Stefan Norlanders bild

Dead Rising 2

VodkaCitrons bild

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Vargavakas bild

Iom att jag vill ta mig igenom gamla PC-spel som jag har missat har jag nu spelat igenom Deus Ex.

Jag tyckte att spelet har åldrats märkbart mer än System Shock 2 (vilket jag spelade dessförinnan) men det är fortfarande ett imponerande spel, även med dagens mått mätt. Framförallt möjligheten att röra sig fritt igenom miljöerna och ta sig an uppdragen på olika sätt känns fräscht, kanske ännu mer idag när allt skall vara filmiskt och styrt.

Vad som däremot inte känns lika fräscht är den gräsliga grafiken. Visst, det är enkelt att hacka på 3D-spel från den här eran men tidigare nämnda System Shock 2 ser faktiskt riktigt bra ut i jämförelse. Storyn är ganska platt och oengagerande cyber-punk med sedvanliga förräderier som man ser komma på kilometers avstånd, den är även utdragen bra mycket längre än vad som behövs.

I korthet så känns det som ett spel som var före sin tid, konceptuellt väldigt intressant men lite halvdant utfört. Jag ser mycket spänt fram emot Deus Ex 3.

(Jag har för övrigt börjat nosa på Invisible War. Snyggt och ganska smarta systemanpassningar men riktigt klaustrofobiskt än så länge. Jag hoppas att det öppnar upp sig och låter mig hoppa mellan hustak och klättra på oljetankers.)

UfU__Xs bild

Vargavaka skrev:
Jag tyckte att spelet har åldrats märkbart mer än System Shock 2

Jag trodde jag var ensam om den åsikten. Båda är mycket bra spel men System Shock är ett par strån vassare. Även det första spelet tycker jag är sjukt bra. :love:

Edit:

Vargavaka skrev:
Jag hoppas att det öppnar upp sig och låter mig hoppa mellan hustak och klättra på oljetankers.

Ledsen att göra dig besviken, men det kommer det inte göra. :tired:

Senast ändrad av UfU__X, 5 oktober, 2010 - 19:44.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Vargavakas bild

Första System Shock har jag inte spelat. Det är oftast just SS2 som jag hör nämnas så det var det jag körde på. SS2 var mycket trevligt så System Shock är en het kandidat att ta mig an. Jag får se när det blir av, det är ett par andra spel som jag också är sugen på (och som jag faktiskt har).

Ugh, tråkigt att höra om Invisible War. Att komma ut i Seattle kändes verkligen som ett antiklimax. Ja ja, jag kör på tills jag tröttnar. Hoppas på storslagna vyer i trean.

TTV
TTVs bild

Klarade första Mass Effect för andra gången idag. Nu som man. Fick till det med Liara denna gång också. Alltid trevligt. Gjorde även några andra allmän valförändringar denna gång för att få se vilka konsekvenser det får i tvåan och samtidigt få så olik story till skillnad ifrån min andra karaktär. Spelet är hur som helst fantastiskt. Upplägget faller mig perfekt i smaken, storyn är en aning krånglig men endå helt OK, karaktärerna är som vanligt i ett Bioware-spel kanon och samma sak gäller angående röstskådespeleriet. Spelet håller mycket väl en andra gång och jag skulle inte förvåna mig själv om man förr eller senare spelar det en tredje gång. Men först ska jag fortsätta på min gubbe nu i tvåan och även spela det för andra gången.

Mums.

Senast ändrad av TTV, 10 oktober, 2010 - 17:55.
Fleischers bild

Enslaved avklarat idag.

Kul spel som har en del kontroll missar. Alla hopp är per automatik så det är ingen skill involverad. Funkar bra för det mesta men vid vissa tillfällen så funkar det inte alls och det är nästan alltid vid pressade situationer.

Striderna är simpla utan något vidare djup. Varken tråkiga eller bra. Hade Hoppats på mer Heavenly Sword inspirerat.
Däremot finns det nog inget annan utvecklare som gör lika bra ansiktes animationer som Ninja Theory. Även värden och designen är riktigt awesome.

Det flertalet banor som får en att tappa hakan av dom gigantiska och skit snygga vyerna i spelet. Det är ett maffigt äventyr med en del brister. Betyg 3/5

Nu blir det Castlevania:LOS (tyvärr blir jag åksjuk av den röriga kameran)

Josef Diktatorns bild

Enslaved. Ett riktigt stämmningsfullt och bra äventyr fullt av en jävla massa glitchar. ;)

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Vargavaka skrev:
Iom att jag vill ta mig igenom gamla PC-spel som jag har missat har jag nu spelat igenom Deus Ex.

Tyvärr åldras ju FPS-liknande spel mycket sämre än andra. Men det är fortfarande ett jävligt bra spel, och även modernt med dagens mått mätt. Uppföljaren är inte lika bra, men definitivt bra.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Magkliarns bild

Splinter Cell: Conviction ligger närmast i backloggen. Ganska roligt spel faktiskt, inte särskilt likt de tidigare spelen (som jag dock inte spelat särskilt mycket eller i vissa fall inte alls), men känns som det var mer fokus på action i detta... vilket jag ärligt talat inte tycker är jättepositivt. Jag älskar att smyga runt och om jag kan lösa ett uppdrag ninja-style gör jag det mycket hellre än att köra Rambo-stilen med puffrorna rykandes.

Men... ja, överlag ett välgjort spel. Var ju inte superinsatt i storyn heller men det funkade ändå.

:)

Om jag skulle bli tvingad att sätta betyg på det skulle det nog hamna på... en stark 3:a utav 5.

Det går det åt.

Mickemoss bild

Fleischer skrev:
Enslaved avklarat idag.

Josef Diktatorn skrev:
Enslaved

Jag går i tankarna att köpa Enslaved faktiskt. Är det värt fullpris, eller ska man vänta till reabacken?

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Ollebros bild

Mickemos skrev:
Jag går i tankarna att köpa Enslaved faktiskt. Är det värt fullpris, eller ska man vänta till reabacken?

köpte det för 420kr på axelmusic och det var det värt, credits rullar längst tvn just nu.
vet inte vad jag skall tycka nu, fantastiskt spel och så det konstiga slut som var sitter jag här alldeles tom i magen känns det som. så häftig resa som det var så blir slutet så jävla konstigt.
jag hoppas det är tänkt för en uppföljare eller något för så här får det inte sluta.
ångrar inte en sekund jag spenderat på spelet dock.

bara jag so tycker det var ganska kort?

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Kletets bild

Assassin's Creed II

Klarade äntligen spelet häromdagen. Tog nog uppemot 20+ timmar att klara av det. Det man kan säga är att det är såå mycket bättre än det första spelet. Jag hade till och med riktigt roligt på vissa ställen, hur otroligt det än må låta. Tyvärr är den riktiga handlingen nästintill värdelös och de uppenbara "köp-DLC-om-du-vill-spela-det-här" får en att sucka, även om de är implementerade på ett snyggt sätt.

3+/5 :)

Senast ändrad av Kletet, 13 januari, 2011 - 00:58.

I can't remember to forget you.

Josef Diktatorns bild

Mickemos skrev:

Fullpris-värt helt klart.

F.K... in the coffee...

TTV
TTVs bild

Klararde Mass Effect 2 för andra gången nyss. Det är fan bättre andra gången man spelar det. Nu har jag lärt mig hur spelet är upplagt med förändringarna ifrån ettan till tvåan direkt ifrån start så det tog inte ca. fyra timmar att komma igång med spelet på riktigt denna gång.

Vissa stora val som man får ta tog jag annorlunda nu och jag ser fram emot att se vad för konsekvenser dessa beslut har jämfört med de beslut jag tog med min andra karaktär nu till 3:an. Som jag sa efter att jag hade klarat spelet en första gång så är detta utan tvekan GOTY hittills in i året och detta kvalar sig ganska lätt upp på i alla fall topp tre denna generationen. Inte mycket ris men mycket ros.

Fick till det med Miranda nu också. Min andra gubbe har Liara och nu Miranda på sin meritlista samtidigt som min första inte har någon..

TTV
TTVs bild

Klarade även ''Shadow Broker'' DLCn till Mass Effect 2 idag. Det var kort men höll dock hög kvalité rakt igenom. Intressant att Wich Hunt (Dragon Age DLC) och detta släpptes på samma dag ifrån samma studio men håller en sån kvalité-skillnad mellan varandra. Detta är då det bättre valet.

Så alla som har spelat Mass Effect 2 och snubblat över Liara på Illium vet att hon är ute efter den så kallade Shadow Broker. En snubbe med sjukt mycket kontakter och ganska mycket makt. Och Cerberus har fått tag läckt information angående Shadow Broker som skulle kunna vara bra för Liara och mycket riktig var den det och jakten påbörjas. Alltid trevligt att få träffa Liara igen och charmgången mellan Sheperd och henne är fantastisk, som två syskon eller två bästa vänner.

Så för er som vill få ut så mycket som möjligt av eran Mass Effect 2-story bör verkligen köpa detta, eran story kommer definitivt bli mycket intressantare inför trean då (ni kommer förstå när ni spelar). Och om ni inte behöver fördjupa er i storyn bör ni endå köpa detta då detta rent allmänt är ett bra DLC.

[3+]

Senast ändrad av TTV, 18 oktober, 2010 - 21:49.
Make.Senses bild

Spelade precis ut mitt första hela RPG som inte är S.T.A.L.K.E.R.
ArcaniA: Gothic 4.

Ganska linjärt, inte särskilt stor anpassningsfrihet o.s.v, men ändå ett riktigt, riktigt bra RPG som innehåller allt jag vill i alla fall. Jag har gett upp på spel såsom Oblivion för att de har vart alldeles för tråkiga, men ArcaniA var riktigt bra faktiskt. Dock är jag glad att jag inte köpte det. Gothic 3, som jag länge velat pröva men aldrig gjort, är riktigt långt o.s.v, och ArcaniA är visserligen förbannat bra och riktigt kul de timmar det varar, men det är problemet, det var alldeles för kort. Själv spelade jag ut det med alla tillgängliga side quests (som inte var många) på drygt 16 timmar intensivt spelande, och inget fritt lattjande efter man klarat av spelet heller. Riktigt bra, men alldeles för kort.
Kommer dock DLC's nästa år, iochmed dem ska jag nog köpa spelet också. Men spelet är alldeles för kort för att vara värt 400:-.

Jag ger det ändå 8/10 för spelet är så jäkla bra, men den begränsade friheten, speciellt att man inte får lolla runt efter storyn är klar och kortheten drar ner.

Lillbirros bild

Klarade faktiskt ut Limbo under dagen, bättre sent än aldrig brukar man väll säga :ghost:

"I'm looking at you through the glass, don't know how much time has passed"

TTV
TTVs bild

Senaste spelet jag klarade var Vanquish. Ett helt okej spel.

Allmänt tråkig story, usel dialog, töntigt röstskådespeleri och tråkiga karaktärer. Usel presentation med andra ord. Spelet är kort dock. Jag klockade in på ca. fyra timmar utan att stressa (tittade in i vissa hörnor efter vapen etc) så man behövde inte lida med storyn allt för mycket. Gameplayet dock. Där snackar vi rediga grejer. Underbara grejer. Snabba grejer. Gameplayet är riktigt kul och innovativt, jag tror jag aldrig har spelat ett spel som har gått och flutit på så bra samtidigt som ha hållit så högt tempo som Vanquish gör. Inge Framedrops eller så utan det flyter på perfekt mycket tackvare också en kontroll som är grymt tight och precis.

[3]

Josef Diktatorns bild

Fable III. Rikigt mysigt spel som jag nu spelar om som hänsynslös monark. >)

F.K... in the coffee...

Crimson Thunders bild

Assassin's Creed 2. Riktigt bra spel faktiskt. Jag blev positivt överraskad hela spelet igenom. :D Riktigt sugen på att slänga iväg en beställning på Brotherhood nu.

PSN: Mr_jump

TTV
TTVs bild

Klarade Enslaved: Odyssey to the West idag. Ett bra spel. Bra story och ett bra slut. Jag tror jag aldrig har sett någon gjort karaktärer så levande som Ninja Theory. Allt ifrån Ansiktsuttrycken, röstskådespeleriet till personligheter och relationer. Väldigt bra gjort och det börjar bli en vana när det kommer till Ninja Theory-spel då även Heavenly Sword hade intressanta och levande karaktärer. Tummen upp till det.

Snyggt är det också, imponerande att Unreal-motorn fortfarande kan leverera så snygga spel, hur länge har man inte använt sig av den nu? Gameplayet är även det helt okej. Att använda staven som ett gevär är ganska kul och close-combat är varierat nog för att inte bli tråkigt igenom spelet (en timma till dock och jag hade förmodligen tröttnat). Lite små buggigt också, lite audio dropouts och sega grafik-inladdningar, lite FPS-problem också. Inget som förstör allmäna spelupplevelsen men fortfarande något irriterande.

Jag hade gärna sett en valmöjlighet i slutet också. I'm just sayin'.

[3+] - Ett av årets överraskningar.

VodkaCitrons bild

Resident Evil 5

Meh! Själva lirandet är ganska så roligt, bara att de gjorde AI helt retarded, värsta jag sett i ett spel ^^ Storyn är ganska hjärndöd, samt filmsekvenserna som är för korta och intesägande. (Har även läst alla dokument, men det är för lite story)

Men för att vara Resident Evil Gold Edition för 200:- så är det nog sådär 8/10 spel. Finns ju riktigt mycket att göra. Har extra uppdrag kvar, kostymer att låsa upp och hittan och dittan :) Men de får skärpa sig till 6an.

Spoiler: Highlight to view
Om Wesker är död är det ännu mer retarded. Kan stå oberörd i lava och har tagit 5 raketer i ansiktet i tidigare uppdrag. Men dör nu av 2st, fast han är 10X farligare? Så jo, han är sjukt svag emot vad han igentligen ska vara.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

TTV
TTVs bild

Klarade Bayonetta idag. Det var bra. Gameplayet -som alla andra spel när det kommer ifrån PG- är fruktansvärt bra och har ett ruskigt högt tempo. Kontrollen sitter sjukt tight och när du har fått koll på den är det rena drömmen att spela. Det är heller inget spel som du bara kan button masha dig igenom utan det kräver skicklighet ifrån dig. Det gillar jag.

Spelet är relativt svårt också. Spelade på Normal och dog väldigt många gånger, det var väldigt få kapitel jag gick ur utan att ha dött minst fem gånger men som sagt krävs skicklighet i detta spel så om du dör är det ditt egna fel.

Annars ett helt klart godkänt spel. Sjukt krånglig story som jag gav upp på att förstå halvvägs igenom spelet. Det var left eye hit och good and evil dit och något påhittat språk. Låt oss säga att jag inte spelade Bayonetta för storyn i alla fall. Spelet blev också en aning långdraget mot slutet (precis som Vanquish, också ett spel ifrån PG) men gameplayet höll en intresserad.

Bra musik var det i spelet också. Eller ja, ibland. Pop-låtarna som kom ibland var inga höjdare men orkester bitarna var riktigt bra.

[3]

Kletets bild

Thörn skrev:
Fick till det med Miranda nu också. Min andra gubbe har Liara och nu Miranda på sin meritlista samtidigt som min första inte har någon..

Planerar att få till det med henne andra genomspelningen jag också. :bigsmile: Min första däremot har Liara, och när jag till min besvikelse insåg att det inte går få till någon "girl on girl-action" i tvåan ville jag inte ligga med någon, hon får istället vara Liara trogen (förutom Kelly då, men hon känns så slampig). 0:)

Senast ändrad av Kletet, 29 november, 2010 - 21:12.

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
hon får istället vara Liara trogen

Du är en såndär alltså! :bigsmile: Min gubbe ligger runt lite som han känner för det! :D

Kletets bild

Thörn skrev:
Du är en såndär alltså!

Jamen vadå, ingen av de manliga karaktärerna kändes värdig att befrukta min Shepard. :bigsmile:

Carefaces bild

Thörn skrev:
Kontrollen sitter sjukt tight och när du har fått koll på den är det rena drömmen att spela

Gah, då ska du prova spelet till 360! Galet stor skillnad faktiskt.

TTV
TTVs bild

Careface skrev:
Gah, då ska du prova spelet till 360! Galet stor skillnad faktiskt.

Vad menar du? Skillnad på hur kontrollen fungerar mellan 360 och PS3 eller vad? :~

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
ingen av de manliga karaktärerna kändes värdig att befrukta min Shepard.

Haha :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.