Gertzys bild

Det lär ju inte bara vara jag som ser fram emot Nintendos nya konsol 3DS!
Så en egen tråd vore på sin plats, tycker ni inte? 8)

Tyvärr ser man inte så mycket utav 3D-effekterna på videon, men den ger en liten fingervisning av det blir grymt. Har hört rykten om att den släpps redan i år i Japan, kan det stämma? Släpps ju alltid tidigare än Sverige och här får vi den väl i Mars 2011?

PEPP! :love:

VodkaCitrons bild

Best console ever made. Importera ifrån Japan bara :) Ingen större skillnad. Fast det är alltid roligt att sitta på sitt arsle och vänta på nya färger/kombo paket och prissäkningar, men jag vet inte om jag kan det denna gång 0.0 Fast iofs, släpper de inte fler än 3 topp spel vid release, så är det ingen direkt ide.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Gertzys bild

VodkaCitron skrev:
Importera ifrån Japan bara

Du kanske inte läst det, men i oktober åker jag till Japan för att studera språket ett år så jag kommer köpa där så fort jag kan :)
Vill slå till på någon ny schysst 3D-titel men även Pokémon Black/White :love:

VodkaCitrons bild

Gertzy skrev:
Vill slå till på någon ny schysst 3D-titel men även Pokémon Black/White

Precis alla lär sitta med det spelet :) Men är du säker på att konsolen ska komma i år? Inte sett något officelt datum eller så ^^ Tycker det är dumt att börja sälja 3DS när Pokemon kommer till DS, samt att de är en säsong på året då de flesta är inne framför tven. Man känner inget direkt behov att ha en bärbar konsol, som är mer roligt på sommaren när man oftast är utomhus eller resande =)

Jo jag tror jag läste att du skulle åka, grattis :) Du lär nog hitta nån Pokemon parad att joina.

Gertzys bild

VodkaCitron skrev:
Men är du säker på att konsolen ska komma i år? Inte sett något officelt datum eller så ^^

Minns inte vart jag läste det, men den källan sa att Japan skulle få den redan under 2010 och den verkade vara seriös sida...

VodkaCitron skrev:
Tycker det är dumt att börja sälja 3DS när Pokemon kommer till DS

3DS kommer ju klara av både DS och DSi-spel så det vore bara smart av Nintendo tror jag :bigsmile:

VodkaCitrons bild

Gertzy skrev:
3DS kommer ju klara av både DS och DSi-spel så det vore bara smart av Nintendo tror jag

Jo men jag menar, det finns inget som gör att man vill ha 3DS, Pokemon stödjer inte 3D. Skulle de verkligen vilja ha en bra start för 3DS så skulle White/Black ha varit exklusivt för 3DS och inte spelbart på en gammal DS :) Tror inte heller att de drar ut topp titlar som Star Fox 3D och Ocarina of time 3D under samma månad som Pokemon, skulle vara för flippat och ingen skulle ha råd, ialf inte den målgrupp som Nintendo riktar sig till (Studenter,tonåringar och barnfamiljer)

Fuzzys bild

Hur lyckas testspelarna koncentrera sig på spelet när de hela tiden ser båsbrudarnas tuttar i bakgrunden? :bigsmile:

Men skämt åsido, 3D-effekterna lär man ju av naturliga skäl inte förstå innan man spelar. Jag lär köpa den oavsett eftersom min DS Lite börjar bli sliten efter drygt 3 år av tämligen intensivt spelande, särskilt knapparna. Om jag har råd ivf.

En uppföljning på Chinatown Wars skulle nog vara ett ganska saftigt försäljningsargument annars.

Josef Diktatorns bild

Gertzy skrev:
Det lär ju inte bara vara jag som ser fram emot Nintendos nya verra utav DS; 3DS!

Helt felaktigt påstående. Detta är en helt ny handhållen konsoll och inte en ny version på DS. Namnet är dock lite missvisande. ;)

Detta kommer jag dock garanterat köpa då jag gillar 3D-effekterna och sedan tycker jag Nintendo är kung på just bärbart. :love:

F.K... in the coffee...

TTV
TTVs bild

Fuzzy skrev:
Hur lyckas testspelarna koncentrera sig på spelet när de hela tiden ser båsbrudarnas tuttar i bakgrunden? :bigsmile:

Word! :bigsmile:

Gertzys bild

VodkaCitron skrev:
Jo men jag menar, det finns inget som gör att man vill ha 3DS

Har man sett listan på spel som ska släppas till 3DS så har man ganska många anledningar till köp. Sen att man inte har råd med alla på en gång är inte Nintendos problem. Man får prioritera. Och sen släpps väl inte direkt alla på en gång heller. Men nog är det guldkorn på g alltid :bigsmile:

Josef Diktatorn skrev:
Detta är en helt ny handhållen konsoll och inte en ny version på DS

Ah, juste, tack för klargörandet.

Josef Diktatorn skrev:
Detta kommer jag dock garanterat köpa då jag gillar 3D-effekterna och sedan tycker jag Nintendo är kung på just bärbart

Det blir nog köp för mig med, bakåtkompatibiliteten är ett starkt argument. 3D-effekterna ett annat. Ser fram emot Mario Kart i 3D! 8)

Koreans bild

Mest intresserad utav hur de kommer att tackla piratkopieringen i denna utgåva.

xoxo Ludwig

VodkaCitrons bild

Gertzy skrev:
Har man sett listan på spel som ska släppas till 3DS så har man ganska många anledningar till köp. Sen att man inte har råd med alla på en gång är inte Nintendos problem. Man får prioritera. Och sen släpps väl inte direkt alla på en gång heller. Men nog är det guldkorn på g alltid

Jag började ju med att skriva att 3DS kommer vara världens bästa konsol någonsin ;) Så klart vet jag om det och såg E3. Men jag pratade om att köpa det vid release, NDS var riktigt taskig vid release den med, typ Mario Kart och en "phat" modell thats it. Senare rullade det igång med super bra spel och bättre konsol versioner.

UfU__Xs bild

Gertzy skrev:
Har man sett listan på spel som ska släppas till 3DS så har man ganska många anledningar till köp.

Gamla N64 spel? Tror jag klarar mig utan det den här gången.

Det som bådar gott är i så fall det starka tredjepartsstödet konsolen verkar ha vilket borde innebära att det i alla fall kort efter release (här i väst) kommer kunna finnas en uppsjö mer eller mindre intressanta titlar. Men det kanske var den listan med utvecklingsnamn som du menade?

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Gertzys bild

UfU__X skrev:
Men det kanske var den listan med utvecklingsnamn som du menade?

Bland annat. Metal Gear Solid 3, Street Fighter 4, nytt Kid Icarus osv.
Visst verkar det finnas många konverteringar på listan, men mycket nytt också. Vill man inte spela igenom Ocarina of Time igen verkar det finnas gott om alternativ iaf. Både från Nintendo och tredjepartsutvecklare.

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Gamla N64 spel

Tycker du inte det är positivt? Grafiken på N64 är idag väldigt förvirrade och man ser knappt vad sakerna föreställer längre, jag blir spyfärdig av att spela Ocarina ^^

Så att dom gör om spelen i mer "HD" grafik och kör 3D på det, är underbart :)

Men de finns även en hel del toppar på g.

Listan som kom i samband med E3

Titlar som kommer till 3DS är bland annat:
DJ Hero 3D
The Sims 3
Proffessor Layton
Ridge Racer
Kingdom Hearts
Dead or Alive 3D
Samurai Warriors 3D
Battle of Giants
Hollywood 61
Codename: Chocobo Racing 3D
Super Street Fighter IV 3D
Splinter Cell: Chaos Teory
Ghost Recon
Animal Crossing
Mario Kart
Paper Mario
Pilotwings Resort
StarFox 64 3D
Steel Diver
Kid Icarus
Nintendogs + Cats
Metal Gear Solid 3D
Resident Evil
Bomberman
Zelda: Ocarina 3D
Animal Crossing
Paper Mario 3D
Shin Megami Tensei
Shin Megami Tensei: Persona
Shin Megami Tensei: Devil Survivor
Bomberman
BloodRayne
Mario Kart
Paper Mario
Final Fantasy

Dock vet man ju inte direkt när spelen kan tänkas komma, kan ta 2år för att ens 5stycken av dessa spel ska vara ute där. Men de kommer :)

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Kingdom Hearts

:love: Dock såg det rätt fult ut, men ändå! :)

VodkaCitrons bild

Careface skrev:
Dock såg det rätt fult ut

På vilket sätt är det fult? 0.0 Fast det lär vara mer pixelated i själva spelet, men de når ändå upp till PS2 + att de förmodligen stödjer 3D så shh :)

Gertzys bild

VodkaCitron skrev:
Kingdom Hearts

VodkaCitron skrev:
Super Street Fighter IV 3D

VodkaCitron skrev:
Mario Kart
Paper Mario

VodkaCitron skrev:
StarFox 64 3D

VodkaCitron skrev:
Kid Icarus

VodkaCitron skrev:
Metal Gear Solid 3D
Resident Evil

VodkaCitron skrev:
Zelda: Ocarina 3D

VodkaCitron skrev:
Final Fantasy

Dessa ser jag fram emot att kunna lägga vantarna på. Hoppas det är något nytt FF-spel bara :love:

Btw så räknade upp Animal Crossing, Paper Mario och Mario Kart två gånger på listan...

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Så att dom gör om spelen i mer "HD" grafik och kör 3D på det, är underbart

Förutom att upplösningen är samma (i höjdled) eller lägre än på N64:an så "HD" vore ju att lite att ta i och just de spelen tydligen ska ha ganska ickeimponerande 3D-effekter. Så nja, positivt och positivt. Luktar mest som mjölkning, snabba pengar och att de behövde lite spelbara demos på mässgolvet från Nintendos sida. Sen är det inte omöjligt att jag sitter där och spelar Ocarina of Time på min 3DS nästa vår men det får vi helt enkelt se. Fortfarande ett rätt bra spel imo. :p

VodkaCitron skrev:
Paper Mario
Pilotwings Resort
Shin Megami Tensei blabla

Ända spelen där jag känner kan ha potential att bli intressanta. Men det här är ju bara första vågen. Jag är som sagt övertygad om att det kommer komma mer och bättre med tiden. Säkert kommer det komma mer "lustiga" titlar när utvecklarna får bättre koll på hur de kan leka med 3d-effekter, kameror och whatnot på vettiga sätt.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

AccoWands bild

VodkaCitron skrev:
Paper Mario 3D

:tired:

Give me back my face!

AccoWands bild

Förrutom själva 3D aspekten vore det trevlig att höra om det kommer några förbättringar gällande game cards storleken, batteriet och förbättrade online möjligheter. :bigsmile:

Give me back my face!

Gertzys bild

AccoWand skrev:
Förrutom själva 3D aspekten vore det trevlig att höra om det kommer några förbättringar gällande online möjligheter.

Det här kan vara något av det viktigaste Nintendo måste besluta om.
Om de på allvar vill få spelarna att integrera mot varandra över internet måste de ha bättre system än en friend-code per spel. Wii och DS har helt enkelt det sämsta onlinesystemet typ någonsin. Därför kan man ju hoppas att de tar det här på allvar och faktiskt låter spelarna ha ett konto där man kan ha friendlist och kanske lite statistik över vad man klarat i olika spel. Penismätning är ju modernt i spelvärlden...

AccoWands bild

Gertzy skrev:
Om de på allvar vill få spelarna att integrera mot varandra över internet måste de ha bättre system än en friend-code per spel.

Skulle de visa upp ett helt nytt online system som fungerar perfekt skulle jag köpa maskinen dag 1.

Köpte DS till stor del för att jag verkligen trodde online delen skulle fungera bra.Bra WiFi stöd & Metroid Prime: Hunters, AC:WW & Mario Kart när jag köpte Phat så trodde jag verkligen att det skulle bli något helt otroligt att spela turneringar och annat online. Men det var skräp, rakt igenom. Jobbiga friends codes och 90% fusk i MK & MP. :(

Med tanke på hur många användare maskinen kommer att få så borde ju någon utvecklare se potentialen i att göra ett online-fokuserat spel till 3DS.

Kommer förmodligen inte skaffa 3DS om det är samma system gällande online,samma batteritid (sämre?) när första varianten släpps. Hoppas verkligen det är något som kommer att visas på den utannonsering som kommer i september.

Inte för att jag spelar allt för mycket online, men det finns så mycket potential i ett välfungerande gratis trådlöst online system med (100? miljoner, användare om man gör det kompatibelt med DS mjukvaran med en uppdatering)mängder av användare och spel som hela tiden säljer enormt mycket världen över.

Give me back my face!

Gertzys bild

Svart är snyggast enligt mig! Bilder på kommande titlar:

Sofia Hårds bild

Jag är så sjukt peppad på 3DS att jag nästan äter upp mitt eget ansikte i väntan på releasen. Har alltid gillat portabla konsoler och längtat efter en riktig DS-uppföljare i flera år. Siktar på att japanimportera den här om ekonomin stödjer det.

/Fröken Hård

Carefaces bild

Alltsåå.. Är det bara jag eller skulle DJhero funka lika bra med 3DS analogen som med turntable? o_O

KidCactuss bild

Careface skrev:
Alltsåå.. Är det bara jag eller skulle DJhero funka lika bra med 3DS analogen som med turntable? o_O

Den går väl inte att snurra på?

Psykisk sjukmänniska

Gertzys bild

Skulle inte ett datum för 3DS utannonseras nu 15e september? Jag har då inte hört något? :tard:

Andreas Ljungströms bild

3DS Lineup ser riktigt vass ut:

Massa andra nya filmer uppe på Gametrailers också.

Gertzy skrev:
Skulle inte ett datum för 3DS utannonseras nu 15e september? Jag har då inte hört något?

Info finnes nu. 26 februari i Japan och mars för EU och USA. Priset är satt till 25 000 yen.

Gertzys bild

Andreas Ljungström skrev:
26 februari i Japan

Andreas Ljungström skrev:
Priset är satt till 25 000 yen

Najs!
Ska köa för att kunna få en på premiärdagen. Blir nog en svart för min del! :love:
Får fundera ut vilka spel jag vill ha till bara...

TTV
TTVs bild

Spelen som släpps samtidigt som 3DS i japan:

Nintendogs + cats
Winning Eleven 3DSoccer
Combat of Giants Dinosaur 3D
Super Street Fighter IV 3D Edition
Samurai Warriors Chronicle
Puzzle Bobble 3D
Ridge Racer 3D
Professor Layton and the Miracle Mask

Hoppas vi får lite fler för av dessa är det inget jag intresserar mig av. Möjligtvis Professor Layton and the Miracle Mask om jag var tvungen att välja ett.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.