jurre13s bild

haha denna skönna snubbe får sig en överaskning när han lakkar på spelet :party:
men samtidigt vet vi nog alla hur det är sitter på lan så dör man på wow eller cs klart man blir arj. brukar inte det hända er? :tired:

Alexanders bild

Nej jag får inte raseriutbrott när jag spelar. Även om jag stundvis kan känna mig riktigt irriterad så känner jag extremt sällan (aldrig) behov av att bli fysiskt eller särskilt verbalt aggressiv...

Spoiler: Highlight to view
(Är det SP:s första troll eller bara en vanlig ung kille...?)

Johan Eklunds bild

Jag kan dunka handkontrollen frustrerat i soffan om jag fastnar vid någon svår bosstrid eller liknande. Men det är mer frustration än ilska ska sägas. Ibland kan jag utbrista det antiklimatiska (hur fan stavas det?) men bevingade "jävla bajsnisse!"

Senast ändrad av Johan Eklund, 17 augusti, 2010 - 22:33.
oHceans bild

Mycket handlar nog om hur spelet påverkar oss. Efter och samtidigt som jag spelar så kan jag ha lättare för att bli irriterad. Kanske har det med spelberoende att göra.
Jag får dock aldrig raseriutbrott... iaf inte så att jag skriker på andra eller slår sönder något. Irriterad kan man bli, men det blir jag oftast på mig själv för att jag tycker att jag e värdelös och borde kunna bättre. :D

Rymdyoghurts bild

Johan Eklund skrev:
"jävla bajsnisse!"

Vackert! Måste man ändå slänga ur sig kraftuttryck är det ett plus om det är på gränsen till löjligt. :D

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Johan Eklunds bild

Exakt min mening!

oHceans bild

Intressant ordval av "bajsnisse". :D

Senast ändrad av oHcean, 17 augusti, 2010 - 22:32.
smisks bild

Blir aldrig arg när jag spelar, så great är jag.

Kaxig som fan.

Carefaces bild

Blir alltid svinlack.
Sitter man och pressar GH i typ 6 timmar, samma låt om och om igen och man missar EN not på samma jävla cp ställe varje gång.. Ja, ni ska se hålen i min vägg! :party:

Johan Eklunds bild

oHcean skrev:
Efter och samtidigt som jag spelar så kan jag ha lättare för att bli irriterad. Kanske har det med spelberoende att göra.

Nej, det tror jag knappast. Det handlar mer om hur exklusivt fokuserad du är. Ju mer fokuserad du är, desto större blir frustrationen över saker som stör din fokusering, eller leder till dåliga resultat trots ditt fokus. Det gäller allt, oavsett om du är fotbollsfan och ser på fotbollsmatch, filmfantast men blir besviken över en film du verkligen peppat på eller arg för att du aldrig kan ta slutbossen i det där senaste spelet. Jag är personligen övertygad om att det är samma psykologiska fenomen.

smisk skrev:

Släng in några barn i spelet så kanske det blir andra bullar? de verkar du kunna bli arg på om man får tro din blogg.

Kletets bild

smisk skrev:

Blir du aldrig arg, trots att det inte är snus i spelet?!

I can't remember to forget you.

Sundance Kids bild

Jag är en stark person, som tror på mig själv och kan behärska mig själv även i de mest kniviga situationerna. Jag blir aldrig arg på spel, det är barnsligt och sånt som Kletet och Jotta håller på mig.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

smisks bild

Johan Eklund skrev:
Släng in några barn i spelet så kanske det blir andra bullar? de verkar du kunna bli arg på om man får tro din blogg.

Mja, oftast är barn på ett eller annat sätt rätt så undvikbara i spel, tack och lov. Vågar dock inte spela Bioshock.
Kletet skrev:
Blir du aldrig arg, trots att det inte är snus i spelet?!

Har ju snurret IRL :love:

Kaxig som fan.

Johan Eklunds bild

smisk skrev:
Vågar dock inte spela Bioshock.

Dä lär FEAR och lilla flickan Alma inte heller tilltala dig

caocaos bild

Satt å lira Starcraft på 80 talet så kommer morsan och bah drar ur kabeln för mig blir as sur säger ja ska lägga mig osv ja bah dampa loss asså

Johan Eklunds bild

Spoiler: Highlight to view
Alexander skrev:
Är det SP:s första troll

Vi kan ha två

smisks bild

Johan Eklund skrev:
Dä lär FEAR och lilla flickan Alma inte heller tilltala dig

Fear provade jag, men tyckte det var lite småtrist, så det var inte pga barn 0:)

Kaxig som fan.

HerrOlssons bild

Jag blir förbannad pga spel

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

TTV
TTVs bild

starcraft på 80-talet?

Gertzys bild

Det värsta jag visste när jag var liten var när man spelade så kom någon och störde en. Då blev det en liten ramsa med väl valda svordomar. Men jag har aldrig varit den som kastat handkontrollen i golvet/väggen/whatever. Det är lite väl våldsamt för mig. Det sköter jag i spelen.

Mickemoss bild

Jag tror att Kübler-Ross modellen stämmer rätt bra med mina känslor vid motgångar i spel :O

Senast ändrad av Mickemos, 18 augusti, 2010 - 00:16.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Reyqunes bild

Nej det är inget som händer mig. Förstår inte varför folk blir arga heller. 0:)

Thörn skrev:
starcraft på 80-talet?

Starcraft släpptes ju på 80-talet! 8) Här kan du se beviset: :party:

Jimmistones bild

caocao skrev:
Satt å lira Starcraft på 80 talet

Är du en sådan där tidsresenär?

I fuckin' hate pikeys!

VodkaCitrons bild

Det första jag reagera på i videon där är kaffet, varför har han kaffekoppen i mellan sina armar när han spelar? Varför lyfter han på kaffet när han slår på tangenterna? Varför tar kaffet över och kortsluter datorn? Mystiskt.

Gångerna jag blivit arga är pga att spel inte gör som man säger eller regstrerar knapptrycken rätt, eller så laggar man fast i något hörn. Senast var de Conan spelet till 360 för något år sedan. Där den dumma draken dödade mig gång på gång vad än jag gjorde det, utan att jag knappt kunde skada den eller röra mig (försökte ett 50tal gånger).. Fick damp.. Sen helt plötsligt kunde jag klara av den på ett försök, på vilken svårighetsgrad som helst, mystiskt.

Sen när man kört klan FSP lir som yngre. Man har någon kompis i laget som tappat spellusten, man blir teamkallad, personen skrattar och tar självmord eller liknande. ... Slöseri med tid.

Sen finns det dom hära elaka JRPG och MMORPG som straffar en super starkt ifall man dör. På MMO delen kan man tappa 1-3levlar om man råkar dö, vilket ungefär tog en 2veckor o få ihop eftersom man var så pass hög levlad. Eller JRPG som registrerar och sparar allt man gör. Tex man ältar 50liv drycker på en boss.. Sen dör man (spelet autosparar). Man börjar där man sist sparade, men dom 50liv dryckerna man använt är borta. Tada! *grinda monster på pengar i timmar*.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Strafers bild

Ibland.

Fuzzys bild

Brukar sitta och racka ner och mordhota spelutvecklarna som uppenbarligen bara vill jävlas ganska ofta. Och om jag förlorar med väldigt liten marginal för hundraelfte gången brukar jag nästan mosa handkontrollen i mina händer eller stampa i golvet som en brunstig buffel. Klart man måste vara passionerad jue.

Alexanders bild

Alexander skrev:
Nej jag får inte raseriutbrott när jag spelar. Även om jag stundvis kan känna mig riktigt irriterad så känner jag extremt sällan (aldrig) behov av att bli fysiskt eller särskilt verbalt aggressiv...

Förtydligande: Jag kan alltså så klart bli riktigt irriterad och frustrerad när man t.ex. som Fuzzy skrev är väldigt nära att klara det men dör för hundraelfte gången, eller blir gankad om och om igen av samma person(er) i WoW, o.dyl. Men jag har aldrig gått så långt att jag verkligen skriker och gormar eller slår saker sönder och samman. :D

UfU__Xs bild

Nej.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

oHceans bild

Johan Eklund skrev:
Nej, det tror jag knappast. Det handlar mer om hur exklusivt fokuserad du är. Ju mer fokuserad du är, desto större blir frustrationen över saker som stör din fokusering, eller leder till dåliga resultat trots ditt fokus.

Kan nog stämma ganska så bra faktiskt. Har oerhört dålig koncentrationsförmåga och spelar allra bäst med lurarna på. Har väldigt svårt att komma in i rätt känsla när jag spelar ibland också, speciellt om det är mycket liv omkring mig. Vill ha den där känslan att vara med i historiens gång i spelen!
Kan tänka mig att spelberoendet mest sätter sig i det vardagliga livet då man kan bli irriterad och arg om man inte får spela.

HybridTheWombats bild

Förut var det bitmärken i speldosan när det gick åt helvete i Street Fighter eller Tekken. Tekkensyndromet gick senare över från att bita i dosan till ett ökat snusintag med ca 1000% så fort det det hettade till. Numera så räcker det med en djup suck medans jag innombords skriker obscena saker om motståndaren.

Senast ändrad av HybridTheWombat, 20 augusti, 2010 - 21:05.
in solvent sees bild

Varje gång en rogue äter upp mig i PvP dör jag lite inombords och skriker av vrede. :cry:

all producing nothing intelligent to cause disease

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.