Andreas Bergs bild

Även om användandet av Kickstarter.com för att finansiera spel inte är något nytt så har ämnet varit oerhört populärt nu när flera mer eller mindre negligerade genrer fått nytt liv tack vare crowdfunding. Och Kickstarter-trenden är fortsatt het efter att Double Fine dragit in över 3,3 miljoner dollar för att utveckla ett äventyrsspel och rollspelsklassikern Wasteland har dragit in 1,5 miljoner dollar med över 20 dagar kvar av finansieringsperioden.

För mig så är dessa två exempel drömmar som potentiellt kan bli verklighet. Om det är två genrer som präglat min barndoms spelande så är det peka-klicka-äventyr och klassiska CRPG av typen Fallout (som Wasteland 2 lovar att bli). Men om ni skulle få drömma fritt om vilka spelserier, genrer eller nya idéer som skulle få er att öppna plånboken och ösa pengar över någon som lovar att utveckla dem, vilket spel skulle du då vilja se Kickstartat?

Två uppföljare som skulle få mig att tömma bankkontot skulle vara om en uppföljare av Beneath a Steel Sky eller Outcast skulle utvecklas av de som låg bakom originalen.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Mystical Ninja 3 Starring Goemon till PS3 eller en HD utgåva av 1/2an åtminstone till att börja med ^^

Skulle även vilja se att Pocky & Rocky dök upp igen! PS3 blir valet där med.

Hade jag vunnit 1 miljon på lotto, så skulle jag kunna spendera 333k för att få vara en spelbarkaraktär som även röstas av mig ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Linnea Hummels bild

LocoRoco 3! Det hade gjort mig lycklig.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Outcast

Vore fucking awesome! :love:

Skulle vilja se mycket. En uppföljare av det supercharmiga leräventyret The Neverhood till exempel. Jag skulle gärna se att svenska Konjak kickstartar sitt kommande The Iconoclasts för att kunna konvertera och släppa det på XBLA och PSN, detsamma gäller hans redan släppta spel, främst Noitu Love 2. De där spelen passar verkligen till konsol. En remastrad samling av Nifflas Knytt-spel vore skoj och konsolkonverteringar av undervattensäventyret Aquaria och atmosfäriska Saira likaså.

Ett Super Meat Boy 2 med co-op vore rätt jävla skitgrymt också.

Starfighter Johanssons bild

Mer Klonoa. Mer. Klonoa.

Tobias Jensens bild

Det vore trevligt med ett bra friidrott-spel igen, eller olympiskt spel för den delen. Men tiden för snabba krapptryckningar och roterande styrkors är nog förbi. Om det inte handlar QE i och för sig.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Tobias Jensens bild

Nu när jag lyssnar på musik från Turrican 2 så vore det jätteroligt att se ett nytt spel i serien. Självfallet ska det vara Chris Hülsbeck som gör musiken i sådana fall. :love:

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Mickemoss bild

Ett till spel i Call of Duty serien skulle jag lätt bidra till att kickstarta!
...
eller vänta nu...

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

VodkaCitrons bild

Guitar Hero: Ikea Edition.

En lista med 100 slumpmässiga och roliga svenska låtar. Thomas Di Leva, Roger Pontare, Nordman, Veronica Maggio, After Dark, Gunter m.fl

Sebastian Magnussons bild

Jag hade velat se Class of Heroes 2. Men det missade jag helt. Och tydligen alla andra också :(

Working Designs! <3

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Men det missade jag helt.

Jag med. Ser skit kul ut :( Har ju dock ingen PSP.

Men det känns fult att redan etablerade utvecklare ska ha över en miljon för att kicka igång ett projekt. Det är ju kickstarta inte "förse utvecklarna med lön enda fram till slutdatumet", eller "förhandsboka spelet".

Men igen så är det ju ingen som direkt förlorar något på det, bortsett ifrån att man inte riktigt vet vad det är man "köper". Men fortfarande lite svinigt enligt mitt tycke ^^

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
Men det känns fult att redan etablerade utvecklare ska ha över en miljon för att kicka igång ett projekt.

Åas kommer ju spelet ändå, trots att Kickstartern failade, och det var de ju ganska öppna med från början. Kickstartern var bara för de som ville ha en boxad specialutgåva med massa swag, istället för bara tråkig digital nedladdning.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Andreas Ljungströms bild

Andreas Ljungström skrev:
En uppföljare av det supercharmiga leräventyret The Neverhood till exempel.

Spirituell visserligen men dammit vad jag längtar! :love:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.