Starfighter Johanssons bild

Max Payne
Helt klart godkänt i alla fall!

OhNoSpywares bild

Time Gentlemen, Please! - Förutom att det var krångligare än Ben There, Dan That! så var det i princip likadant. Men krångligare = mindre kul för mig. Däremot en hel del kul dialog och stuff. Ungefär sammasamma som BTDT helt enkelt.

Dead Nation (PSN)
Lite som en blandning av Super Stardust HD och Left 4 Dead. Idiotsvårt på sina ställen men ganska lätt när man fått memorisera lite mönster och fiendevågor. Inte helt olikt ett shoot 'em up till och från!

Orpons bild

Digital: A love story (PC)

Fint litet textbaserat indiespel som utspelar sig på internet 1988. Det är gratis, tar cirka två timmar att spela genom och är helt klart värt det. I synnerhet om man är fascinerad av gammal teknik.

http://scoutshonour.com/digital/

Senast ändrad av Orpon, 7 juni, 2013 - 17:03.
OhNoSpywares bild

Orpon skrev:
helt klart värt det

+1 på det :) Om man gillar det för annat än "gammal teknik"-biten ska man kika på speciellt Analogue: A Hate Story (kostar pengar) också, och möjligtvis don't take it personally, babe, it just ain't your story (men det är mycket mer modern visual novel-stil på det så det lär inte alls falla lika många i smaken kan jag tänka, gratis f.ö.)

Loves spel är fantastiska. Är väldigt glad att Analogue-uppföljaren är på gång.

Orpons bild

OhNoSpyware skrev:
Analogue: A Hate Story (kostar pengar) också, och möjligtvis don't take it personally, babe, it just ain't your story

Men då snackar vi manga-look? Jag har tyvärr lite svårt för det, å andra sidan så ska man ju alltid utmana sig själv. Är det ungefär lika långt som Digital?

OhNoSpywares bild

Orpon skrev:

Jag skrev såhär om Analogue här i tråden när jag blev klar

OhNoSpyware skrev:
Har iaf klarat Analogue: A Hate Story idag också! Bara två av fem slut (varav ett var typ "starta spelet... avsluta spelet" ;D) så kommer nog att spela igenom det fler gånger. Tre timmar tog den genomspelning där jag fick ett vettigt och ordentligt slut. Perfekt längd på denna typ av spel.
Mycket speciellt spel precis som Loves tidigare titlar. Vet inte alls vad jag ska skriva om det så jag låter bli att skriva mer öht. Läs istället om spelet borta på Rock, Paper, Shotgun, deras recension var bra.

Du borde definitivt kolla upp länken där om du har problem med utseendet :D
don't take it personally är betydligt mer "manga" och inte riktigt lika bra. Så om mangastilen verkligen, verkligen stör så kan man skippa det.

Edit:

Richard & Alice - spelade det med mycket hjälp från en walkthrough skall sägas. Ett rätt spännande och kort peka-klicka-spel som handlar om Richard och Alice. De sitter i varsin cell i ett fängelse i en "postapokalyptisk" värld där det är dödskallt och snöigt.
Karaktärerna går såååå långsamt och det är ibland rätt stora områden som skall genomsökas och promenerad igenom. Jag orkade helt enkelt inte leta runt i blindo. Jag har inte riktigt ett peka-klicka-huvud heller, något jag säkert nämnt tidigare. Nån som är mer förtjust i genren lär kanske gilla det mer.
Men berättelsen var väldigt intressant och vissa dialoger småkul. Inte precis humor som är huvudtemat dock.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 8 juni, 2013 - 21:57.
Orpons bild

OhNoSpyware skrev:
Richard & Alice

Det är jag nyfiken på!

OhNoSpywares bild

Orpon skrev:
Det är jag nyfiken på!

Tycker nog att det är värt de 40 spänn man får lägga ut för det. det var... fint? Typ :)

Castle Crashers - Äntligen! Tror det var det första XBLA-spelet jag köpte, och jag köpte det nog rätt snabbt efter releasen i augusti 2008. Tänk att ett så litet spel kan ligga i backloggen så länge. Nåja, nu är det klarat. Tagit alla cheevos utom en (PvP Arena blaha) och vet inte riktigt om jag orkar ta den. Hursom... ja... eh... det var väl... okej? :D

Bunibon 2 (Android)
Roligare än vad man anar när man ser screenshots... Jag blev beroende av det till banorna tog slut, men skulle väl inte ta upp det i något annat sammanhang än just i en sån här tråd.

OhNoSpywares bild

Deadlight - Lite positivt överraskad. Hört så himla mycket skit om detta spel. Zombie-survival med lite pang-pang möter Limbo, typ. 100 %-ade utan problem så jag är nöjd :D

Mixpufts bild

OhNoSpyware skrev:
Deadlight - Lite positivt överraskad. Hört så himla mycket skit om detta spel. Zombie-survival med lite pang-pang möter Limbo, typ. 100 %-ade utan problem så jag är nöjd

Jag diggade faktiskt Deadlight och jag gillar hela limbo-konceptet med lite zombies :D

Senaste spelet jag klarade var X-Men: Wolverines Revenge ... det är ett gammalt spel men det är grymt bra fortfarande och Mark Hamill gör en strålande Wolverine :)

Evac (Ouya)
Mycket roligare än vad man kanske först tror. Tänk er Pac Man Championship Edition DX blandat med The Adventures of Lolo kryddat med "jag vet att jag är i ett spel"-humor. 32 banor av varierande svårighetsgrader lämnar mig med stort sug efter mer. Drömmer om en baneditor. Och semlor. Alltid semlor.

Det finns att spela på android överlag, och iphone också. Trailer så du blir piss-sugen:

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 14 juni, 2013 - 11:29.

The Last of Us (PS3)
Sketabra! Utförligare åsikter formuleras i helgen.

OhNoSpywares bild

100 %-ade Lara Croft and the Guardian of Light. Gjorde allt utom två speedrun-grejer tillsammans med sambon. Förutom några småbuggar (där spelen inte verkade synkas riktigt) var det riktigt bra :)

Orpons bild

OhNoSpyware skrev:
Lara Croft and the Guardian of Light
Oh fint spel!

Orpons bild

Tropico 4

Det tog nog runt 50 timmar att klara kampanjen och jag var trött på det redan halvvägs, men är man envis så är man. Tropico är ganska roligt och har en del kul idéer men det är trist att det i princip bara finns en enda strategi som funkar och att de återanvänder identiska öar även flera gånger under kampanjens gång.

Råkade tyvärr köpa på mig expansionen Modern Times så det blir nog 15-20 timmar till... Oy vey.

Senast ändrad av Orpon, 16 juni, 2013 - 20:26.
OhNoSpywares bild

Mer Lara! Spelade igenom Tomb Raider: Underworld + DLC och hade trevligt (med undantag för två ställen, ett RIKTIGT uselt, men det glömmer jag snart). TR är en av de första spelserierna jag fastnade för och detta kändes... bra, helt enkelt. Inget mästerverk och inte det bästa i serien, men inte sämst heller :)

Orpons bild

The Last of us

Schizofren spelupplevelse som var briljant i vissa scener och uruselt i andra. Riktigt bra röstskådespelare, bra manus, bra mellansekvenser och Ellie var en fantastisk spelkaraktär. Tyvärr var det alldeles för mycket dödkött - monoton action och hjärndöd problemlösning. Rätt buggigt också. Jag ger det 6/10.

Senast ändrad av Orpon, 19 juni, 2013 - 23:57.
Mixpufts bild

Deadpool

Ett rätt roligt spel som har en massa sex-humor och sköna one-liners. Spelets handling är att Deadpool vill göra ett spel om han själv, så han ska spela igenom sitt egna spel där han måste stoppa Mr.Sinister.

Vi kommer att möta Cable, Wolverine,Rougue,Psylocke och Domino som även också måste stoppa Mr.Sinister.

Nu vet ni kanske inte vem dessa karaktärer är så därför så har jag spelat in en video med karaktärerna's bios :D

Jag ger spelet en 3 av 5 i betyg. Spelet är underhållande men det var kort och för enkla boss fighter, särskilt slutbossen då man bara fick möta ett gäng kloner.

Detta är ett spel man antingen kommer att hata eller älska och det är vad Deadpool karaktären är också, men jag gillar faktiskt spelet så därför kan jag rekommendera det =)

Shadowgun (Ouya)
En lättsmält Gears-klon som absolut var värt trettiolappen!

En massa småspel som mest vill uttrycka något än vara ett spel man spelar om och om igen (Ouya)
Väldigt trevliga, fyndiga och tänkvärda. Mina favoriter hittills: The life of a Pacifist, American Dream, Bababadalgharaghtakamminarronnkonnbronntonnerronn Tounnthunntrovarrhounawns Kawntoohoohoordenenthurnuk (!) och Oiche Mhaith.

Edit: Just det, och deffo Don't look back.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 30 juni, 2013 - 00:05.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.