Metroiuss bild

Kletet skrev:
Det var ju det jag försökte, men det finns bara typ två bra låtar med Reach i titelnamnet.

Ok. :p

------------

Det går kolla "Network Status" i Reach.

Ziqos bild

Josef Diktatorn skrev:
Ziqo skrev:

Ni som ogillade ODST spelade det inte på rätt sätt

Eller också så gillade vi det helt enkelt inte. ODST skillde sig rejält från föregående Halo-delar och saknade i mitt tycke det där tempot och inlevelsen vi vant oss vid. Tycker det känns rätt fånigt att påstå att folk har spelat spelet på "fel" sätt bara för att det inte uppskattades av alla. :p

Visst, det kan hända, men inlevelsen är mycket bättre än något annat halo imo..

Josef Diktatorns bild

Ziqo skrev:
Visst, det kan hända, men inlevelsen är mycket bättre än något annat halo imo..

Det måste du nästan vara helt ensam i världen om att tycka. :bigsmile:

Som det ser ut på trailers och previews ser Reach ut som en återgång till ett mer traditionellt Halo-spel vilket jag är väldigt glad över. ODST var ett intressant experiment men med ett extremt ojämnt tempo och i ärlighetens namn vill jag inte fokusera på att smyga i ett Halo-spel.
Känner mig lite puckad över att jag sålde mitt ex dock, fick hjärnsläpp och tänkte inte på MP-delarna man fick på köpet.

Vet inte om jag kommer köpa detta exakt på releasedagen men jag kommer garanterat skaffa detta så snart jag bara kan om inte annat. Hoppas inte jag kommer sakna Master Cheif och Cortana lika mycket i Reach som jag gjorde i ODST. ;)

F.K... in the coffee...

Metroiuss bild

Någon som använder Android? Här har ni lite Reach-ikoner.

http://carnage.bungie.org/haloforum/halo.forum.pl?read=1005460

Ny Live Action-trailer imorgon vid namnet, Deliver Hope.

http://gamerscoreblog.com/press/archive/2010/08/23/kz832.aspx

Senast ändrad av Metroius, 23 augusti, 2010 - 19:29.
Metroiuss bild

Nytt avsnitt av Red vs. Blue (Miniserie)

Metroiuss bild

Sneak Peek på nästa trailer:

HerrOlssons bild

Metroius skrev:
Någon som använder Android? Här har ni lite Reach-ikoner.

Vart fixar jag dedär? :O

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Metroiuss bild

HerrOlsson skrev:
Vart fixar jag dedär?

Vart du laddar ner det?

--------------------------------------

Git Yer Visual Flair Here!

Halo 1 PC/Mac, and Marathon 2 XBLA players rejoice!

If you missed the news in the Weekly Update, (scroll down to the section with the orange block of game UI), players of classic Bungie games get a head start on making their Reach lobby appearance shiny by unlocking some special nameplate images.

Two of these need a few extra clicks on your part to become active, so we're letting you get started now - Halo 1 for PC/Mac, and Marathon 2: Durandal for XBLA. To unlock these emblems:

1. Make sure you're signed in to Bungie.net with the account that's linked to the gamertag you want to tie your Halo PC key to. If you tie it to one account, but only played Halo 2 and 3 on a different account, we CAN NOT help you combine them later to get the emblem for playing all 3. Choose wisely! Obviously, this also has to be the gamertag you'll play Reach with.

2. Visit your Bungie.net account page , then click the Game Settings tab, then the Nameplate Settings link below that.

3. Follow the instruction there to unlock your stuff!

4. Wait an agonizingly long 20 days until 9/14 when you get Reach and play it online

5. Return to the same Nameplate Settings page , where you'll be shown all the nameplates available to you, and you can choose one to use. Return there whenever you feel like changing things up.

6. Questions? Problems? Post here

-----------------------------

MS quiet on Halo Reach release date move

Senast ändrad av Metroius, 26 augusti, 2010 - 13:27.
Josef Diktatorns bild

Är det bara fyra ynka pers på forumet som kommer lira detta. Jag kräver att åtminstone Berg och Alexander ansluter sig till styrkan. ;)

Har kollat på lite preview-material om MP-delen och jag kan inte göra annat än att kapitulera. Nya spännande spellägen, riktigt trevliga vapen, en helt sjuk mängd customisation och jetpacks.... mmm jetpack carnage fun.

F.K... in the coffee...

Metroiuss bild

Ny Live Action-trailer: Deliver Hope

spanjoars bild

Varför skriver alla "Officiella Halo: Reach-tråden" eller "Mafia II den officiella tråden." Hur kan den här tråden vara officiell om det inte är Bungie/Microsoft som har skapat den?

On topic:
Jag spelade första Halo-spelet på PC och älskade det! Jag brukade även köra det ihop med brorsan eller kompisar över det lokala nätverket, och jag kommer ihåg att jag tyckte det var betydligt mycket roligare än CS 1.6 (som alla spelade på den tiden.)

Däremot spelade jag inte tvåan, och trean har jag spelat lite grann på CO-OP. Jag tycker att Bungie har tappat stilen och att spelen känns lite för färgglada och barnsliga. Däremot har jag fått upp ögonen för Halo: Reach och är just nu riktigt peppad att få lägga vantarna på det! :)

Förresten! Halo-filmen kommer att bli epic!! :love:

Senast ändrad av spanjoar, 26 augusti, 2010 - 16:16.
HerrOlssons bild

Metroius skrev:
Vart du laddar ner det?

precis

O o

Josef Diktatorns bild

spanjoar skrev:
Varför skriver alla "Officiella Halo: Reach-tråden" eller "Mafia II den officiella tråden."

Det är nog mest för att markera att detta är tråden i ämnet och att vi inte behöver flera.
spanjoar skrev:
Jag tycker att Bungie har tappat stilen och att spelen känns lite för färgglada och barnsliga.

Den "barnsliga" stilen har varit intakt sedan Halo 1 så om du stör dig på den i övriga delar förstår jag då rakt inte om du nu gillade ettan. :tard:

Har faktiskt plockat upp Halo 3 MP igen inför Reach. Spelar lite då och då så om någon är sugen på att joina så har jag samma nick på xbl som här. ;)

F.K... in the coffee...

spanjoars bild

Josef Diktatorn skrev:
Den "barnsliga" stilen har varit intakt sedan Halo 1 så om du stör dig på den i övriga delar förstår jag då rakt inte om du nu gillade ettan. :tard:

Första Halo-spelet kom 2001. Då var jag elva år. Vad jag menar är; samtidigt som tekniken och grafiken har utvecklats genom åren tror jag på att de skulle tjäna på att också utveckla själva stilen på spelet. Kanske göra ett Halo-spel som är lite mörkare och mer vuxet. Men det är den känslan jag har fått av Halo Reach så jag hoppas att jag inte blir besviken när det väl kommer ;)

Ziqos bild

spanjoar skrev:
Kanske göra ett Halo-spel som är lite mörkare

ODST

spanjoars bild

Ziqo skrev:
ODST

Men då får man väl inte spela en spartan..? :(
Plus att det är en expansion till Halo 3 om jag inte minns fel.. ??

Metroiuss bild

HerrOlsson skrev:
precis

Wallpaper: http://i.imgur.com/l1VC9.jpg

Download: http://halo.bungie.org/misc/halo_LPicons_1.zip

----------------

Ursäkta om tråden inte blir uppdaterad så ofta, har 4 andra sidor att uppdatera också. Så det kan hända att jag glömmer bort någon sida.

----------------

Gametrailers avsnittet är uppe nu!

http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/102?ep=102

Spoiler! Dom kommer visa en ny bana från kampanjen.

----------------

Stores Breaking Street Date for Halo Reach Already

When it comes to Halo games, fans are going crazy when it comes to stores selling it early. With Halo Reach coming in just a couple of weeks, it seems that some retailers are already breaking the embargo.
According to our anonymous tipster, an unnamed retailer is starting to sell Halo Reach. It is not clear as to what retailer is selling it. To someone that sent us this picture, we hope you don’t play it yet online as Microsoft will surely ban you for playing a pre-release. It doesn’t matter if you get it legit at a retail store.
Halo Reach is expected to release this September 14th. Check back with us at the day of release for our EXCLUSIVE coverage.

Ziqos bild

spanjoar skrev:
Ziqo skrev:

ODST

Men då får man väl inte spela en spartan..? :(
Plus att det är en expansion till Halo 3 om jag inte minns fel.. ??

Man är lite klenare, that is all.

Det är ett fristående spel.

spanjoars bild

Ziqo skrev:
Det är ett fristående spel.

Säker? Det heter väl till och med Halo 3: ODST?

Metroiuss bild

spanjoar skrev:
Det heter väl till och med Halo 3: ODST?

"3" är med för att ODST använder Halo 3-motorn. ODST utspelar sig mitt i handlingen från Halo 2.

Halo 3: ODST är gjort av Bungie och avhoppare från Wingnut Interactive (Halo: Chronicles). Spelet skulle bli en nedladdningsbar expansion men som istället blev ett fullängdsspel och sedan blev ett samlingsspel (Halo 3: ODST + Halo 3 Mythic).

Senast ändrad av Metroius, 28 augusti, 2010 - 14:06.
spanjoars bild

Metroius skrev:
"3" är med för att ODST använder Halo 3-motorn. ODST utspelar sig mitt i handlingen från Halo 2.

Okej då förstår jag. Invecklat :p

Josef Diktatorns bild

spanjoar skrev:
Okej då förstår jag. Invecklat :p

Det är rätt luddigt hehe, från början var spelet tänkt som en ren expansion till just Halo 3 men utvecklarna hade så mycket dom ville lägga in så det blev ett helt eget fullspel istället. ;)

F.K... in the coffee...

spanjoars bild

Woot?? Vad är det här för jäkla kommentar: "Det här är som Halo 4 förutom namnet."
Som om det ska få folk att köpa spelet..?

Senast ändrad av spanjoar, 28 augusti, 2010 - 19:40.
Ziqos bild

Du vet om att det inte finns något Halo 4 va?

De syftar såklart på att det är ett så stort steg för spelet som Halo 3 var på 2an...

Metroiuss bild

Bungie Clarifies What They Mean by Punishing

When we posted up the Halo: Reach news a few weeks back, talking about how the Seattle based developer would be looking to punish "habitual quitters" in Halo: Reach next month, to say that some people took that news badly is quite possibly an understatement.

“People freaked out, yeah,” Bungie's Community Director, Brian Jarrard, told X360A at Gamescom this year, insinuating that it was much ado about nothing.

Looking to clarify just want he meant by that, Jarrard gave us some insight as to what they class as habitual quitters and how they plan to stop it.

“We know life happens,” said Jarrard, "Sometimes you have to quit, sometimes your power goes out, sometimes your internet is interrupted... it’s going to be distinctly not penalising those people.”

“These are the people who just jump into a game and immediately quit repeatedly,” he continued, “And show a repeat behaviour for a specific amount of time, so we can really accurately can say “All this person’s doing is quitting, giving someone else a bad experience,” or trying to somehow manipulate and boost our ratings system. To me they’re like trying to delevel somebody, or try and help boost somebody else.”

“You know, we’re going to be very careful about that and I have to say initially, we’re probably going to be really loose and lenient until we start to hone in more and more, as we get more and more data and start to build more of a history. We’re always going to err on the side of caution because we don’t want to penalise people unfairly.”

When pushed for more specifics, Jarrard declined to delve any deeper, but commented, “ I mean I did see that, it created quite a ruckus.”

A ruckus? That's quite an understatement as well... maybe I should have underlined habitual and made it size 40 font...

Metroiuss bild

Läckra skrivbordsunderlägg. :love:

Josef Diktatorns bild

Har på känn att kampanjen i Reach kommer sluta väldigt sorgligt så det är väll bara att börja bunkra upp med pappersnäsdukar inför finalen (Reach stryker ju med som ni kanske redan vet).

Förresten någon som vet hur det blir med tidigare MP-maps i Reach. Kommer man få tillgång till alla från Halo 3 och ODST eller är allt nytt från scratch. Såg att det skulle komma åtminstpne två nya Firefight banor vilket alltid är trevligt.

F.K... in the coffee...

spanjoars bild

Ziqo skrev:
Du vet om att det inte finns något Halo 4 va?

De syftar såklart på att det är ett så stort steg för spelet som Halo 3 var på 2an...

Jo men det är inte så jag menar. Annars när man ser en annons om ett kommande spel så brukar de ta positiva kommentarer från olika spelsidor till exempel: "Det här är världens bästa spel." - Gameplayer.se eller "Det här spelet kommer ändra sättet vi lever på." - IGN

Men här står det: "Det här är som Halo 4 förutom namnet."
Det låter inte speciellt imponerande och det är i min mening ett dåligt val citat för att marknadsföra spelet.

HerrOlssons bild

spanjoar skrev:
Men här står det: "Det här är som Halo 4 förutom namnet."
Det låter inte speciellt imponerande och det är i min mening ett dåligt val citat för att marknadsföra spelet.

Håller faktiskt med.

O o

Ziqos bild

Nu är det ju dock så att de knappast kan marknadsföra med hjälp av recensioner, då några sådana ännu inte finns.

Sen är det ju inte direkt så att ett nytt Halo behöver luta sig på vad som skrivs i pressen heller..

@Josef: Allt är nytt, sen kommer det finnas lite inbyggt, exempelvis Blood Gulch som en variant på forge world..

Senast ändrad av Ziqo, 29 augusti, 2010 - 19:30.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.