Kletets bild

Batman: Arkham Asylum

Väldigt roligt spel till en början, blev lite segt emot mitten, men med en sisådär tre magnifika avslutande timmar. Allt som allt tycker jag att Rocksteady avspeglat Batman-universumet nästintill perfekt, med karaktärsskildringar (framför allt Jokern). Deras annorlunda spelinslag fick mig nästan att tappa hakan ett flertal gånger.

3+/5

I can't remember to forget you.

Strafers bild

Uncharted 2: Among Thieves

Allt som var bra i ettan är förbättrat i tvåan.

Ett måste för alla Action-Äventyrs-spelare.

10/10

Sebastian Magnussons bild

Star Wars: The Force Unleashed

Ett trasigt och egentligen ganska halvtaskigt spel, som ändå är riktigt skitkul om man gillar Star Wars och att kasta runt Wookies med Kraften.

2/5

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Sofia Hårds bild

Alan Wake (http://skillpoint.se/recension/alan-wake)

4/5

Sen tänkte jag klara The Signal men det var så dumsvårt att jag blev sur, arg och stängde av :(

/Fröken Hård

TTV
TTVs bild

Strafer skrev:

Ett måste för alla oavsett vad man gillar för spel skulle jag anta om du är redo att ge spelet en tia av tio? 8)

Rymdyoghurts bild

Sofia Hård skrev:
Sen tänkte jag klara The Signal men det var så dumsvårt att jag blev sur, arg och stängde av

Har inte kört det ännu, får man så duktigt med pisk alltså?

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Rymdyoghurts bild

Thörn skrev:
tia av tio

Hädelse, i dessa krokar kör vi på en skala 0-5. ;)

Sofia Hårds bild

Rymdyoghurt skrev:

Mjo, betydligt mer än i huvudspelet.

/Fröken Hård

TTV
TTVs bild

Rymdyoghurt skrev:
Hädelse, i dessa krokar kör vi på en skala 0-5. ;)

Men...Men.. Kalldin började ju! :cry:

Kletets bild

Thörn skrev:
Men...Men.. Kalldin började ju! :cry:

Ah ah ah, don't go there Thörn! :ghost:

Sebastian Magnusson skrev:
Ett trasigt och egentligen ganska halvtaskigt spel, som ändå är riktigt skitkul om man gillar Star Wars och att kasta runt Wookies med Kraften.

Oh, låter som ett riktigt härligt tidsfördriv! Får hoppas spelet ligger i brevlådan imorgon 0:)

Fleischers bild

Rymdyoghurt skrev:

Tycker den fortsätter på svårighetsgraden som Alan Wake slutade men sen trappas det upp. Det som suger är att det känns som det finns "insta death" områden om man gör fel. Däremot känns hela DLCet ganska trist vilket är synd eftersom jag gillade original spelet så mycket.

Senast ändrad av Fleischer, 2 augusti, 2010 - 21:40.
Fleischers bild

Dom spelen jag har klarat under sommaren.

Metro 2033 4/5 Bästa spelupplevelsen i år.
Alpha Protocol 4/5 Helt jäkla skitballt trots den trasiga spelmekaniken.
Singularity 2/5 Kul spel men inget som höjer ögonbrynen.

Edit: Oj, nu vart det en uppsats, men jagh har klarat dom på kort tid. :)

Prey 3/5 Jäkligt bra som många säkert glömt bort. Många coola idéer som inte bör missas.

Senast ändrad av Fleischer, 2 augusti, 2010 - 21:52.
TTV
TTVs bild

Senaste spelet jag klarade var InFamous till PS3. Underbart spel. Allt Från moralvalen till actionen. Från storyn till comic book presentationen. Allt föll mig i smaken, så bra i smaken att jag kallar detta tillsammans med Red Dead Redmption och Dragon Age det bästa spelet från denna generationen. PS3ans bästa exklusiva spel också.

[4]

Spoiler: Highlight to view
Ja. Jag är kräsen. För kräsen för mitt eget bästa.

UfU__Xs bild

Thörn skrev:
Red Dead Redmption

Fortfarande en fullpoängare? :O

Starcraft 2 [4/5] (Kan definitivt höjas än mer av MP), Bangai-O Spirits [4/5] och Metro 2033 [2/5] var de tre senaste för mig.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Lars Jensens bild

Fleischer skrev:
Alpha Protocol 4/5 Helt jäkla skitballt trots den trasiga spelmekaniken.

Samma här ja.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Reyqunes bild

Strafer skrev:
Allt som var bra i ettan är förbättrat i tvåan.

Det enda problemet var att det var för enkelt på svåraste utan att ha spelat igenom det. 0:)

TTV
TTVs bild

UfU__X skrev:
Fortfarande en fullpoängare? :O

Nja. Det har sjunkit lite i mina ögon men fortfarande värderar jag det ganska högt. Förmodligen också det en fyra av fem.

Rymdyoghurts bild

Fleischer skrev:
Prey

Jag hade ganska trevligt med Prey faktiskt, hade inga större förväntningar på det vilket nog var nyttigt. Roligt inslag med de där magnetfälten så man kunde vandra runt i tak och på väggar, lite småpussligt. Var en 3/5 när jag spelade det, vilket var många år sedan. Kanske inte håller upp lika bra nu.

Fleischers bild

Rymdyoghurt skrev:
Jag hade ganska trevligt med Prey faktiskt, hade inga större förväntningar på det vilket nog var nyttigt. Roligt inslag med de där magnetfälten så man kunde vandra runt i tak och på väggar, lite småpussligt. Var en 3/5 när jag spelade det, vilket var många år sedan. Kanske inte håller upp lika bra nu.

Funkar jätte bra. Doom 3 motorn ser fortfarande riktigt bra ut. Det enda som inte funkar i spelet är när man kontrollerar rymdskepp.

Hela portal idéen är skit coolt.

Reyqunes bild

Starcraft 2
WTF Blizz? :cry:

Kletets bild

Fleischer skrev:
Hela portal idéen är skit coolt.

Faktiskt. Det var ett flertal gånger som spelet chockade mig med alla konstiga grejer. Haha, men handlingen var kanske lite over-the-top ibland. Men riktigt bra spel 0:)

Bionic Commando

Sluttexterna rullar as we speak, vilket jag, äntligen, äntligen, äntligen har klarat av! Tog mig tre väldigt långa sittningar att klara det, med två pauser cirkus några månader stycket och ett mellanrum på ungefär 1 år mellan första och sista sittningen. Spelet är väldigt konstigt, på sina ställen känner jag bara hat, vrede och ilska emot det. Med en hel del konstiga beslut (checkpointsen, radioaktiviteten, ARGH!) som drar ner på spelet rejält. Men sen har vi även de där magiska stunderna då spelet seglar upp och blir så jävla bra. Soundtracket kommer in på perfekta ställen och man får rysningar. Hade väldigt gärna sett en uppföljare som fixar alla skavanker (vilket tyvärr inte känns särskilt troligt pga vissa anledningar).

2/5

Senast ändrad av Kletet, 13 oktober, 2010 - 16:00.

Tobias Jensens bild

LIMBO var det senaste. Fantastiskt litet spel med otroligt härlig stämning. 4/5.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Kaminmannens bild

Klarade precis Singularity, hade inga höga förväntningar på det spelet men det överraskade nåt grymt. Visst hade det sina brister som att fienderna va korkade och pusslen va väldigt enformiga. Men det va hela tiden roligt att spela, mycket tack vare storyn, miljöerna och dom roliga vapnen.

4/5

White walls!!!!!!!!!

Lars Jensens bild

Kaminmannen skrev:
Klarade precis Singularity, hade inga höga förväntningar på det spelet men det överraskade nåt grymt. Visst hade det sina brister som att fienderna va korkade och pusslen va väldigt enformiga. Men det va hela tiden roligt att spela, mycket tack vare storyn, miljöerna och dom roliga vapnen.

Av samma anledning ger jag det 3/5. En recension av Sebastian kommer att dyka upp på sajten. Vi ska fylla ut databasen.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Sindawilyas bild

Alan Wake. Det var läskigt så jag spelade med sambon. Funkade jättebra, speciellt när man börjar tröttna på att lysa med ficklampa och bli träffad av flygande objekt. Men vad fasen var termosarna bra för? Kaffe för Alan så han höll sig vaken? :bigsmile:

Jag kan inte ge betyg på en 5-gradig skala, det är så svårt!
7/10

"That's what I'm here for. To deliver unpleasant news and witty one-liners."
- Alistair, Dragon Age: Origins

Naturlazers bild

Klarade precis Batman: Arkham Asylum
Att smyga runt och göra "Silent Takedowns" = :love:
4,5/5

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Spelbrödernas bild

BlazBlue: Calamity Trigger. Om man nu kan "klara" ett sådant spel. Kompetent fighting, om än stendött online. Halvt broken, dessutom. Ser däremot fram emot uppföljaren!

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

MythDarKs bild

Tog mig igenom sista uppdraget i Starcraft II för ett par dagar sedan. Riktigt välskriven handling, dock hade jag väntat mig ett annorlunda slut. Vet inte vad jag ska tro om nästa del längre. Hade hoppats på en del som troligtvis inte dyker upp nu.

Ska försöka ta mig in i Mass Effect 2, igen. Älskar verkligen handlingen i de spelen. Rymäventyr är oftast väldigt sköna.

Apropå rymdäventyr så har jag även planer på att sätta min in i Homeworld spelen igen. Tog mig nästan igenom tvåan, men har knappt rört ettan tidigare. Mycket häftigt spel. Men sjukt svårt att bemästra.

In time, one man will seek to rule over all. It is human nature, inescapable.

Mists bild

Bionic Commando.

Kaminmannens bild

Klarade precis Alan Wake The Signal, bra men kort :)

White walls!!!!!!!!!

SHTGNs bild

Spelade igenom Pixeljunk Shooter för andra gången och det var rätt mysigt. Ska bli kul när tvåan kommer.

Senast ändrad av SHTGN, 15 augusti, 2010 - 18:34.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.