Andreas Bergs bild

I senaste avsnittet av Skillpod (sommartips, handjobb och Bergs psykologiska avvikelse) pratar jag och Gustav om vad vi ska spela i sommar och kommer även med lite tips.

Men vi vill såklart veta också vad alla ni ska spela i sommar? Vad brukar ni spela på sommaren? Bärbart i solen? Beta av sin backlog av ospelade spel? Dela med er i tråden!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Starfighter Johanssons bild

Sedan Spelberget drog igång har jag nästan uteslutande fokuserat på min backlog.

Jag skulle förresten vilja veta vilka som faktiskt spelar bärbart utomhus - och hur de gör för att se nånting alls på skärmen! :D

OhNoSpywares bild

Jag spelar bärbart i bilen även soliga dagar. Så länge man har konsolen i skuggan är det inte några problem alls. Tror inte det är jätteproblem i solen heller så länge man inte låter solen ligga rakt på. Men beror ju helt på modellen/konsolen efterom de har olika ljusstyrka allihop.

Hursom, jag spelar backlogspel! Jag har inga speciella spel eller typer av spel jag brukar spela vid speciella årstider eller högtider eller nånting så jag kör bara på som vanligt :)

BoBoinhos bild

Jag spelar på precis som vanligt. Vilket just nu innebär Diablo 3 och Starcraft 2.

VodkaCitrons bild

Samma här. Inga konstigheter, kör på som vanligt. Men mitt rum blir rätt så varmt när man spelar, sen skiner solen riktigt framgångsrikt över TVskärmen XD Så kan väll hända att det blir lite mindre spelande tyvärr =/

Bärtbart kan ju vara något att föredra. Men jag råkar inte direkt ha något nytt fräscht och roligt. Spelen jag har är otroligt sönderspelade!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Tobias Jensens bild

Tror också jag spelar the usual stuff. Däremot brukar det bli lite mer bärbart i och med att Metro har sommaruppehåll och då blir det automatiskt att jag spelar mer på väg till och från jobbet.

Just nu så går bland annat Harvest Moon: Grand Bazaar varmt, vilket ju känns lite somrigt och fint. :D

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Gustav Granlunds bild

Jag lade rabarber på Super Adventure Island och A Link to the Past idag, så jag kommer nog att addera dessa till min spellista, även om förstnämnda är kort. ;)

Skillpoint.se - Be there or be sär

Nate Travellers bild

Då min överansträngda hand låter mig ta en kontroll i handen igen, kommer jag fortsätta med Kingdoms of Amalur för att sedan gå vidare med andra episoden av Walking Dead och kanske även lite Mass Effect 3 för andra gången. DÄREFTER så går jag in på min skämshög. Troligen någonting väldigt lätt och hjärndött som Rattatouille eller liknande licensspel där man slipper koncentrera sig på djupet. Kan behöva en paus från ME3/Skyrim/Kingdoms of Amalur/ME3-maratonet.

Andreas Bergs bild

För mig är det som sagt nästan odelat backlog som jag tar mig igenom. Brukar i regel ha lite mer tid över under sommaren och som följd försöker jag spela igenom sådant som jag känner att jag missat att klara. Just för i år är jag väldigt fokuserad på att spela igenom de spel i samlingen som jag verkligen vill klara, istället för att plocka lite och hoppa mellan olika som jag annars kanske brukar. Min lista för i år ser ut så här i alla fall, lär nog inte hinna allt men säkert en hel del! (fetmarkerat är redan klarat så här långt)

Alan Wake
Assassin's Creed 2
Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Revelations
Brutal Legend
Costume Quest
Dead Space 2
Deus Ex: Human Revolution
Dragon Age 2
Enslaved
Fallout 3
GTA: Ballad of Gay Tony
Just Cause 2
Killzone 2
Killzone 3
Lone Survivor
Metal Gear Solid 4
Metro 2033
No More Heroes
Red Faction: Armageddon
Saints Row: The Third
Splinter Cell: Conviction
Zelda: Skyward Sword

Edit: Och Planescape: Torment såklart som jag ska ta tag i här och nu!

Senast ändrad av Andreas Berg, 3 juli, 2012 - 20:51.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

OhNoSpywares bild

Åsm lista ju! :) Se bara till att inte spela Lone Survivor, Metro 2033 och Alan Wake med gassande sol genom fönstren, förstör nog lite ;)

Christian Håkanssons bild

;) Ny som man är här, glad i hågen.. Själv håller jag på att plöja lite Ghost Recon Future Soldier på PC. Flerspelarläget känns just nu väldigt stökigt, vem vet vad framtiden har att erbjuda.

Spellista sommaren 2012:

Max Payne 3
Ghost Recon: Future Soldier
Alan Wake: American Nightmare
Resident Evil Operation raccoon City
Rage
Dear Esther
´Svenska "KRATER"
:bigsmile:

Andreas Ljungströms bild

Håller på med Resonance i detta nu så det får väl betraktas som ett sommarspel. Har tänkt att ge mig på The Binding of Isaac också då det lutar åt att bli nästa spel i Indieklubben och om andan faller på ska jag ta tag i antingen Mass Effect 3 eller Gears of War 3 som fortfarande ligger orörda sen releasen. Ska dessutom återvända till Monster Tale som jag övergav av okänd anledning precis i slutet av spelet.

Zatoishwans bild

Final Fantasy -

Min första kontakt med serien var FF13. Har sedan dess haft en tanke att spela igenom de tidigare delarna i serien, kanske framförallt sjuan som på internet hyllats enormt.

Har nu till slut skaffat ettan på telefonen och har gissningsvis kört igenom 2/3 av spelet. Funkar förvånansvärt bra på mobil, är roligare att spela än väntat och förstås så är musiken otroligt bra.

Målet är att försöka hinna igenom FF1 - FF3 under sommaren.
Ev. kan FF varvas med lite Asuras Wrath.
(Japaner, japaner :)

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

Andreas Bergs bild

Zatoishwan skrev:
Final Fantasy

Det påminner mig om ett väldigt kärt sommarspelsminne för mig med Final Fantasy X som jag spenderade drygt 150 timmar med en regnig (eller ja, det var nog inte regnigt egentligen, bara jag som intalade mig det för att inte skämmas över att sitta inne hela sommaren) sommar. Satt ute i sommarstugan dagar ut och dagar in och nötte specialbossar och maxade mina karaktärer. Good times :love:

Edit: Och Blitz Ball! :bigsmile:

Senast ändrad av Andreas Berg, 4 juli, 2012 - 09:45.

Tobias Jensens bild

Andreas Ljungström skrev:
Har tänkt att ge mig på The Binding of Isaac

Do it! Jag laddade ner det efter att varit hemma hos Hiro från Gaminggrannar och han visat hur jäkla kul det är. Perfekt spel dessutom att spela lite i omgångar.

ScatBoners bild

När det äntligen är sol i det här landet så vill jag inte sitta inne och spela. På regniga dagar blir det Starcraft 2. Resten av sommaren kommer spenderas med 8), :beer:, och :love: om jag har tur. :bigsmile:

Åsa Modéns bild

Jag går på semester v.30, lagom till Europareleaserna av "Kingdom Hearts 3DS" (20/7) och Pokémon Conquest (27/7). Så dessa spel lär bli mina sommarnöjen. Och bärbart är bra så man kan ta med dem överallt :bigsmile:
Fram tills dess kommer jag köra vidare på "Dragon's Dogma", "Theatrhythm Final Fantasy" (som bör dimpa ner i brevlådan i början av nästa vecka), samt det nystartade Facebook-spelet "Code Lyoko Social Game" :party:

SE-GA-!!!

Carefaces bild

KirabiKame skrev:
"Kingdom Hearts 3DS" (20/7)

Provat demot? Spelat de tidigare spelen i serien? :)

Zatoishwans bild

KirabiKame skrev:
"Theatrhythm Final Fantasy"

Dumpa gärna en kort recension av det här då det släppts, det verkar klart intressant!

Edit: Lovar byta profilbilden till något mer sommarbetonat snart, ska bara nöta lite mer FF först :)

Senast ändrad av Zatoishwan, 7 juli, 2012 - 09:38.

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

Åsa Modéns bild

Careface skrev:
Provat demot? Spelat de tidigare spelen i serien?

Wow finns det demo :O Vart???

Jag spelade första spelet och älskade det :love: Sedan började jag med "Chain of Memories" som väl är typ 1,5 i serien så jag vill köra klart det innan jag spelar "Kingdom Hearts 2", och där är jag för tillfället. Men jag har för avsikt att spela alla spelen i serien tids nog...behöver bara lite mer fritid så. Däremot tänker jag spela Kingdom Herats 3D direkt när det släpps, för det ser ju riktigt bra ut!
Provade för övrigt även "358/2 Days" men tyckte inledningen var lite seg, så det spelet har jag lagt på is tills vidare.

Zatoishwan skrev:
Dumpa gärna en kort recension av det här då det släppts, det verkar klart intressant!

Absolut! Hade hoppats kunna köpa det på releasedagen igår, men de hade det inte inne på Webhallen (som är den tv-spelsbutik som ligger nämast där jag är) så jag fick beställa från CDON istället...men det blev å andra sidan billigare och den som väntar på nåt gott... :)

SE-GA-!!!

Tobias Jensens bild

Beställde precis hem Harvest Moon A Wonderful Life till Gamecube. Det ska ju vara ett av de bättre spelen i serien, så det ska bli spännande att testa.

Carefaces bild

KirabiKame skrev:
Jag spelade första spelet och älskade det Sedan började jag med "Chain of Memories" som väl är typ 1,5 i serien så jag vill köra klart det innan jag spelar "Kingdom Hearts 2", och där är jag för tillfället. Men jag har för avsikt att spela alla spelen i serien tids nog...behöver bara lite mer fritid så. Däremot tänker jag spela Kingdom Herats 3D direkt när det släpps, för det ser ju riktigt bra ut!
Provade för övrigt även "358/2 Days" men tyckte inledningen var lite seg, så det spelet har jag lagt på is tills vidare.

Du bör spela KH: BBS, KH1, KH2 och förhoppningsvis DDD. Dom andra spelar inte speciellt stor roll för handlingen, men chain of memories är väsentligare än 358/2 Days iaf, det var riktigt, riktigt dåligt.
Birth By Sleep till psp var däremot väldigt bra, inte lika bra som tvåan men snudd på.
Demot på DDD finns på nintendos e-shop direkt i 3ds'en. Dom har dock Nintendoat sig och bytt plats på knapparna, blir helt galen alltså. Slåss på O och hoppa på X (ps kontroll sett). Det gör mig förvirrad då jag spelat 1an, 2an och BBS många gånger vardera med ett visst kontrollschema (Det vanliga, hoppa på O och slåss på X).
Annars så var 3D-effekten för första gången ganska trevlig. På alla andra spel till konsollen är den bara jobbig tycker jag. Blir galen på SM3DL då det är svårt att bara hoppa från en plattform till den andra på grund av 3d effekten.
Menmen, vi får väl se vad du tycker. Röstskådespeleriet tar dock pris för sämsta någonsin tyvärr.

Åsa Modéns bild

Careface skrev:
Demot på DDD finns på nintendos e-shop direkt i 3ds'en. Dom har dock Nintendoat sig och bytt plats på knapparna, blir helt galen alltså. Slåss på O och hoppa på X (ps kontroll sett). Det gör mig förvirrad då jag spelat 1an, 2an och BBS många gånger vardera med ett visst kontrollschema (Det vanliga, hoppa på O och slåss på X).

Tack för tipset om demot. Har provat det nu och spelet verkar ju bli riktigt bra. Dock håller jag med dig om att knapparna kändes helt fel. Får se om det kanske går att ändra knappkonfiguration sen när spelet släpps på riktigt. Hoppas hoppas. Däremot kommer jag nog aldrig bli bekväm med 3D-effekten i något spel till 3DS.

Careface skrev:
Du bör spela KH: BBS, KH1, KH2 och förhoppningsvis DDD. Dom andra spelar inte speciellt stor roll för handlingen, men chain of memories är väsentligare än 358/2 Days iaf, det var riktigt, riktigt dåligt.

Skönt att få ordning på vilka spel i serien som är värda att fokusera på. Jag skall definitivt vid tillfälle ta mig igenom de du rekommenderade samt Chain of Memories. Jag blev lite orolig när jag inte alls tyckte om 358/2 Days, men skönt att veta att det inte bara är jag.

Careface skrev:
Röstskådespeleriet tar dock pris för sämsta någonsin tyvärr.

Tro mig, inget kan vara sämre än engelska dubben till Baten Kaitos ;)

SE-GA-!!!

Carefaces bild

KirabiKame skrev:

Nej men alltså, 358/2 days är verkligen jättejättedåligt, inte bara för att vara KH. ^^
Ja, BBS till psp är en prequel typ, en bra sådan, så man fattar i storyn att alla hör ihop osv. Coolt. :)
Ja vi får verkligen hoppas att det går att ändra, blir förvirrad av att det står x,y,b,a på skärmen också för dom är ju på helt random platser i förhållande till allt annat. :)

Naturlazers bild

* Uncharted 3 - Ska få platinum på det. "Bara" klara spelet på svåraste kvar.
* Ghost Recon: Future Solider - Hade börjat på det, men tog sedan ett omedvetet uppehåll.
* MGS: Snake Eater och MGS: Peace Walker - Fastnade, vilket även där innebar ett omedvetet uppehåll.
* Saints Row: The Third - Måste försöka dra mig igenom det, även fast jag inte är så förtjust i det. Tycker bilkänslan är alltför dålig.
* Top Spin 4 - Karriärläget är intressant och under dessa tennistider så blir man allt sugen på att spela. Federer ftw!

Där är min spelsommar! :santa:

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Perggs bild

Håller som bäst på med Batman: Arkham City och därefter står det mycket annat i spelhyllan som inte ens är påbörjat.

Bl.a FF XIII-2, Shadows of the damned, Gears of War 3, Epic Mickey osv. så jag har att göra :D

Dock skulle jag uppskatta om någon ville tipsa om något jag kan köpa på mig till min DS. Ska nämligen till Grekland lite senare och kan behöva något att spela igenom där nere med. Gärna ett RPG eller liknande :D

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

VodkaCitrons bild

Pergg skrev:
Dock skulle jag uppskatta om någon ville tipsa om något jag kan köpa på mig till min DS. Ska nämligen till Grekland lite senare och kan behöva något att spela igenom där nere med. Gärna ett RPG eller liknande :D

Jag har inte direkt köpt så många spel till min DS, så har inte mycket att jämföra med eller att tips om men.

Är ett halvtrevligt spel :) Om du hittar det för en billigare peng.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Perggs bild

Finemang :) ska kika efter det!

Mer tips? Inget som hindrar mig från att köpa på mig lite mer heller då jag inte på långa vägar har någon imponerande samling DS-spel :p

Per Gustafsson

Nox
Noxs bild

Pergg skrev:
Finemang :) ska kika efter det!

Då får du låna ut det till mig så får jag köra det med såg fett nice ut
då får köpa nått nytt pokemonspel Per dom går ju alltid hem ^^

xbla: NickNox
Steam: nox767
3DS friend code: 0001 - 3294 - 3891

OhNoSpywares bild

Pergg skrev:
tipsa om något

Lite svårt när man inte riktigt vet vad som gillas, men jag rekommenderar (inte bara RPGn):
Alla Laytonspel
Chrono Trigger
Digimon World Dawn/Dusk
Dragon Quest IX
Ghost Trick: Phantom Detective (<---- KÖP!)
Might & Magic: Clash of Heroes
Diverse Pokémonspel, förstås :D Conquest är nytt och tufft
och Radiant Historia

Perggs bild

OhNoSpyware skrev:

Men det var perfekt tipsat ändå :) Layton har jag alla men de andra ska jag definitivt kika på. Samma sak med Pokemon Niklas ;)

Per Gustafsson

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.