Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Nu har det äntligen blivit dags att ge sig ut på mer skrämmande upptäcktsfärder i Indieklubben. Nästa spel vi vill att ni spelar tillsammans med oss är nämligen ett ruggigt sådant - Lone Survivor.

Fullversionen kostar 10 dollar på spelets hemsida eller 8 euro på Steam (rabatterat pris under begränsad period). Det finns också ett demo för dem som vill känna lite på spelet innan köp.

Som vanligt hoppas vi att många hänger på och spelar. Era intryck postar ni i den här tråden. Deadline för dessa är 21 maj!

Omröstning: 
Spelat Klart? Betygsätt i så fall Lone Survivor här!
OhNoSpywares bild

Ooh! Köpte ju spelet igår :D superkul att det bidde ett Indieklubben-spel :)

Starfighter Johanssons bild

Haha, nu kanske du förstår varför jag redan köpt det! Jag som vanligtvis är efter i allt. :D

UfU__Xs bild

Det här vill jag verkligen spela! Hinner nog tyvär inte innan er deadline dock men jag ska fan se till att spela klart det innan avsnittet kommer ut i alla fall. :beer:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

UfU__X skrev:
Hinner nog tyvär inte innan er deadline dock

Vi skjuter fram deadline till nästa vecka den 21 maj. Jag har inte heller hunnit. :p

UfU__Xs bild

Andreas Ljungström skrev:

Vi skjuter fram deadline till nästa vecka den 21 maj.

Då ska jag se till att hinna lägga en kommentar också. :)

WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

UfU__X skrev:
Då ska jag se till att hinna lägga en kommentar också.

Najs bajs! :)

Gustav Granlunds bild

Eftersom Andreas är typ sämst och skyller på sina barn hela tiden (fast allt som händer i världen är barns fel), så ska jag vara rebell och käka snacks och dricka något gött under inspelningen av podden. Jag behöver tips! Gärna chips och öl, men jag behöver något mer specifikt.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
Eftersom Andreas är typ sämst och skyller på sina barn hela tiden (fast allt som händer i världen är barns fel), så ska jag vara rebell och käka snacks och dricka något gött under inspelningen av podden.

Vafan dillar du om? :D

Trodde iofs att det var obligatoriskt att dricka öl, chipsen kan du skippa dock, annars kan du får redigera ihop skiten själv. :p

Gustav Granlunds bild

Andreas Ljungström skrev:
Trodde iofs att det var obligatoriskt att dricka öl, chipsen kan du skippa dock, annars kan du får redigera ihop skiten själv.

Äh, lite knaprande skare va. Är det inte sånt de kallar "live on air" i riktig radio?

Gustav Granlund skrev:
öl, men jag behöver något mer specifikt.

Mohawk Oxymoron Black IPA. Rätt dyr (26 spänn/33cl-flaska) men på 7,5% behöver man inte köpa så många. Jag kommer nog inte ta fler än 8-10 stycken.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 16 maj, 2012 - 00:24.

UfU__Xs bild

Starfighter Johansson skrev:
Mohawk Oxymoron Black IPA. Rätt dyr (26 spänn/33cl-flaska) men på 7,5% behöver man inte köpa så många. Jag kommer nog inte ta fler än 8-10 stycken.

Vad lustigt, tänkte nästan precis föreslå Mohawk Extra IPA, mest för att verka rik så jag kan göra Gustv fattig då jag egentligen inte tyckte att den var såååå jävla god egentligen.
Och "ta öl", du får det att låta så glamoröst. :D

WEAR!"

VodkaCitrons bild

Hahaha!
Förväntade mig inte att se massa länkar till systembolaget när man gick in här i tråden!
Skärpning!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

UfU__X skrev:
Och "ta öl", du får det att låta så glamoröst. :D

Haha, det låter faktiskt lite burdust. Jag menade ta från hyllan i butiken, inte "jag kommer klämma i mig". :)

Tobias Jensens bild

Har precis laddat ner spelet. Hoppas hinna lira under helgen och återkomma med mina intryck.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Gustav Granlunds bild

VodkaCitron skrev:
Förväntade mig inte att se massa länkar till systembolaget när man gick in här i tråden!

Det går självklart bra med ett alkoholfritt alternativ. :)

Tobias Jensens bild

Har inte hunnit spela hela ännu, men tänkte ändå komma med lite kommentarer.

Det känns helt klart intressant, även om jag inte riktigt fastnade. Berättelsen fångar aldrig tag i mig och det känns inte heller särskilt läskigt. Hade det släppts under 16-bits eran så hade jag nog fångats betydligt mer.

Jag gillar däremot drömscenariona, och den underliga figuren med papplådan på huvudet. Jag tyckte även det var lite *Spoiler varning* roligt när huvudkaraktären går igenom en arkadhall och dyker på ett spel som innehåller en figur med en pyramidhuvud.

Men allt som allt, ett helt okej spel som får 3/5 av mig.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

UfU__Xs bild

Well jag har börjat spela det i alla fall och jag ska definitivt spela klart det men liksom Tobias så fastnade jag inte riktigt (varför jag inte rört det på nästan en vecka). Jag måste dock säga att jag gillar hur spelvärlden är uppbyggd med en karta i markplanet som man sedan rör sig igenom som en klassisk sidskrollare (skitdåligt förklarat men har man spelat det kanske man förstår :D ).

WEAR!"

Andreas Ljungströms bild

Ni som vill att vi läser upp era intryck av spelet i programmet har till kl. 21.00 på er att skriva i tråden! Se så, mer kommentarer! :)

Jag tycker... oh wait.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.