Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Indieklubben drar igång på allvar igen och efter omröstningen som ägde rum för ett tag sen utsågs Norrland som nästa spel att ta sig an. Det är ingen annan än svenska indiestjärnan Jonatan "Cactus" Söderström som ligger bakom spelet och här finner vi saker som ölhävning, älgjakt och onani på agendan.

Läs gärna också vår intervju med Cactus som skrevs i samband med att Norrland var aktuellt för mer information om skaparen och spelet.

Ladda ner Norrland här.

Omröstning: 
Spelat Klart? Betygsätt i så fall Norrland här!
Andreas Ljungströms bild

Sådär, nu har jag tagit mig igenom Norrland för andra gången. Utan att säga för mycket så kan jag avslöja att det är en annorlunda spelupplevelse. Minst sagt.

Kan också tillägga att det är väldigt kort för er som undrar över spellängden.

Vargavakas bild

Jag skall helt klart testa det i veckan :)
Spännande

Tobias Jensens bild

Vilket jäkla skräp! Nu har jag visserligen feber och ont i huvudet när jag spelade igenom det, så den så kallade "musiken" var skitjobbig att lyssna på, men det fanns ju inget vettigt alls i spelet! Ingen handling, ingen vettig förklaring, inget bra slut, ingenting!

Usch och blä!

....... men kul att det i alla fall togs upp ;)

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Andreas Ljungströms bild

På torsdag spelar vi in avsnittet om Norrland så det vore väldigt kul om fler intryck än våra egna kan tas upp i programmet.

Ni som kört igenom de ynka 20-30 minuterna det tar att klara spelet, skriv vad ni tyckte! :)

Linnea Hummels bild

Det märks ju att det är menat mer som ett konstprojekt än ett spel. Om man ser det på det som ett spel i spelandets bemärkelse så blir man jävligt besviken. Det är mer en upplevelse som jag själv kan styra men ändå inte. Det är ett jävla hantverk bakom det, det märks. Ändå är det det mest slumpartade jag spelat på länge. Ibland kommer en mygga att slå, man kan skjuta djur och knulla dem men det gör ingen egentlig skillnad för gameplayet och absolut ingen till slutet. Saker bara händer och jag får följa med.

Grafimässigt var det fint tycker jag, som C64, men att det var hoppigt och skakigt hela tiden fick mig att bli lite sjösjuk och vilja utfärda en epilepsi-varning.

Spelet försöker provocera med "sjuka" drömmar och sexscener, men det rinner av mig. Det är mer störigt och som någon slags LSD-dröm som aldrig tycks ta slut.
Finns det nåt underliggande man ska läsa in och förstå så gjorde jag inte det. Det är som ett svenskt bishibashi (väldigt random) fast utan det roliga.

Sluttampen är att det är rätt intressant som en upplevelse, men inte som ett spel som det utger sig för att vara.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Vargavakas bild

Ja, spelmekaniskt var det ju inte mycket att hänga i den Norrländska granen. Och jag har även lite svårt att läsa in vad det nu är som det är tänkt att kommunicera. Ett ganska återkommande fenomen som många indiespel tampas med.

Grafisk tyckte jag att det var riktigt läckert. C64-paletten gör någonting för mig. Det beror väl delvis på att min enda egna spelstation under många år var just en C64 men jag tycker även att färgerna i sig är läckra. De lite skitiga gula och lila tilltalar mig mer än NESens skrikiga pastellfärger.

Vilket spel blir det härnäst? Om vi kör på Frozen Synapse får vi se till att styra upp en del multiplayermatcher. De matcher som jag spelade med Ufu-X för ett par månader sedan var riktigt skoj.

Andreas Ljungströms bild

Vargavaka skrev:
Vilket spel blir det härnäst?

Nästa spel avslöjas på tisdag men det blir inte Frozen Synapse, om många är tillräckligt intresserade så kan vi köra det gången därefter.

Dina intryck kom tyvärr inte med i programmet, jag borde varit tydligare med vår deadline som var till 15 mars. Sorry. :(

Vargavakas bild

Ah, jo jag vet. Så går det när man är sölig. Det skall i vilket fall som helst bli kul att höra programmet, och vilket det kommande spelet blir. :)

Starfighter Johanssons bild

Herr Efter har också spelat Norrland nu!

Vad som var fantastiskt:
Sättet man laddade om på och ljudet det skapade. Mycket tillfredsställande! Och så gillade jag att man fick knulla djurlik.

Vad som sög infekterat marulksanus:
Resten.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.