Ollebros bild

lika hypade som jag? tror jag är en av få som faktiskt tyckte Castlevania till N64 var roligt :8)

review! spelet är dock klumpigt till och från med både kamera och annat puckat vilket är skittråkigt men kanske något det faktiskt kan patcha tills release.
jag är i vartfall övertygad om att det kommer bli ett riktigt häftigt spel!

kommer den 7de oktober!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Andreas Ljungströms bild

Ollebro skrev:
lika hypade som jag?

Absolut! Laddar ner demot i detta nu. :)

Är tveksam till att man patchar spelet av de anledningar du nämner då de känns för storskaliga för att göra nåt åt i efterhand. Recensionen lär med all sannolikhet beröra den slutgiltiga versionen av spelet. Men jag har överseende med detta om de inte är för irriterande. Sett till epik och känsla ser det ut som de träffat rätt trots allt.

Reyqunes bild

Blir nog att köpa detta sen när det blir billigare. Ett antal andra spel som måste spelas först. Som exempelvis 3D Dot Game hero och alla tre God of War. 0:)

Limbos bild

Jag har för en gångs skull blivit riktigt peppad av att titta på videor på ett spel. Storskaligheten i bossfajterna och att man verkar ha velat bevara plattformselementen från de tvådimensionella föregångarna luktar mumma lång väg.

Sen verkar historien ha viss potential utöver "byborna är ansatta av varulvar, hjälp dem!".

Visste dock inte att det fanns ett demo ute redan, det måste jag snoka reda på genast.

---

Och efter att ha läst 1Ups recension är jag lite mer skeptisk, men det här ska absolut testas hur som helst.

Senast ändrad av Limbo, 3 oktober, 2010 - 12:10.
VodkaCitrons bild

Gillar Castlevania skarpt. Ialf sen PS1 och bakåt.

Inte direkt hypad, inget kan ju slå symphony ;) Men jag ska nog ialf pröva detta. Hoppas det går hem hos recensenterna :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

Tycker fortfarande att det är riktigt synd att detta är en god of war kopia istället för att vara som de tidigare spelen där man ska utforska osv. Så som gamla Castlevania och Metroid.

mh76s bild

Tycker recensenter oftast ger nya spel för höga betyg.

Jag älskar Castlevania-serien. Och kommer även köpa detta, men inte nu. Jag har testat demot, och läst recensioner. Alla tycks vara eniga om att det är ett bra spel, men för lite Castlevania-känsla.

Jag avvaktar tills det hamnat i reabacken. Dessutom har jag så många andra spel att köra igenom. Känns onödigt köpa ett spel för fullpris, när det ändå kommer samla damm i några månader i bokhyllan. Har helt enkelt inte tid köra igenom allt som kommer.

Ollebros bild

Älskar hur tight kontrollen är i demot och det är typ det som får mig att köpa då det övertygade mig att det kan bli ett jävligt bra spel. Har bara spelat ett castlevania tidigare så jag vet inte hur det är med känslan.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Josef Diktatorns bild

Spelet är ruskigt stämmningsfullt och är absolut inget reaback-spel. Har inte spelat så vansinnigt långt men kan redan nu säga att detta är ett riktigt bra äventyrsspel.

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

har inte fått mitt spel ännu men så går det när man importerar från Canada!

Sebastian Magnussons bild

Jag gillart!

Positivt överraskad faktiskt, trots att jag gillar Castlevania.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqunes bild

Är spelet svårt på högsta svårighetsgraden?

Josef Diktatorns bild

Spelet har väldigt lite gemensamt med sina föregångare om man inte räknar alla monster och bossar av storlek enorm. Det har snott delar från God of War och Shadow of the Collosus men det gör inget för allt funkar så bra och spelet har definitivt själ och när det kommer till kritan så är det alltid det som är viktigast.

Jag älskar verkligen tempot i spelet, spektakulära bossar varvas med skön plattforming och pusselpysslande.
Spelet är dessutom extremt jävla snyggt. Miljöerna är sagolikt vackra och packade med mystik. Hela spelet utspelas i en döende värld där kristendomen sakta börjar ta plats, tycker dom verkligen lyckats skapa en känsla av att man befinner sig i urgudarnas sista domäner, det är häftigt och maffigt.

Riktigt tunga röstskådisar har dom lyckats skrapa ihop dessutom, jag blir ju inte direkt ledsen över att Patrick Stewart gör berättarrösten och en stor roll i spelet. :love:

Hittils en 9 av 10

F.K... in the coffee...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.