Manniis bild

15 years ago, they were bigger, better and more badass than ever!

Det här är den officiella pepptråden för Gears of War: Judgment (GOWJ) och kommer innehålla precis all relevant information du behöver veta om nya Gears. Spelet i sig bryter sig loss från orginalserien men är baserad på samma värld vi är vana vid. Huvudinlägget kommer uppdateras allt eftersom och även snyggas till efter egen ork och lust. Tipsa och diskutera om all ny information, gameplay, screenshots och rykten som ni själva bär på för att hålla en bra standard på tråden. Tänk på att spelet är otroligt långt från klart så ta all gameplay med en nypa salt.

EpicGames.com skrev:
"Judgment begins 15 years before Gears of War, with Baird and the rest of Killo Squad standing trial for transgression against the Coalition of Governments. The testimonies are being over seen by Colonel Loomis, a by the-books COG leader who accused the team of desertion, cowardice, trespassing, theft of experiment military tech and treason."

Gears of War: Judgment har en speciell storyline jämfört med de tidigare titlar. Cole och Baird står inför rätta och anklagas alltså för krigsbrott. Vi kommer under hela spelet få höra Baird och Cole's versioner av vad som hänt och även få leva oss in i dem. Vi kommer därmed ha ett spel som är uppbyggt på "flashbacks" som antingen kan stämma eller också inte beroende på vad de anklagade COG-soldaterna berättar.

Återkommer med mer info när sådan dyker upp..

Damon Baird:

Before this sarcastic, genius mechanic went on to help Marcus Fenix save the world, Baird worked his way through the Gears ranks. He’s always quick to joke, but Judgment suggests there’s more to his character than being a comedian.

Augustus Cole:

A former Thrash Ball player turned soldier the "Cole Train" became famous in Sera for his on-feild performance and boisterous demeanour. Cole met Baird soon after enlisting, and the two quickly became best friends.

Garron Paduk:

A miltia refuge from the Union of Independent Republics. Garron comes from the other side of The Pendulum Wars. He brings a new perspective and brush personality to Kilo. Garron is the devil on Baird's shoulder that say's "Let's blow stuff up."

Sophia Hendricks:

A cadet from the onyx guard academy, she is more in line with colonel loomis by the book approach to combat. E-day halted her path to graduation from the academy, but she is still worth the soldier. She is the opposite of Garron, ready to suggest informing superior officers of every deviation from protocol.

Campaign:
- Information kommer uppdateras om kampanjen här.

Overrun Mode:

- Overrun Mode är det spelläge som hittils utmärkt sig mest. Ett helt nytt multiplayerläge som hämtat inspiration från Gears of War 3's Beast Mode, fast nu i form av COG mot Locust där bägge läger är styrda av spelarna. Det kommer vara helt klassbaserat och bryter därför alla mönster som Gears of War tidigare stått upp för. Exempel på klasser kommer här nedan. Ni kan även kika på den här filmen (finns även under Videos-sektionen).

COG - OverRun Mode

Baird Engineer
Role: Defense.
Special Ability: Sentry turret.
Tip: Blowtorch repairs fortifications.

Cole Soldier
Role: KILL'EM BABY!!! Boomshot and Lancer.
Special Ability: Deploy Ammo Crates
Tip: Toss ammo to Baird and he will get infinite blowtorch ammo

Sofia Medic
Role: Healer, Lancer and Snubpistol
Special Ability: Stim Gas Grenade
Tip: Toss your grenades on your teammates.

Garron Scout
Role: Sneaking, scouting.
Special Ability: Beacon Deployment, your enemies on your radar.
Tip: Climb perches like you've never done before.

Locust - OverRun Mode

Wretch
Role: Leap over hazards, clim perches.
Special Ability: Stunning scream.
Tip: Travel in packs and stagger screams for maximum stunnig power.

Ticker
Role: Eat fortifications, eat grenades, detonate.
Special Ability: Speed boost.
Tip: Can be kicked over barriers by grenadiers.

Kantus
Role: Hammerburst rifle, heal friendly units, ride bloodmounts.
Special Ability: Chain heal.
Tip: Support valuable units like Corpser and Mauler with healing.

Grenadier
Role: Lancer rifle, ride Bloodmounts.
Special Ability: Frag Grenade.
Tip: Throw grenade at COG turret to cause deadly explosion near enemies.

Bloodmount
Role: Melee enemies/fortifications, be ridden by Grenadier and Kantus.
Special Ability: Halve the cooldown time on rider's special ability (passive)
Tip: Carry a mounted Kantus behind cover while his heal recharges.

Mauler
Role: Devastate fortifications and COG soldiers with flail and shield.
Special Ability: Spinning spike shield.
Tip: Aim the reticle at enemies while shield spins to deflect bullets back at COGs.

Serapede
Role: Eat through barriers, destory COGs, ranged support.
Special Ability: Spit poison.
Tip: Have two Serapedes overlap to protect one another's vulnerable rears.

Corpser
Role: Demolish fortifications and COGs with heavy melee.
Special Ability: Burrow and move underground.
Tip: Armored legs reduce damage from the front.

Självklart kommer vi få se de klassiska spellägena också, till exempel Execution. Det har Rod Fergusson bekräftat på Twitter. Så ni som inte brinner av trånande för Overrun Mode kan därmed vara lugna.

Bekräftade kartor:

- Rooftops (Inte från Gears 1)
- Island

Kommer snart..

Overrun Mode:

- Overrun Mode är det spelläge som hittils utmärkt sig mest. Ett helt nytt multiplayerläge som hämtat inspiration från Gears of War 3's Beast Mode, fast nu i form av COG mot Locust där bägge läger är styrda av spelarna. Det kommer vara helt klassbaserat och bryter därför alla mönster som Gears of War tidigare stått upp för.

Det är bekräftat att de "vanliga spellägena" kommer finnas med, men vilka av dessa är ett frågetecken och även nya som möjligtvis kan uppkomma. Uppdaterar när vi vet mer..

Här är de flesta filmklipp från spelet, intevjuer, gameplays etc.
(Där uppifrån och ner är äldst till senaste video)

¤ Första snabbtitten från seriens grundare Epic Games:
¤ Nytt spelläge: Overrun Mode
¤ E3-teaser
¤ Intervju! - diskussion om [b]Overrun Mode[/b]
¤ Intervju med Cliffy B!
¤ Baird's röstskådespelare med Rod - E3-intervju!

Dela med er av allt ni kan hitta i tråden så tar jag det hetaste.

Andreas Ljungströms bild

Så här ska en tråd se ut! Grymt jobbat! :love:

För egen del har jag fortfarande trean liggandes inplastad hemma. Har tänkt att köra en backtracking och ta mig an det med flera under sommaren. Sen kan hypen för Judgement börja. :)

Linnea Hummels bild

Jäklar vilken fet tråd!

Andreas Ljungström skrev:
Har tänkt att köra en backtracking och ta mig an det

Ju fler desto roligare, så hojta gärna innan du ska köra så kan jag och ev. Staffe joina in i truppen om du vill. :)<

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Andreas Ljungströms bild

Linnea Hummel skrev:
Ju fler desto roligare, så hojta gärna innan du ska köra så kan jag och ev. Staffe joina in i truppen om du vill. :)<

Vore fett! Aj vill säg till! :)

Manniis bild

Med det nya spelläget OverRun har man designat kartorna i princip som i League of Legends. (Jag är ingen LoL-spelare, någon får förklara!)

GCON Interview with EPIC/PCF skrev:
With Overrun they designed the maps with lanes like LoL. in a sense. Again Quinn didn't want to give details about other Game modes.

"Vi inspirerar varandra - Epic Games och PCF i samarbete med Gears Judgment."

Andreas Bergs bild

Mannii skrev:
(Jag är ingen LoL-spelare, någon får förklara!)

Jag spelar inte heller LoL men har ett hum om hur upplägget ser ut. I det här fallet tror jag framför allt de syftar på att kartorna har olika "vägar" att ta, eller som de beskriver lanes. Ett enkelt exempel är att många kartor i LoL och liknande har två baser för vardera av lagen och att dessa sedan är sammankopplade med tre olika vägar att ta sig till och från.

Taktiskt sett handlar LoL som jag förstått mycket om att det blir som tre matcher i matchen. En kamp om varje av dessa tre "lanes" och att man då har kanske en spelare per lane och sedan två som rör sig mellan dessa. Alltså att man förflyttar runt sina "resurser" i form av lagmedlemmar och försöker slå hål på den lane som är motståndarnas svagast försvarad.

Om det blev tydligt över huvud taget låter jag vara osagt :p

Sjukt bra tråd för övrigt! Är riktigt sugen på Judgment trots att Bulletstorm inte var en personlig favorit.

Senast ändrad av Andreas Berg, 10 juni, 2012 - 10:21.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Manniis bild

Jaa! jag fick Andreas Berg, min barndomsidol, att posta ett inlägg! :love:

Andreas Berg skrev:
hur upplägget ser ut

Låter som man försöker få ett redan vinnande koncept upp på shooter-scenen. (Y)
Andreas Berg skrev:
Är riktigt sugen på Judgment trots att Bulletstorm inte var en personlig favorit.

Utvecklingen av Bulletstorm var inget annat än ett kapitalistiskt tänkande. Människor är dumma nog att betala 500 spänn för att få tillgång till 7 dagars mer BETA-testande av ett redan färdigt spel. People Can Fly sägs ju vara de primära utvecklarna men det är fortfarande otroligt mycket Epic Games i det ändå. Folk verkar helt missuppfatta Judgment. Inte konstigt i och för sig när allt de gett oss är det som jag tagit med i huvudinlägget bortsett från några orelevanta filmer och bilder.

Sebastian Magnussons bild

Jag är sjukt spänd på mer Gears. Tvåan var det första spel jag och flickvännen klarade ihop, och vi firade tremånadersjubileum genom att klara tvåan.

Det vore dock intressant om de vågar ändra om lite (i kampanjläget that is), efter tre outings så börjar mycket kännas lite bekant. Vågar man hoppas på förändring utan att de pajar det som redan är bra?

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Sebastian Magnussons bild

In other news: damn vad Cole ser slimmad ut!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Manniis bild

Sebastian Magnusson skrev:
Det vore dock intressant om de vågar ändra om lite (i kampanjläget that is), efter tre outings så börjar mycket kännas lite bekant. Vågar man hoppas på förändring utan att de pajar det som redan är bra?

People Can Fly om just det här:

"People can fly is heavily involved in both the campaign and multiplayer, but especially the campaign. This is something we have initiated. We proposed the story and the gameplay hooks. Basically everything about campaign was initiated by People Can Fly. Obviously there is heavy involvement from Epic. I like to think about as the best of both worlds. On one hand we bring something fresh to the franchise, but on the other hand we have the original creators making sure it's still Gears."

Rod Fergusson nämner mycket att PCF gör skillnad och han tror att förändringar i kampanjen kommer uppskattas men att det fortfarande skall kännas som man spelar Gears. Jag har länkat ett klipp här nedanför med den aktuella tiden där han får frågan så lyssna någon minut så får du en inblick vad Rod Fergusson själv har för synpunkter i det här stadiet.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZUx_wufbHOQ#t=144s

Senast ändrad av Mannii, 11 juni, 2012 - 23:11.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.