Alexanders bild

The Sims: Medeltiden :bigsmile: Ganska bra tycker jag faktiskt. 0:)

Något relaterat till den här tråden, eftersom det har att göra med just att hålla koll på vad som spelas nu och vad som har spelats: http://raptr.com/

Jag tycker att alla borde registrera sig på Raptr! Den kan följa både PC- 360- och PS3-spelande, och ju fler som använder det desto trevligare. :)

Senast ändrad av Alexander, 8 april, 2011 - 11:12.
VodkaCitrons bild

Warcraft III - Pokemon World :p

Absolut - För män som kan sätta gränser.

narutoloves bild

star ocean 4, black ops :bigsmile: och väntar tills jag får 20 kr till då kan jag köpa ett nytt spel :love:

orka -.-

Kletets bild

Zelda: Wind Waker, Zelda: Ocarina of Time - Master Quest, Mario Kart: Double Dash.

Sen utöver dessa har jag oroväckande många ospelade spel. :tard:

Senast ändrad av Kletet, 8 april, 2011 - 15:26.

I can't remember to forget you.

Alexanders bild

Kletet skrev:
Sen utöver dessa har jag oroväckande många ospelade spel.

Du är inte ensam.

Josef Diktatorns bild

TheLaMarty skrev:
I skrivande stund överväger jag att klicka hem Homefront.. det verkar helt underbart

Det är det inte, boka inte! Såtillvida du inte blir helt till dig av en ganska ospännande kampanj på dryga fem timmar och ett online-läge där man med lätthet kan snajpra över enorma områden utan att ta hänsyn till sådana där "triviala" saker som avstånd och fysik.

Spelar just nu Dishwasher : Vampire Smile på 360 och det är än sålänge sjukt snyggt, grymt blodigt och faktiskt rätt läbbigt mellan varven.

F.K... in the coffee...

Josef Diktatorns bild

Hahaha vad skadat ofta jag uppdaterar den här tråden men så atte...

Just nu lirar jag det underbara mmorpg´t Rift där jag precis börjat hitta ett trevligt gäng att lira med vilket förhöjer spelet ett gäng snäpp.
Sedan började jag lira Herors of Might and Magic : Clash of Heroes som tydligen ska ha väldigt lite med Heroes of serien i stort att göra. Clash of Heroes är i vilket fall ett RPG med starka pusselinslag, det är faktiskt ruggigt jävla bra måste jag säga och finns att ladda ned via Live eller PSN nu.

Rift:

Clash of Heroes:

Senast ändrad av Josef Diktatorn, 15 april, 2011 - 01:51.

F.K... in the coffee...

Vargavakas bild

Clash of Heroes finns dessutom även till DS (vilken var orginalplatformen) för den som hellre spelar bärbart. Jag har inte gett mig på det själv (det ligger i den gigantiska "någon gång när jag får tid"-högen) men min flickvän tyckte det var ett riktigt bra när hon spelade igenom det.

Själv så har jag ett gäng spel som jag har införskaffat och påbörjat men inte fått tid att ta mig igenom än. Pikmin 2, Jet Set Radio Future och Dead Space har jag alla kört någon timme av och de har alla sina positiva punkter. Jet Set har ett fantastiskt soundtrack (men jobbiga strider), Dead Space har tung atmosfär och bra kontroll men förlitar sig lite väl mycket på "hundar genom fönstret"-trick och Pikmin 2 är mer Pikmin, det bästa RTS till konsol någonsin.

TheLaMartys bild

Josef Diktatorn skrev:

Va nej är det så? :(

Såg att du provat Rift också, det är jag med sugen på! Några kompisar har köpt och spelar just nu. Dom säger dock bara: Det är exakt som WoW fast bättre :tired:

Achis bild

TheLaMarty skrev:
Dom säger dock bara: Det är exakt som WoW fast bättre :tired:

Jag säger tvärtemot, det är exakt som WoW, fast sämre. :p

I'm with CoCo.

TheLaMartys bild

Achi skrev:
The

Är det så? :O

Får väl testa på en kompis account en gång, och fortsätta med WoW istället :)
Nog för jag aldrig tror att jag skulle sluta spela WoW för ett annat spel, det spelar ingen roll hur mycket bättre grafiken är i ett annat spel eller liknande. Det är bland annat storyn i WoW som gör det så underbart tycker jag.

Josef Diktatorns bild

TheLaMarty skrev:
Dom säger dock bara: Det är exakt som WoW fast bättre

Achi skrev:
Jag säger tvärtemot, det är exakt som WoW, fast sämre.

Nej så är det inte. Spelet har lånat friskt från b.l.a WoW men öär långt ifrån en billig kopia. Det är oerhört stabilt och genomarbetat, det känns absolut inte som ett nylanserat mmo utan mer som ett spel som det filats mycket på och har fått flera expansioner.
Vill inte säga att det är bättre eller sämmre än WoW men för egen del så är det rift som gäller då WoW inte alls känns lika kul.
En sak som dock är flera ggr bättre än det i WoW är klass-systemet som är mycket mer öppet för att kunna skräddarsy en egen karaktär, en mage och din polares mage kan vara olika som två helt seperata klasser.

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Kid Icarus till NES, riktigt bra!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

PapaJacks bild

Lars Jensen skrev:

Musiken är briljant dessutom!

Ollebros bild

inFAMOUS, ägt spelet sedan ett och ett halvt år tillbaka men inte förrän nu börjat spela det. Riktigt roligt till och från! Dock djävulskt svårt ibland vilket får mig helt jävla galen. Skönt att man slipper långa laddningstider om man dör.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
inFAMOUS

:love:

Ollebro skrev:
Dock djävulskt svårt ibland vilket får mig helt jävla galen. Skönt att man slipper långa laddningstider om man dör.

Det håller jag med om. Spelade på normal första genomspelningen och på Hard andra och kände inte speciellt någon skillnad mellan dom två.

Josef Diktatorns bild

Just nu spelar jag Mortal Kombat på PS3 och det är ett fantastiskt bra fightinglir, långt bättre än Marvel vs Capcom 3 t.ex som inte släpptes för särskilt länge sedan.
Det som går Mortal Kombat till min största fightingfavorit sedan SSFIV är flera faktorer. För det första så är spelet oerhört blodigt och brutalt, för det andra så är det denna gång även slipat rent spelmekaniskt, för det tredje är det sjukt snyggt, för det fjärde så har det ett generöst onlineläge och för det femte så är det ett ypperligt ensamspel. MK fullkomligen kryllar av bra SP-material. Det har ett suveränt storyläge med cutscenes och bra dialog (när hade vi det senast i ett fightingspel... någonsin?), det har arkadläge med slut för varje karaktär och det har ett fantastisk tower med utmaningar man kan ta sig an som låter en göra allt mellan knytnävas till att spela små underhållande småspel.
Jo en sak te, spelet har även en jävla massa upplåsbara prylar som nya avrättningar till varje karaktär och alternativa dräkter, artwork, musik och annat smaskigt.
Mortal Kombat har återuppstått ur askan mot alla odds och är för första gången på mycket länge relevant bland fighters igen. :love:

Senast ändrad av Josef Diktatorn, 25 april, 2011 - 21:34.

F.K... in the coffee...

PapaJacks bild

Senaste spelet jag klarade var Gray Matter. Funderar på att ta en spelpaus tills Jane Jensen kommer med en uppföljare till något...

Senast ändrad av PapaJack, 26 april, 2011 - 10:09.
Lars Jensens bild

PapaJack skrev:
Senaste spelet jag klarade var Gray Matter. Funderar på att ta en spelpaus tills Jane Jensen kommer med en uppföljare till något...

Amen!

Stefan Norlanders bild

Red Dead Redemption på 360, vilket jag började med i söndags, men har redan spelat åtskilliga timmar. Det känns dock som att jag ännu bara är i början eftersom mycket av tiden har spenderats med poker.

PapaJacks bild

Har efter flera års absurd inväntan på att "rätt pris" skulle dyka upp slutligen i ett ögonblicks impuls slagit till och köpit Super Metroid! yay!

Vilket med andra ord kommer spelas just nu snart!

Senast ändrad av PapaJack, 27 april, 2011 - 13:01.
Lars Jensens bild

Hector: Badge of Carnage 101 till PC - ett suveränt jävla spel! Recension kommer imorgon.

HerrOlssons bild

League of Legends, WoW, Portal 2 och efter portal 2 blir det Bioshock 2!

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

The Munchables. Testat lite smått i väntan på halvsystern som vill vara med och lira. Rätt så underbart! Iaf eftersom man fick spelet för 59:- Munchables är lite som Katamari, eller rätt mycket. Bortsett ifrån att det är något simplare och sötare. Svårighetsgraden är dock på skala 1 av 10 än så länge, men jag förväntar mig inte att spelet går förbi skala 3.

Ollebros bild

inFAMOUS och World Of Warcraft tills Portal 2 kommer i brevlådan.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

OhNoSpywares bild

Hoppar runt bland en massa spel som vanligt. Det som spelas mest är Gears 3-betan, Assassin's Creed: Brotherhood, Red Dead Redemption (både MP och SP) och snart en omspelning av The Witcher inför tvåan.

VodkaCitron skrev:
The Munchables. [...] Svårighetsgraden är dock på skala 1 av 10 än så länge, men jag förväntar mig inte att spelet går förbi skala 3.

Den går inte förbi 2 :p Knappt 1 ;) Men hur jäkla charmigt och mysigt spel som helst ändå. Köpte det till mig själv för en hundralapp och ångrar det inte. Spelglädjen jag kände under speltiden är ovanlig :D

TheLaMarty skrev:
. Dom säger dock bara: Det är exakt som WoW fast bättre :tired:

Achi skrev:
Jag säger tvärtemot, det är exakt som WoW, fast sämre. :p

Josef Diktatorn skrev:
Det är oerhört stabilt och genomarbetat, det känns absolut inte som ett nylanserat mmo utan mer som ett spel som det filats mycket på och har fått flera expansioner.

Intressanta åsikter :p Spelade det en hel del i stängda betan och sånt. Redan då kände jag det som Josef Diktatorn skriver. Det är verkligen ett polerat spel. Jag var helt frälst först, men insåg två saker:

1. Det är FÖR likt WoW. Visst det har sina unika saker (klass-systemet är kul!) men det bygger på samma grund som WoW. Jag slutade spela WoW för att det är trist och ett spel byggt på samma tråkiga grund kan liksom inte riktigt charma mig då.
2. Det saknar nåt. Det är "stelt" på nåt sätt. Saknar själ eller hur man nu ska beskriva det. Jättesvårt att komma på en bra förklaring, men nåt sånt.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 28 april, 2011 - 17:33.
Alexanders bild

"Just nu" spelar jag Shotgun FunFun, Banjo Kazooie: Nuts and Bolts som jag fick "gratis" från CDON genom en rabattkupong från Gymgrossisten. :hat: Dessa och Angry Birds, samt The Sims: Medeltiden, är allt jag har hunnit med att spela lite den senaste tiden. :p

VodkaCitrons bild

OhNoSpyware skrev:
Men hur jäkla charmigt och mysigt spel som helst ändå.

Jo, det är helt underbart på den punkten :) Man får väll springa in bland en arme och lägga ner kontrollen bara för att få se vad som händer när man dör ^^

Josef Diktatorns bild

Spelar just nu Portal 2, Hector: Badge of honor, Clash of heroes och Mortal Kombat.

Portal 2 är helt fantastiskt och långt mycket roligare än Valves andra storserie Half-Life, stundvis är det sjukt knepigt dock så jag får ta lite pauser för att värma upp hjärnan.
Det har lätt ett av de bästa soundtracken och lätt de bästa röstskådisarna i ett spel på länge.

Hector spelar jag helt på Lars inrådan då jag gillar sådana här pecka och klicka spel, har inte fastnat i det ännu men visst är det kul.

Clash of heroes är fantastiskt kul och har en skön mix utav pussel, rpg och strategi.

Mortal Kombat är tillsammans med Tekken 6 och Super Street Fighter 4 det bästa i fightingdjungeln. Att spelet dessutom svämmar över av bra SP-content är bara ett enormt stort plus. Vet inte riktigt vilken gubbe jag ska maina ännu men det lutar åt mannen med rakbladshatten Kung Lao.

F.K... in the coffee...

UfU__Xs bild

Lyckades få System Shock 2 att fungera nästintill perfekt (bara videor som inte spelas men det är bara i början och slutet som det spelar roll) vilket inte är varje dag i veckan. Fan vad jag älskar det spelet, det är som att vi är gjorda för varandra. :love:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.