shifts bild

Starcraft BW Själv tycker jag det är roligare än sc2.
Bättre units och en lite mer utmaning än sc2.
Man blir ju trött av att spela en match

VodkaCitrons bild

Bioshock 2

Hade låga förväntningar. Suttit nu i några timmar och tja, det är annorlunda än vad jag trott ^^ Ganska underhållande. En sämre version av Timesplitters då.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Ganska underhållande.

Spelat ettan? :)

VodkaCitron skrev:
En sämre version av Timesplitters då.

En jämförelse man inte ser alltför ofta. :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Spelat ettan?

Nej ^^ Plockade upp denna på grund av special edition som gick på 199:-

Något att spela i väntan på LBP2 + att boxen ser prydlig ut i spelhyllan :)

UfU__X skrev:

En jämförelse man inte ser alltför ofta.

Pff ^^ Han går ju exakt som i Timesplitters, gubbarna man möter ser näst intill identiska som zombiesarna i TS. Även likadan kontroll när det gäller FPS. Nu menar jag storyläget i typ TS2 alltså :) Sen bygger ju Bioshock på unreal motorn, tycker inte grafiken skiljer sig så markant.

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Pff

Det slog mig precis att jag faktiskt själv gjorde ungefär samma jämförelse när jag såg den första filmen ur kommande Bioshock Infinite så det kanske inte var fullt så underligt i alla fall. 0:)

WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
det kanske inte var fullt så underligt i alla fall

Nää dåså 0:)

Testar nu på
Bioshock 2 - Multiplayer
Och nu börjar det se riktigt riktigt likt ut ^^
Vad händer om man tar bort alla roliga karaktärer,vapen och banor ifrån Timesplitters? Jo, man får Bioshock Multiplayer.

Lite underhållande, men lär nog inte finna det så intressant om 10-20omgångar.

TTV
TTVs bild

Jag började på Assassins Creed II igår. Cole har skämt bort mig. Att styra honom (Infamous) var rena drömmen jämfört med Etzio ifrån AC, men det går endå. Infamous kontroll är ren perfektion så om man kan göra en karaktär som styrs minst halvt lika bra som Cole får man fortfarande en bra kontroll. Annars ett väl presenterat spel men relativt intressant story, karaktärer och det är väl inte förens nu spelet verkligen tar fart, fem timmar in.

AC-spelen är inget som har intresserat mig men i brist av annat att spela och jag hade det i hyllan oöppnat så tänkte jag att jag kunde ge det en chans. Ska bli intressant och se om jag klarar det eller om jag tröttnar för snabbt. Det har potential i alla fall. Det regnar silvertroféer i alla fall.

Alexanders bild

Spelade häromdagen klart CoD: MW2-kampanjen och har smått påbörjat en andra genomspelning på svårighetsgraden Veteran.

Utöver det så har jag spelat en del Alan Wake i dagarna och är just nu...

Spoiler: Highlight to view
på "kliniken" för psykiskt sjuka vid Cauldron Lake och har fått möta Tor och Oden men ej ännu gått upp på mitt rum igen.

Lars Jensens bild

Jag har fått igång Fallout 3 efter att det slutade att fungera efter en uppdatering. Nu kan jag äntligen spela Point Lookout och Broken Steel (har iof för mig att jag klarat Broken Steel).

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

Mini Ninjas
:) Mysigt och underhållande spel. Mitt första "slöspel" till PS3, där man inte måste göra sitt bästa hela tiden för att ha kul, eftersom det här är så lätt ändå ^^

HerrOlssons bild

L4D2, fan va jag älskar att döda. :love:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

Crescent Pale Mist

Ville se om Visa Electron funkade genom PSN, vilket det tydligen gör :3

narutoloves bild

ska prova bioshock 2 igen... ska ge den en ny chans :p för första gången jag spelade den så va det bara story och nu ska jag klara ut det och levla några levlar på online... om det blir trågit igen så får den skrotas i min lilla samlinga av spel som är piss

orka -.-

Alexanders bild

Det jag just nu längtar efter att spela när tillfälle ges och spela färdigt för att kunna fortsätta på uppföljaren är... Mass Effect.

Josef Diktatorns bild

För min del har det blivit en mängd LBP2-spelande, sitter och filar på väldigt ofärdiga banideér och varvar detta med att försöka hitta fler prylar i storyläget och så spelas det rätt mycket användarbanor förstås (vilket jag nästan tycker är roligast i hela spelet).

Ska väll ta tag i Dead Space 2 som jag påbörjat men inte orkat lira vidare så småningom.

F.K... in the coffee...

Carefaces bild

Dead Space 2 här! :D

Rymdyoghurts bild

Har fastnat i Infinity Blade på iPaden. Har fått en sånndär sjuk level-feber där jag bara måste maxa allt!
Tänkte köra igenom Dead Space HD sen, funkar oväntat bra på paddan och är rätt stämningsfullt. Efter det blir det nog Dead Space 2.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Lars Jensens bild

En sådan här tråd känns lämplig och nu när jag ändå väntar på en installation är det ju ännu lämpligare att jag skapar en sådan här.

Just nu har jag lite recensionsgrejer att lira varför listan på spel jag spelar just nu kan tyckas lång:

Cities in Motion - kollektivtrafiksimulator som inte är så tung/tråkig som det kan verka. Rec torsdag.

Gemeni Rue - underbart indieäventyr som är underbart och indie. Skitfetma än så länge! Rec 24 feb.

GTA IV (PC) - Klarade aldrig det på konsol, tänkte göra det på PC-verren. Det är skitbra, men det saknas det där lilla extra för att bli det bästa GTA-liret någonsin.

Kings Quest III Redux - Den tredje och sista remaken som AGD Interactive sägs göra ur Sierras anrika äventyrsserie. Rec i slutet av månaden.

Sen har jag lite annat som ligger på is, men eftersom de just ligger på is platsar de ej på denna lista.

Vargavakas bild

Bortsett från Starcraft 2, av vilket jag iaf försöker spela ett par matcher i veckan, så är det Planescape Torment som jag äntligen har kommit igång med.

Jag har gett det ett par försök tidigare utan större succé men den här gången har jag äntligen börjat känna att jag börja komma in i spelet. Jag dör inte så fort jag går i strid mot en råtta längre, jag har plockat upp ett par följeslagare och jag har börjat nysta upp ett par intressanta historier.

Andreas Ljungströms bild

Spelar Deus Ex för första gången (spelade iofs demot när spelet var nytt men det räknas inte). Känns lovande men också rätt klumpigt och föråldrat.

Vargavaka skrev:
Planescape Torment

Började på det i somras men sen kraschade min dator och har inte orkat spela om de första timmarna igen efter det. Verkade riktigt intressant.

Gustav Granlunds bild

Jag var dum nog att ge min på The Witcher. Bye Bye, fritid. Snart står ölkaggen där och ger mig fräcka fingret.

Fantastiskt spel, dock.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Vargavakas bild

Andreas: Ah, Deus Ex körde jag igenom nu i somras (för första gången). Ett väldigt intressant spel. Vissa aspekter (de öppna banorna och mängden av olika sätt du kan tackla olika situationer) tycker jag känns fräscha än idag medan vissa andra aspekter (grafiken och berättelsen) inte är riktigt lika heta. DE är ju något alldeles ofantligt fult :~

Jag använde en guide för att patcha DE för att fungera bättre till nyare datorer (med bl.a. widescreen-stöd). Om du tycker det låter intressant kan jag säkert leta upp den åt dig.

PE kan jag inte säga så mycket om än men det har helt klart något av en startsträcka. De första timmarna är tunga. Själv tampas jag även med stridssystemet. Just den biten är kanske enklare om man har spelat andra västerländska rollspel tidigare. Jag är inte så haj på D&D's regelsystem...

Josef Diktatorns bild

Blev rejält sugen på att börja spela Bionic Commando Rearmed då jag aldrig spelade klart det utav någon outgrundlig anledning så jag tankade även ned del två men börjar med ettan.
Älskar den här typen av äldre plattformsspel, slår Megaman på fingrarna rejält om man frågar mig. Humorn kittlar och den grafiska stilen är riktigt grann i sin nya kostym. :love:

Glömde nästan att nämna den fantastiska musiken i spelen, skitbra, skitbra och ännu mer skitbra. Den är minst lika svängig som i det eminenta Super Meat Boy.

Senast ändrad av Josef Diktatorn, 15 februari, 2011 - 01:37.

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Gustav Granlund skrev:
Jag var dum nog att ge min på The Witcher. Bye Bye, fritid. Snart står ölkaggen där och ger mig fräcka fingret.

Fantastiskt spel, dock.

Tänkte nog också göra det innan tvåan kommer.

UfU__Xs bild

Vargavaka skrev:
så är det Planescape Torment som jag äntligen har kommit igång med.

Började lite smått på det för ett par veckor sedan men har inte riktigt orkat fortsätta. Känns som att jag skulle vilja kunna ta en heldag och bara gräva ner mig i det för att komma in i det ordentligt. Kanske får bli senare i vår.

Började om på Dead Space igår kväll. Riktigt roligt men jag reagerade nu på att både berättandet och vissa röstskådespelare är rätt taffliga.

WEAR!"

TTV
TTVs bild

Har äntligen, efter att ha spelat sjukt mycket Multiplayer, börjat på StarCraft II singelplayer. Eller tja, börjat och börjat, kan starta sista uppdraget när jag vill. Dock vill jag inte göra det riktigt än. Vill se till att göra allt och inte missa något, för så underbar är denna kampanj. Lite kort kanske men den är så väl producerad och kombinerar lite RPG-moment med strategi och gör det ack så bra

Spoiler: Highlight to view
(fler val skulle inte ha skadat dock, blizz)

.

Till skillnad ifrån ettan så hänger jag faktiskt med i storyn här vilket alltid är en fördel för att gilla ett spel mer. :party:

Helt sjukt i alla fall hur StarCraft II bara skriker Kvalité rakt igenom, från multiplayer till singelplayer. Om man inte är sugen på Multiplayer i StarCraft II (vilket var anledningen till att jag köpte spelet) så är Singelplayern nog med anledning för att göra ett köp.

Fleischers bild

Har startat upp en hel hög med topp spel:

The Witcher
Peace Walker
Ghost Trick
och Killzone 3, men det är mer eller mindre avklarat.

Alla har hållit extremt hög kvalitet så det är nästan omöjligt att välja vilket man ska fortsätta på. Har ändå lyckats beta mig fram till slutet på alla förutom The Witcher vilket jag har kommit 7 timmar in i. Underbart spel The witcher men lite mycket runt springande.

Jäkligt sugen på att avsluta sista spelet i STALKER serien också men tiden räcker inte riktigt till. Har spelat dom första timmarna och det är också helt suveränt.

Senast ändrad av Fleischer, 27 februari, 2011 - 00:28.
Kletets bild

Har nyligen börjat med Alan Wake, och.. fyfasen vilket bra spel. Jag älskar nästintill allting. Det jag kan klaga på är de smått cheesy handlingstwisterna samt att man inte får behålla saker från föregående "uppdrag", vilket på så sätt lätt hade kunnat få handlingarna att flyta på och hänga samman.

I can't remember to forget you.

Rymdyoghurts bild

Alpha Protocol och Bulletstorm. Det förstnämnda är en trevlig överraskning, efter all skit det har fått hade jag väntat mig ett trasigt, halvskapligt spel. Men följde Lars Jensens rekommendation att ge det en chans, ångrar det inte en sekund. Riktigt, riktigt bra.

Bulletstorm har jag inte kommit speciellt långt med ännu, men har haft förbaskat roligt med det.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

KidCactuss bild

Tactics Ogre: Let Us Cling Together (är precis klar med kapitel 1) och Killzone 3 (smyger omkring i grottor).

Tactics Ogre är grymt bra, även om vissa saker kan vara smått irriterande. :tired: Gillade man Final Fantasy Tactics så är det här ett måste.

Psykisk sjukmänniska

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.