt och intressanta miljöer dock som inte är allt för varierade. Storyn är lagom intressant och detsamma angående karaktärerna. Det ändå man önskar är lite bättre variation på fiender och mindre buggigt.

Men i överlag ett helt Ok spel so far. Vi får se hur det blir mot slutet.

VodkaCitrons bild

Bayonetta - Hardo Modo

Ush var spelet blev svårt här :tard:

Absolut - För män som kan sätta gränser.

KidCactuss bild

DJ Hero 2. Roligt tidsfördriv, men för mig känns låtarna och mixerna långt ifrån lika bra och klockrena som i ettan. Ärligt talat så har jag inte hittat en enda mix jag riktigt fallit för, vilket jag gjorde i ettan för flera stycken.

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

Thörn skrev:
Men i överlag ett helt Ok spel so far. Vi får se hur det blir mot slutet.

:bigsmile:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Gustav Granlunds bild

Varvar vilt mellan Super Meat Boy (som jag håller som ett av de bästa spelen det här året), samt Halo: Reach som jag försöker ta mig igenom på Legendary samt fördriver tiden med online. Jag borde inte gilla Halo: Reach så mycket som jag gör, men det är något i spelets flerspelarläge som gör att jag kommer tillbaka.

Skillpoint.se - Be there or be sär

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:

Mötte nyss Pigsy. Underbar karaktär! :D

Ollebros bild

Thörn skrev:
Mötte nyss Pigsy. Underbar karaktär! :D

då kan ju åtminstånde du njuta av DLCt som kommer sedan. jag hatar honom. bara en sak som var bra med slutet.
Spoiler: Highlight to view
grisen dog

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

eskimås bild

Började spela Lost Odyssey idag och jag höll i fem timmar innan det var dags att göra något annat. Spelet är riktigt kul (om än svårt) och jag upplever inte alls laddningstiderna som långa. Men det kanske kommer senare i spelet. Kanske har det att göra med att jag spelar det på en Slim-konsol samt att det är installerat på själva hårddisken, vad vet jag?

c",

VodkaCitrons bild

Resident Evil 5.
Försöker låsa upp allting. Men nu märker jag att vissa saker kräver co-op, som när man ska skjuta BSAA medaljer i båten (som inte funkar med AI).

Hmm går och kör Bayonetta Climaxu Modo, så lägger jag RE5 på is tills någon har lust att spela med en :3 Och när Bayonetta är 100% klart (vilket det snart är), så får det bli FFXIII.

Senast ändrad av VodkaCitron, 13 november, 2010 - 22:46.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

eskimås bild

Fortfarande Lost Odyssey. Grymt spel. :love:

c",

Make.Senses bild

Two Worlds 2 & Black Ops. Det förstnämda kommer ta ett tag, riktigt långt tag. Men jag klagar inte. Riktigt bra spel. :bigsmile:

Alexanders bild

Lite WoW, lite MW2 kampanj. :)

Fuzzys bild

Red Dead Redemption

Låst upp sista området men spelar ganska långsamt och samlar saker mellan uppdragen. Atmosfären är ju så grym att det är lätt att bara glida omkring. Men jag skulle vilja ha en outfit som gör att djur inte attackerar, så man lugnt kunde studera djurlivet lite närmare. Kanske finns någon fuskkod dock.

Kom tänka på att jag inte sett någgra fiskar i vattnet... hmm... får kolla upp det närmare.

Josef Diktatorns bild

Otippat som fan men jag lirar kopiösa mängder Black Ops. Har otroligt nog stött på ett CoD-spel som faktiskt är otroligt kul.
Har blivit mer beroende av det här spelets MP än Reach vilket är rätt sjukt med tanke på vilket stort Halo-fan jag är. Det är någonting som bara klickar med Black ops. Spelet utspelar sig i en av de mest laddade tidsepokerna, spelet är kryddat med lekfulla spellägen och man blir banne mig belönad för ALLT! Dessutom spelar dom Symphony of the devil med Stones hela två ggr under kampanjen plus en gång te under sluttexterna. :love:

F.K... in the coffee...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.