Andreas Ljungströms bild

Årets upplaga av den feta spelmässan E3 närmar sig. Det betyder att vi kan se fram emot massvis med spekulationer och rykten inom kort, innan korten läggs på bordet. E3 drar igång den 5 juni men med Microsoft och EA:s konferenser redan dagen innan. Dagen efter är det Sonys och Nintendos tur. Mässan pågar fram till den 7 juni.

Presskonferenser, viktiga tider!

Måndag 4 juni 2012
Microsoft, 18.30 svensk tid (09.30 lokal tid)
Electronic Arts, 22.00 svensk tid (13.00 lokal tid)

Tisdag 5 juni 2012
Ubisoft, 00.00 svensk tid (15.00 lokal tid, 4/6)
Sony, 03.00 svensk tid (18.00 lokal tid, 4/6)
Nintendo, 18.00 svensk tid (09.00 lokal tid)

Jag hoppas dessutom att det blir lika bra drag i vår chatt som under föregående år på Skillpoint. Jag och merparten av redaktionen kommer hänga där under konferenserna i alla fall. Länken dit kommer inom kort.

Så hur ser era förhoppningar ut och vilka spel hoppas ni få se?

Länkar:
Hemsida för E3
IGN:S E3 Live
Radio Speltorsk summerar konferenserna i ett gäng special-avsnitt

Livesändningar:
Nintendo
Gamespot
IGN (ingen info än)
Gametrailers
EA streamar sin egen konferens (ingen info än)
G4TV (ingen info än)

Huvudinlägget uppdateras löpande med ny information.

Furios bild

Åh, det finns mycket att se framemot tycker jag. Rockstars svinhemliga projekt Agent som dom utannonserade -09 vore det ju kul att få höra något mer om. Sen vore det skoj om nya Metal Gear kunde få ett släppdatum. Och sist men inte minst så hoppas jag att The Last Guardian visar upp några livstecken, det vore oerhört synd om ett så lovande spel stannar vid en snygg och gripande trailer.

Jag har en tendens att ha väldigt stora förväntningar på E3, och jag blir i stort sett besviken varje gång. Så i år tänker jag följa spektaklet utan några som helst förväntningar (jag lär väl bli besviken ändå...).

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Andreas Ljungströms bild

Kommer köra på min traditionsenliga bingobricka. Så här ser min ut i år:

Ladda ner Skillpoints bingobricka!

Andreas Ljungströms bild

Furio skrev:
Jag har en tendens att ha väldigt stora förväntningar på E3, och jag blir i stort sett besviken varje gång.

Amen! De senaste årens E3 har dessutom spoilats sönder redan på förhand på grund av alla läckor inför mässan. Hoppas vi slipper allt för många i år.

VodkaCitrons bild

E3 <3

Bland dom roligaste sakerna som sker frekvent varje år! Ska se allt och som vanligt bunkra upp med snacks och dylikt ;)

Fyller i en bricka i år med, när jag vet på ett ungefär vad jag ska skriva ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Naturlazers bild

Jag vill först och främst se mer av GTA V, vilket också är troligt (va?)
Mer info om Hitman: Absolution och Far Cry 3 vore gottigt.
Och såklart standardspelet FIFA 13 :)

Har säkert glömt bort en massa intressanta spel, men dessa är de jag kommer ihåg på rak arm.

I år ska jag tammetusan se alla presskonferenser! Möjligtvis kanske jag skippar Nintendos, men resten ska jag se. I fjol hindrade träning och tidiga mornar mig att se Sonys, vilket om jag kommer ihåg rätt, också var mitt i natten.

Senast ändrad av Naturlazer, 21 maj, 2012 - 16:21.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Crimson Thunders bild

Härligt att E3 närmar sig igen! jag ser väl mest fram emot mer info om GTA V och The Last of Us (förhoppningsvis får vi också släppdatum för dem båda). Precis som Furio skulle jag väl också vilja höra något om Agent, dock tvivlar jag ganska stark på att det kommer att ske. Sen får det givetvis gärna avslöjas en massa smarriga spel som vi inte känner till sedan tidigare också.

Av presskonferenserna är det Sonys jag ser mest fram emot, synd bara att den är så opasslig tid :(

PSN: Mr_jump

Tobias Jensens bild

Andreas Ljungström skrev:
Kommer köra på min traditionsenliga bingobricka. Så här ser min ut i år:

Är det bara jag, eller verkar du köra på lite mer "säkra" och faktiskt realistiska kort det här året. ;)

Ska göra en bingobricka också!

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

VodkaCitrons bild

Tänkte precis fråga om chatten. Andreas har tänkt på allt i den här posten han ;) Jag kommer självklart vara där! Lär sitta med två datorer, min egna är ju riktigt usel, den slockna varje kvart under förra E3 :( Vad tiden har gått fort, har haft datumet för E3 uppskrivet sen Januari XD

UfU__Xs bild

Tobias Jensen skrev:
Är det bara jag, eller verkar du köra på lite mer "säkra" och faktiskt realistiska kort det här året.

Var det där ironi? ME2, Eternal Darkness 2, Apple-konsol, Shenmue 3, Portal 3, och Vitality Sensor känns ju inte som speciellt säkra kort liksom. Särskilt som det av de jag nämnde det bara är Portal 3 som ens har möjlighet att hända.
Men jag minns ju inte exakt vad Andreas laddade med förra året, men det var säkert nått omöjligt Metroid med på den i alla fall. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Tobias Jensens bild

UfU__X skrev:
Var det där ironi? ME2, Eternal Darkness 2, Apple-konsol, Shenmue 3, Portal 3, och Vitality Sensor känns ju inte som speciellt säkra kort liksom.

Nu tror jag inte att allt det där blir sanning, men ME2 är inte omöjligt, likaså Eternal Darkness 2 som det faktiskt gått rykten om ändå. Vitality Sensor är inte heller något helt out of the blue direkt. Men det var också därför jag skrev realistiska val faktiskt.

Däremot är ju Apple-konsol och Shenmue 3 verkligen ingenting jag tror på heller.

Men som sagt om jag inte missminner mig så hade Andreas verkligen några riktigt bisarra val förra året, men jag kan minnas fel. :)

Gustav Granlunds bild

Just nu vill jag bara se ett spel: Adventure Time till DS och 3DS. Fast det kanske är förkylning som talar.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Nox
Noxs bild

Fan vad gött med chatt :D känner för att ha någon chatta med under e3. Själv kommer jag följa gametrailers stream för dom visar alla åresskonferanser och så har dom massa grejer imellan med intervjuer osv.

Spel jag vill se är ju givetvis GTA 5 speciellt mp. Och Kingdomhearts till 3ds och möjligtvis ett kingdomhearts 3 ^^

xbla: NickNox
Steam: nox767
3DS friend code: 0001 - 3294 - 3891

Andreas Ljungströms bild

Tobias Jensen skrev:
Är det bara jag, eller verkar du köra på lite mer "säkra" och faktiskt realistiska kort det här året.

UfU__X skrev:
Men jag minns ju inte exakt vad Andreas laddade med förra året, men det var säkert nått omöjligt Metroid med på den i alla fall.

Mmm, skulle hävda att inte en enda av de där är givna men det är nog som Tobias säger, jag hade ännu fler otroliga val i fjol. Minns att jag fick två i rad och tre saker som slog in allt som allt. Jag hoppas på bättre utdelning i år även om fem i rad känns rätt långt borta. :)

Andreas Ljungströms bild

Se där. Nu ryktas det faktiskt om att en av mina bingo-val kan slå in. :party:

Castlevania till 3DS!

Tobias Jensens bild

Här kommer min bingobricka!

Körde på några ganska säkra kort och några som nog är totalt hopplösa fall.
(Samt några som jag härmade från Andreas ;) )

VodkaCitrons bild

Jag kom faktiskt inte på något vettigt det här året :(

ScatBoners bild

Var hittar jag chatten?

Tobias Jensens bild

ScatBoner skrev:
Var hittar jag chatten?

Den kommer komma upp när vi närmar oss E3.

Andreas Ljungströms bild

ScatBoner skrev:
Var hittar jag chatten?

Det är väl ingen hemlighet att förra årets E3-sida innehåller en chatt och återfinns här. Tror visserligen vi (läs: Sebbe) löser det på ett annat sätt i år precis som Tobias indikerar. Vi kommer nämligen stanna hemma från E3 i år så en dedikerad sida kanske inte blir nödvändig. Men vi får se! :)

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Om Kid Icarus kan, kan Ice Climber också!

Ja! :love: Trodde faktiskt att Ice Climber skulle dyka upp förra året. De har ju liksom modellerna och allt i Super Smash Bros så. Det borde liksom sälja rätt bra idag tack vare det. Samma med Earthbound. Så man får ju hoppas att deras "serier" kommer till ytan riktigt snart :)

Perggs bild

Åh taggad i år alltså, sommarlovet har börjat då vilket borde betyda att man kan sitta uppe i chatten och se de flesta konferenserna :D

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

VodkaCitrons bild

Jag kom på ett spel som jag jätte gärna skulle vilja se!
GON!

Nu när animeserien har börjat och allt!

Senast ändrad av VodkaCitron, 28 maj, 2012 - 15:23.

Make.Senses bild

Ska bli intressant, även om det i princip bara är tre saker jag väntar på.
ArmA 3, Far Cry 3 och det nya Tomb Raider. Nytt Rainbow Six skulle inte sitta fel, eller något annat mysigt till PC.

Sen suger det så oerhört hårt att jag inte kan vara med och titta på presskonferanserna med vänner som jag brukat göra nu i några år för jag måste åka till Paris, vilket suger.

Senast ändrad av Make.Sense, 29 maj, 2012 - 20:01.
VodkaCitrons bild

Make.Sense skrev:
Sen suger det så oerhört hårt att jag inte kan vara med och titta på presskonferanserna med vänner som jag brukat göra nu i några år för jag måste åka till Paris, vilket suger.

Men du har väll en laptop? Så du kan ju sitta här med oss ;)

-----
In terms of Namco Bandai content, here is what is going to be shown at E3:
- Dark Souls: Prepare to Die Edition
- Dragon ball Kinect
- Ni No Kuni
- One Piece: Pirate Warriors
- Star Trek (presentation/interviews only)
- Tekken Tag Tournament 2
- Thundercats

Gustav Granlunds bild

Just nu känner jag faktiskt att jag är ganska mycket bara Nintendo, men det är för att de alltid kan imponera på mig. Jag vill se Kirby 20th Anniversary, ett nytt Metroid som är allt annat än Other M, nytt Paper Mario som är mer av ett RPG, och gärna något som skulle kunna kopplas med Earthbound. Just Earthbound, eller Mother, kan nästan räknas som en ny IP med tanke på att serien inte verkar existera i Nintendos värld.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Make.Senses bild

VodkaCitron skrev:
Men du har väll en laptop? Så du kan ju sitta här med oss

Jo, det är klart. :bigsmile:

Senast ändrad av Make.Sense, 1 juni, 2012 - 22:55.
Sebastian Magnussons bild

Så här kommer förstasidan se ut under E3-veckan: http://www.skillpoint.se/e3

Ser det bra ut eller är det något som borde fifflas med?

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Linnea Hummels bild

Skillpoint krockar med E3-loggan!

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

OhNoSpywares bild

Får man vara extremt nitpicky? :D För mig (i FF) är det inget mellanrum mellan kanten och den gula texten i Senaste nytt-delen. Det skaver lite i ögonen :p
Bild.

Nox
Noxs bild

Ni som kommer följa gametrailers/spikes e3 sänning vet vi vart man ska gå in om man vill kolla på det på mobilen ?

xbla: NickNox
Steam: nox767
3DS friend code: 0001 - 3294 - 3891

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.