Ett Glas Vattens bild

Hej forumiter!

Jag har inte varit här på väldigt länge, men det var ett mysigt forum en gång i tiden, så jag antar att man kan hitta några gamla rävar iallafall :)

Gillar du indiespel men känner dig vilsen bland alla moderna klassiker och den strida strömmen av nya titlar? Vill du ha sällskap på vägen av en podcast där du kan spela med i ett spel till varje avsnitt? Då tycker vi du ska lyssna på Spela Indie! Vi har redan över tio avsnitt under bältet och har under resans gång både njutit av förträffligt förföriska narrativ och nästan knäckt sönder handkontroller över grymt orättvis spelmekanik.

Vi som sitter bakom micarna heter Jacob och Anton men ibland får vi sällskap av andra trevliga filurer. Vi inspirerades av den saligt insomnade podcasten Retroresan och möjligheten att till varje avsnitt spela med och få sin åsikt om spelet hörd i avsnittet.

Prenumerera!
iTunes
RSS

Kommentera!
SpelaIndie.se
Twitter
Facebook

Avsnitt
1 - Device 6
2 - The Stanley Parable
3 - Don’t Starve
4 - Valdis’ Story
5 - Device 6
6 - To the Moon
7 - Sword & Sworcery
8 - Gone Home
9 - Multiplayerspecial (På Retroresanmeetup!l)
10 - Shovel Knight
11 - Papo & Yo (Retrogatheringreportage)

Nästa spel
Anodyne

Just nu: Lost Oddysey (38 timmar in, betydligt bättre än vad jag hade trott. Novellerna och musiken är vad som håller mig kvar!)

Starfighter Johanssons bild

Men du, det här skulle jag faktiskt kunna tänka mig att lyssna på. Jag känner igen många av spelen ni pratat om och framför allt det faktum att To the Moon är med gör att det här närmast blir obligatoriskt för min del.

New listener get!

Ett Glas Vattens bild

Starfighter Johansson skrev:
Men du, det här skulle jag faktiskt kunna tänka mig att lyssna på.

Härligt!

Kom gärna med förslag vad du skulle vilja att vi spelar i framtiden!

Just nu: Lost Oddysey (38 timmar in, betydligt bättre än vad jag hade trott. Novellerna och musiken är vad som håller mig kvar!)

Linnea Hummels bild

Hej Anton! :love:

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Ett Glas Vattens bild

Hej Linnea! :D

Det verkar inte vara jättemycket aktivitet på det här forumet längre. Kanske är tillståndet för alla gamla spelforum?

Linnea Hummels bild

Ett Glas Vatten skrev:
verkar inte vara jättemycket aktivitet på det här forumet

Det är därför du kommer hit och skriver i varje tråd! Eller hur?

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.