Zacabebs bild

En enkel fråga bara:

Om man väljer engelska som menyspråk på PS3, gäller det för alla tjänster och spel då om ens SEN-konto är registrerat i Sverige, eller blir man påtvingad svenska ändå, och i så fall var och när?

Jag funderar att köpa en PS3, men att kunna slippa konstiga/töntiga svenska översättningar är ett måste för min del. Alla "pressa kraft till vrida på"-översättningar kors och tvärs inom elektronikindustrin går mig på nerverna...

OhNoSpywares bild

Vet inte om det är så att man måste ställa in på två ställen (menyspråk och land) eller om det bara är menyspråk, men jag har noll svenska i mina PS3-spel trots svenskt konto :)
"Tjänster" har jag ingen större koll på dock.

Edit: Bläddrade igenom menyer och butiken och sådant. Hittar fortfarande inget på svenska ^^
Och hittar f.ö. bara system language under inställningarna så land-grejen har jag väl fått från 360 då.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 26 september, 2012 - 21:10.
Zacabebs bild

Tack för svaret, det låter bra. :)

VodkaCitrons bild

Playstation är så himla öppen. Så bry dig inte om sånt, allt går ;D
Kör på mitt Japanska, med DLC från Svenska kontot, spel från det Amerikanska, onlinepass från världen runt och allt <3

Du kan t.o.m skriva med japanska tecken om du skulle vilja det så ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Zacabebs bild

Den som har en Xbox 360 vet idag varför jag frågade.

Jag ska slå sönder min Xbox 360 i småbitar och trycka ned dem i halsen på Xbox-teamet. Flera personer har rapporterat språkbuggen under betan, men de sket fullständigt i våra buggrapporter. De läste inte ens forumet, de jävla svinen på Microsoft. |(

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.