spanjoars bild

eskimå skrev:
Jämför du det här med incest?

Nej? Det var en metafor.

Om Bungie verkligen ÄLSKAR att göra Halo så förbannat mycket, varför har de skrivit ett 10 års långt kontrakt med Activsion? DE VILL GÖR NÅGOT NYTT! Men varken Microsoft eller Halo-fansen skulle tolerera att de gör något nytt med Halo-serien därför flyr de till en annan utgivare.

eskimå skrev:
Vad talar det om då? Hur hjärntvättade folk är, som du sa?

Försäljningssiffror talar om hur många exemplar ett spel säljer. Man kan inte döma kvalitén utifrån hur bra något säljs.

eskimå skrev:
Du kan ju inte använda det som grund för att visa att det finns en mycket större del människor som är lika kritiska till spelet som du.

Jag tycker om spelet! Jag tycker bara att det är en besvikelse att Bungie inte får utlopp för sin kreativitet och utvecklar serien. Jag tycker också att singleplayer-kampanjen var en besvikelse (Så länge man inte spelar med en rolig kompis).

eskimå skrev:
Och på vilket sätt förutom sämre vapenbalans, strider och fiender erbjuder de här spelen en annorlunda upplevelse än Halo?

Har du ens spelat något av de spel jag nämnde?

Senast ändrad av spanjoar, 23 oktober, 2010 - 23:42.
eskimås bild

spanjoar skrev:
Försäljningssiffror talar om hur mycket ett spel säljer. Man kan inte döma kvalitén utifrån hur bra något säljs.

Jag tycker om spelet! Jag tycker bara att det är en besvikelse att Bungie inte får utlopp för sin kreativitet och utvecklar serien. Jag tycker också att singleplayer-kampanjen var en besvikelse (Så länge man inte spelar med en rolig kompis).

Du behöver inte gilla det. Jag menar bara att det finns en anledning till varför Halo är så populärt som det är och att försäljningssiffrorna i de flesta fallen inte ljuger.

spanjoar skrev:

Ja, jag har spelat alla förutom Borderlands och kan inte påstå att de är bättre spel för att de inte är lika linjära. Man utgår fortfarande från samma princip, det vill säga gå från punkt A till B och gör det du måste för att komma till punkt C. Skillnaden är att det är sämre action, med tråkigare fiender och sämre rent allmänt. Fallout 3 gillade jag men det är å andra sidan kanske inte ett spel som rättvist kan jämföras med Halo eller de andra spelen.

c",

Man5ons bild

spanjoar skrev:

Tycker jämförelsen är lite dålig (Fallout vs Halo t.ex.). Det är ju ungefär som att säga att "Final Fantasy XIII automatiskt är sämre än Dragon Age eftersom storyn är linjär". Äpplen och päron.

Last chance to lose control

spanjoars bild

Man5on skrev:
Tycker jämförelsen är lite dålig (Fallout vs Halo t.ex.). Det är ju ungefär som att säga att "Final Fantasy XIII automatiskt är sämre än Dragon Age eftersom storyn är linjär". Äpplen och päron.

Jag jämförde inte Halo med något av ovanstående spel. Han bad mig nämna några FPS som inte är linjära.

eskimå skrev:
Ja, jag har spelat alla förutom Borderlands och kan inte påstå att de är bättre spel för att de inte är lika linjära. Man utgår fortfarande från samma princip, det vill säga gå från punkt A till B och gör det du måste för att komma till punkt C. Skillnaden är att det är sämre action, med tråkigare fiender och sämre rent allmänt. Fallout 3 gillade jag men det är å andra sidan kanske inte ett spel som rättvist kan jämföras med Halo eller de andra spelen.

Som sagt, jag jämförde inte spelen. Du bad mig att nämna några spel som inte är linjära.

Självklart! Smaken är som baken... delad! (dåligt uttryck, jag vet.)
Jag har inte heller något emot linjära-spel. Men samtidigt kan jag inte förstå att recensenter kritiserar till exempel Alan Wake för att vara linjärt och upprepande, men samma recensenter ger sedan Halo: Reach 5/5, när Reach klart och tydligt har ett överskott av den varan (Syftar på singleplayer-kampanjen).

Jag vet också många recensenter och spelare som hyllar friheten i spelet, men jag har fortfarande inte märkt av den där friheten ännu. Nu ska jag lämna den här tråden i fred. Hej då!

Metroiuss bild

Noble Map Pack trailer.

Josef Diktatorns bild

Vill bara inflika att jag inte förstår resenomanget att man är hjärntvättad om man gillar något ett par miljoner andra gillar. Halo var magi för mig från första stunden jag av lite av en slump testade det hos en bekant.
Hade inte en tanke på att skaffa Xbox innan jag testade Halo och det hade nada med miljontals andra tycken att göra. Vill inte säga att jag inte påverkas av hype, det är klart jag gör men samtidigt har jag vett nog att själv avgöra om hypen är rättfärdigad (gillade t.ex aldrig Killzone 2).
Att slänga ur sig att alla andra är hjärntvättade bara för att man själv inte gillar något känns bara korkat. Word!

F.K... in the coffee...

Man5ons bild

Josef Diktatorn skrev:
gillade t.ex aldrig Killzone 2

Det var ju uppenbarligen jag som hjärntvättade dig, jag slog ju omedelbart fast att det sög :bigsmile:

Last chance to lose control

Metroiuss bild

Level-taket är borta! :bigsmile:

Rank Cap Progress Report

Step into my office.

Good morning! As you may have noticed, we've begun deploying today's hopper update, which among many things unlocks access to new Ranks and Armory items. Which you are all undoubtedly delirious about, if your polite forum responses are any indication. You complete us!

Just a couple of things to clear up:

1. Full deployment may take several hours. When all is said, done, and thoroughly verified, we'll make some more noise on the front page.

2. There is NOT another rank cap in place. Go nuts.

spanjoars bild

Jag har TVÅ achievements kvar tills jag har full pott! :bigsmile:

Metroiuss bild

Skillpoint måste få samma behandling som Loading. :p

Nu har jag uppdaterat tråden till 2.0. Forge-sektionen kommer bli uppdaterad lite senare.

Metroiuss bild

Bungie ger oss tre snabbtittar från Noble Map Pack.

Alexanders bild

Åh vad jag ser fram emot att spela lite Reach igen (och alla andra 360-spel) efter tentan nu i slutet på veckan! Då är det inget annat än föreläsningar kvar före julledigheten. :beer: Jösses vad efter jag måste vara i rank och allting nu... 0:)

Metroiuss bild

Nu finns Noble Map Pack att ladda ner!!

http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/Halo-Reach-Noble-Map-Pack/c335...

Alexanders bild

Metroius skrev:
Nu finns Noble Map Pack att ladda ner!!

Mer eller mindre obligatoriskt. :)

Metroiuss bild

50 bilder från Defiant Map Pack.

http://min.us/mvj6ZCF

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.